Kelluntapuvuista

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
I-lari
Viestit: 53
Liittynyt: 13:18:31 08.12.2010
Paikkakunta: Seinäjoki

Kelluntapuvuista

Viesti Kirjoittaja I-lari »

Olis tarkotus ostaa kelluntapuku kevään viimmesille pilkkireissuille ja kevään avovesikautta ajatellen. Eli puku tulis pilkki sekä vetouistelu käyttöön.. Mikä puku kannattais ostaa? Onko jollain kokemuksia markkinoilla olevista puvuista? Ite oon vähän aatellu tota Sundridge Crossflow 2-osasta pukua. Kokemuksia ja ehdotuksia otetaan vastaan..
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Kelluntapuvuista

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Se riippuu kai siitä millaista pukua haet? Kevyttä ja hengittävää pukua joka päällä on mukava liikkua esimerkiksi jäällä vai pukua, joka pitää lämpimänä myös kun istutaan paikallaan pitkiä aikoja (vetouistelu).

Mikäli haet jälkimmäistä voin lämpimästi suositella Kinetic Godspeed kelluntapukua. Tuo yllä ei kylmä tule, eikä märkä pääse läpi. Tosin ei ehkä se paras malli aktiiviseen liikkumiseen.

http://www.kineticfishing.com/default.aspx?pageId=171
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
I-lari
Viestit: 53
Liittynyt: 13:18:31 08.12.2010
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kelluntapuvuista

Viesti Kirjoittaja I-lari »

Eli puku olis pääasias pilkintään eli pitäis vähän hengittääkki.. Toisena tulee sitte vasta vetouistelu, jossa puku vois olla varalla veneessä kylmyyden iskettyä...
Avatar
devas
Viestit: 129
Liittynyt: 14:58:33 01.06.2009
Paikkakunta: Turku

Re: Kelluntapuvuista

Viesti Kirjoittaja devas »

Ihme ettei joku oo huutanut tänne jo, et osta prkl pelstautumispuku. autsz
Avatar
stento_z
Viestit: 245
Liittynyt: 09:47:46 27.05.2005
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: Kelluntapuvuista

Viesti Kirjoittaja stento_z »

autsz Puku
Vanhalla on oppimisen vaikeus
Avatar
drwho
Viestit: 684
Liittynyt: 15:11:48 16.12.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kelluntapuvuista

Viesti Kirjoittaja drwho »

Mulla on Balticin kelluntapuku, ollu joku kolmisen vuotta. Käytän sitä talvella verkkohommissa ja keväällä/syksyllä kalahommissa merellä.

Ensisijaisesti se on mukava ja lämmin puuha-asu. En ikinä haluais oikeasti joutua kylmään veteen se päällä, väitän että kuolisin hypotermiaan ennenkun saisin sen riisuttua pois päältä ja kavuttua takasin veneeseen tai raahattua itteni ylös avannosta.

Hankkisin edelleen ehkä ton Balticin jos pitäs ostaa joku puuhasteluasu, mutta oon vakavasti miettiny, että keksin jostain rahotuksen ja hankin myös Ursuitin.

My 5c.

Terveisin,

Anssi
TMU82
Viestit: 12
Liittynyt: 22:15:43 28.03.2008
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kelluntapuvuista

Viesti Kirjoittaja TMU82 »

I-lari kirjoitti:Olis tarkotus ostaa kelluntapuku kevään viimmesille pilkkireissuille ja kevään avovesikautta ajatellen. Eli puku tulis pilkki sekä vetouistelu käyttöön.. Mikä puku kannattais ostaa? Onko jollain kokemuksia markkinoilla olevista puvuista? Ite oon vähän aatellu tota Sundridge Crossflow 2-osasta pukua. Kokemuksia ja ehdotuksia otetaan vastaan..
Ostin kyseisen puvun viime syksynä ja erittäin tyytyväinen olen ollut pukuun. En tosin ole pilkkinyt kyseinen puku päällä, vaan uistellut ainoastaan. Tosi mukavan tuntunen päällä ja en itse ole löytänyt vielä mitään huonoa puvusta. Hyvin pystyy liikkumaan, eikä tunnu tönköltä päällä. En tosin ole vielä kokeillut miten ko.puku kelluttaa vedessä.
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kelluntapuvuista

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Nyt ois hyvä aika vuodesta testata noitten pukujen toimivuutta. Tällail jäitten lähdön aikaan huomaa samalla kelluttaako ja kuinka päin, sekä alkaako tulla vilu kuinka nopeasti.

-jouni
diipa daapa
Vastaa Viestiin