Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Kesis kirjoitti:Jos jollakin on "taivasankkurista" käyttökokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Se on melko harvinaista tietoa ja monia kiinnostais asia.
Nyt ei kokemusta mutta oltiin kokopäivä veneessä ihmettelemässä moisen toimintaa.
Se toimii sittenkin! Vaikka aikaisemmin en sitä uskonutkaan.

"Ankkuri" piti "lukituksen" jälkeen Trackerin paikallaan hienosti. Arviolta noin kolmen metrin piirin sisäpuolella jos keuliksen varresta mitataan. Tuulta ei tosin ollut montaa metriä sekunnissa mutta kyllä se kuulemma toimii kovemmassakin tuulessa. Akkua vaan syö silloin rotan lailla. Sehän on selvä, kone koko ajan melkein täysillä ja suuntamoottori pyörittää vartta minkä ehtii.

Minnkota 55lbs ja Tracker 16 (muistaakseni)

Yhteenvetona tästä tapaamisesta:
+toimii eli pitää veneen halutussa kohdassa
+helpottaa (heitto)kalastusta, ei pelaamista oikean ankkurin kanssa

-syö keuliksen akkua tavallista ajoa nopeammin, varsinkin kovassa tuulessa

Nyt ei tullut muuta mieleen. Ai niin, sitä ohjelmoidun reitin ajoa ei päästy kokeilemaan.
I wish I had ghosts...
Avatar
gdlp
Viestit: 515
Liittynyt: 21:51:06 23.08.2007
Paikkakunta: Janakkala

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja gdlp »

Kesis kirjoitti:
Kesis kirjoitti:Jos jollakin on "taivasankkurista" käyttökokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Se on melko harvinaista tietoa ja monia kiinnostais asia.
Nyt ei kokemusta mutta oltiin kokopäivä veneessä ihmettelemässä moisen toimintaa.
Se toimii sittenkin! Vaikka aikaisemmin en sitä uskonutkaan.

"Ankkuri" piti "lukituksen" jälkeen Trackerin paikallaan hienosti. Arviolta noin kolmen metrin piirin sisäpuolella jos keuliksen varresta mitataan. Tuulta ei tosin ollut montaa metriä sekunnissa mutta kyllä se kuulemma toimii kovemmassakin tuulessa. Akkua vaan syö silloin rotan lailla. Sehän on selvä, kone koko ajan melkein täysillä ja suuntamoottori pyörittää vartta minkä ehtii.

Minnkota 55lbs ja Tracker 16 (muistaakseni)

Yhteenvetona tästä tapaamisesta:
+toimii eli pitää veneen halutussa kohdassa
+helpottaa (heitto)kalastusta, ei pelaamista oikean ankkurin kanssa

-syö keuliksen akkua tavallista ajoa nopeammin, varsinkin kovassa tuulessa

Nyt ei tullut muuta mieleen. Ai niin, sitä ohjelmoidun reitin ajoa ei päästy kokeilemaan.
Jes, tattista!

Onko hajua kuinka paljon se verottaa akkua normikeulista enempi? Tyyliin puolittaako se akun keston vai häviääkö esim. 20%....
"Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä!"
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Kesis »

gdlp kirjoitti:
Onko hajua kuinka paljon se verottaa akkua normikeulista enempi? Tyyliin puolittaako se akun keston vai häviääkö esim. 20%....
Tuohan oli siis aivan sama kone kuin esim. normi Riptide. Siinä oli vain tuo i-pilot, integroituna. Tuo "taivasankkurin" käyttö vain kuluttaa virtaa enemmän, kun se yrittää pitää venettä paikallaan, kelistä huolimatta. Paha sanoa kuinka paljon se kulutttaa enemmän. Riippuu niin kelistä, ym. asioista.
I wish I had ghosts...
Avatar
gdlp
Viestit: 515
Liittynyt: 21:51:06 23.08.2007
Paikkakunta: Janakkala

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja gdlp »

