postiin voi luottaa.

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja pike »

sakkeus kirjoitti:Nyt kun taas tulee luettua näitä postin murjomia kuoria ja paketteja niin menkää nyt ihmeessä sinne toimipaikan tiskille ja tehkää se laputus/leimaus siellä. Silloin kun se laputus tehdään toimipaikassa ei ne enään joudu konelajitteluun. Jos lyöt tavaran rasiaan ja postimerkin kylkeen ja pudotat sen postilaatikkoon postin vietäväksi on siinä suuri riski et paketti/kuori on paskana jossain vaiheessa. Ite olen tehnyt kymmen vuotta nettikauppaa ja 99% kamoista olen lähettänyt postilla ja koskaan ei ole tavarat rikki menneet. Jos lähetyksen viitsii pakata hyvin ja viedä toimipaikkaan jää suurimmat murheet pois heti ja voi nukkua yönsä rauhassa. Jos paketti seikkailee jossain postin toimesta niin sille ei mahda mitään, mutta ehjänä ne saa kyllä perille pienin manööverein.
Tämä on varsin totta. Käytönnässä kaikki hajoamiset on tullut, kun kiireestä johtuen olen tiputtanut tuotteet suoraan postilaatikkoon. Viime kerralla posti sai hajotettua Runkkarin leukalapun ja se jos mikä on järeää tekoa. Konttorista kirjeet lähtee ehjänä selkeästi paremmalla prosentilla. Jos jonottaminen ei kiinnosta, voi ostaa "helposti kuoria". Ne saa jätettyä toimipisteeseen ilman jonottamista ja postimaksukin on hoidettu valmiiksi.
Avatar
valssi1
Kaupankäynti tämän herran kanssa omalla vastuulla
Viestit: 2255
Liittynyt: 16:35:30 08.02.2008
Paikkakunta: Turku

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja valssi1 »

Myin jerkkiaihioita palstalaiselle ja molemmat kirjekouret hävinneet postin syövereihin. Alkaa suoraan sanottuna vituttamaan, kun postiin ei enää voi luottaa...
kuinka mulle aina käy näin ?!? eikä todellakaan ollut eka kerta.
Ehkä täytyy aloittaa myyntitouhut noutamismenetelmällä
"En juo tippaakaan alkoholia uskonnollisista syistä- juon sitä täysin muista syistä"

"Oluessa on vapautta, viinissä terveyttä, konjakissa voimaa ja vedessä bakteereita"
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja DC »

Paketti on hyvä vaihtoehto seurannan takia, tosin vähintään nykyään se 7,40 € tai sitten pitää käyttää automaattia.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Yhtään kirjettä ei ole mulla hävinnyt, kannattaa muistaa SELKEÄT merkinnät osoitteen osalta ja laittaa myös lähettäjän tiedot. Pari kertaa on vastaanottajan osoitteessa ollu jotain mätää, niin tyylikkäästi on kirje palautunut mulle.
Todella moni jättää sen lähettäjän osoitteen laittamatta...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja DC »

Kerran lähetin useamman satasen maksavan kelan(juttua jossain täällä)
Onneksi oli pakettikortti ja seurantatunnus, kun se seikkali useamman viikon.
Jälittämällä löysivät sen ja ei tarvinnut ruveta tappelemaan maksajasta...

Jos olisi ollut maksikirje, niin todennäköisesti sille tielleen olisi DC-Calcutta jäänyt.

Postilähetyksiä mulla suuntaan tai toiseen on mennyt useita satoja ja kaksi kirjettä on hukkunut.
Näin ainakin uskon, koska lähettäjä on vannonut lähettäneensä.

- eero -
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Samtheman kirjoitti:Yhtään kirjettä ei ole mulla hävinnyt, kannattaa muistaa SELKEÄT merkinnät osoitteen osalta ja laittaa myös lähettäjän tiedot. Pari kertaa on vastaanottajan osoitteessa ollu jotain mätää, niin tyylikkäästi on kirje palautunut mulle.
Todella moni jättää sen lähettäjän osoitteen laittamatta...
Tuo on totta. Mää laitan lähettäjän eli omat tiedot AINA. Lisäksi paketteihin kirjoitan aina myös itse pakettiin tussilla molemmat tiedot, vaikka siihen se pakettilappu sitten lätkäistäänkin.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Tulee ite aina oma puhelin numero laitettuu ku lähetän.
Kai ne soittaa tajuu jos joku kusee :roll:
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Vaikka pakettiosoitekorttikin tiukassa on, niin kannattaa tosiaan laittaa pakettiin oma pakettiosoitekortti, saajan ja lähettäjän nimmarit toiseen paikkaan varmistuksena. Yleensä se on A4 puolikas, jonka teippaan paketin kylkeen.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
VHH
Viestit: 727
Liittynyt: 15:46:49 25.05.2010

