Avautuminen talvesta.

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Kesis »

selenius kirjoitti: Paljo vittu naurattaa (no vittu hymyilyttää aina, mut kuitenkin) neljä kuukautta sitte tuli valkeapaska maahan. Ja jäät. Ja vittu ku vituttaa.
Samaa mieltä. Toi stanan jää ei tunnu lähtevän merestä, kun varmaan vasta juhannuksena :evil:
Ja toi pakkanen. Se alkaa haittaamaan jo töitäkin autsz
I wish I had ghosts...
kalikka
Viestit: 421
Liittynyt: 14:04:43 18.04.2009

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja kalikka »

noi saa....nan lumet vois siirtää vaik kreikkaa ni ois ainakin reppanoilla vettä.
jäätkin sais kyl ohentuu pikkuhiljaa,mutta aamusellakin mittarissa nökötti -19c
ja pääsiäisee asti pitelee tämmöstä.tulis ny se kevät ees enste,että vois
käydä vierotus hoidossa edes pilkillä autsz autsz
kontio88
Viestit: 1
Liittynyt: 09:59:44 15.11.2012

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja kontio88 »

saishan noi järvet alkaa sulaan että pääsis venettä uittaan, syksyllä jäi käsiin yamarinin vene, 40 jammun koneella, kerran ehti syksyllä kokeileen.. talven aikana korjattu pohjaa, maalattu ja tehty sähköt uusiks.. sähkövispilä ku saadaan viel kaupasta pihalle (tilauksessa) ni on vehkeet kesä kunnossa.. kirreille väänetty pari rasiallista erilaisia leechejä mitä olis tarkotus lähtee koskille viskoon ku tulis ne kelit.. päivät ku on kotona ni on hiukan liikaa aikaa katella kun se aurinko ei vielä lämmitä niin paljon että jotain tapahtuis.. ja tilille ku kattoo ni ei tarvi enempää ostaa kalavehkeitä... prkl... Touh
Avatar
J.a.M
Viestit: 1734
Liittynyt: 13:09:11 11.07.2005
Paikkakunta: Kempton
Viesti:

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

eilen , -8 pikku tuuli ja aurinkoa koko taivaan täydeltä. kyllä mä naatin ulkona olosta jatkus vaan vielä juhannukselle tätä herkkua olen daivaassa
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
VPR
Viestit: 599
Liittynyt: 11:39:30 25.09.2007

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja VPR »

Joo kyllä on aivan helvetin perseestä näin pitkään jatkuva valkoinen paska ja kylmä. En edes muista milloin viimeksi olisi näin raskaalta tuntunut talvi kuin nyt. Paskat kelit, lumi ja kovat pakkaset alkoivat pysyvästi viime vuonna poikkeuksellisen aikaisin ja nyt sit ilmojen herra rankaisee vielä keväänkin päästä oikeen kunnolla :cry: Ainut lohtu tästä voi olla se kun on nyt viime vuosina ollut tosi lumisia ja suht kylmiä talvia niin josko sitten lähitulevaisuudessa saadaan tasapainotusta vähälumisten ja lauhojen talvien myötä mitkä olisivat oikein tervetulleita. Tulee vaan koko ajan kalliimmaksi keväänodotus kun on pakko "tyydyttää" haluja jotenkin uusilla hankinnoilla szeko
Avatar
Atomi
Viestit: 436
Liittynyt: 09:12:51 19.06.2011

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Atomi »

J.a.M kirjoitti:eilen , -8 pikku tuuli ja aurinkoa koko taivaan täydeltä. kyllä mä naatin ulkona olosta jatkus vaan vielä juhannukselle tätä herkkua olen daivaassa
J.a.M kirjoittaa vähän, mutta asiaa.
Kyllähän Suomessa talvi pitää olla ja jotka ei kestä, niin laittakaa päälle. Kelit ovat vain pukeutumiskysymys.
Jo vain.
Avatar
Suurkalastaja
Viestit: 1198
Liittynyt: 01:43:06 21.02.2009
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Suurkalastaja »

Atomi kirjoitti:
J.a.M kirjoitti:eilen , -8 pikku tuuli ja aurinkoa koko taivaan täydeltä. kyllä mä naatin ulkona olosta jatkus vaan vielä juhannukselle tätä herkkua olen daivaassa
J.a.M kirjoittaa vähän, mutta asiaa.
Kyllähän Suomessa talvi pitää olla ja jotka ei kestä, niin laittakaa päälle. Kelit ovat vain pukeutumiskysymys.
Näin on! Mieluummin kunnon pakkaset ja hienot kelit kuin pimeetä ja loskaista.
Kyllä tässä itsekin hieman jo odottelen avovesiä mutta onneksi ennen sitä ehtii vielä kokea jäällä monta hienoa hetkeä! olen daivaassa
pikeBoy
Viestit: 893
Liittynyt: 20:02:24 03.05.2010

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja pikeBoy »