Kesis kirjoitti:
gdlp kirjoitti:
Onko hajua kuinka paljon se verottaa akkua normikeulista enempi? Tyyliin puolittaako se akun keston vai häviääkö esim. 20%....
Tuohan oli siis aivan sama kone kuin esim. normi Riptide. Siinä oli vain tuo i-pilot, integroituna. Tuo "taivasankkurin" käyttö vain kuluttaa virtaa enemmän, kun se yrittää pitää venettä paikallaan, kelistä huolimatta. Paha sanoa kuinka paljon se kulutttaa enemmän. Riippuu niin kelistä, ym. asioista.
Ok, vekotin on tuttu sinänsä, mutta selitin taas vähän miten sattuu... Aattelin hommaa tommosen normi hauenkalastuspäivän kannalta :D Eli jos nyt ajelee (saman tehoisella koneella ilman i-pilottia) yhdellä akun latauksella kaksi päivän reissua, niin tippuuko aktiivisen/jatkuvan taivasankkurin käytön seurauksena akun kesto esim. niin että yhdellä latauksella heittääkin vaan yhden päivän...mutta on tosiaan varmaan aika paljon riippuvainen olosuhteista ja käytöstä....
"Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä!"
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Kesis »

gdlp kirjoitti: Eli jos nyt ajelee (saman tehoisella koneella ilman i-pilottia) yhdellä akun latauksella kaksi päivän reissua, niin tippuuko aktiivisen/jatkuvan taivasankkurin käytön seurauksena akun kesto esim. niin että yhdellä latauksella heittääkin vaan yhden päivän...
Juuri noin tuo kaveri kertoi, että sillä oli mennyt. Kova tuulipäivä ja akku (Optima 75Ah) kesti vain yhden päivän. Normaalisti parisen päivää.
I wish I had ghosts...
joro
Viestit: 20
Liittynyt: 20:03:41 22.02.2009

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja joro »

tänään posti toi i-pilotin minun Riptideen.
minulla on myös 75ah Optima keulakoneen akkuna, ei taida kapasiteetti riittää,
joten toinen akku on hankittava lisäksi.

hintaerot ovat varsin suuria eri maissa.
i-pilot suomessa n. 600euroa
ruotsissa n.720euroa
USA n. 400us dollaria
minä tilasin i-pilotin USA:sta ostohinta+rahti+tulli+ALV= n.391euroa
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Kesis »

joro kirjoitti:tänään posti toi i-pilotin minun Riptideen.
minulla on myös 75ah Optima keulakoneen akkuna, ei taida kapasiteetti riittää,
joten toinen akku on hankittava lisäksi.

hintaerot ovat varsin suuria eri maissa.
i-pilot suomessa n. 600euroa
ruotsissa n.720euroa
USA n. 400us dollaria
minä tilasin i-pilotin USA:sta ostohinta+rahti+tulli+ALV= n.391euroa
Hyviä tietoja.

Mulla on 65Ah akku keuliksessa ja pärjään sillä kaksi pitkää kalapäivää. i-pilottia ei tosin ole.
Joudun kantelemaan akkua edestakaisin, kun en saa laturia veneelle. Tämän takia en aio hankkia isompaa (painavampaa) akkua.
I wish I had ghosts...
jippo1
Viestit: 127
Liittynyt: 23:22:17 19.05.2007

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja jippo1 »

Kesis kirjoitti: Mulla on 65Ah akku keuliksessa ja pärjään sillä kaksi pitkää kalapäivää. i-pilottia ei tosin ole.
Joudun kantelemaan akkua edestakaisin, kun en saa laturia veneelle. Tämän takia en aio hankkia isompaa (painavampaa) akkua.
Mulla oli aikoinaan tupla-akut ja vedin piuhat vaan perästä keulikselle. Siirtymillä yms kerkes ladata kyllä ihan tarpeeks. Eli siis keulis oli kytketty ihan normaalisti veneen sähköjärjestelmään ja moottori lataili akkuja.
Onhan siinä jotain hävikkiä, kun joutuu niin pitkän matkan vetämään piuhaa, mutta en mä mitään radikaalia huomannu. Yhellä akulla, kun touhuttiin monta tuntia isossa lahdessa, niin pääs akku loppumaan, mutta tuplilla ei käyny koskaan niin, kun asensin vielä akkumittarin.
joro kirjoitti:tänään posti toi i-pilotin minun Riptideen.
minulla on myös 75ah Optima keulakoneen akkuna, ei taida kapasiteetti riittää,
joten toinen akku on hankittava lisäksi.

hintaerot ovat varsin suuria eri maissa.
i-pilot suomessa n. 600euroa
ruotsissa n.720euroa
USA n. 400us dollaria
minä tilasin i-pilotin USA:sta ostohinta+rahti+tulli+ALV= n.391euroa
Laskeskelin, että koko riptide i-pilotteineen, postikuluineen ja tulleineen tulee maksamaan muutaman satasen yli tonnin, kun jenkeistä tilaa. Rahti maksaa siis n.600$, moottori 920$(1520$=1070€) ja tullit? En tiiä saisko vielä halvemmalla, jos kimpassa tilais..

