Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mä otin semmosen paketin, jossa tuli autolaturi mukana.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
matohaukka
Viestit: 64
Liittynyt: 17:34:31 10.12.2011

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja matohaukka »

HOOK kirjoitti:Mistähän tollaseen sais sateenpitävyyttä ja jonkillaista telinettä.Olis varmaankin soiva peli autoon ja paattiin kun löytäis toimivan mokkulan?
http://www.pandawill.com/pipo-u1-tablet ... 65680.html
Teline kannattaa ostaa ulkomailta, kaikki paikat pullollaan noita.

Sadevarustukseksi hommasin omalle 8.9" Galaxy Tabille tuollaisen iPad-pussin. Kone sujahtaa silikonisuojuksen kanssa tiiviisti sisään säkkiin.
http://www.scandinavianoutdoorstore.com ... -for-ipad/
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Suojapusseja kannattaa kans katsella ulkomailta, toi on aika suolainen hinta...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

kapakala kirjoitti:Mitenhän näihin tabuihin kannattaa lataus järjästää jos meinaa kiinteästi asentaa? Invertteri väliin, mutta kuinka iso se pitäis olla?
Himasta voimavirralla nopan kautta veneeseen ja invertteri väliin. Jos haluaa helpolla päästä niin ostaa Kiinasta autolaturin viidellä dollarilla postikuluineen jonka kytkee veneen tupsyt. reikään. Uspilla onnistuu myös ja muunnin samaan reikään. Kiinteäksi asennukseksi? Liimaa sialla veneen pulpettiin. herää pahvi
MadDog
Viestit: 129
Liittynyt: 20:05:39 04.10.2006
Paikkakunta: Tsadi

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja MadDog »

Oisko jollain laittaa tarkempaa kuvaa/karttaa noista alueista mitkä jää suomen lapin
ja ruotsin puolen alueista pimentoon tolla navionicsilla??
Tarviikos noi nettiä jatkuvasti päällä ollessa, et tuleekos esim. ulkomailla käyttäessä hirveet laskut perässä??
Ehkä otin ehkä en!
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja kapakala »

sakkeus kirjoitti:
kapakala kirjoitti:Mitenhän näihin tabuihin kannattaa lataus järjästää jos meinaa kiinteästi asentaa? Invertteri väliin, mutta kuinka iso se pitäis olla?
Himasta voimavirralla nopan kautta veneeseen ja invertteri väliin. Jos haluaa helpolla päästä niin ostaa Kiinasta autolaturin viidellä dollarilla postikuluineen jonka kytkee veneen tupsyt. reikään. Uspilla onnistuu myös ja muunnin samaan reikään. Kiinteäksi asennukseksi? Liimaa sialla veneen pulpettiin. herää pahvi
Helpottiko?
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Sakun visioiden seassa näkyy kyllä, että siis tupakansytkä latureita noihin saa helposti. Tossa mun laitteessa on itseasiassa "pieni nokia"-pää, kattelin vaan ettei taida paljon noksun laturi riittää... Voi olla että ylläpitovirran siitä saa.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Nopea lenkki heitettiin pikkumatruusittaren kanssa tänään. Tabu toimii todella hienosti, paremmin kuin "sijainti kadonnut"-lowrance. Näyttö ei ole ihan tarpeeksi kirkas, mutta auringossakin siitä sai riittävän hyvin selvää. Navigointi 23 solmun vauhdissa onnistuu helposti, samoin uistelunopeudella. Valitettavaa on, että hitaassa vauhdissa nopeus näkyy 5 sekunnin välein, kun nopeassa koko ajan. En tajua mikä ajatus tässäkin on ollu... Noh, kyllä se kelpaa.
Teline olis ollu hyvä, jos en olis ehtiny hävittää yhtä osaa siitä :oops: Kai se täällä jossain on :oops:
Karttaa voi suurentaa ja pienentää joko + ja - -näppäimillä tai sormilla nipistämällä. Isommalla zoomilla osa merimerkeistä ei näy, mutta kun tarpeeksi zoomaa, niin näkyy. Ja mikä herkuinta, reitin voi tehdä sormella tökkimällä, pisteen kerrallaan :bigboss: Saaressa likka pelas samalla laitteella...

