Navimare ja karttakortin palautusongelma

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
lohjari
Viestit: 146
Liittynyt: 13:02:48 06.10.2010

Re: Palutusoikeus

Viesti Kirjoittaja lohjari » 10:04:16 01.08.2012

Tulee vähän myöhässä, mutta ehdottomasti kannattaa lisätä vaatimukseen korot koko summalle.
Kuluttajariitalautakunnan käsittelyaika on reilun vuoden, ellei ihmeitä satu ja viivästyskorko taitaa olla tällä hetkellä sen kahdeksan prosenttia, joten se tekee jo muutaman lisäeuron loppusummaan.

lohjari
Viestit: 146
Liittynyt: 13:02:48 06.10.2010

Re: Palutusoikeus

Viesti Kirjoittaja lohjari » 10:31:44 01.08.2012

Niin ja oma vastaava kokemus on täysin päinvastainen.
Hain varuste.netistä Navionicsin kortin, joka myös kävi tarpeettomaksi, koska hankkimani plotteri sisälsi jo saman kortin (tuli yllätyksenä), joten menin seuraavana päivänä liikkeeseen ja palautin kortin ja rahat tuli samantien kouraan.
Osa liikkeistä siis osaa toimia karttojenkin suhteen hyvin.

muupeli79
Viestit: 649
Liittynyt: 19:00:25 25.10.2008

Re: Palutusoikeus

Viesti Kirjoittaja muupeli79 » 15:52:34 06.08.2012

Juu, varuste.netistä itselläkin hyviä kokemuksia. 10 kuukautta meinasivat siellä krilissä, että menee. Saadaan nyt ainakin ennakkotapaus tähän kartta-asiaan.

muupeli79
Viestit: 649
Liittynyt: 19:00:25 25.10.2008

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja muupeli79 » 19:08:41 27.08.2012

Päivitellään tätä hieman. Eli krillistä lähetettiin navimaren vastine tekemääni valitukseen. Kuulemma kartta on erikoisversio joka on minulle tilauksen jälkeen henk.koht. Valmistettu. Lisäksi sanottiin, että myyntipakkauksen sinetti oli palautettaessa rikki, joten tuote on selkeästi avattu. Ihme vaan, että kuluttajaneuvonnan ja navimaren välisessä sähköposti keskustelussa navimare väittää, ettei tuotepakkauksessa ole sinettiä, joten heidän on oletettava että tuote on kopioitu. Vak juu.

Avatar
Jupezku
Viestit: 455
Liittynyt: 18:09:20 03.08.2008
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja Jupezku » 19:24:50 27.08.2012

muupeli79 kirjoitti:Ihme vaan, että kuluttajaneuvonnan ja navimaren välisessä sähköposti keskustelussa navimare väittää, ettei tuotepakkauksessa ole sinettiä, joten heidän on oletettava että tuote on kopioitu. Vak juu.
Tuotteen kopionnistakaan ei paljoa kostu, koska karttaa ei saa toimimaan muilla korteilla. Suojaus toteutettu korttien sarjanumeroiden avulla. Sen varmasti tietävät myös Navimaressa. Kunnon kuraa ko liikkeeltä.
Ei taidolla, vaan tuurilla!
http://jupezku.blogspot.com/

Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3525
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko » 20:12:26 27.08.2012

Jupezku kirjoitti:
muupeli79 kirjoitti:Ihme vaan, että kuluttajaneuvonnan ja navimaren välisessä sähköposti keskustelussa navimare väittää, ettei tuotepakkauksessa ole sinettiä, joten heidän on oletettava että tuote on kopioitu. Vak juu.
Tuotteen kopionnistakaan ei paljoa kostu, koska karttaa ei saa toimimaan muilla korteilla. Suojaus toteutettu korttien sarjanumeroiden avulla. Sen varmasti tietävät myös Navimaressa. Kunnon kuraa ko liikkeeltä.
Onko tosiaan noin? No huh huh mitä paskaa liike suoltaa jos asia on tosiaan näin! Otappa muupeli tuosta Jupezkun kommentista selvää, ja sitten siitä, että millä perustein tuo on muka sinulle erikseen valmistettu? Eikö tuo ollut ns. listatuote? Eihän sillä ole väliä, jos listatuotteen "erikseen" sulle tilauksen jälkeen tekevät - onhan kuluttajan voitava olettaa, että listatuote ei ole tälläinen räätälöity tuote, juuri tuon palautusoikeuden takia. Muuten se pitäisi mainita erikseen. Tämä siis sillä varauksella, että tuon olet ns. listatuotteena mielestäsi ostanut.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/

Avatar
tkj
Viestit: 1262
Liittynyt: 20:48:08 29.04.2009
Paikkakunta: Varkaus

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja tkj » 11:01:13 28.08.2012

No huh huh mikä putka, meni muuten välittömästi boikottiin.

