postiin voi luottaa.

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja pike »

Jonkun verran tulee tavaraa postin välityksellä lähetettyä ja hyvinhän ne perille löytää. Käytän helposti kuoria. Tuossa talvella nuo kuoret olivat päässeet loppumaan lähikaupasta ja päädyin vastaavin, mutta ikkunallisiin malleihin. Mene ja tiedä oliko sattumaa, mutta noista 20 lähetyksestä, kaksi katosi matkalle. Edellisen lähetyksen katoamisesta oli aikaa kuitenkin reilu vuosi. Voi toki olla täyttä sattumaa, jotta oli noiden kahden lähetyksen häviämisen aika. Itseäni jäi mietityttämään oliko tuolla ikkunalla vaikutusta asiaan, kun siitä näki sisälle mitä kuori sisälsi. No varmuuttahan asiaan ei toki saa, mutta itse pysyn noissa perinteisissä helposti kuorissa jatkossa.
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja DC »

DC kirjoitti:No nyt etsitään yhtä vähän arvokkaampaa lähetystä, joka lähti 10.04.2012.
Koodin mukaan jumittui Jyväskylään, vaikka Kouvola oli kohde.

Nyt harmittaa, koska oon kuullu huhuja, etteivät paljoa edes korvaa normipaketista.

- eero -

No nythän tapahtui melkein ihme :shock:

Soittivat juuri postista, jotta Kouvolassa on lähetys!

Enpä olisi uskonut.. Pongot Postille tästä hyvästä, vaikka tuhottoman kauan kestikin.

- eero -
Avatar
Supilakki
Viestit: 626
Liittynyt: 16:26:51 13.05.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Supilakki »

Mutta mitenkä menee tilanteessa, jossa on sovittu tuotteen kaupoista, ja tuote on maksettu etukäteen tilille. Paketti laitettu asianmukaisesti postiin ja tästä on seurantakoodi, sekä lähetys kuitti. Paketin hukkaa posti, joka ei ole korvausvelvollinen.

Kumman maksettavaksi tuo summa jää ? , lähettäjän, vai ostajan ? . Molemmat ovat kuitenkin toimineet oikein kauppojen tekemisessä.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Tuotteen myyjä ei ole velvollinen korvaavaan postin hukkaamaa tuotetta, näin minun mielestäni.
Ostaja maksaa eukäteen tilille rahat, ja tässä on riski olemassa, että posti hukkaa tavaran seurantakoodista huolimatta.

Taidankin laittaa jokaiseeen vaihto-ja ostoilmoitukseen, jos posti hukkaa tai rikkoo minun lähettämäni tavarat, niin en vastaa postin hukkaamisista tai rikkomista tavaroista.

Tästä voisi laittaa myyntiosastoille yms. ihan yhteiset pelisäännöt, miten toimia, jos posti hukkaa tai rikkoo lähetetyn tuotteen. Onko sitten järkeä?
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja DC »

Sitä pakettilähetystä olen hehkuttanut aiemminkin.
Silloin on seurantakoodi olemassa.
(Maksi)kirjettä ei voi seurata, joten sitä ei voi to0distaa edes lähetetyksi.

Postin vastuun voi lukea heidän sivuiltaan.

Vähänkin arvokkaampi kannattaa lähettää kirjattuna tai vakuutettuna !

- eero -
Avatar
restless
Viestit: 1026
Liittynyt: 11:08:22 12.01.2008
Paikkakunta: Raisio

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja restless »

Olen joskus aikanaan oikein lakimieheltä tätä selvitellyt, vaan lain tulkintaa asiasta on varmaan yhtä monta kuin lakimiestäkin...
Hänen lyhyt toteamus oli, jotta hukkuneen paketin/lähetyksen selvitys/korvaushakemukset ovat lähettäjän kontolla. Perustuen lauselmaan tms; Lähetyksen jättäminen postin kuljetettavaksi on lähettäjän ja postin välinen "kuljetussopimus"...

Toisin sanoen hänen tulkintansa mukaan millään myyjän ilmoituksiin lisätyllä tekstillä "en vastaa postin rikkomista/hukkaamista lähetyksistä" ei ole lainvoimaa jos tiukaksi menee.

Itse olen tätä noudattanut ja melkein luulin menettäneeni kerran lähes 600 jörön laitteen, vaan onneksi löytyi. Asiakkaalle lähetin kyllä uuden, vaikka selvitys oli kadonneen osalta vielä kesken.
Hiukan paree, ku iha huano.
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja DC »

Kun posti löysi vihdoin tuon lähettämäni kelan, he olisivat sen palauttaneet minulle, mutta vasta annettuani luvan he laittoivat sen eteenpäin vastaanottajalle.