Ei kaduta n. 1000€ säästö.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

kapakala kirjoitti:
sakkeus kirjoitti:
kapakala kirjoitti:Mitenhän näihin tabuihin kannattaa lataus järjästää jos meinaa kiinteästi asentaa? Invertteri väliin, mutta kuinka iso se pitäis olla?
Himasta voimavirralla nopan kautta veneeseen ja invertteri väliin. Jos haluaa helpolla päästä niin ostaa Kiinasta autolaturin viidellä dollarilla postikuluineen jonka kytkee veneen tupsyt. reikään. Uspilla onnistuu myös ja muunnin samaan reikään. Kiinteäksi asennukseksi? Liimaa sialla veneen pulpettiin. herää pahvi
Helpottiko?
En tiiä? :mitaviddua: Pitikö? Tosta edellisestä vielä....

Siis miten ajattelit tabletin asentaa veneeseesi kiinteästi?
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Kiinteä asennus = laite on kiinteästi veneessä kiinni ja ei lähde mukaan ollenkaan. Ymmärsitkö nyt? Jos et niin ei se haittaa..
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Jep. No siin' tapauksessa se kannattaa liimata sialla siihen pulpettiin kiinni.
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Deep »

Samtheman kirjoitti:Nopea lenkki heitettiin pikkumatruusittaren kanssa tänään. Tabu toimii todella hienosti
En jaksanut selata specsejä, mutta onko toi sulla hytissä? Jännityksellä saanee odottaa miten toi kestää pakkaset ja muut lämpötilan muutokset.. + kosteuskin vielä :mitaviddua:
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Deep kirjoitti:
Samtheman kirjoitti:Nopea lenkki heitettiin pikkumatruusittaren kanssa tänään. Tabu toimii todella hienosti
En jaksanut selata specsejä, mutta onko toi sulla hytissä? Jännityksellä saanee odottaa miten toi kestää pakkaset ja muut lämpötilan muutokset.. + kosteuskin vielä :mitaviddua:
Vesitiivis pussukka Sampalla joka suojaa tabletin sään vaihteluilta yms. Pakkasta tuskin akut kestää?
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja kapakala »

sakkeus kirjoitti:Jep. No siin' tapauksessa se kannattaa liimata sialla siihen pulpettiin kiinni.
Eli itse oot liimaillu ratin, kaukohallintalaitteet ,radion, plotterin, kaiun. Laitoitko koneen kiinni sialla? Jos laitoit niin onko hyvin kestänyt? Paljon meni sikaa ?Yli 20kg.. Eikös se SIKA ole TIIVISTYSmassa ja voi käyttää esim: Niittien raossa niin ei vuoda vesi sisälle.
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Kyllähän monet on sialla laittanu esim. anturin kiinni. Varmasti kestää yks kompuutterikin.
Ihmettelen vaan että miksi haluat pultata sen veneeseen kiinni? Meinaan että telineitä löytyy moneen lähtöön, ja tuollaista on helppo kuljetella mukana ja näyttäis sillä olevan pelikäyttöä kotonakin. Joskus varmaan tulee tiirailtua päivän ladutkin uudestaan.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
tapio300
Viestit: 350
Liittynyt: 20:49:46 04.02.2011
Paikkakunta: Manses

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja tapio300 »

Samtheman kirjoitti: Nyt on tabletti tossa pöydällä... 7" mikäliekiinanihme (Freelander/MID), pakkauksessa oli mukana autoteline ja -laturi, normilaturi, usb-liitin molempiin suuntiin ja kuulokkeet.
Latasin tuohon navionics marinen, jostain syystä hd-versiota ei siihen saa. Noh, hintaa oli 40€ vähemmän...
Katselin tuttuja paikkoja, ja parempi tuo on kun hds:n näyttö, jota viikonloppuna katselin... Kaupan päälle tuli veneeseen viihdelaite, spotifyt ja angry birdsit netin lisäksi. Netti tohon tulee mokkulalla. Sormilla toimiva käyttis vaikuttaa todella hyvältä!
Hinta oli 107€+ 25€ alvia, kartta 25€, vedenpitävä suojapussi 8€ ja häikäisyä vähentävä kalvo 3€
Jos tuo nyt toimii, niin hyvä! Viikonloppuna menee testiin.
Tuota, hieman vinoilulta voi kuulostaa mutta sama myyjä myy samaa tuotetta suoraan Englannista samaan hintaan eli 84,99 £ eli 108e ilman postikuluja. Saapuu nopeammin eikä tule alvia..