Jenkeissä tuo siis maksaa 647€ ja täällä halvimmillaan 1990€!! Mitten hitossa tosta meren yli kuljettaessa hinta kolminkertaistuu?? Eikö joku vois alkaa valmistaa jotain lähes yhtä hyvää kopiota, kun nuo todelliset valmistuskustannukset näyttäisi olevan melko pienet. No joo...
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
Avatar
Tuplatärppi
Viestit: 588
Liittynyt: 09:32:07 24.01.2007
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Tuplatärppi »

Näinhän se menee. Siinä maahantuoja ottaa osansa, jälleenmyyjä osansa ja tullit ym rahtikulut päälle. Jokainen välikäsi ottaa siis omansa, eihän kukaan tee mitään tappiolla/ilmaiseksi. Näin se markkinatalous pelaa. Jälleenmyyjällä ja maahantuojalla on lisäksi takuu- ja tuotevastuut harteillaan. Kun tätä koko ketjua ylläpidetään, se vaatii monta henkilöä työssään. Ja harva meistä nykypäivän ilmaiseksi leipätyötään tekee.

Edit. Ja kun nämä kalastuspuolen kamat ovat aika pienivolyymisiä täällä Suomessa, niin maahantuojalla täytyy olla nimikkeitä valikoimissaan miljoonia, jotta kauppaa syntyy riittävästi. Ison nimikemäärän hallinta työllistää joka taas tarkoittaa kustannusten kasvua. Jos näitä keulakoneita menisi vaikka 100 000 kpl/vuosi, niin muuta ei tarvitsi maahantuoda/myydä ja yksi tai kaksi ukkoa hoitaisi koko roskan. Volyymi olisi suuri, tuoterepertuaari minimaalinen, ylläpitokustannukset/kulut pienet jne ja silloin kuluttajahinta olisi myös kuluttajaystävällinen.
Kohtuus kaikessa...paitsi kalastuksessa.
terhakas
Viestit: 285
Liittynyt: 13:28:59 12.08.2009
Paikkakunta: Tampere

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja terhakas »

jippo1 kirjoitti: Laskeskelin, että koko riptide i-pilotteineen, postikuluineen ja tulleineen tulee maksamaan muutaman satasen yli tonnin, kun jenkeistä tilaa. Rahti maksaa siis n.600$, moottori 920$(1520$=1070€) ja tullit? En tiiä saisko vielä halvemmalla, jos kimpassa tilais..
Oletko tilaamassa? Kokeillaan/selvitetään tuleeko rahti halvemmaksi, jos pari ottaa kerranllaan. Tarkoitus olisi lähipäivinä tilata kone lätäkön toiselta puolelta. Tyrkkää YV tai SP, jos..
joro
Viestit: 20
Liittynyt: 20:03:41 22.02.2009

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja joro »

naapuripalstalla, merikalastus.infossa Sepi-? tarjosi edulliseksi
rahtiratkaisuksi tällaista firmaa.
http://usarahti.nettisivu.org/?gclid=CN ... zAodVQpd9g
Avatar
GarbAGE
Viestit: 156
Liittynyt: 21:43:15 18.04.2007
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja GarbAGE »

Itse myös kiinnostunut tilaamaan rapakon takaa Riptide 80 I-Pilottia.

Toimiiko GPS palikka Suomen oloissa? Eli kone olisi valmis heti käytettäväksi?

Mistä firmasta olette konetta ja muita tarvittavia nippeleitä katsellut?
Älä kerro kalajuttuja tuntemillesi, ja aivan erityisesti älä kerro niitä niille, jotka tuntevat kalat.
predator
Viestit: 2
Liittynyt: 00:05:07 31.05.2011

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja predator »

Oletteko mitanneet akun kestoa käyttötunteina Terrova 55 koneella?