Noi kortit ei tosiaan kopioituna toimi, tuntuvat käyvän kaikki mahdolliset syyt lävitte ettei tartteis palauttaa rahoja. Kauppiaita kyllä riittää joka lähtöön ja siihen soveltumattomia löytyy yllättävän useita.

Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7040
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja Mikey » 11:27:55 28.08.2012

Nyt vasta huomasin tämän keskustelun. Boikottiin menee ko. liike niin että heilahtaa. Sopiiko että muutan otsikkoa siten, että muillekin palstalaisille selviää mistä liikkeestä kortti tilattiin? Olisi mielestäni tärkeää saada tieto tästä keissistä mahdollisimman hyvin näkyville.

Äläkä huoli, liike on tainnut puhua itsensä aika pahasti nurkkaan jo, joten kunhan viet tämän asian loppuun asti niin tulet kyllä rahasi takaisin saamaan.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.

Tunkioperho
Viestit: 421
Liittynyt: 10:19:10 25.02.2012

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja Tunkioperho » 12:27:35 28.08.2012

.
Viimeksi muokannut Tunkioperho, 23:47:06 07.08.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haistakaa paska!

Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7040
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja Mikey » 13:12:42 28.08.2012

Ei se "parjaaminen" ainakaan mun ostopäätökseen vaikuttaisi mutta liikkeen toiminta tämän ketjun tapauksessa vaikuttaisi kyllä siihen minun kohdallani. Luitko ketjun läpi?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.

Tunkioperho
Viestit: 421
Liittynyt: 10:19:10 25.02.2012

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja Tunkioperho » 14:29:21 28.08.2012

.
Viimeksi muokannut Tunkioperho, 23:46:56 07.08.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haistakaa paska!

Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku » 14:57:44 28.08.2012

Kysy takuuhommasta ja mainitse tästä keskustelusta...:)
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."

muupeli79
Viestit: 649
Liittynyt: 19:00:25 25.10.2008

Re: Palautusoikeus

Viesti Kirjoittaja muupeli79 » 15:51:58 28.08.2012

Juu saahan sen otsikon muuttaa. Kun jutun aloitin, odotin vielä sopuratkaisua.

muupeli79
Viestit: 649
Liittynyt: 19:00:25 25.10.2008

Re: Navimare ja karttakortin palautusongelma

Viesti Kirjoittaja muupeli79 » 20:01:50 19.12.2012

No ny tuli krillistä kirje, jossa suositellaan myyjää palauttamaan rahat. Herranjumala monta sivua tekstiä. Koko juttu oli jo unohtunut ja kiukku laantunut. Sain myyjältä syssyllä käsityksen, että hän noudattaa krillin suositusta, katsotaan jos pyhien jälkeen olisi tilille kilahtanut. Jokatapauksessa kiva että päätös krillistä tuli.

muupeli79
Viestit: 649
Liittynyt: 19:00:25 25.10.2008

Re: Navimare ja karttakortin palautusongelma

Viesti Kirjoittaja muupeli79 » 22:02:59 27.12.2012

Ja rahatkin palautuivat tilille, kiitos ja kumarrus, että asiat hoituivat.

Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7994
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Navimare ja karttakortin palautusongelma

Viesti Kirjoittaja Samtheman » 12:26:28 28.12.2012

Jos piti asia viedä eteenpäin, että sovitut asiat hoituu, niin ei kannata kiittää kun kuluttajaneuvontaa...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts

Toni79
Viestit: 1
Liittynyt: 18:48:46 29.09.2015

Re: Navimare ja karttakortin palautusongelma

Viesti Kirjoittaja Toni79 » 18:54:05 29.09.2015

Ohessa minunkin Navimaresta saamaani uskomattoman huonoa "palvelua". Lue pois, ennenkuin sieltä mitään ostat!!!

