Subaru vetoautona?

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
drwho
Viestit: 684
Liittynyt: 15:11:48 16.12.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja drwho »

Outback MY13 2.0D jolla vedetään Kajon 1500kg lehtijousitetun trailerin päällä (traileri on ehkä 20cm korkeempi ku perus kumivääntö) Faster 555:sta vie 10.3l/100km kun hinataan maantiellä ja Cruise on 95km/h asennossa. Mulla eio ollut kytkinten kanssa ongelmia Subaruissa. Senverran nää vääntää ettei tartte kytkintä näyttää.
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Tuosta kytkimestä sen verran, että kyllä sen saa haiseen jos tarpeeksi luistattaa. Joskus aikanaan mökillä veivasin peräkärriä ees taas ja tuli ehkä hiukka liikaa pelattua tuon kytkimen kanssa, vaan ei tuokaan remppaa aiheuttanut. Alkuperäisillä levyillä mennään, ja on tuota tullut aika haasteellisissakin paikoissa käytettyä.

-jouni
diipa daapa
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

kolehmainen kirjoitti:Yllättävän suuria kulutuksia olette noilla dieseleilläkin saaneet.
Samtheman kirjoitti:Subbe taitaa olla dieselinä aika janoinen?
Niin tuossa ylempänä Samthefishermanin 3.0R ja smakinen Legacy 2.0 ovat kylläkin bensapelejä. Kysyjähän (eakin) kysyi nimenomaan bensan kulutusta.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Dunnock
Viestit: 178
Liittynyt: 08:11:15 18.10.2007
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Dunnock »

Itse olen oman -01:sen 2.0 Legacyn bensan kulutuksen kanssa hiukka tuskaillut. Esim. viime kesänä ei tankin väliä saanut kertaakaan menemään alle kympin. Joskin joka tankillisella oli ainakin hiukan veneen vetoa. Ja tuommoinen 4,6 m pulppari persiissä sitten meneekin +13 ltr/100 km. Ja ei tuota raketiksi hyvällä huumorillakaan voi kehua. Mutta rampeilla ei ole ollut ongelmia, joka pelastaa paljon.

Tankilla käydessä meinaa kuitenkin väliin tulla ikävä golfin 1.9 TDI syncroa.
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Dunnock kirjoitti:Itse olen oman -01:sen 2.0 Legacyn bensan kulutuksen kanssa hiukka tuskaillut. Esim. viime kesänä ei tankin väliä saanut kertaakaan menemään alle kympin. Joskin joka tankillisella oli ainakin hiukan veneen vetoa. Ja tuommoinen 4,6 m pulppari persiissä sitten meneekin +13 ltr/100 km. Ja ei tuota raketiksi hyvällä huumorillakaan voi kehua. Mutta rampeilla ei ole ollut ongelmia, joka pelastaa paljon.

Tankilla käydessä meinaa kuitenkin väliin tulla ikävä golfin 1.9 TDI syncroa.
Mitä olen lueskellut, niin kauheasti pienemmällä ei tosiaan taida tuo 2-litrainen mennä kuin mitä tuo 2,5-litrainen. Ja on sitten hiukan tehoista pois, joka varmaan venettä vetäessä myös tuntuu äkkiä. Kyllähän tuo heti hörppää enemmän kun veneen heittää perään. Itsellä Tampere-Turku-välillä 5m pulpettipaatti perässä (ehkä 400kg+traikku) vei auto 12,4l/100km, tämä mitattuna kulutuksena. Autona 2,5l -06 Outback manuaalina.

Jos sulla on vielä automaatti ja tulee nurkka-ajoa, niin kyllähän lukemat on helposti sinne kympin huitteille. Oma kärry vie nurkka-ajossa semmoista reilua 9 litraa, mutta en ole vielä tankillisella yli kympin kulutuksiin "päässyt" tuota veneen vetoa lukuunottamatta. Lähellä on kyllä käynyt, mutta ihan pelkkää kaupunkia ei tule kuitenkaan ajettua. Maantiellähän menee jopa alle seitsemän litran kun oikein yrittää :shock: (todettu on).