Uskoakseni tämä tapa on heillä, koska melkein kuukauden kesti matka paketilla ja ehkä uskoivat minun jo hyvittäneen hinnan ostajalle.

- eero -
Kyllä vintillä leipää olis... muttaku lapset söi portaat!
kitkaton
Viestit: 3577
Liittynyt: 18:32:39 18.12.2007
Paikkakunta: Kota-kylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

"Arvioitu toimitusaika Matkahuollon kuljetettavaksi on 30.5.
Kylmälaitteita emme toimita Postilla suuren rikkoontumisvaaran vuoksi.
Kiitos tilauksestanne!"

Kaikki ei oikein luotakkaan postiin . eikö kuggaan osaa
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Avatar
oZe
Viestit: 18
Liittynyt: 12:49:02 19.02.2008
Paikkakunta: Joensuu/Tohmajärvi

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja oZe »

Otapa näistä vastuista selvää. Onko sitten postin vastuu vai myyjän vastuu vai tyhmän luottavaisen ostajan vastuut.

Perzalta olen vaappuja odottanut tammikuusta lähtien ja en sitten tiedä mihin paketti
on jäänyt... Paras kuhakausi on käynnissä ja onneksi Ottivieheen ja muiden foorumilaisten tekemät kapulat toimivat kuhan vedossa.

Ennakkoon ei näköjään kannata maksaa mitään...
Avatar
Atomi
Viestit: 436
Liittynyt: 09:12:51 19.06.2011

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Atomi »

Posti perskules kadotti toimittamani siiman.
Eihän maailma tuohon rullaan kaadu, mut asiakkaani puolesta ottaa päähän, kun joutuu odottelemaan lyijytäytesiimaa kuhan testattavaksi.
Jo vain.
Avatar
Jiibee
Viestit: 676
Liittynyt: 09:54:29 14.08.2007
Paikkakunta: Päijänteen ja Keurusselän välissä.

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Jiibee »

Yksikään minulle tulossa ollut tuote ei ole ollut postin kautta hukassa. Pari pakettia on mutkitellut pitkin suomenmaata lähemmäksi kahta viikkoa ennen perille löytymistä ja pari pakettia on ollut hajalla. Toisessa oli paketti rikki mutta sisältö ehjä, toisessa päinvastoin. Tuota hiukan ihmettelen kun ehjässä muovipaketissa oli saatu nokkalevy irti vaapusta niin että se oli selkeästi taittunut...

Kokemukseni mukaan otan kaiken minkä vaan saa, matkahuollon kautta ellen pääse itse paikanpäältä hakemaan tavaraa.
Aina välillä hetken vaikuttaa siltä että asiat sujuisivat mutta kyllä se aina sitten nopeasti helpottaa.

omnis festinatio ex parte diaboli est
Avatar
jarno75
Great Balls Of Fire
Viestit: 873
Liittynyt: 10:19:18 05.01.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja jarno75 »

Meikäläisen lähettämä paketti on seikkaillut nyt lähemmäs 2 viikkoa?????? on löytynyt ja lähetetään eteenpäin, mutta vastaanottajalle ei ole vieläkään saapunut. PRKL..... etttä ottaa aivonystyröihin.
Avatar
valssi1
Kaupankäynti tämän herran kanssa omalla vastuulla
Viestit: 2255
Liittynyt: 16:35:30 08.02.2008
Paikkakunta: Turku

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja valssi1 »

Nyt on hävinnyt eräs paketti postin syövereihin ja mulle tulee tappiota (Taas), prkl! autsz
"En juo tippaakaan alkoholia uskonnollisista syistä- juon sitä täysin muista syistä"

"Oluessa on vapautta, viinissä terveyttä, konjakissa voimaa ja vedessä bakteereita"
Avatar
tkj
Viestit: 1262
Liittynyt: 20:48:08 29.04.2009
Paikkakunta: Varkaus

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja tkj »

Ai "vaihteeksi" hävinny? Minusta tuntuu, että tällä hetkellä on joku maailmanlaajuinen postikusetus meneillään.
Avatar
Atomi
Viestit: 436
Liittynyt: 09:12:51 19.06.2011

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Atomi »

Atomi kirjoitti:Posti perskules kadotti toimittamani siiman.
Eihän maailma tuohon rullaan kaadu, mut asiakkaani puolesta ottaa päähän, kun joutuu odottelemaan lyijytäytesiimaa kuhan testattavaksi.
Olipahan yllätys, kun tuli paketti perjantaina.
Jumakekka se oli toi kadonnut lyijysiimarulla.
Ei ollu matkalla kuin vajaa 3kk.
Kiitokset kumminkin Itellalle, et viitsivät etsiä tuon rullan.

