Kohtuullinen hintapyyntö?

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
jyriwaida
Viestit: 295
Liittynyt: 07:05:45 16.02.2017

Kohtuullinen hintapyyntö?

Viesti Kirjoittaja jyriwaida »

Meritaimen "puikko" Sandgrävlingen 27g puna-mustana on loppu nettikaupoissa ja mies haluaa ostaa kaksi.Pyysin kahdesta 2x 9e ja 3,6e posteihin.Kerroin puikkojen olevan käyttämättömiä mutta ostajaa ei kiinnosta.Olisin halunnut auttaa ostajaa mutta nyt on tunne ,että pyysin liikaa hintaa.
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kohtuullinen hintapyyntö?

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Se on ihan normaalia. Minua ärsyttää se, kun teen tarjouksen, niin siihen ei edes vastata. Kaupankäynnin on kumminkin tarkoitus tuoda voittoa, tai päästä eroon ylim. tavarasta. Vuoropuhelulla olisi mahdollisuus päästä yhteisymmärrykseen.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Kohtuullinen hintapyyntö?

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Kuten Jäpä kertoi, tämä on ihan tyypillinen ilmiö. Kun olen tarjonnut etsiville uusia kalastusvälineitä, joiden valmistus on jo lopetettu, niin jopa kaupan nykyistä vastaavaa ovh:ta pyytäessäni minua on haukuttu ahneeksi. Tosin positiivisia poikkeuksiakin on kohdalleni osunut.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
jyriwaida
Viestit: 295
Liittynyt: 07:05:45 16.02.2017

Re: Kohtuullinen hintapyyntö?

Viesti Kirjoittaja jyriwaida »

Ärsyttäviä ostajia sattuu aina joskus kohdalle.Olen myynyt keloja,joita ei enää valmisteta tai käyttämätttömiä ,joita en ole jaksanut palauttaa nettifirmaan.Vapojakin olen myynyt ja myös ylimääräisiä käyttämättomiä vieheitä.Sitten joku kitupiikki yrittää vielä tingata,vaikka myyn tuotteen 50% halvemmalla kun kaupan alennushinta.Joskus tulee kaivettua esille jotain harvinaisempaa uistinta ,kun joku sellaista etsii.Taas asiakkaan pitäisi saada käyttämätön viehe hirveällä alennuksella tai yht`äkkiä hintapyynnön jälkeen hänestä ei kuulukkaan mitään.
Joillekkin pennin venyttäminen on vissiin elämän tärkein asia.
jyriwaida
Viestit: 295
Liittynyt: 07:05:45 16.02.2017

Re: Kohtuullinen hintapyyntö?

Viesti Kirjoittaja jyriwaida »

Huutonetissä on vähemmän kuin tori.fissä myyjiä,jotka yrittävät myydä esim. keloja,joista pyydetään uuden kelan hintaa ilman takuuta.Yrittäjiä riittää ja usein selvästi on halu saada tuotteestaan jopa ylihintaa.En kirjoita nyt klassisista ABUn tai Daiwan keloista,vaan made in china haspeleista.Valitettavasti myös vanhat meritaimenlusikat ovat melko arvottomia,vaikka monet niillä ovat saanet todella paljon meritaimenia.Melko monet aloittelivat ja pyytävät vieläkin norjalaisilla Salamander,Kulpkrokodil,Buch Special,Morild ja Möre-Silda ja Toby uistimilla .
Vastaa Viestiin