Ohjaus-simpukka

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
poka
oli hyvä. Nyt satiaisia.
Viestit: 795
Liittynyt: 09:43:02 13.05.2005
Paikkakunta: Kempele

Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja poka »

Postas meidän särjestä iänikuinen ohjaus-simpukka vai mikä ohjausrumpu onkaan viralliselta nimeltään..

Mistä noita saa kohtuu hintaan? Ja mikä on sitten hyvä?
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu..
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

T73 Ultraflex NFB on hyvä, planeettapyörästömät on huokeempia. Hintahaarukka joku 60-150e eri malleilla. Osta planeettavaihde.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Metka_Masa
Pakara Kungas
Viestit: 966
Liittynyt: 12:47:01 20.12.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Metka_Masa »

Avatar
poka
oli hyvä. Nyt satiaisia.
Viestit: 795
Liittynyt: 09:43:02 13.05.2005
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja poka »

Joo täytyypä katsella, että minkä sitä ostais.. Hyvin on pärjännyt tuollaisella perusohjauksella.. Ei mun mielestä ole tarvetta tuolle NFB:lle, tai tietenkin varmaan siinä käy sillain, että jos kerran ostaa, niin sen jälkeen on vaikea siirtyä karvalakki malliin..


Ei kellään sattuis olemaan joutilaana tuollaista simpukkaa?
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu..
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Asian vierestä.
On alkanut ohjaus jäykistymään ja klappiakin on vähän (yli tunnin verran). Klapin tosin saa katoamaan jos kiristää ohjausta mutta siiten ohjaus on todella raskas. Olen ajatellut purkaa kaapelin ja simpukan atomeiksi ja rasvata niin maan perusteellisesti.

Onkelma on siinä, etten ole em. toimenpidettä koskaan tehnyt. Eli mitä tulisi ottaa huomioon, kun alkaa systeemiä purkamaan? Vai onko se niin helppoa ettei tarvi miettiä sen kummemmin?

Toiseksi. Jos huomaan ettei se siitä huollosta huolimatta juuri parantunut niin kuka myy esim. noita T73 Ultraflexejä? Nykyinen ohjaus on kolme vuotta vanha ja sitä on veivattu melko riittävästi. Se ei ollut hyvä uutenakaan.
I wish I had ghosts...
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser
Viestit: 1545
Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
Paikkakunta: t.Urku

Viesti Kirjoittaja JaRu »

Ultraflex (olisko M66) ainakin omassa veneessä täyttä kuraa. Ratti heiluu kuin soppakauha ja on tehnyt sitä uudesta lähtien.
Voitais Kesiksen kanssa tehdä yhdessä remonttia. Katsotaan sitten kuinka paljon jää ylimääräisiä osia.
No ainakaan Ultraflexiä en uutena ostaisi. NFB teleflexiltä kaapeleineen alta 200€. Siis simpukka ja kaapeli.
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Viesti Kirjoittaja Kesis »

JaRu kirjoitti:Ultraflex (olisko M66) ainakin omassa veneessä täyttä kuraa. Ratti heiluu kuin soppakauha ja on tehnyt sitä uudesta lähtien.
Voitais Kesiksen kanssa tehdä yhdessä remonttia. Katsotaan sitten kuinka paljon jää ylimääräisiä osia.
No ainakaan Ultraflexiä en uutena ostaisi. NFB teleflexiltä kaapeleineen alta 200€. Siis simpukka ja kaapeli.
Oliko tuo sun Ultra NBF-malli? On näköjään nuo tehdasasennus ohjaukset samaa kökköö. Mulla on nyt halpis Teleflex ja toiminta on samanlaista kuin sulla :)

Näytti ainakin Uspartsilta löytyvän noita parempia Teleflexejä ja juuri niitä missä kierrokset laidasta laitaan on 3.

Vois tosiaan jotain yhteispähkäilyä harjoittaa jos ohjainkaupoille päädytään.
I wish I had ghosts...
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

M66 on kaapelityyppi. Ultraflexin planeettavaihteet on hyviä, reunarattaalliset ei ole. Teleflexin ja Morsen tuotteet ei ole samalla tasolla kuin plaaneeta-Ultraflex, tosin parempia kuin sivuratas Ultraflex.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
JuurusRules
Viestit: 68
Liittynyt: 13:34:47 03.07.2007
Paikkakunta: Kuopijo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuurusRules »

Ajattelin hyödyntää jo olemassa olevaa topikkia.

Osaisko joku viisas kertoa kummanko rumpu tämä on, tele vaiko joku vanha ultra? Suht uuteen ultraan verrattiin mut ei ollut samanlainen. Siinä oli kaapelin kuoren kiinnityskohdat identtiset molemmilta reunoilta, kun taas tässä ne ei ole.