-Atomi-
Jo vain.
Avatar
valssi1
Kaupankäynti tämän herran kanssa omalla vastuulla
Viestit: 2255
Liittynyt: 16:35:30 08.02.2008
Paikkakunta: Turku

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja valssi1 »

Posti kadottanut näköjään 3 viehepakettia lisää. autsz autsz
Voi paska, mikä säkä. kun ei itsekään viitsisi niitä kuskaamaan lähteä :roll:
Tätä on toki turhaa vuodattaa täällä, mutta harmittaa omasta ja ostajien puolessta.
"En juo tippaakaan alkoholia uskonnollisista syistä- juon sitä täysin muista syistä"

"Oluessa on vapautta, viinissä terveyttä, konjakissa voimaa ja vedessä bakteereita"
Montto
Viestit: 331
Liittynyt: 09:30:08 02.10.2011

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Montto »

Sain tossa joku aika sitten sellasen delicard ruokalahjakortin. Se pelaa sillee että netistä voi lahjakortin koodilla tilata erilaisia vähän spessumpia ruokajuttuja. Ne lähtee pakasteena helsingistä ja pitää noutaa postista sitten heti, ettei ehdi pilaantua. Sain kännyyn viestin että mun paketti on noudettavissa ja suuntasin ruokaostosten jälkeen postiin. Kyllä oli sivan/postin puolvirolaisen ämmän kanssa kiva selvitellä että missä helkkarissa mun paketti on. No ei saatu selvyyttä, kun että on se täällä käynyt, mutta heti sitten taas lähtenyt jonnekin. Tänään katsoin tilannetta niin eilen illalla puol kympiltä oli paketti helsingin itellan logistiikkakeskuksessa. No mahtaa olla aika mehevä paketti alkuviikosta noudettavissa kun 700g ankan rintaa reissaa ympäri suomea. No ei tolla mikään kiire enää ole. Mun puolesta saa muutaman lisäpäivän vaikka postin hyllyssä seisoakin.
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja DC »

Vanha kunnon posti kunniaan ja postITELLA sais lakata rahastamisen ja häipyä vaikka hevon kuuseen herttaisine toimipisteineen...

Johan nimikin kertoo, että tässä HARRASTETAAN postittelua...
jippo1
Viestit: 127
Liittynyt: 23:22:17 19.05.2007

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja jippo1 »

Sostakovits da Silva kirjoitti:Tuotteen myyjä ei ole velvollinen korvaavaan postin hukkaamaa tuotetta, näin minun mielestäni.
Ostaja maksaa eukäteen tilille rahat, ja tässä on riski olemassa, että posti hukkaa tavaran seurantakoodista huolimatta.

Taidankin laittaa jokaiseeen vaihto-ja ostoilmoitukseen, jos posti hukkaa tai rikkoo minun lähettämäni tavarat, niin en vastaa postin hukkaamisista tai rikkomista tavaroista.

Tästä voisi laittaa myyntiosastoille yms. ihan yhteiset pelisäännöt, miten toimia, jos posti hukkaa tai rikkoo lähetetyn tuotteen. Onko sitten järkeä?
Tosiaan myyjän ja ostajan kannattaa sopia, että kumpi korvaa ja mitä.
Mulla ei olis tullut mieleenkään, että ostaja korvaisi hajonneen tai hävinneen tuotteen. Myyjähän sen pakkaa, laittaa osoitteet yms. ja jotenkin mun mielestä se on myyjän vastuulla, että asiakas saa tavaran.

Eikös noissa nettikaupoissakin myyjä korvaa? Takuuhuolloissa ainakin korvaa, jos takasin lähetettäessä pakettia katoaa tai vahingoittuu.
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja DC »

Kun on todiste lähettämisestä (pakettikortti), niin vastuu vähenee kaiketi lähettäjältä ja siirtyy postille?

- eikös näin?
Kyllä vintillä leipää olis... muttaku lapset söi portaat!
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Mä olen lähettänyt varmaan tuhat pakettia ja tuplasti saman verran saanu
eikä koskaan ole jäänyt matkalle...