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja VHH »

Avatar
kingarthur
Viestit: 86
Liittynyt: 12:13:33 20.03.2006
Paikkakunta: Riihimäki

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja kingarthur »

Myin tuossa Huuto.netin kautta vaappuja pois ja Italiaan lähti kolme Rapalan Magnumia hyvin pakattuna kirjeenä 23.10.
Meni pari viikkoa ja pizzanpurija laitteli viestiä ettei vaappuja näkynyt.
28.11 tuli viimein viesti että olivat saapuneet perille.
Tiedä sitten millä aasikuljetuksella niitä on viety kun näin pitkään kesti?

Samaan aikaan lähetin Saksaan satsin vaappuja ja ne olivat alle viikossa perillä.
I don't want to talk to you no more, you empty headed animal food trough wiper. I fart in your general direction. Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

kingarthur kirjoitti:Myin tuossa Huuto.netin kautta vaappuja pois ja Italiaan lähti kolme Rapalan Magnumia hyvin pakattuna kirjeenä 23.10.
Meni pari viikkoa ja pizzanpurija laitteli viestiä ettei vaappuja näkynyt.
28.11 tuli viimein viesti että olivat saapuneet perille.
Tiedä sitten millä aasikuljetuksella niitä on viety kun näin pitkään kesti?

Samaan aikaan lähetin Saksaan satsin vaappuja ja ne olivat alle viikossa perillä.
Nyt taitaa olla vika siellä italian "itellalla", eikä suinkaan kotisuomen postin/itellan päässä.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
Jyrikuu
Viestit: 2119
Liittynyt: 20:15:36 13.07.2006
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Jyrikuu »

Ensimmäisen kerran ever on nyt kirje hukkunut. Teipillä vahvistettu kirje, selkeät vastaanottajan osoite, tarralapulla omat tarkat lähettäjätiedot ja silti ei Valssi saanut kirjettä perille...

Toivottavasti jää ainokaiseksi ja jos alfred nussi on postimiehen roolissa paikalla käynyt, niin onneksi on varsin tunnistettavat kapulat, että tietää mistä lähteä kyselemään, jos vastaan tulee...
Haukihemmon höpinöitä... www.jyrikuu.fi
Avatar
valssi1
Kaupankäynti tämän herran kanssa omalla vastuulla
Viestit: 2255
Liittynyt: 16:35:30 08.02.2008
Paikkakunta: Turku

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja valssi1 »

juu, seurataan molemmat Huuto.nettiä. Sinne ne voi ilmaantua, jos se on tarpeeksi pölö tyyppi.
Vi****aa, kun ne olis ollut mun mielestä justiinsa niitä MUST-vieheitä haukikalalle.
"En juo tippaakaan alkoholia uskonnollisista syistä- juon sitä täysin muista syistä"

"Oluessa on vapautta, viinissä terveyttä, konjakissa voimaa ja vedessä bakteereita"
River
Viestit: 536
Liittynyt: 19:25:25 13.04.2007

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja River »

Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Liekköhän ollut viron kilvissä ollut rekka, joita Itellakin on siirtynyt jo ainakin osittain käyttämään? :? Tuokin muuten esimerkillistä toimintaa Itellalta. Vähennetään kotimaasta työpaikkoja, korotetaan hintoja ja hommataan etelänaapurit kuljettaan postit.. :juu:
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Tää on jo melkein nettilegenda :lol: Itella ei käytä kotimaan kuljetuksissa ulkomaista kalustoa tai kuljettajia.
Kansainvälisenä firmana voi toki muiden maiden autoja olla tuomassa tänne jotain...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Jawa
Viestit: 869
Liittynyt: 14:33:42 05.05.2008
Paikkakunta: Kouvola

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Jawa »

Samtheman kirjoitti:Tää on jo melkein nettilegenda :lol: Itella ei käytä kotimaan kuljetuksissa ulkomaista kalustoa tai kuljettajia.
Kansainvälisenä firmana voi toki muiden maiden autoja olla tuomassa tänne jotain...
Väittäisin että käyttää, ainakin alihankintojen ketjutuksen kautta. Periaatteessa asiat ovat varmasti kunnossa ja tilaajavastuulain muodollisuudet on täytetty mutta todellisuus on toinen.