Tilasin Navimaren verkkokaupasta kesäkuun 2015 alussa Foscamin FI9826W valvontakameran. Kamera toimi muuten ok, mutta videokuvan katsomiseen tarkoitettu valmistajan selainlisäosa ei toiminut yhdessäkään testaamassani selaimessa oikein. Käytännössä selainlisäosan ollessa päällä kirjautuminen selaimella kameran hallintaan kaatui aina timeouttiin. Asensin selainlisäosan viiteen(!) eri tavalliseen koti-PC:hen joissa oli Windows 7 ja 8.1 käyttiksiä. Kun otin selainlisäosan pois päältä, niin kirjautuminen onnistui, mutta tällöin en päässyt katsomaan videokuvaa. Valvontakameraa jonka videokuvaa ei voi katsoa, ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa toimivaksi tuotteeksi...

Noh, olin ensimmäisenä yhteydessä Foscamin tekniseen tukeen ja he auliisti auttoivat ja tarjosivat vaikka mitä neuvoja, joista useimmat olivat hieman höpsöjä, mutta orjallisesti niitä kuitenkin noudatin. Järjestinpä heidän kanssaan jopa etäyhteysistunnonkin. Ongelmaa ei saatu kuitenkaan ratkaistua ja lopulta Foscamin tekninen tuki joutui myöntymään ja totesi, että laite toimii virheellisesti ja kehotti ottamaan yhteyttä jälleenmyyjään eli Navimareen takuukorjausta varten.

Navimarelta sainkin sitten huonointa "asiakaspalvelua" jota olen ikinä saanut yhdeltäkään yritykseltä. Navimaren omistajalle Janne Vihinen, joka viesteihini vastasi, vaikuttaa olevan todella oudon hankala ihminen. Asiakaspalvelu ei ole tämän kaverin heiniä ollenkaan!! :D

Asia olisi ratkennut nopeasti vain purkamalla kaupan, mutta omistajan jatkuvat pyynnöt lisätodisteiden näyttämisestä siitä, että kamera todella toimii virheellisesti venytti asiaa aivan naurettavuuksiin. Tuotteen oli todennut virheelliseksi jo valmistaja (23 sähköpostiviestiä!), olin lähettänyt kuvakaappauksia virhetilanteesta valmistajalle ja Navimarelle, valmistaja otti jopa etäyhteyden ja totesi ongelman ratkaisemattomaksi, tarjosin etätukiyhteyttä myös Navimarelle ja tallensin jopa videoruutukaappauksen virhetilanteesta. Silti kaikki nämäkään todisteet eivät vielä riittäneet tälle omistaja Janne Vihiselle! :D Kun soitin liikkeestä omistajalle ja selostin virhetilannetta ja pyysin ehdottomasti saada purkaa kaupan, niin tämä neropatti pisti vaan luurin kylmästi kiinni!

Ehdotin sitten meilitse, että voimme purkaa kaupan tai haluan vähintään 10% alennusta, koska tuote ei toimi kuten pitää, mutta tämä kaveri sen kun vaan pyysi vielä lisätodisteita; olisi vieläpä pitänyt toimittaa jokin PC:istäni heidän liikkeeseen testattavaksi. Olen itse harrastanut IT-alaa 25 vuotta ja toiminut työn puolesta alalla reilu 15-vuotta, useissa asiantuntijatehtävissä ja myös yrittäjänä. En tiedä mikä tasan tarkkaan aiheuttaa Foscamin selainlisäosan toimimattomuuden viiden eri PC:n kanssa ja saattaa jopa ollakin, että kamera voisi toimia heidän testi-PC:issään, sitä en tosin tiedä, koska en lähtenyt sentään kiikuttamaan PC:itäni Espoon keskustasta Helsingin Ruoholahteen heidän luokseen vielä kaikkien mainitsemieni todisteiden jälkeen, eikä sillä olisi edes mitään merkitystä, sillä laitteen on tietysti toimittava myös tavallisessa kuluttajaympäristössäkin ja jos se ei toimi, niin silloin tuotteessa on jotain vikaa ja kauppa on vähintääkin voitava purkaa.

Asian hoitamiseen on mennyt minulta nyt liki neljä kuukautta ja koska Navimare ei suostu edes purkamaan kauppaa, niin vein asian kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Katsotaanpa mitä he ovat mieltä...

Sillä välin:
ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ VIE RAHOJASI NAVIMAREEN, ÄLÄKÄ OSTA SIELTÄ YHTÄÄN MITÄÄN! Heidän puolestaan tarjolla oli todella asiatonta, outoa ja jopa narsistista asiakaspalvelua, jatkuvaa vastaanhangoittelua, luurit lyödään korvaan, omistaja ei suostu puhumaan puhelimessa yms. Ei missään nimessä kannata tukea tällaisten ihmisten liiketoimintaa.

Vastaa Viestiin