Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viestit: 4622
- Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
- Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
- Viesti:
laardi on rohkea... itse en uskaltais VAG:n tipillä vetää mitään, kun koossa pysyminen ilman vedettävääkin ajoittain arveluttavaa. Tuo 2.5TDI ei myöskään ihan pomminvarmassa maineessa ole, rohkea ratkaisu. No eipä possu-Puusteri kovin raskas paketti ole, joten voihan se kestääkki.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Onhan noista juttua kaikilla foorumeilla ollu, mutta katotaan, sano mummo!abo kirjoitti:laardi on rohkea... itse en uskaltais VAG:n tipillä vetää mitään, kun koossa pysyminen ilman vedettävääkin ajoittain arveluttavaa. Tuo 2.5TDI ei myöskään ihan pomminvarmassa maineessa ole, rohkea ratkaisu. No eipä possu-Puusteri kovin raskas paketti ole, joten voihan se kestääkki.
Koneissahan on ollu kuulemma kuluneita nokkia, laatikoista en oo kuullu ihmeimpiä. Tuntuu, että viat on johtunu VAG-huolto-ohjelmista ja Longlife-öljyistä. Toivottavasti edelliset omistajat on huoltanu säännöllisesti, ja ettei karvakäsi oo paljoa ruuvannu kilsoja pois, tuontiauto nääs.
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 10:19:55 02.04.2006
- Paikkakunta: Espoo
Pösöllä (406 Hdi)minäkin vedän. Jaksaa kyllä vetää ihan hyvin, mutta auton ominaisuuksiin kuuluva huono käsijarru aiheutti päänvaivaa. Viime syksynä piti laittaa puupala takapyörien taakse, ettei auto olisi vierinyt mereen. Tai sitten kalakaveri piti käyttöjarrua päällä sen aikaa kun minä laskin veneen. Oli aikamoista kikkailua. Nyt käppäri rempattu, joten pitäis pitää vähän paremmin.
Nimim. kustannustehokkaasta nelivedosta haaveileva...
Nimim. kustannustehokkaasta nelivedosta haaveileva...
Tommi T
Köyhät ja/tai kipeät kikkailee tuollasilla ajoneuvoilla
Oikeaa vaihtoehtoa tuolla ei ollutkaan. Minä nostan käsin ja vedän sitten vasta kärrylle jos tarvii. Kyseessä on siis soutuvene sähkömoottorilla
Oikeaa vaihtoehtoa tuolla ei ollutkaan. Minä nostan käsin ja vedän sitten vasta kärrylle jos tarvii. Kyseessä on siis soutuvene sähkömoottorilla
Aina välillä hetken vaikuttaa siltä että asiat sujuisivat mutta kyllä se aina sitten nopeasti helpottaa.
omnis festinatio ex parte diaboli est
omnis festinatio ex parte diaboli est
- nahkhiirmees
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17:01:10 25.04.2007
- Paikkakunta: saukkola
- arskatehtaalla
- circumcisioa vailla
- Viestit: 497
- Liittynyt: 21:34:50 16.02.2006
- Paikkakunta: Eteläpohojammaa
Eipä oo paha tuo transun kulutus. Mites muuten jarrullisen venetrailerin katsastus, saako/pitääkö/kannattaako viedä leimalle veneen kanssa vai ilman? Just käytiin testailemassa jarruja ja kateltiin valot läpi kärristä. Huomen kai syynättäväksi.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
Mulla on audi a6 quattro 2,8 V6 automaatti
Vene ainakin nousee ja liikkuu hyvin, mutta oon kuullu ikäviä juttuja tosta vaihdelaatikosta. Enimmäkseen kylläkin pakista. Eli se ei kestä jos on kärry perässä ja tempasee pakin päälle perinteiseen tomaattimies-tyyliin vielä kun auto liikkuu eteenpäin. Kunhan antaa rauhassa pakin kytkeytyä päälle eikä rankase sitä niin kai se kestää. Perässäkin vain n.750kg.