Pahoittelen surkeita kännykkä kuvia ja tietysti se tärkein on epätarkin.
Liitteet
sisältä
sisältä
rumpu3.JPG (39.44 KiB) Katsottu 28125 kertaa
ulkoa2
ulkoa2
rumpu2.JPG (44.78 KiB) Katsottu 28130 kertaa
ulkoa
ulkoa
rumpu1.JPG (50.41 KiB) Katsottu 28136 kertaa
Ei minulta mitään puutu, näillä mennään, ei mikään muutu!

http://www.viehekauppa.com/store5/
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Saattaa myös olla vanha Morse. Ohjausvaihteissa oleellista on mihin tuo ratin akseli menee sisään, jos se menee keskelle = planeettavaihde = hyvä, jos tuollalailla reunaan niin perinteinen kehäratas = huono.
Liitteet
planeettarumpu.jpg
planeettarumpu.jpg (32.81 KiB) Katsottu 28104 kertaa
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
poka
oli hyvä. Nyt satiaisia.
Viestit: 795
Liittynyt: 09:43:02 13.05.2005
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja poka »

Ostimpa sitten kuitenkin tuon karvalakki-mallin.. Eli tuon kehärattaisen.. Eiköhän tuolla joku vuosi mennä..
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu..
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Herätelllääs vanhaa topikkia hiukan.

Onko ideoita mistä kannattaa Ultraflex-kamoja kysellä edukkaasti. Vaikka ulkomailta jos ei kotimaasta saa sopivasti. T73 simpukka ja ohjauskaapeli hakusessa. jotain Rotech 3 paketteja löysin netistä, mutta tahtoivat olla liian pitkällä kaapelilla pakettina.
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser
Viestit: 1545
Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
Paikkakunta: t.Urku

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja JaRu »

En tiedä edukkuudesta mutta Turun Nautikulmasta hankin omani.
Kaapelin pituuden saat itse päättää
Ultraflexin planeettapyörästöllinen simpukka.
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja Kesis »

JaRu kirjoitti:En tiedä edukkuudesta mutta Turun Nautikulmasta hankin omani.
Kaapelin pituuden saat itse päättää
Ultraflexin planeettapyörästöllinen simpukka.
Selvisikö ohjauksen jäykkyden syy? Vai onko se helpottanut ajan myötä?
I wish I had ghosts...
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser
Viestit: 1545
Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
Paikkakunta: t.Urku

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja JaRu »

No vaihdoin tuohon Ultraflexin planeettapyörälliseen NFB malliin ja nyt toimii kuin unelma. Kaapelikin meni uusiksi koska vaatii erikokoisen kaapelin.
Yllätys yllätys rattikaan ei enää ole kuin soppakauha.
Kone ei väännä mihinkään suuntaan rattia ja ohjaus kevyt.
Kallishan tuollainen on mutta huomattavasti parempi kuin ennen.
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja Kesis »

JaRu kirjoitti:No vaihdoin tuohon Ultraflexin planeettapyörälliseen NFB malliin ja nyt toimii kuin unelma.
Tuollaista minäkin olen haaveillut mutta aika+innostus -sektorilla on ollut heikosti vapaata...
I wish I had ghosts...
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja riihis »

T73 Ultraflex NFB .... Mistähän noita rupiaa kattelemaan suamenmaasta, ja sisältääkö tua kaiken tarvittavvan vai onko kaikki osat erikseen hankittava :roll:

Aattelin tuan Buster L-Speciaaliin laitella. Viäläkö sais seleville mikä on tuan ohjauskaapelin mitta kyseeses venhos :roll:
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Soita busterille?

Mä tilasin omani maritimin verkkokaupasta, oli yllättävän kilpailukykyinen hinta. Mulla kun meni koko setti uusiksi, niin piti tilata ratti, rumpu, kaapeli ja asennussarja. Hinnat oli
Tuotekoodi Tuotenimike á hinta Määrä Hinta
9513025191 OHJAUSKAAPELI M-66 11' 109,00 EUR 1 109,00 EUR
9513025300 OHJAUSPESÄ T-73NRFC 38869 M 174,00 EUR 1 174,00 EUR
9513001023 OHJAUSPYÖRÄ V-60 ANTIGUA MUSTA 53,00 EUR 1 53,00 EUR
Yhteensä: 346,00 EUR

Tohon vielä tuli erikseen se asennuspaketti päälle, kun ei eka myyjä osannu siitä sanoa...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja riihis »

riihis kirjoitti:T73 Ultraflex NFB .... Mistähän noita rupiaa kattelemaan suamenmaasta, ja sisältääkö tua kaiken tarvittavvan vai onko kaikki osat erikseen hankittava :roll:

Aattelin tuan Buster L-Speciaaliin laitella. Viäläkö sais seleville mikä on tuan ohjauskaapelin mitta kyseeses venhos :roll:
Tuas ku piti talvisäilytyspaikkaa ruveta kattelemaan, (emäntä vei autokatoksen josssa oli viime vuaret :evil: ), niin tein samalla asennussopimuksen. Eli venhoon tulee tua T73 Ultraflex NFB, ohjauskaapeli ja lisäksi polttoaineen erillinen verensuaratin asennettuna.
Aattelin jotta samallahan tua tuloo asennettua ku jättää talaveksi venhon säilöön. Hintaa tualle tuloo säilytyspaikkoineen, pesuuneen sun muiren töiren ja romppeet asennuksineen rapiat 1000€, eipä tartte itte asennella keväällä vaan päsöö heti vesille.