Komppaan edellisiä, mitä nyt pikku pakkasesta kun on noin komea keli. Kyllä se kevät tulee ajallaan ja tuleekin sitten rytinällä. Että rela vaan.
kalikka
Viestit: 421
Liittynyt: 14:04:43 18.04.2009

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja kalikka »

sehän tässä mättääkin.kevät kun rupee tulee niin saattaa jäät hävitä vähän liiankin äkkiä :oops:
tosin jos lähteevät niin en kyllä jää kaipaamaankaan.
jurppe
Viestit: 213
Liittynyt: 09:52:02 20.12.2009

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja jurppe »

60cm teräsjäätä löytyy jo etelästäkin. Ja mitäs se mittari näyttää? -14,4C ennen aamukaffea :twisted:

T: Huhtikuussa iltapilkille
PFCompany
Viestit: 1721
Liittynyt: 04:37:07 14.05.2009

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja PFCompany »

Suurkalastaja kirjoitti:
Näin on! Mieluummin kunnon pakkaset ja hienot kelit kuin pimeetä ja loskaista.
Onkos tuo tälle paskapakkaselle (-16 mittarissa) :shock: ainoa vaihtoehto näin maaliskuun loppupuolella?? szeko Touh autsz

Vanhan muisti temppuilee, mutta eikös joskus ole ollut ihan valoisaa ja lämmintäkin tähän aikaan vuodesta jo..... :mitaviddua:
Pilkkikone
Viestit: 558
Liittynyt: 08:47:07 05.04.2006
Paikkakunta: Lohja

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Pilkkikone »

Töissä eilen kehuin, että jos tämä paljon parjattu ilmastonmuutos on tätä, niin tervetuloa vaan :)
Joskus onnistuu, toisinaan myös paremmin.
Avatar
J.a.M
Viestit: 1734
Liittynyt: 13:09:11 11.07.2005
Paikkakunta: Kempton
Viesti:

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

PFCompany kirjoitti:
Suurkalastaja kirjoitti:
Näin on! Mieluummin kunnon pakkaset ja hienot kelit kuin pimeetä ja loskaista.
Onkos tuo tälle paskapakkaselle (-16 mittarissa) :shock: ainoa vaihtoehto näin maaliskuun loppupuolella?? szeko Touh autsz

Vanhan muisti temppuilee, mutta eikös joskus ole ollut ihan valoisaa ja lämmintäkin tähän aikaan vuodesta jo..... :mitaviddua:
ei se nyt niin vanha voi olla jos et vastaavia kelejä muista.
Muuan vuosi sitten pojat(n70v ) kaverit raatas isoon ääneen että ei tällästä talvea ole olemassakaan ku ei oo lunta eikä kunnon pakkasia joulukuun puoltaväliä jo lähestyttiin . Takaa kuulu ääni että että te poijat edes muista mutta ku minä reilu 60 v sitten muutin tänne niin samoihin aikoihin käytiin haudalla ja maahan ei jääny kuin jalan jäljet kuuraan . pappa oli reilu 90v
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Atomi kirjoitti:
J.a.M kirjoitti:eilen , -8 pikku tuuli ja aurinkoa koko taivaan täydeltä. kyllä mä naatin ulkona olosta jatkus vaan vielä juhannukselle tätä herkkua olen daivaassa
J.a.M kirjoittaa vähän, mutta asiaa.
Kyllähän Suomessa talvi pitää olla ja jotka ei kestä, niin laittakaa päälle. Kelit ovat vain pukeutumiskysymys.
Ei auta vaikka laittais kaikki maailman vaatteet päälle niin venettä ei saa vesiin. PASKAA!!!
Tosissaan muttei totisesti.
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

jagge86 kirjoitti:Ei auta vaikka laittais kaikki maailman vaatteet päälle niin venettä ei saa vesiin. PASKAA!!!
Oli talvi kylmä tai lämmin, lyhyt tai pitkä, niin suhteellisen lyhyen ajan sisällä, oikeastaan melkein vain viikon aikajänteellä, ne jäät keskmäärin lähtee vuodesta toiseen. Jos kyse siis esim. meidän keski-suomen normijärvistä.

...Ja sitten ne roskaiset kylmät jäidenlähdön jälkeiset vedet, eihä niistä saa edes kalaa. Vai saako, mistä, miten?
Joten mitä tässä hättäilemään, ootellaan... 8-)
PFCompany
Viestit: 1721
Liittynyt: 04:37:07 14.05.2009

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja PFCompany »

jagge86 kirjoitti:
Ei auta vaikka laittais kaikki maailman vaatteet päälle niin venettä ei saa vesiin. PASKAA!!!
Ei saa, ei :voeprkl:
PFCompany
Viestit: 1721
Liittynyt: 04:37:07 14.05.2009

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja PFCompany »

