Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

vlasek kirjoitti:Mitä vaikutusta tuolla on mihinkään? Kyseessä on elinkeino, joka tosin on aika tuettu.
No se on tuo siedätyshoito nykyajan hoitokeino monille allergisille. Jos on allerginen lihalaatikko yms. pönökuville, niin tuo saattais toimia hoitokeinona, kun katselis vähän isompia kalasammoita. Kestäsis sitten katsella niitä kuvia, eikä tarviis heti ryhtyä mielensäpahoittajaksi. Kannattais Lasekinkin käydä kokeilemassa :D
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Onkos tästä tarkoitus tehdä samanlainen kuin virallisesta suspaska-topiikista ja suomalaisilla on liian paljon aseita--maksa-arvo topiikista (eräily ja metsästys-osastolla).
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja vlasek »

P.J.H kirjoitti:
vlasek kirjoitti:Mitä vaikutusta tuolla on mihinkään? Kyseessä on elinkeino, joka tosin on aika tuettu.
No se on tuo siedätyshoito nykyajan hoitokeino monille allergisille. Jos on allerginen lihalaatikko yms. pönökuville, niin tuo saattais toimia hoitokeinona, kun katselis vähän isompia kalasammoita. Kestäsis sitten katsella niitä kuvia, eikä tarviis heti ryhtyä mielensäpahoittajaksi. Kannattais Lasekinkin käydä kokeilemassa :D
Ei ne Renny Harlinin elokuvat parane sillä, että niitä kattoo, saati että niistä alkais useamman otannan jälkeen löytymään jotain hyvää. Kaks kertaa nähny Kurkunleikkaajan saaren. Tokalla kerralla meinas tulla ödeema. Varmaan johonkin siitepölyallergiaan toimii. Siitepöly tuskin on uhanalainen saati taantuneessa tilassa. Voin olla väärässä.

Tais sitäpaitti taas joku muu pahoittaa mielensä. Mä esitin edelleen vaan yhden kysymyksen, johon tosin sain vastauksen, jonka muotokielen sävystä voinee olla montaa mieltä. Emmä tuosta kalasta mieltäni pahoittanut. Mukava, että tommosia edes siellä muinoin ui.

Eikös tässä topikissa tullut pointti siitä, että ku kaloille annetaan edes mahdollisuus kasvaa, niitä saattaa myös löytyä enenevissä määrin löytyä siiman päästä, ole ihan relevantti?

No jokatapauksessa sain vastauksen kysymykseeni. Kiitos siitä. Sääli, että lapakalat on vielä laillisia. Semmosen saaminen, ku ei hirveesti kollaa uistinvalintaa. Isot koukut toki jeesaa.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Sostakovits da Silva kirjoitti:Onkos tästä tarkoitus tehdä samanlainen kuin virallisesta suspaska-topiikista ja suomalaisilla on liian paljon aseita--maksa-arvo topiikista (eräily ja metsästys-osastolla).
Kuitenkin ite pidät kyseistä topikkia aktiivisena....
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Ei siellä linkeissä ja kuulemistilaisuuksissa puhuta maksa-arvojen mittaamisista metsästäjiltä, vaan hyvästä aseturvallisuudesta (mitä on hyvä aseturvallisuus ja mitä siihen liittyy). Voihan sitä pitää aktiivisena, tuskimpa siitä kukaan herneitä nenään vetää.
Niin entäs sitten?
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
mikkos77
Viestit: 5
Liittynyt: 16:10:44 15.04.2016

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja mikkos77 »

vlasek kirjoitti: Eikös tässä topikissa tullut pointti siitä, että ku kaloille annetaan edes mahdollisuus kasvaa, niitä saattaa myös löytyä enenevissä määrin löytyä siiman päästä, ole ihan relevantti?
Juuri näin, tätä minä ajoin takaa :bigboss:
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Jäpäkyörä kirjoitti:
Fuso kirjoitti: Konnukselle kenties kerran Jäpän kanoottiin istahdan, mutta saa kyllä itse isäntä olla toisella tuhdolla.
Konnekoskee varmaan tarkoitit.
Jos kyytiin haluat, niin pidä kiirettä. Kalat valuvat koskelle päin ja pitkänaamat valtaavat talvimestat. Sitten kanoottia ei tarvita kuin "alibikalan" (pitkänaama) hakemiseen, jos koski ei anna mitään.
Fuso!!!!.... Ei kannata mennä Konnekoskelle. Jäpäkyörä on tappanut kaikki taimenet! Ainakin jos uskomme näitä kateellisia :byääääh:
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Voitko luetella nimimerkkejä, joista kateus ilmenee ja miten se ilmenee? Taidetaan elää aika eri vapaa-ajan kalastuskuplassa. Meilläpäin osataan kyllä iloita muiden saamista kaloista edelleen. Taisin tuostakin kalasta mainita, että komia on.