Etiäpäin tietty mennä maksimissaan nelosella.
On muuten nostaminen ihanaa tolla, kun ennen riuhdottiin opel astra 2,0:lla.
Taitaa tästä lähin mulla olla aina automaatti(tahikka sitten joku epeli vempele jossa on ryömintävaihde) JOS ja vain JOS toi laatikko ei kosahda.
Pensaa menee jo normiajossa joku 12l/100km veneen kanssa joku 15l/100km
Vene ainakin nousee ja liikkuu hyvin, mutta oon kuullu ikäviä juttuja tosta vaihdelaatikosta. Enimmäkseen kylläkin pakista. Eli se ei kestä jos on kärry perässä ja tempasee pakin päälle perinteiseen tomaattimies-tyyliin vielä kun auto liikkuu eteenpäin. Kunhan antaa rauhassa pakin kytkeytyä päälle eikä rankase sitä niin kai se kestää. Perässäkin vain n.750kg.
Etiäpäin tietty mennä maksimissaan nelosella.
On muuten nostaminen ihanaa tolla, kun ennen riuhdottiin opel astra 2,0:lla.
Taitaa tästä lähin mulla olla aina automaatti(tahikka sitten joku epeli vempele jossa on ryömintävaihde) JOS ja vain JOS toi laatikko ei kosahda.
Pensaa menee jo normiajossa joku 12l/100km veneen kanssa joku 15l/100km
Viime vuonna tuli vedeltyä ikälopulla Carinalla jolla Yamarin/Tohatsu liikkui ihan kivasti.... mutta kuitenkin pelotti sen verran että tuli ostettua Mitsun pätkäpajero bensa koneella, tosin joutu tyytymään v.90 vehkeeseen kun vaatimuksena oli myös avo.. Uudempia kun ei löytynyt avona;) Venettä en vielä ole kerinnyt vetää mutta kelkka kärrissä tuli perässä niin että ei oikeen edes huomannut. Bensaa menee ilman kärryäkin reilusti joten kulutus ei kaiketi kasvanut
Sami
Sami
Viimeksi muokannut samima, 10:17:20 21.05.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re:
Eli Lami 405 pertseessä 12-13l /satkuSpilitus kirjoitti:Täällä mennään Volvo V70 AWD:llä. Tosin ei vielä kertaakaan ole venettä hinattu. Saas nähä. Pelottaa kulutuslukemat jo etukäteen .
Lohi 585ht perperissä 16-18l/satku
Halba, halba.
Mut plussana jäykällä sport alustalla menee kuin juna, varauksin. Tuuliherkkä tuon ht:n kanssa. No mikäpä ei olisi henkilöautoista leija perässä. Mut kaasua kun painaa niin viheltää pellin alta ja sit mentiin. Eli voimaa on. Manuaalilla vaan pelottaa tuo kytkin huonommilla luiskilla . Ja miten tuo voimansiirto kestää, jää nähtäväksi. Se mikhään työkalu kuitenkaan ole. Uskosin silti että maks koukkupainoiset liikkuu kyllä helpostikin. Syksy sitte näyttää mikä se totuus on.
Ja se vielä koettua että käsijarru on melko mitätön tuossa laitteessa. Eli jarruton (painava) paketti mistä jyrkällä luiskalla et trailerista saa jarruja päälle hilaa koko paskan järveen. Ja jos unohdit ykkösen päälle kone pyörii väärinpäin. Isot pojat, joilla on ritsa takastaskussa kertoivat, että jakopään kiristinrullat toimivat vain toiseen suuntaan ja pahimmassa tapauksessa hihna pomppaa ja jako sekaisin. No ei kai ne venttiilit kalliita ole, eihän?. Jarrut täytyy purkaa ja ihmetellä ensi viikolla jahka kerkiää. Suattaa niissä jotain sanomistakin olla.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Vetohommia tullu jonkin verran harrastettua autolla ja nykyinen kalusto on vakioitunut sen mukaan. Alla on nyt Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 ja toistaiseksi maukkain peli vedellä kärryä / traileria. Pihassa nököttää myös yksi Audi 2,8 quattro jonka perään en laita kottikärryä isompaa, ei vaan oikein ole voimansiirto luotu kovempaan rasitukseen.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Superb 2,0TDI 170hv ja 4x4, ei tartte miettiä......