4" näytöllä Androidikännykkäplotteri ollut veneessä tähän asti mutta nyt houkuttaa hieman isompi näyttö.... Tuo kiinalaisen GPS:n toiminta (ja tarkkuus) mietitytti mutta eiköhän se toimi jos olet sen testannut? Millaiset kaiuttimet ovat - voiko kuunnella musiikkia veneessä vai pitääkö olla ulkoiset? Samsung SGS+:n kaiuttimilla ei juuri musiikkia kuunnella.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

kapakala kirjoitti:
sakkeus kirjoitti:Jep. No siin' tapauksessa se kannattaa liimata sialla siihen pulpettiin kiinni.
Eli itse oot liimaillu ratin, kaukohallintalaitteet ,radion, plotterin, kaiun. Laitoitko koneen kiinni sialla? Jos laitoit niin onko hyvin kestänyt? Paljon meni sikaa ?Yli 20kg.. Eikös se SIKA ole TIIVISTYSmassa ja voi käyttää esim: Niittien raossa niin ei vuoda vesi sisälle.
Sikaa löytyy kyllä ihan mihin tarkoitukseen tahansa. Myös tuohon sinun tiivistys intoosi. En nyt ymmärrä miksi tabletti pitäisi istuttaa veneeseen kiinteäksi, kun se on niin kompaktin kokoinen muutenkin ja helposti mukaan otettavissa, kun ei tilaa vie. Jos itselläni ei jo olisi kymppituumaista Lowrancea pulpetissa kiinni käyttäisin myös tuota omaa tablettiani kyseisen koneen virkaan. Avoveneessä tietty vesitiiviin pussukan kanssa. Se, että tabletti näyttää sinulle sijainnit on siinä paljon lisäominaisuuksia joista hyötyy myös kotona sekä autossa. Veneessä käyttäisin tablettia myös musiikin soittamiseen radiona tai suoraan striimattuna musikkialustana auksina. Lisäksi mukana on sitten mr. Google yms.... Toki silloin koneen pitää olla 3G. tai sitten puhelin tukiasemana. Eli en missään nimessä asentaisi kiinteäksi ns. mobiililaitetta! :mulko:
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

tapio300 kirjoitti: Tuo kiinalaisen GPS:n toiminta (ja tarkkuus) mietitytti mutta eiköhän se toimi jos olet sen testannut? Millaiset kaiuttimet ovat - voiko kuunnella musiikkia veneessä vai pitääkö olla ulkoiset? Samsung SGS+:n kaiuttimilla ei juuri musiikkia kuunnella.
Tuskin noita GPS komponenttejä tehdään muualla kuin Kiinassa? Eli sieltä taitavat kaikkien koneiden systeemit tulla? GPS ei ole koskaan tarkka oli se sitten ns. länsimaisessa koneessa tai Ns. Kiinalaisessa. Virheitä on aina ja pelkällä plotterilla ajaminen on aina hieman arveluttavaa. Suntaa antavana se on kyllä mainio laite. Auksina onnistuu hienosti musiikin kuuntelu suoraan tabletista tai puheliesta.
Avatar
tapio300
Viestit: 350
Liittynyt: 20:49:46 04.02.2011
Paikkakunta: Manses

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja tapio300 »

On arveluttavaa. Ajattelin vain että noissa kiinalaisissa laadunvalvonta ja testaus on vähän kuin jenkkiautoissa. Siksi kysyin.

Samtehman: Onko tuossa tabletissasi sisäänrakennettu gps-antenni? Tuo Flytouch8 näkyy olevan myös suht edukas mutta ulkoisella antennilla.
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Samtheman kirjoitti:Kyllähän monet on sialla laittanu esim. anturin kiinni. Varmasti kestää yks kompuutterikin.
Ihmettelen vaan että miksi haluat pultata sen veneeseen kiinni? Meinaan että telineitä löytyy moneen lähtöön, ja tuollaista on helppo kuljetella mukana ja näyttäis sillä olevan pelikäyttöä kotonakin. Joskus varmaan tulee tiirailtua päivän ladutkin uudestaan.
Kiinteästi ja kiinteästi, joo..ilmaisin asian huonosti. Tarkoitus siis laittaa teline väliin niin kuin kaikki muutkin eletroniikka, mutta ei ole tarkoitus kuljetella mukana ollenkaan, talveksi pois niinkuin kaikki muukin roina. Ram mout pitäisi olla jalasta läpipultattava malli eli kaidekiinnitykset ei tule kyseeseen, imukupista puhumattakaan. Ei kai veneessä ole sellaista vehjettä mikä ei irti lähtisi :D
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Tapio:
Mä yritin kattoa englannin ebayn kanssa, en noin halpaa löytänyt? Siis nimenomaan pakko oli olla sisäinen gps, 3g tulee toteutettua wifi-verkon kautta. Molempia kun ei tän hintaluokan laitteisiin saanut... Ja itse en pysyvää piuhaviritystä halunnut.

