Samtheman kirjoitti:HANSLANKARI kirjoitti:On se erityislupakohde.
Vedenomistajille on toimitettu poikkesulupa anomus rauhoitusajaksi viimeiset viisi vuotta, allekirjoitusta vaille valmiina.. Kukaan ei kuitenkaan ole koskaan allekirjoittanut niitä. Ahvenkoskella siis ei ole saanut kalastaa moneen vuoteen rauhoitusaikana.
Ja silti sinne lupia myydään, ja vielä vuoden kiivaimpaan tahtiin ku siikaukot valtaa rannat. Onhan se terminaalialue, mutta joku tolkku välinpitämättömyydessäkin pitäis olla. Varmaan joku osa korkkarin haaran kaloistakin käy tuolla, koska virtaama on kymin haaroista suurin. Niin pitkään kun lupien myyjä tekee laittomuuksia, en minä rahojani tuonne kanna.
Tostakin sais jonkinnäköisen kalastuskohteen ja luvat hilattua syystä ylös, mutta vaatis hiukan mielenkiintoa asiaan. Sijoituksia ei paljoa tarvis...
Heh. mä oon aina luullu, et nuo kalat on korkkarin tai siikiksen kaloja. vai tekeeksne tommosee kusirännii jotai velvoteistutuksia.
Mutjoo vois olla iha jees mesta jos tulis jonkilaine kontrolli ja kalastajien asenne muuttus. Pakko saada kalaa keinolla millä hyvänsä mentaliteetti ja yleinen välinpitämättömyys ei ainakaan edistä tilannetta, vaikka kaikki muu(valvonta ym.) ois jo valmiiks persiillää.
Lupahinnat ylös, ikuinen porttikielto luvatta kalastaville, ei oteta niitä ulkoa tarttuneita fisuja ylös ja jonkimoine kiintiö siihe monta ukkoa saa kerrallaa olla kalassa(Ei jää kaloille hirveesti tilaa sillan tienoilla väistellä, ku 30 ukkoa pommittaa samaa kohtaa). Istukkaita ne kalat on ja kalastettavaks tarkotettu, mut harvemmin sitä tulee kaupan kalatiskilläkää sikailtua....