Olin ajatellut laittaa 92Ah (20h) agm akun keulakoneeseen ja olisi kiva tietää missä haarukassa tuollaisella akulla käyttötuntien määrä voisi liikkua? Ymmärrän, että veneellä, kelillä ja käyttötavalla on vaikutusta. Mutta jos saisi kuitenkin jonkinlaisen arvion käytännössä akun kestolle. Puhun siis ajasta tunteina, jolloin keulakone on heittokalastuskäytössä vedessä.
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Jos en ihan väärin muista ni toi 55terrova syö noin 40 täydellä kaasulla tunnissa eli sellasen vajaa 3tuntia tol akuil ajais. Tosin ekan kauden jälkeen akut tyhjenee nopeemmin. Mul on veneessä 2x115ah ja viime vuonna konerikon sattuessa noin 4tuntii köröteltiin 4kilometrin vauhdilla kohti rantaa ennen kun hyyty. Eli aika nopeesti tyhjeni. Tosin noi maks nopeudet ei heittokalastus käytössä oo juuri koskaan käytössä ja puol tehoilla paljon "taloudellisempi" Tää kaikki siis enemmän tai vähemmän mutuilua.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Heittokalastuskäytössä on mielestäni järkevämpää laskea kalastuspäiviä kuin absoluuttisia tunteja. Eli kysymyksen voisi asettaa näin: "kuinka monta päivää pystyn kalastamaan yhdellä latauksella?"

Tuohon voin vastata olalta, että itselläni on 65Ah akku ja Riptide (muistaakseni) 55 ja tuolla yhditelmällä kalastetaan L Busterista (tietenkin tuulesta ja lämpötilasta riippuen, akkuhan purkautuu kylmällä kelillä nopeammin) noin 1-3 päivää. Loppusyksystä kovalla ja kylmällä kelillä meinaa raskaassa kuormassa välillä hyytyä jo päivässä, kun taas lämpiminä joskin pitkinäkin kevätpäivinä olen välillä mennyt kolmekin päivää ennen lataamista.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
pekkakoo
Ihmettelevä kuolevainen
Viestit: 448
Liittynyt: 16:52:38 03.03.2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Patriottia tänään mallaillessa tuli todettua, että pikakiinnitysjalka on itsessään riittävän tukeva, ei tartte lisätykea alle, vaikka jää osittain tyhjän päälle. Sen sijaan heräsi kysymys, pitääkö keulalevyn alle laittaa tukilevy, jotta ei ala korkata? Kokemuksia? Mielipiteitä?
I don't give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while I´m fishing.
Avatar
gdlp
Viestit: 515
Liittynyt: 21:51:06 23.08.2007
Paikkakunta: Janakkala

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja gdlp »

Hyvin kesti ainakin vajaan vuoden kokemuksella, mulla kyl vissin jäi enempi pikajalkaa keulan päälle. Kone kyllä jaksaa vääntää keulakantta pikkusen "montulle" kun pistää tehoja, joten ei siitä nyt ainakaan haittaa ole jos sinne jonkun tukipalan jaksaa laittaa, mutta tuskin tarpeellista.
"Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä!"
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Mulle tuli tänä keväänä poppareilla kiinni merialumiini levy laitaan vahvikkeeks. ELi nyt ns tuplavahvunen laita. Paljon parempi eikä lyhyillä siirtymillä tarvii nostaa konetta ylös uskaltaa tuupata kahvan eteen ilman pelkoa korkkaamisesta. ELi kannattaa pistää tukilevy alle.
predator
Viestit: 2
Liittynyt: 00:05:07 31.05.2011

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja predator »

