Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Alueen säännöt
Kuinka tehdään maailman paras kalasoppa?.... Mitä tarvitaan savolaiseen kalakukkoon. Kaikki reseptit ja murkinavinkit...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Rinne
Viestit: 109
Liittynyt: 19:49:14 21.07.2013

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja Rinne »

En syö enää koskaan mitään muuta.. Huomenna pitää vielä testaa toi tortilla-aurajuusto hässäkkä, mut voi vi**u miten hyvää..
Rinne
Viestit: 109
Liittynyt: 19:49:14 21.07.2013

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja Rinne »

Ja taas pääsi kilon klönttiä possua lämpöseen.. :3
lohjari
Viestit: 146
Liittynyt: 13:02:48 06.10.2010

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja lohjari »

Ei sitä laajaa saderintamaa tullutkaan ja turhaan vietettyä lauantai päivä lähes sisällä, joten kokeillaan tästä mukaelmaa iltapäivän ratoksi.
Kaikki on oikeastaan uutta, uunilihat, coleslawit ja majoneesin tekokin. Jossain voi epäonnistua, mutta tuskin kaikessa.
Sämpylät ja tortillat olkoon kaupallista tekoa.
Liha meni savipataan ja porkkanoita ja sipulia reilusti ja pepperi peittää koko lihan, joten olkoon kääntelemättä nelisen tuntia 150 asteessa ja katsoo sitten.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja Emppai »

2.5 kg kassleria tuli just uunista ja aina kasa muuntuu kessin pohjalla pikku hiljaa lannoitteeksi. Röyh.
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Huomenna lähtee läski uuniin tällä reseptillä = > http://www.kevinandamanda.com/recipes/d ... avory.html . Tää vaatii vähän valmisteluja eli tänään joutuu hiukka säätämään... ja samaan syssyyn coleslaw hanssin tapaan maustumaan..http://pikkuleijonajapuolivaltakuntaa.b ... apaan.html
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja Deep »

Lapa on kyllä hyvä tossa, harvoin vaan normikaupassa saatavilla.
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Deep kirjoitti:Lapa on kyllä hyvä tossa, harvoin vaan normikaupassa saatavilla.
Löytyy kyllä mutta ovat kovin ohkaisia, yleensä alle kiloisia kimpaleita. Kauppahalli ja läskiä löytyy aivan eri tavalla.
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja kapakala »

kapakala kirjoitti:Huomenna lähtee läski uuniin tällä reseptillä = > http://www.kevinandamanda.com/recipes/d ... avory.html . Tää vaatii vähän valmisteluja eli tänään joutuu hiukka säätämään... ja samaan syssyyn coleslaw hanssin tapaan maustumaan..http://pikkuleijonajapuolivaltakuntaa.b ... apaan.html
Jep,nyt löyty oikea resepti jossa on makua reilusti, suosittelen!
Liitteet
2013-09-28 13.59.32.jpg
2013-09-28 13.59.32.jpg (64 KiB) Katsottu 21066 kertaa
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja joppe »

tein Anssin ohjeella ja oli hyvää. viimeksi oli lapaa nyt oli kasleria. Kasler enemmän minun makuun..
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja pääevä »

2 kpl possunlapoja maustumassa ja aamulla savukaappiin, ekakerta tätäkin lajia nyt sitten ameeeriiikan malliin. Savustan papuja samalla kipossa mausteiden kera, mutta näin jossain ohjelmassa semmosta amerikkalaista maissihöystöä johon tuli irtomaissia ja jotain muuta sotkua sekaan, risettiä ei löyvy intervepistä, onko muilla kokemusta asiaan, apua kaipais pikaseen, tai huomiseks viimestään.... Kiitos jo etukäteen jos on vinkkiä heittää asiaan. :pliis:
Avatar
ak82
Viestit: 220
Liittynyt: 16:53:04 09.09.2007
Paikkakunta: Tampere

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja ak82 »

Hyviä reseptejä äijjät täällä vääntelee!

Pitänee itsekkin tuota savustusta kokeilla jollain köntsällä antamaan lisämakua. Kaloissa tullut tähän asti pysyttyä. Kaveri kehu aikoinaan kokeilleen kokonaisella kanalla ja oli kuulemma erittäin makuista. Suolavedessä oli ottanut suolan savustuksen jälkeen.

Jos muuten tampesterin alueella haluatte laatu lihaa niin suosittelen lämpimästi eminin lihakauppaa kalevassa. Kandee käydä nettisivut kurkkaan siellä löytyy lisää infoa. Saapi juurikin sellaisen köntsän kun haluaa. En nyt muista minkä maalainen kaveri oli mutta on mukava ja osaa takuulla hommansa. Lähiruoka kunniaan :D

Ps. Jos tämä nyt oli laitonta mainostamista niin pahoittelut ja modet saapi korjata viestiä jos tarvis? Ja niin mulla ei ole kytköksiä ko. Kauppaan.
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja pääevä »

Meni nuo lihat ihan per.....lleen.... :evil: Oisko tuo vappu sitten sotkenu jotenkin... :mitaviddua: 12 tuntia savukaapissa, vesiastia alla antamassa kosteutta, niin semmosta tiukkaa palvilihaa niistä tuli.
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Ostin ohimennen puoleen hintaan HK:n "pulled pork-ämpärin" jossa oli pari pussia valmista kastiketta ja reilu kilon köntti possua. Ei tuosta homma ainakaan helpommaksi tule, vaan saas nähdä miltä maistuu... Ruuanlaitosta nyt ei tässä kohtaa voi juuri puhua, mutta kun halvalla sai :) Saas nähdä mitä tuosta tulee.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
KariT
Viestit: 150
Liittynyt: 13:49:38 19.10.2009
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja KariT »

Tämmöstä vastaavaa on itekin tullut tehtyä. Ite oon laitanu sekaan ainakin kaljaa, Usalaista savunmakusta barbeque kastiketta (merkillä ei ole väliä), dijon sinappia, pippuria ja merisuolaa. Kaslerista tykkään ehkä enempi ku lavasta. Repimisen jälkeen oon keittäny sitten pannulla liemet revityn lihan kanssa kasaan ja tehny tarvittaessa viimesen silauksen mausteisiin. Sitten oon laittanu annosrasioihin pakkaseen jos alkaa joskus himottaa hamppari. Mielummin tätä tekee kerralla isomman satsin ja sama homma kun kalassa, että syö kohtuudella ni ei tuu överit ja maistuu huomennakin. Ja tämä oikeestaa onnistuu aina... Ja hamppariin tälläsen raskaan lihan lisäks kuuluu ainakin jotain rehua. Ihan sama onko coleslawta, tomaattia tai reilusti lehtisalaattia. Ja mielellään valkosipulikastiketta pikkasen. Ja hampparit grillataan vaikka pannulla käyttämällä, mutta ei ainakaan lämmitetä mikrossa. Paras hamppariresepti minkä oon löytäny löytyy linkistä.

http://sisaretkeittiossa.vuodatus.net/l ... issampylat
Truutat: Iwata HP-TH, HP-CP, Kompressori: SilAir 30/9 ja Hyundai 4hp
Jami-
Viestit: 109
Liittynyt: 18:40:57 25.06.2012

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja Jami- »

Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Re: Käsin revittyä possua ja täydellinen burgeri.

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Kebapin kaveriksi palanen possua uuniin.
Huomenna sitten patongin välissä naamariin.

T: Sami
Devonit ja niihin liittyvä kirjallisuus kiinnostaa.

Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
Vastaa Viestiin