Kalastus on menossa överiksi.

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Siikapossu
Mr. Handjob
Viestit: 346
Liittynyt: 10:32:56 19.08.2007
Paikkakunta: Rauma

Kalastus on menossa överiksi.

Viesti Kirjoittaja Siikapossu »

Kalastus on menossa joidenkin kohdalla pahasti överiksi!
Laittakaa tänne kokemuksianne riitaisista ja törkeistä kalamiehistä joihin olette törmännyt vesillä. Tenollakin tapellaan verissäpäin kalapaikoista ja vuoroista, ja sama meininki muillakin joilla sekä useissa istutuskohteissa.
Kerron yhden esimerkin viime keväältä.

Oulunsalon Riutussa on sellaisia pieniä lampia joihin hauet ja isot ahvenet nousevat keväällä kutemaan.
Olisikohan ollut huhtikuuta kun kaverin kanssa mentiin sinne kalaan. Siellä oli jotain ukkoja ongella.
heiteltiin kaverin kanssa jigejä eikä parilla ensimmäisellä heitolla saatu mitään. Ukot siinä naureskeli että
on pojilla vääränlaiset vehkeet. Sitten alkoi tulla sellaista 300 gramman ahventa todella mukavasti, ja meni ehkä muutama minuutti niin
meillä oli molemmilla jo monta kiloa kalaa. Ukot sanoivat että "Pérkele katotaan kummat on parempia!"
Menimme lammelle seuraavana päivänä, ja kappas: Samat ukot olivat jo lammella ja olivat verkottaneet lammen aivan sumppuun.
Vedessä oli ehkä viitisentoista verkkoa! Niitä oli joka paikassa, ja heittotilaa sai etsiä. Alkoi meitä kaverin (Samwagen) kanssa ärsyttää tuo touhu kun ne ukot siinä kännissä (kaljapulloja lojui maassa kymmeniä) kokivat verkkojaan röhönaurun kera. Ukot lappoivat ahventa jätesäkkeihin aivan holtittomasti. Teki ihan pahaa katsella kun ukot saivat verkoilla noin parikiloista haukea ja paiskoivat niitä metsään. Ukot verkottivat lammen aivan tyhjäksi, ja muutaman päivän päästä ei tullut kalaa enään ollenkaan. Sitten eräänä päivänä ollessamme lammella tuli yksi niistä ukoista kokemaan verkkoja: "Sa*tanan pojat! Ettekai te pojat p*rkele ole kokeneet näitä verkkoja?"
Minä: "Ei olla koettu, kyllä me toisten pyydykset jätetään ihan rauhaan."
Ukko: "Kato nyt ite p*rkele kun ei ole mitään..(nostaa verkkoa)
Minä: "Mistähän tuo johtuu..."
Ukko: "No kun te s*atanan pojat tyhjennätte koko lammen prkl!"
Minä: "No eipä me olla mitään saatu muutamaan päivään."
Ukko: "Älä puhu paskaa...joka yö te käytte nämä verkot kokemassa."
Minä: "No ei kyllä olla käyty."
Ukko: "Jos minä vielä nähdään teidät täällä lammella niin soitetaan nimismies prkl!"
Minä: "No soita. Saadaan varmaan syyte ryöstökalastuksesta."

Lienee turha sanoa että tämän jälkeen ei ollut oikein fiilistä lähteä lammelle...
Ensi keväänä sitten.
Että tällaista porukkaa täällä....
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Samaa olen huomannut.
Saadakseen kaloja ei nykyään keinoja juuri kaihdeta.
Koskee sitten ihan mitä kalastusta vaan.

Tää vuosi oli huono vielä saaliillisesti, niin tunnelma sen kuin tiivistyy. Varsinkin Suomi-Norja ystävyysottelussa.

http://www.fluefiske.net/forum/index.ph ... opic=20965
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
Pera
Viestit: 643
Liittynyt: 18:50:28 22.08.2006

Viesti Kirjoittaja Pera »

JiiHoo kirjoitti:Samaa olen huomannut.
......
http://www.fluefiske.net/forum/index.ph ... opic=20965
Mittäs tuolla oikeen höpäjätään, kun ei tuo murre oikee taivu...
OhHoh
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Kiteytettynä: Norskit ei diggaa Finskien käyttäytymisestä lohijoillaan.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Kovin yllättävää? :?
Avatar
Åbo_
Vantaan soppamies
Viestit: 2012
Liittynyt: 13:32:22 14.06.2005
Paikkakunta: Vanda

Viesti Kirjoittaja Åbo_ »

Ja mennyt jo kauan :oops:

-Åbo-
Avatar
Vuoksi
Viestit: 293
Liittynyt: 02:11:36 13.10.2006

Re: Kalastus on menossa överiksi.

Viesti Kirjoittaja Vuoksi »

Siikapossu kirjoitti:
Ukot siinä naureskeli että on pojilla vääränlaiset vehkeet.

Ukot sanoivat että "Pérkele katotaan kummat on parempia!"...
Aika tyypillistä holistitouhua. Pienessä kaljassa uhotaan kuin kakarat, kunnon kännissä saadaan uho päälle, käyttäydytään itsekkäästi ja ajattelemattomasti. Kun mitä tahansa menee pieleen syy löytyy kaikista muista paitsi itsestä. Viina pilaa terveyden mutta kauan sitä ennen se pilaa luonteen. Ihminen muuttuu itsekkääksi vastuuttomaksi k...pääksi.

No tuon touhun tarkoitus oli tietysti ajaa "ulkopuoliset" pois rantojen miesten "omalta" lammelta. Äijille taisi olla tärkeämpää saada onkia kahdestaan omassa rauhassaan kuin millaista saalista lammesta nousi.
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

Siikapossu vois ilmottaa tuosta vaikka paikalliselle kalastuksen valvojalle ,tuskin niillä on edes lupia verkkoihin ,ja määrä aivan tolkuton...


Mulla muutama vastaava tapaus...Kaikki noista ukoista ollu vanhoja pieruja...Yrittäny kaikkien kans aluks keskustella reilusti asiasta ,mut vidut siitä mitään tule...Kaikki pitää ottaa mitä saadaan ,niinhan me tehtiin jo sodan aikaan ,jotes älä tule poeka mua neuvoo...Sen jälkeen mäkin suolsin sen verran rajusti textiä,et tais ukon naama värkki kastua...


Sit ne stanan tollikat jatko vaan verkottamista ,vaikkei ollu enää mihin kaloja viedä...Naapuritkaan eikä naapurin napuri otaa enää kaloja kun on pakastin täynnä ,kitiäkin perskele pukkaa...No viedään verkot kuitenki lampee mytimää ,ja nakataan ahvenet ,lahnat ,säynävät ja hauet tuonne peltoon ,siellä niitä on jo vaikka kuinka paljon...


Pari vuotta etiä päin, mihkähän täältä on kalat kadonnu ,kun ei mee enää verkkoonkaan mitään...LUULIS TYHMEMMÄNKIN TAJUAVAN JO :x
Vastaa Viestiin