Viälä on pähkäällys tuan pulpetin keskelle siirto :roll:, ei oikeen tua uusi Buster Lx Pro ollu miälehen.
Viimeksi muokannut riihis, 20:27:09 25.04.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja riihis »

Tuli tuallaanen ohjauspyäräki tuahon hankittua, Ultraflex V70 mustana olen daivaassa
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja laardi »

Samtheman kirjoitti:Soita busterille?

Mä tilasin omani maritimin verkkokaupasta, oli yllättävän kilpailukykyinen hinta. Mulla kun meni koko setti uusiksi, niin piti tilata ratti, rumpu, kaapeli ja asennussarja. Hinnat oli
Tuotekoodi Tuotenimike á hinta Määrä Hinta
9513025191 OHJAUSKAAPELI M-66 11' 109,00 EUR 1 109,00 EUR
9513025300 OHJAUSPESÄ T-73NRFC 38869 M 174,00 EUR 1 174,00 EUR
9513001023 OHJAUSPYÖRÄ V-60 ANTIGUA MUSTA 53,00 EUR 1 53,00 EUR
Yhteensä: 346,00 EUR

Tohon vielä tuli erikseen se asennuspaketti päälle, kun ei eka myyjä osannu siitä sanoa...
Satanen lisää ja saa jo hydrauliohjauksen! Touh http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa ... php?p=1256

Kuva

Kuva

Tuollaista ajattelin laittaa ensi kesäksi. Eikös se tuolla vene pysy suorassa, vaikkei rattiin koskekaan, toisin, kuin nyt vanhalla kaapeliohjauksella, jolla on vaikeuksia pysyä suorassa, kun virittelee uisteluvermeitä tms.
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Toi mun setti on NFB, eli pysyy suorassa. En ihan parhaita arvioita kuullut noista halvemmista seteistä, kun taas rasvattuna kaapeliohjaus on huoleton.
Ja mun setissä oli vielä rattikin mukana, eli +150€ on hintaero.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Hanski_Koo
Viestit: 417
Liittynyt: 19:38:55 16.01.2007
Paikkakunta: Gold Coast

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja Hanski_Koo »

Olen antanut itselleni kertoa, että nuo LS-Pompesit eivät nykyiselläänkään ole laadullisesti kovin kovassa huudossa ja eivät lähelläkään esim. Bay/SeaStarin malleja. Vuotavista tiivisteistä ihan omakohtaista kokemusta ja suurella rakkaudella muistelen sitä LS:n paskakasaa, joka porsi Bornholmissa avomerellä reilussa kympin tuulessa.

Älä lyö näppejäs sontaan, vaan laita muutama pelimerkki lisää ja osta US-Partsilta oikea hydrauliohjaus.
You have been warned.
laardi kirjoitti: Satanen lisää ja saa jo hydrauliohjauksen!
Tuollaista ajattelin laittaa ensi kesäksi. Eikös se tuolla vene pysy suorassa, vaikkei rattiin koskekaan, toisin, kuin nyt vanhalla kaapeliohjauksella, jolla on vaikeuksia pysyä suorassa, kun virittelee uisteluvermeitä tms.
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja laardi »

Hanski_Koo kirjoitti:Olen antanut itselleni kertoa, että nuo LS-Pompesit eivät nykyiselläänkään ole laadullisesti kovin kovassa huudossa ja eivät lähelläkään esim. Bay/SeaStarin malleja. Vuotavista tiivisteistä ihan omakohtaista kokemusta ja suurella rakkaudella muistelen sitä LS:n paskakasaa, joka porsi Bornholmissa avomerellä reilussa kympin tuulessa.

Älä lyö näppejäs sontaan, vaan laita muutama pelimerkki lisää ja osta US-Partsilta oikea hydrauliohjaus.
You have been warned.
Jaahas, vai sellaista pskaa, nuo Pompesit! Siinä tapauksessa harkitsen kyllä uudestaan. Ai US-Partsilta parempia? Tsiikataanpas sitten sieltä. Toi mun nykyinen ohjaus on sellanen, että se kaartaa heti, kun ratista irti päästää, ei tuu mitään uistelusta yksinään, eikä verkonlaskustakaan.
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ohjaus-simpukka

Viesti Kirjoittaja riihis »

Tuas pari viikkua taaksepäin laskin sitte Busterin vesille uuren ohjaussysteemin kera, (T73 Ultraflex NFB).
Olipa alku hankalaa, tuntui pirun jäykältä ohjaus. Siinä sitte muutaman päivän ihimeteltyäni ja funtsattuani vanhan ohjauksen palauttamista, päätin kuitenki orotella muutaman ajopäivän.
No eihän tuahon menny ku muutama tunti ajua niin johan alakas ohjaus kevenemään, toimii ku unelma. Suht kevyt ohjaus ja napakka, ei oo klappia ei olen daivaassa
On se vain pirun heleppua ohjailua ku ei tartte kokoajan pitää ruarista kiinni, ku moottori ei enää käännä venestä ittekseen.
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
Vastaa Viestiin