Re:
ei muutes nouse ainaskaan 1.9td ECO golffillaKesis kirjoitti:Näinhän se on, että alle 800kg paketti nousee lähes kaikilla henkilöautoilla jos vain pitoa löytyy.
Itellä vetoautona Volkkarin Espanjaan delegoima auto eli Siitin. Kone on perustraktori (1,9 sdi) joka vääntää kyllä alhaalta mutta ei eipä sitten juuri muuta. Toisaalta se kulkee melkein sukkahiellä, vain 4,6l/100km. Hinattava paketti painaa n. 490 eli aivan ylärajalla mennään, kun on jarruton kärry.
E. Siis etuveto.
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viestit: 4622
- Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
- Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
- Viesti:
Re: Re:
No kyllä tdi-farkku-kolopallolla ainakin helposti nousee 800kii kunhan on edes jotakuinkin pitävä alusta.Remox kirjoitti:ei muutes nouse ainaskaan 1.9td ECO golffilla
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
itsellä vetoautona vaimon espanjan ihme siitti mallia ibiza. painoa kärryn kanssa pikkasen alle tonni.
aina on noussut jos ei oo lunta/jäätä. kulutus siinä 14l satkulla.
aina on noussut jos ei oo lunta/jäätä. kulutus siinä 14l satkulla.
Re: Re:
no TDI ja TD ei tod ole sama asia.abo kirjoitti:No kyllä tdi-farkku-kolopallolla ainakin helposti nousee 800kii kunhan on edes jotakuinkin pitävä alusta.Remox kirjoitti:ei muutes nouse ainaskaan 1.9td ECO golffilla
" 1.9 TD R4 AAZ 1896 cm3 55 kW (75 hv) (ät) 4200 r/min 140/150 Nm (ät) 2400–3400 r/min "
ja TDI
1.9 TDI R4 1Z/AHU/ALE 1896 cm3 66 kW (90 hv) (ät) 4000 r/min 210 Nm (ät) 1900 r/min
1.9 TDI R4 AFN 1896 cm3 81 kW (110 hv) (ät) 4150 r/min 235 Nm (ät) 1900 r/min
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viestit: 4622
- Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
- Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
- Viesti:
Re: Re:
Mjoop, ei nuo VAG kinderit ole liian tuttui vaik niit pari onkin taloudessa, toi mun kolopallo ei oo noista esimerkeist kumpikaan kun on Pumpe-Duse tdi, eli se minkä markkinointimies väänsi "powerdieseliksi". Kuitenkin joskus on Pesosen 1,9 imudieselillä ja Seat Toledon 1,9 imudieselilläkin tonnin pakettia nosteltu ja ihan on ylös tullut, Toledo oli kyl noist viel ponnettomampi tien päällä.Remox kirjoitti: no TDI ja TD ei tod ole sama asia.
" 1.9 TD R4 AAZ 1896 cm3 55 kW (75 hv) (ät) 4200 r/min 140/150 Nm (ät) 2400–3400 r/min "
ja TDI
1.9 TDI R4 1Z/AHU/ALE 1896 cm3 66 kW (90 hv) (ät) 4000 r/min 210 Nm (ät) 1900 r/min
1.9 TDI R4 AFN 1896 cm3 81 kW (110 hv) (ät) 4150 r/min 235 Nm (ät) 1900 r/min
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Lykätään tämä kysymys tännekin puolelle, kun tuolla paskanjauhannan puolella tuppaa välillä olemaan nimensä veroista.