Ettei mene täysin offtopicin puolelle, 2-luokan kirjeposti kulkee luokattoman hitaasti. 14vrk maksuajan laskuissa kolmannes ajasta kuluu Itellan huomassa.
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Ai. Mää vaan perustin oma luuloni siihen puoliperävaunurekkaan jonka mää ohitin viime kesänä HML-TRE motarilla, jossa luki kyljessä ja hytin ovessa helvetin isolla ITELLA ja oli viron kilvissä... eikö kuggaan osaa Anteeksi Itella. Eli siis se oli viron Itella joka suhas ko. väliä?

Edit. toikin kuva on kaiketi kiertäny netissä jo jonkin aikaa? :roll: http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=10&id=9700
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Tuosta se virallinen vastine:
Itella ei käytä kotimaan kuljetuksissa kabotaasia. Itella Logistiikalla on toimintaa Suomen lisäksi Skandinaviassa ja Baltiassa. Kuvan auto on Viron Itellan alihankkija. Kyseinen auto ei osallistu Suomen sisäisen jakelun tuottamiseen, kyseessä on kansainvälinen lähetys. Kansainvälisessä liikenteessä Itella käyttää ulkomaisia kumppaneita, jotka ajavat suoria kuormia asiakkaille ja noutavat vientikuormia, mutta eivät aja Suomen sisäistä liikennettä.
Mitä mä nyt tosta Itellan kuljetuspuolesta tiedän, niin tuo pitää ihan paikkansa. Ei siellä sääntöjä rikota...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Möykky »

:juu: Kiitos infosta.. Sitten haukutaan Itellaa enää työpaikkojen vähentämisestä ja aika-ajoittaisista toimituksissa esiintyvistä "poikkeamista".. :lol: :wink:
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Jhammer: ihmebantu-paketti palautui takaisin lähettäjälle eli mulle. Tarkistin antamasi osoitetiedot, ja ne olivat oikein.
Paketissa oli postin lappu, ei osoitetta ruksittu ja saajan osoitteen ja nimen yli oli vedetty kynällä ruksit.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Perhokaupan ja koukkujen asiakaspalautus tuli takaisin. Sopimustunnus ja yhteystiedot oli oikein.
Ei olisi kannattanut laittaa lähettäjän tietoja yläkulmaan, laittoivat asiakaspalautuksen mulle takaisin :mulko:

Joten nyt kyllä posti on ryssinyt. En ole varmasti ainut, jolle paketit palautuu takaisin. Kannattaa kuitenkin vas. yläkulmaan laittaa lähettäjän tiedot.
Kuvitellaampa, että seuraava on kirjekuori.

Esimerkki:
Lähettäjä: Matti Möttönen
Kyrpäkatu 6
70100 Kuopio

Saaja: Matti Mainio
Seisokkikuja 6
70500 Kuopio

Ja korostan, minä korostan(kuten Paavo M. Petäjä), että kannattaa kirjoittaa erikseen että lähettäjä ja saaja, että postin/itellan tyäntekijät ymmärtäävät, kuka on lähettäjä ja kuka on lähetyksen saaja.

Ja sitten semmoinen asia, että kun postitatte pakettina, niin siinä tulee lähetystunnus, niin myyjän velvollisuus on laittaa tiedoksi lähetystunnus ostajalle, jolla ostaja ja sekä myyjä voi seurata paketin etenemistä, että ei tarvitse vikistä jälkikäteen, että posti on hukannut paketin, kun pystyy melkeimpä reaaliajassa lähetystynnuksella seuraamaan paketin etenemistä.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
pete11
Viestit: 275
Liittynyt: 04:26:24 05.07.2013
Paikkakunta: paimela

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja pete11 »

jos useammin lähettää kirjeitä leimaisin on kätevä tuohon omat tiedot laittoon niitä saa nykysin edullisesti monesta paikasta mitkä myy käyntikortteja. vasempaan yläkulmaa leima missä on omat tiedot mulla tullut parikertaa lähetys takasin kun osoitteessa on ollut hämminkiä. melko pitkä ikäisiä noi leimasimet mulla toiminut useamman vuoden sama vistaprint:stä hommattu leimasin.
MiniMii
Viestit: 124
Liittynyt: 15:52:16 20.12.2011

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja MiniMii »

Tammikuussa lähettämäni paketti katosi.
Nyt soittivat että joo ei sitä löydy että annatko tilinumeron niin laittavat 20€ korvauksen!!!
kylläpäs oli mukava lähettää 250€ paketti ja saada kokonaista 20€ korvausta!!!
Vastaa Viestiin