J.a.M kirjoitti:
PFCompany kirjoitti:
Suurkalastaja kirjoitti:
Näin on! Mieluummin kunnon pakkaset ja hienot kelit kuin pimeetä ja loskaista.
Onkos tuo tälle paskapakkaselle (-16 mittarissa) :shock: ainoa vaihtoehto näin maaliskuun loppupuolella?? szeko Touh autsz

Vanhan muisti temppuilee, mutta eikös joskus ole ollut ihan valoisaa ja lämmintäkin tähän aikaan vuodesta jo..... :mitaviddua:
ei se nyt niin vanha voi olla jos et vastaavia kelejä muista.
Juu siis en muistanut että maaliskuun lopun normaali ilmasto on paukkupakkasia. Sitä se vanhuus teettää just...
Avatar
kokki1
Viestit: 983
Liittynyt: 08:30:28 06.10.2009
Paikkakunta: Veikkola

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja kokki1 »

Wittuun koko talvi joutaa saatana, mä oon ainaskin ihan kypsä lumeen ja jäähän. Eli voisko seuraava vesisade tulla alas +25 asteisena :evil:
Jnd
Viestit: 69
Liittynyt: 13:09:56 16.04.2012
Paikkakunta: Mina Vatten
Viesti:

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Jnd »

Nämä on toki täysin makuasioita ja on pelkästään hyvä että joku myös löytää eri olosuhteista positiivista omiin harrastuksiina, mutta itse vietin elämäni toistaiseksi miellyttävimmän "talven" 07-08 välillä.

Eteläisellä merialueella oli avovesikauteen ainoa stoppi tuolloin se kun vene piti välillä nostaa viikonlopun ajaksi helmikuussa vuosihuoltoa varten ylös olen daivaassa
TLP - Team Lucio Perca
http://www.teamlucioperca.fi/
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Jussijii kirjoitti:...Ja sitten ne roskaiset kylmät jäidenlähdön jälkeiset vedet, eihä niistä saa edes kalaa. Vai saako, mistä, miten?
Joten mitä tässä hättäilemään, ootellaan... 8-)
Tuurilla, viime vuoden avausreissulla saatiin kuus mittakuhaa ja yks nätti ahven.
Mun mielestä ihan riittävästi kylmästä ja roskaisesta vedestä :bigboss:
Alkaispä tää vuosi yhtä mahtavassa kelissä ja kuhakin olis purullaan olen daivaassa
Tosissaan muttei totisesti.
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Helmikkuussa seisoin Kajanuksen saunalla ja tuijottelin odottavin silmin avovettä. Jäätä oli ainoastaan n. 50-metriä rannasta. Olin jokseenkin varma, että maaliskuun alkupuolella viimeistään lähden melomaan. Tilanne muuttui radikaalisti. Nyt voisin kävellä Tallinnaan. No joka tapauksessa kajakkimies aloittaa kotimaassa kauden ennen venemiehiä, jotka odottavat sisälahtien ramppien sulamista...
Avatar
Jyrikuu
Viestit: 2119
Liittynyt: 20:15:36 13.07.2006
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Jyrikuu »

Stickan kirjoitti:Helmikkuussa seisoin Kajanuksen saunalla ja tuijottelin odottavin silmin avovettä. Jäätä oli ainoastaan n. 50-metriä rannasta. Olin jokseenkin varma, että maaliskuun alkupuolella viimeistään lähden melomaan. Tilanne muuttui radikaalisti. Nyt voisin kävellä Tallinnaan. No joka tapauksessa kajakkimies aloittaa kotimaassa kauden ennen venemiehiä, jotka odottavat sisälahtien ramppien sulamista...

:juu:
Haukihemmon höpinöitä... www.jyrikuu.fi
Avatar
tmu
Hyvätapainen nuorimies
Hyvätapainen nuorimies
Viestit: 791
Liittynyt: 19:31:20 24.04.2005
Paikkakunta: Viiala

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja tmu »

VMP. Eilen olin Porissa ja mietin kevään etenemistä. Epätoivo valtasi mieleni ja hetken halusin kuolla.
Make my day- Teemun päivä.
Avatar
Suurkalastaja
Viestit: 1198
Liittynyt: 01:43:06 21.02.2009
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja Suurkalastaja »

Miettikää nyt, on tässä jotain positiivistakin. Mitä pidemmälle avovesikauden avaus siirtyy, sitä paremmalta se sitten tuntuu. :D :mrgreen:
VPR
Viestit: 599
Liittynyt: 11:39:30 25.09.2007

Re: Avautuminen talvesta.

Viesti Kirjoittaja VPR »

Suurkalastaja kirjoitti:Miettikää nyt, on tässä jotain positiivistakin. Mitä pidemmälle avovesikauden avaus siirtyy, sitä paremmalta se sitten tuntuu. :D :mrgreen:
Voihan sitä noinkin periaatteessa ajatella mutta usein näissä helvetin pitkään venyvissä jäiden sulamisissa on se ikävä puoli että kevätkalastuskausi jää usein pirun lyhyeksi mikä on sääli kun alkukevät on mitä hienointa aikaa.
Vastaa Viestiin