Nyt olisi auton hankintaan käytettävissä noin 40-45k€, ja tähtäimessä olis (city)maasturi.
Autossa pitäisi olla kunnolla tavaratilaa, koska koira kulkee mukana. Enimmäkseen ajellaan maanteillä ja vähän huonommilla pikkuteillä, ei juurikaan kaupungissa,joten maantieominaisuudet ovat tärkeät Diisseli pitää olla sekä automaatti.Vähävikaisuus ja ns. yleinen laadukkuus tärkeää, koska pienetkin korjailut pitää teettää pajalla, itse ei pysty.
Niin, ja autolla tullaan vetämään maksimissaan jotain L-Busterin kokoista venhettä.
Seuraavia on harkittu:
BMW X3 tai X5 (3.0D)
MB ML 320
WW Tiguan
Toyota LandCruiser (2003 eteenpäin)
Minkälaisia kokemuksia kyseisistä peleistä löytyy? Etenkin luotettavuus ja vähävikaisuus plussaa.
Onko muita automaatilla varustettuja värkkejä kyseisessä kokoluokassa joita kannattaisi harkita.
Mika
Nyt olisi auton hankintaan käytettävissä noin 40-45k€, ja tähtäimessä olis (city)maasturi.
Autossa pitäisi olla kunnolla tavaratilaa, koska koira kulkee mukana. Enimmäkseen ajellaan maanteillä ja vähän huonommilla pikkuteillä, ei juurikaan kaupungissa,joten maantieominaisuudet ovat tärkeät Diisseli pitää olla sekä automaatti.Vähävikaisuus ja ns. yleinen laadukkuus tärkeää, koska pienetkin korjailut pitää teettää pajalla, itse ei pysty.
Niin, ja autolla tullaan vetämään maksimissaan jotain L-Busterin kokoista venhettä.
Seuraavia on harkittu:
BMW X3 tai X5 (3.0D)
MB ML 320
WW Tiguan
Toyota LandCruiser (2003 eteenpäin)
Minkälaisia kokemuksia kyseisistä peleistä löytyy? Etenkin luotettavuus ja vähävikaisuus plussaa.
Onko muita automaatilla varustettuja värkkejä kyseisessä kokoluokassa joita kannattaisi harkita.
Mika
-
- jenssin påmå
- Viestit: 762
- Liittynyt: 08:14:10 22.04.2005
- Paikkakunta: Rytöuhan utra briha
- Viesti:
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
landcruiseri ei vissiin kuulu siun settiis jos kitymaasturia haluaa..
mut se noista vaihtoehdoista.. tai porsche cayenne..
Itehän vetelen -03 pajerolla ja 1990 L200 4wd mitsuilla.. Kaikki on noussu tähän asti.
mut se noista vaihtoehdoista.. tai porsche cayenne..
Itehän vetelen -03 pajerolla ja 1990 L200 4wd mitsuilla.. Kaikki on noussu tähän asti.
kilo on kova
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
En ole koskaan ajanut muuta kuin jotain ikuvanhaa 70-luvun japanilaista maasturia, oisko ollut just Toyota, ja mietinkin että miten matkustusmukavuus ja maantieominaisuudet tuollaisella 2000-luvun LandCruiserilla suhteutuu esim tuohon Bmw:hen, jota kovasti kyllä kehutaan. Pienellä koeajolla ei mielestäni aina kovin paljoa asia selviä. Veneen nosto sinänsä ei ole mikään ykkösasia, auto tulee kuitenkin arkikäyttöön ( maantieajoon ).
Muuten Toyota kiinnostaa, vaikuttaa aika tilavalta peliltä
Mika
Muuten Toyota kiinnostaa, vaikuttaa aika tilavalta peliltä
Mika