Pitää kuitenkin muistaa näissä polttoainevertailuissa, että Subaru on jatkuva nelikko. Mielestäni tämä Subarua vaivaava janoisuuden leima on tässä mielessä hieman turha, sillä mikä muu vastaavan kokoinen auto jatkuvalla nelivedolla vie vähemmän? Toki ajotavalla on myös huikea merkitys, ja vähänkään raskaammin ajaen saa lukemat kyllä helposti pilviin.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Toi jatkuvan nelivedon vaikutus on kyllä totta. Eikä veneen vetäminen bensakoneella koskaan ole huokeaa, millään merkillä.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
ruben
Viestit: 191
Liittynyt: 13:00:56 05.02.2006
Paikkakunta: pirkkala

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja ruben »

drwho kirjoitti:Outback MY13 2.0D jolla vedetään Kajon 1500kg lehtijousitetun trailerin päällä (traileri on ehkä 20cm korkeempi ku perus kumivääntö) Faster 555:sta vie 10.3l/100km kun hinataan maantiellä ja Cruise on 95km/h asennossa. Mulla eio ollut kytkinten kanssa ongelmia Subaruissa. Senverran nää vääntää ettei tartte kytkintä näyttää.
aika maltillinen kulutus mielestäni. oma crv 2.2d ja 515 faster ja kulutus on 12l matka-ajossa. cruise on 89kmh. ilman venettä kulutus n.6,5l matka-ajossa.
ei osu ihan otsikkoon mutta pieni vertailu subaru vs. honda.
Avatar
smakine
Viestit: 559
Liittynyt: 12:05:18 26.04.2006
Paikkakunta: vlk

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja smakine »

Bokseri on janoinen. Ei, asia ei ole ihan noin yksioikoinen. Neliveto selittää kyllä oman osansa, ei ihan ihan kaikkea. Tuon bokserikoneen vääntöominaisuudet ovat aika mielenkiintoiset. Vaikka ne numeroarvoina eivät loistakkaan niin käytännön ajon helppoutena se tuntuu, ja mitä enemmän kuormaa niin sitä paremmalta tuo käytännön vääntö tuntuu. Voisi karrikoiden sanoa että rivikoneilla on vääntökäyrä, bokserikoneella vääntösuora. Vähän niin kuin vanhanliiton vapari diisselit. Väittäisin että osa bokserin kulutuserosta tulee juurikin tuosta väännöstä mikä tekee osaltaan tuota ajamisen helppoutta, koska kaupunkikulutushan bokserilla on korkea ja maantiellä mennään muiden tahtiin, helppouden tunne ei tule ihan ilmaiseksi vaan maksaa pienenä kulutuslisänä :mitaviddua:

Bokserien huono alavääntö on kans tämmöinen urbaani legenda jota mm. tekniikan maailma on viljalti viljellyt. Onko alavääntö huono silloin kun auto ei lähde liikkeelle ykkösvaihteella pelkällä kytkimen nostolla jos näin on niin silloin sinakin mun subarussa on helvetin huono alavääntö. Katsastusmieskin sammutti mun subarun kolme kertaa kun kävin katsastaan trailerini, ja siinä ei ollu edes venettä päällä..
Vai onko se huonoa alavääntöä että risteyksestä lähdettäessä samainen auto vetää mukisematta kolmosvaihteella alta tuhannesta kierroksesta eteenpäin saman trailerin kanssa jossa on vene (yht 1500kg..)päällä. Totuuden nimissä en kyllä ehdoin tahdoin rääkkää autoani tuommoisilla kierroksilla tuolla kuormalla vaikkei se siitä protestoikkaan. Mutta esim. rampilla ei liiemmälti tarvi kytkintä luistatella juuriki tuon "ponnettoman alaväännön" vuoksi :wink:
Makuasioiksihan se sitten menee, kyllähän moni kakslitrainen rivikoneella varustettu kulkine lähtee oikeasti pelkästään kytkintä nostaen liikkeelle liikennevaloista ja jos semmoiseen on oikeasti tottunut niin noloahan se on autoaan sammutella joka liikennevaloissa ennen kuin asiaan tottuu. Mutta tässäpä on toinenkin pointti. Moni siirtyy subaruun siitä vajaavetoisesta kakslitraisesta, ymmärtämättä että niissäpä onkin sulake joka helpottaa tumpelompaakin kytkimen käyttäjää, nimittäin pito tai oikeammin sen puute. Pienellä kaasulla normaalissa vajaavetoisessa yksi pyörä sutaisee hieman ja päästää ylimääräisen "voiman" karkuun. Subarun mokomassa kun vetää huonoimmillaankin se kaksi pyörää, niin se ylimääräinen voima on yksinkertaisesti muutettava kytkimessä lämmöksi ja se vain ei ilman pientä kytkimen luistatusta tapahdu..
Mutta auton valinta lähtee tarpeesta, eiku tunteesta eiku.. Sanoisin että subarulla ajavat ajattelevat autoilua hieman enemmän tarvelähtöisesti kuin monen muun monen muun merkin ostajat. esim. Vaikeaa kuvitella kenenkään ostavan bmw:tä tiettyyn tarpeeseen.. eiku..