Nyt on tullut kokemusta tuon akun 92Ah agm akun kestosta kalastuskäytössä. En ole akkua loppuun asti tietenkään ajellut, mutta noin 15 tuntia olen enimmilläni yhdellä latauksella päästellyt. Kyseessä on siis tehokas aika, jolloin keulakone on ollut vedessä. Olen käyttänyt sitä myös siirtymisiin täydellä kaasulla ja aika paljon ollut tuulikelejäkin. Tuntuisi olleen ihan sopiva valinta akuksi, eli riittää yksi lataus monen illan kalareissuille. Ja mitä itse koneeseen tulee, niin vaikea ymmärtää, miten sitä on ennen pärjännytkään ilman koko keulakonetta. :)
Avatar
pekkakoo
Ihmettelevä kuolevainen
Viestit: 448
Liittynyt: 16:52:38 03.03.2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Tässä se nyt on Patriootti vihdoin paikallaan. 95 Ah AGM-akku solahtaa tuonne keulaboxiin ja pysyy remmeillä paikallaan vaikka ajaisi kovempaakin. Ensi kesäksi voisi jatkaa virtajohtoa, jotta akun saa pelkääjän pulpetin edessä olevaan laatikkoon (ihan painonjakauman vuoksi).
Liitteet
IMAG0235small.jpg
IMAG0235small.jpg (96.44 KiB) Katsottu 6378 kertaa
IMAG0238small.jpg
IMAG0238small.jpg (72.51 KiB) Katsottu 6369 kertaa
I don't give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while I´m fishing.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Jatka samalla koneelle asti kans, jos ei ole jo. Siis että saat ladattua akkua, mä en ole tänä vuonna laturia tarvinnut vielä... Tosta kiinnityksestä sen verran, että toi pikajalkahan on ihan loistava, mä laitoin sit keulakannen toiselle puolelle n.5cm lattaprikat, ja ainaki pari kautta on menty hienosti.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
pekkakoo
Ihmettelevä kuolevainen
Viestit: 448
Liittynyt: 16:52:38 03.03.2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Joo juttelin maahantuojan kanssa tuosta kiinnityksestä ja sieltä myös sanoivat, että pikakiinnitysjalka on itsessään niin jäykkä, että se ei tarvitse sen ihmeempää tukea. Minä laitoin kannen alapuolelle muotoonleikatun 6 mm alumiinilevyn, ei varmasti korkkaa.

Mulla siirtymät on niin lyhyitä, että tuolla latauksella ei ole oikein virkaa.

OPM:n sivuilla olevissa kuvissa kone on muuten väärin asennettu, se ei istu kokonaan pikakiinnitystelineen päällä. Tätä hieman itsekin ihmettelivät.
I don't give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while I´m fishing.
tommi77
Viestit: 42
Liittynyt: 12:09:18 12.07.2010

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja tommi77 »

Onko porukat tilanneet Riptide:ja jenkeistä.
Paljon rahtaaminen Suomeen on maksanut?
Eli mistä Riptiden saa edullisimmin ???

Tässä muutama halpa paikka.

http://www.cabelas.com/product/Boating/ ... t104716980

Hinta: 673,77€ + toimituskulut

http://www.sportsmansguide.com/net/cb/m ... x?a=780492

Hinta: 669,66€ + toimituskulut
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Tässä Cabelaksen sivuilta:

(tilaus Suomeen)

All other countries

International Enhanced Shipping Learn more

International Standard Air/Surface:

* International Standard Surface shipping and handling is 25% of the total order amount or a minimum of $20.00.
International Standard Air delivery is 45% of the total order amount or a minimum of $40.00.
* The recipient is responsible for all duties, taxes and Customs fees. Please contact your local Customs office for an estimate of these fees.
* Packages over 42" (106 cm) in length cannot ship via Surface.
* Shipping alternatives vary by country. Call for details. 1-800-237-4444 (U.S. & Canada) or 1-308-234-5555 (International)

Other Shipping Information:
(International)

* Shipping Restrictions & Messages are viewable after adding items to your basket or during the time of checkout when ordering on-line.
* Alterations and Monogramming please allow one extra day processing.
I wish I had ghosts...
jippo1
Viestit: 127
Liittynyt: 23:22:17 19.05.2007

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja jippo1 »

tommi77 kirjoitti:Onko porukat tilanneet Riptide:ja jenkeistä.
Paljon rahtaaminen Suomeen on maksanut?
Eli mistä Riptiden saa edullisimmin ???

Tässä muutama halpa paikka.

http://www.cabelas.com/product/Boating/ ... t104716980

Hinta: 673,77€ + toimituskulut

http://www.sportsmansguide.com/net/cb/m ... x?a=780492

Hinta: 669,66€ + toimituskulut
Tommonen löyty ebaystä nopealla etsinnällä:
http://www.ebay.com/itm/Minn-Kota-Ripti ... 19c8ec9c0b

Siinä alkaa olemaan jo hinta kohillaan= 590€
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
Vastaa Viestiin