Jos ihan vilpitön kysymys säännöstä aiheuttaa noin paljon närää, kannattas ehkä vähentää kierroksia. Melko monissa koskikohteissa kun nuo kylestä tarttuneet ei kuulu ihan jo sääntöjen puitteissa otettavien joukkoonn. Tällä oletettavasti pyritään ehkäisemään perinteissuomalaista rokastamista.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Eikös nuo meritaimenet ole yhtä lailla sukupuuttoon kuolemaisillaan.
Onneks siihen on herätty.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

vlasek kirjoitti: Melko monissa koskikohteissa kun nuo kylestä tarttuneet ei kuulu ihan jo sääntöjen puitteissa otettavien joukkoonn. Tällä oletettavasti pyritään ehkäisemään perinteissuomalaista rokastamista.
Tämä Konnekoski onkin vähän erikoinen. Täällähän ei ole edes saalisrajoitusta.
Vuosilupa on ostohetkesta eteenpäin vuoden voimassa. Poislukien tietysti rauhoitusajat. Eli mehän eletään täällä kuin pellossa, vai miten se sanonta meni.
P.J.H kirjoitti: Fuso!!!!.... Ei kannata mennä Konnekoskelle. Jäpäkyörä on tappanut kaikki taimenet! Ainakin jos uskomme näitä kateellisia :byääääh:
Juu, ajattelinkin suunnata Volvon keulan Heinäveden koskille.
Jos tyhjäis ne vuorostaan.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Jäpäkyörä kirjoitti:
vlasek kirjoitti: Melko monissa koskikohteissa kun nuo kylestä tarttuneet ei kuulu ihan jo sääntöjen puitteissa otettavien joukkoonn. Tällä oletettavasti pyritään ehkäisemään perinteissuomalaista rokastamista.
Tämä Konnekoski onkin vähän erikoinen. Täällähän ei ole edes saalisrajoitusta.
Vuosilupa on ostohetkesta eteenpäin vuoden voimassa. Poislukien tietysti rauhoitusajat. Eli mehän eletään täällä kuin pellossa, vai miten se sanonta meni.
P.J.H kirjoitti: Fuso!!!!.... Ei kannata mennä Konnekoskelle. Jäpäkyörä on tappanut kaikki taimenet! Ainakin jos uskomme näitä kateellisia :byääääh:
Juu, ajattelinkin suunnata Volvon keulan Heinäveden koskille.
Jos tyhjäis ne vuorostaan.


Minäkin ajattelin suunnata Toyotan keulan kohti Heinävettä juhannuksen kovilla. En kuitenkaan mene sinne tyhjentämään Kermaa ja Vihavuonnetta, vaikka sitäkin olen joskus yrittänyt.
Tällä reissulla tyhjennän korkeintaan kassini, ja siihen tuskin on kellään, ainakaan täällä, nokan koputtamista.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Kuhan et kermaan ejakuloi. Tai no aika sama. Prince on kuollu.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

En ihan, melkein, vaihteeks..

Uusi kausi, uudet kujeet.
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Fuso kirjoitti: Tällä reissulla tyhjennän korkeintaan kassini, ja siihen tuskin on kellään, ainakaan täällä, nokan koputtamista.
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta noin mielenkiinnosta kysäsen: Onko isokin operaatio?
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