(ja teksti on muuten kirjoitettu mutu tuntumalta ja suodatettu hyvin sinisten (pinkkien) subarulinssien läpi olen daivaassa )
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

smakine kirjoitti:Sanoisin että subarulla ajavat ajattelevat autoilua hieman enemmän tarvelähtöisesti kuin monen muun monen muun merkin ostajat. esim. Vaikeaa kuvitella kenenkään ostavan bmw:tä tiettyyn tarpeeseen.. eiku..

Aamen :juu:

-jouni
diipa daapa
flipper 535
Viestit: 94
Liittynyt: 22:15:08 11.03.2012
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja flipper 535 »

Noniin, kävin eilen koeajaa outbäkkiä.
Hieman totuttelu vaati päästä liikkeelle :)
No kun liikkeelle päästiin niin voi perse mikä auto, hymy nousi korviin ja hampaat loisti taustapeilistä.
Minäkin joillakin autoilla ajaneena niin olipa hyvä ajettava kyseinen bäkki, ei paljo tien epätasaisuudet vaivannu päästeli menemään.

No lopputulos oli jotain mitä en arvannu, subbe muuttaa huomenna meille. :D
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

flipper 535 kirjoitti:Noniin, kävin eilen koeajaa outbäkkiä.
Hieman totuttelu vaati päästä liikkeelle :)
No kun liikkeelle päästiin niin voi perse mikä auto, hymy nousi korviin ja hampaat loisti taustapeilistä.
Minäkin joillakin autoilla ajaneena niin olipa hyvä ajettava kyseinen bäkki, ei paljo tien epätasaisuudet vaivannu päästeli menemään.

No lopputulos oli jotain mitä en arvannu, subbe muuttaa huomenna meille. :D
Ja taas :juu: :oops:

-jouni
diipa daapa
Avatar
drwho
Viestit: 684
Liittynyt: 15:11:48 16.12.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja drwho »

smakine kirjoitti:Sanoisin että subarulla ajavat ajattelevat autoilua hieman enemmän tarvelähtöisesti kuin monen muun monen muun merkin ostajat.
Ihan hyvin sanottu ja asia on juuri näin, ainakin mun kohdalla.
tate
Viestit: 10
Liittynyt: 20:38:18 04.11.2012
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja tate »

Tuli ostettua viime kesänä monen vuoden tauon jälkeen taas Subaru vaimokkeelle kauppakassiksi. On se kyllä hyvä auto vaikka on jo 20vuotta vanha.
Enää ei ole tarvinnut pohtia mistä veneen laskee ja pääseekö jonnekin metsälammelle pilkillekkin vai ei. Bensankulutushan se on noiden autojen se suurin vika, sen takia viimeksikin luovuin Subarusta, katsotaan kuinka kauan tuo auto nyt pysyy taloudessa.
Avatar
drwho
Viestit: 684
Liittynyt: 15:11:48 16.12.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja drwho »

Subaru valittiin toista kertaa peräkkäin parhaiten jälleenmyyntiarvonsa pitäväksi automerkiksi Yhdysvalloissa. Eri koko- ja hintaluokissa parhaiten arvonsa säilyttäneinä automalleina palkittiin Subaru WRX, Subaru Impreza, Subaru Legacy ja Subaru Forester.

(Kelly Blue Book on Jenkkilän NettiAuto)

http://www.subaru.fi/news/2016/13.01.20 ... n-arvonsa/
Sähkömoottorimies
Viestit: 15
Liittynyt: 11:32:54 24.08.2014

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Sähkömoottorimies »

Itsellä my15 Outback DSL.
Paras vetari millä olen ajanut.
CVT toimii nätisti, ja vaunukin tulee perässä helposti kulutuksen pysyessä maltillisena.