GPS oli just niin tarkka, kun mä sen halusin olevan. Eli näen missä väylä menee, ja uistellessa syvyyskäyrät. Lopullinen navigointi tapahtuu aina oikean maailman mukaan, vaikka gepsi piirtäis viivaa saareen (kuten on joskus tehnyt).
Kaiutin on hiukan kännykkää parempi, vaatii ulkoiset kajarit, jos meinaat äänekkäämmin popitella. Mä ostin joskus vuosi sitten e-villeltä sellaiset irtokajarit, jotka ottaa virran usbista ja äänen kuulokeliitännästä, tuntuu toimivan mainiosti tuossa.
Akun varassa tota ei ole pakko käyttää, eli kestääkö pakkasta vai ei- aika sama. Ulkotiloissa se tulee olemaan, sateessa kyllä pussukassa, muuten tuulilasin suojassa.
Täytyykin ottaa fotoja tosta sit ku saa kaikki valmiiks ja paikalleen.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Deep »

Laitas kuvaa sit pussitettunakin.
Avatar
tapio300
Viestit: 350
Liittynyt: 20:49:46 04.02.2011
Paikkakunta: Manses

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja tapio300 »

Sam: Hakuun 7 android tablet 4.0 GPS ja sijaintiin UK ONLY-täppä, jottei tule kiinansijainteja (vaikka siinä voisi vielä säästää mutta välttääpä tullin kanssa pelaamisen). Sitten siitä halvin: http://www.ebay.co.uk/itm/FreeLander-PD ... 678wt_1271
Kävin äsken Expertillä käpistelemässä Samsungin tabia, mutta kovan hintaisena pidin sitä. Varsinkin, kun ei pelaaminen paljon kiinnosta, joten ei tehoakaan niin tarvi olla.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

tapio300 kirjoitti:Sam: Hakuun 7 android tablet 4.0 GPS ja sijaintiin UK ONLY-täppä, jottei tule kiinansijainteja (vaikka siinä voisi vielä säästää mutta välttääpä tullin kanssa pelaamisen). Sitten siitä halvin: http://www.ebay.co.uk/itm/FreeLander-PD ... 678wt_1271
Kävin äsken Expertillä käpistelemässä Samsungin tabia, mutta kovan hintaisena pidin sitä. Varsinkin, kun ei pelaaminen paljon kiinnosta, joten ei tehoakaan niin tarvi olla.
Jep. Näky myyjän myyntisivulla lukevan tälläistä...

NOTE:we will ship the item from UK to UK address ,will ship from China for other address

Tuo pelaaminen on vain yksi ajanviete kyseisillä laitteilla. Itse, kun teen reissuhommia käytän kyseistä laitetta kaikkeen samaan mitä normi tietokonettakin. Tosin on vaan mukavampi kuljetella mukana, jos läppäriin vertaa. S-postit ja nettipalvelut yleisesti käytetyin asia luonnollisesti. Mulla autossa navigointi sekä Radio/musiikin kuuntelu sujuu hyvin ilman kasaa cd levyjä yms. Eli ei tabiin oikein löydä pelkästään yhtä käyttötarkoitusta. Itse maksoin vajaa vuosi sitten 450€ kyseisestä laitteesta ja en pitänyt sitä mitenkään kovana hintana? Nykyään vastaavia saa jo huokeammalla. Toki 32 gigaa muistia nostaa hintaa tänäkin päivänä. Loistavia laitteita kun pääsee sisään niiden mahdollisuuksiin sekä ohjelmistoihin.
jukkernaut
Viestit: 20
Liittynyt: 23:57:14 01.09.2010
Paikkakunta: Tampere

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja jukkernaut »

Onkos kellään kokemusta Samsungin Galaxy xcover -puhelimesta ja navionicsista? Tarkoitus ois käyttää soutuveneessä ja nyt vähän mietityttää ainakin akun kesto. Tuon luurinhan pitäisi kestää sadetta mutta saahan sen tietysti taskuun suojaan jos oikein alkaa kaatamalla satamaa.
Vastaa Viestiin