.
Viimeksi muokannut Sostakovits da Silva, 13:38:26 11.05.2016. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Nyt on isännät heränneet.
Uudet hinnat koskelle:
Vuorokausi 13€
Viikko 50€
Kausi 100€
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Nyt on paras jättää koski rauhaan. Mättäneet sen täyteen n. 30cm taimenen poikasia.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Kylläpä oli hiljaista koskella.
Tuli pitkä paussi. Edellisen viestin jälkeen, nyt vasta piipahdin.
Siellä olis kirveelle töitä, ja vähän sahallekin.
Vetosillalle ei pääse kuin alapäästä. Liukkaita puita pitkin.
Mehtää on nurin polkujen päällä, ja vetosillallakin.
Hyvä ettei latva yllä veneväylälle.
Parkkipaikan paskahyysinkin vois kerran 5 vuoteen tyhjentää. Sen maantien toiselta puolelta.
Liitteet
kaatunut.jpg
kaatunut.jpg (73.65 KiB) Katsottu 11468 kertaa
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Jäpäkyörä kirjoitti:Kylläpä oli hiljaista koskella.
Tuli pitkä paussi. Edellisen viestin jälkeen, nyt vasta piipahdin.
Siellä olis kirveelle töitä, ja vähän sahallekin.
Vetosillalle ei pääse kuin alapäästä. Liukkaita puita pitkin.
Mehtää on nurin polkujen päällä, ja vetosillallakin.
Hyvä ettei latva yllä veneväylälle.
Parkkipaikan paskahyysinkin vois kerran 5 vuoteen tyhjentää. Sen maantien toiselta puolelta.

Kenelle nämä hommat oikein kuuluisivat? Nyt tarvittaisiin jo lähes kadonnutta talkoohenkeä.
Kyllä kyrpisi katsella moista.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Kai tuo puitten raivaus kuuluisi osakaskunnille. Siinä on Lassilan ja Kosken osakaskunta.
Hyyskän siivous on varmaan delekoitu jollekin, joka ei ole hommaansa hoitanut.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Mici41
Viestit: 1
Liittynyt: 12:14:51 18.07.2016

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Mici41 »

Morjesta. Tänä kesänä on melko tiuhaan tullut käytyä konnekoskella kalassa ja erittäin hieno paikka kalastella. Se vain ihmetyttää että miksi infotaulussa on edelleenkin vanhat alamitat. Eilen olin kalalla ja näin kun useat nostelivat 35-45cm taimenia muovipissiin ruokakalaksi.
NykanVe
Viestit: 44
Liittynyt: 10:16:43 09.09.2015
Paikkakunta: Ryttylä

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja NykanVe »

Menee ehkä vähän ohi aiheen mutta täällä voisi olla Konnekosken tuntevia henkilöitä.
Eli kaivataan ajotekniikkaa ja ajolinjaa miltä kohtaa Konnekoskea voi ajaa ylös ja alas 0,4m syväyksellä olevalla 50hp moottorilla varustetulla veneellä jossa kalarauta yltää noin 30-40cm pohjan alapuolelle. Niin tuo syväyshän on tuon 0,4m paikoillaan kelluttaessa 200kg:n kuormalla, eli taitanee olla vähän vähemmän plaanissa?

Nuorena poikana (noin 48 vuotta sitten) olin usein kyydissä kun isän ja kummisedän kanssa mentiin 4 heppaisella koneella varustetulla soutuveneellä alas koskea Konneveden puolelle verkoille ja takaisin kummisedän mökille tultiin vetämällä venettä kosken länsipuolella olevaa "kävelysiltaa" myöten kun kone teho ei riittänyt tuomaan venettä koko kosken läpi. Silloin kosken ylittävä vanha siltakin oli vielä erikohdassa kuin nykyinen.
Olisi mukava käydä kalassa, moikkaamassa serkkupoikaa jonka mökki on Hankaveden puolella ja samalla käydä Rautalammilla kaupoilla.
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Ajolinja ylhäältä alas. Kun tulet koskialueelle, pysy keskilinjan vasemmalla puolella. Sitten 3-4 mtr vetosillan vierestä. Alapäässä tähtää kuohun ja akanvirran väliin. Ja vähän veden aikana unohda koko juttu.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Jäpäkyörä kirjoitti:Ajolinja ylhäältä alas. Kun tulet koskialueelle, pysy keskilinjan vasemmalla puolella. Sitten 3-4 mtr vetosillan vierestä. Alapäässä tähtää kuohun ja akanvirran väliin. Ja vähän veden aikana unohda koko juttu.

Ja unohtaa kannattaa myös miehittämättömien, arvolastissa olevien kanoottien hinaaminen Konnekosken kuohuissa, oli vettä sitten menossa alaspäin vähän taikka enemmän.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Minun koskeni on KONNEKOSKI.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Tälläisiä sieltä sais, kun vain joutas päivystämään.
Liitteet
n 60.jpg
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Vastaa Viestiin