Paitsi muutaman myyjän "posti hävittänyt paketit" joista on paperitkin
hävinnyt, ja sitten kun kysyy jos voisi mennä toimipaikan datasta kysymään seuriksen niin
kuulemma on postitoimipaikkakin lopetettu..... röpesin

No rahani olen niistäkin saanut takaisin kun kertasin vaihtoehdot.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Jyrikuu
Viestit: 2119
Liittynyt: 20:15:36 13.07.2006
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Jyrikuu »

Haukkivesku kirjoitti:Mä olen lähettänyt varmaan tuhat pakettia ja tuplasti saman verran saanu
eikä koskaan ole jäänyt matkalle...

Paitsi muutaman myyjän "posti hävittänyt paketit" joista on paperitkin
hävinnyt, ja sitten kun kysyy jos voisi mennä toimipaikan datasta kysymään seuriksen niin
kuulemma on postitoimipaikkakin lopetettu..... röpesin

No rahani olen niistäkin saanut takaisin kun kertasin vaihtoehdot.
Pitää puuta koputtaa täälläkin, sillä niiden satojen lähetysten, mitä olen lähettänyt/vastaanottanut, joukossa ei ole vielä yksikään hukkunut tai jäänyt matkalle...

Eli täytyy toivoa, että tämä karma jatkuisi edelleen - vaikka kaikki muut hommelit ei tuubiin menisikään. herää pahvi
Haukihemmon höpinöitä... www.jyrikuu.fi
Avatar
Åbo_
Vantaan soppamies
Viestit: 2012
Liittynyt: 13:32:22 14.06.2005
Paikkakunta: Vanda

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Åbo_ »

No nyt se s....tana tapahtui,eka kadonnut paketti Touh .Kävin tänään postista kyselee seurantakoodin kera,ja sieltä vastattiin,että paketti on lunastettu viime perjantaina aamusella ysin jälkeen???...Siis mitä vi...tua,mitä se paketti tekee edes keravalla ja kuka sa....na sen on lunastanut :evil: :evil: .Lappua ei ole tullut himaan paketista,juttu haiskahtaa autsz Olin jo myyjään yhteydessä ja jatkoa seuraa.......TANA...

-Åbo-

Ja tänään tuli lappu himaan,kävin postissa,siellä se paketti oli,en ymmärrä,mutta eipä ymmärtänyt myöskään postin henkilökunta :mitaviddua: ,no pääasia että paketti kotona.
..Pike Performance...Hauen kalastusta jo yli 30-vuotta..
Avatar
Jamo81
Matkanjohtaja
Viestit: 1448
Liittynyt: 19:09:17 02.04.2009
Paikkakunta: Kokkola

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Jamo81 »

Nyt näyttää ilmaantuneen postin kanssa ongelma.
Kaikkien viimeviikon aikana ostaneiden paketit eivät ole saapuneet perille, niin kuin olisi pitänyt.
Voisitteko huutokaupastani, myynti ketjun kautta ja yyveellä kevennettyjä ostaneet ilmoittaa minulle vaikka yyveellä saapuneesta lähetyksestä.


Ainakin kolme pakettia on toistaiseksi kadoksissa.

Edit: Yksi seikkaileva paketti on löytänyt tänään perille ja kaksi seikkailevaa on ilmoitettu lisää... Eli ny niitä on neljä jossain.

Vielä ei ole kyse pitkistä viiveistä, mutta hieman nyt meinaa pelottaa, senverta monta odottajaa on ilman lähetystä.

Jamo
Työ haittaa harrastusta!Vai oliko se toisinpäin??
Avatar
sursill
Pirkan pilaaja
Viestit: 1990
Liittynyt: 15:24:19 23.03.2006
Paikkakunta: Loviisa

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja sursill »

Jamo81 kirjoitti:Nyt näyttää ilmaantuneen postin kanssa ongelma.
Kaikkien viimeviikon aikana ostaneiden paketit eivät ole saapuneet perille, niin kuin olisi pitänyt.
Voisitteko huutokaupastani, myynti ketjun kautta ja yyveellä kevennettyjä ostaneet ilmoittaa minulle vaikka yyveellä saapuneesta lähetyksestä.


Ainakin kolme pakettia on toistaiseksi kadoksissa.

Edit: Yksi seikkaileva paketti on löytänyt tänään perille ja kaksi seikkailevaa on ilmoitettu lisää... Eli ny niitä on neljä jossain.

Vielä ei ole kyse pitkistä viiveistä, mutta hieman nyt meinaa pelottaa, senverta monta odottajaa on ilman lähetystä.

Jamo
Loviisan paketti perillä. olen daivaassa
Vastaa Viestiin