Edellinen 2.5XT Fore oli kyllä ripeämpi, mutta janokin oli kova.
kalikka
Viestit: 421
Liittynyt: 14:04:43 18.04.2009

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja kalikka »

Nyt olisi jokunen tuhat out päkillä huurruuteltu.kaupunki ajossa meikäläisen tennarilla
Käskytettynä kulutus on ollut n,9.3l,mutta maantiellä lukemat on maltilliset 6,2-6.4.
eilen se hetki koitti, kun ekaa kertaa vetäsin veneen rampilta ylös.sitä vireen suuruutta
naamalla ei voi kuvailla,ihan kuin tasaselta olis lähteny.
kaikin puolin olen tyytyväinen kiessiin. Saas nähdä miten tuo kulutus sit on maantiellä
Venho perässä.
kyseessä siis 2,5l pensa vehe cvt laatikolla
Avatar
Kojootti324
Viestit: 120
Liittynyt: 21:41:38 27.07.2012
Paikkakunta: Rock Village with the wolves
Viesti:

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Kojootti324 »

Matalan -01 BMW 530D Touring olis tarkoitus hukata!

Mietin vaihtoehtoja monia szeko
Venetraileri on JARRUTON 580kg...

Mietin yhtenä vaihtoehtona Subarua :mitaviddua:

Uskaltaako ostaa, tekeekö tolla mitään :shock:
Vai lykkääkö sormet lämpimään läjään eikö kuggaan osaa

http://www.nettiauto.com/subaru/outback/7724215
Onko kuoleman jälkeistä elämää??
Uusinta aika menossa.

Anteeksi vittuilu ja vinoilu!
jone
Viestit: 62
Liittynyt: 18:38:02 03.10.2006
Paikkakunta: kitee

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja jone »

Mieti vielä...
ttimonen
Viestit: 44
Liittynyt: 10:44:13 11.03.2011
Paikkakunta: Oulu

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja ttimonen »

Kojootti324 kirjoitti:Matalan -01 BMW 530D Touring olis tarkoitus hukata!

Mietin vaihtoehtoja monia szeko
Venetraileri on JARRUTON 580kg...

Mietin yhtenä vaihtoehtona Subarua :mitaviddua:

Uskaltaako ostaa, tekeekö tolla mitään :shock:
Vai lykkääkö sormet lämpimään läjään eikö kuggaan osaa

http://www.nettiauto.com/subaru/outback/7724215
Kyseisestä autosta en mitään tiedä mutta karvat nousee heti pystyyn kun puhutaan koneremontista ilman tarkempia tietoja. Voi siis olla pelkkä kannentiivisteen vaihtokin eikö kuggaan osaa

Minulla nyt kolmas vuosi menossa vm -00 outbackillä ja olen ollut tyytyväinen. Bensaa kuluttaa matkassa 7.5 seka-ajossa 9 ja vene perässä 14 / 100km. Venepaketti painaa n. 600kg. Kone vääntää bensaksi todella alhaalta mikä tekee vetämisen myös huonommallakin tiellä helpoksi jos tarvii hitaasti edetä. Pikkupuoli manuaalissa vielä helpottaa vähän. Ainoa mitä olen kaivannut olisi automaattilaatikko manuaalin tilalle Touh Auto ei kylläkään ole hiljaisimmasta päästä johtuen kohtuu suuresta rengasmelusta.
Avatar
smakine
Viestit: 559
Liittynyt: 12:05:18 26.04.2006
Paikkakunta: vlk

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja smakine »

Kojootti324 kirjoitti:Matalan -01 BMW 530D Touring olis tarkoitus hukata!

Mietin vaihtoehtoja monia szeko
Venetraileri on JARRUTON 580kg...

Mietin yhtenä vaihtoehtona Subarua :mitaviddua:

Uskaltaako ostaa, tekeekö tolla mitään :shock:
Vai lykkääkö sormet lämpimään läjään eikö kuggaan osaa

http://www.nettiauto.com/subaru/outback/7724215
Tuo 2.5 litrainen vaatii öljytikun tarkkailua vähän useammin. Ominaisuus tai luonnollinen kuluma sanoisi Kia huolto, tyyppivika kuten orginaali kannentiivistekin sanoo subarumies. Noita kaks puolikkaita on tosiaan kilahdellu ihan vaan siksi että öljynkulutus on yllättänyt ja kone ajettu kuivaksi. Muutenhan tuo kakspuolikas on kannentiivisteen vaihdon jälkeen ikuinen kunhan tarkkailee öljytikkua.. Laatikko on kestävä. Nelivedon kitkalevyt joutuu kertaalleen vaihtaan auton eliniän aikana..
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
jone
Viestit: 62
Liittynyt: 18:38:02 03.10.2006
Paikkakunta: kitee

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja jone »

Ja visko kestää 150 tuhatta, takapyörän laakereita saa vaihtaa pari kertaa vuoteen. Öljyä saa tosiaan lisätä aina kun ajoon lähtee ja bensan kulutus 10 -11 seka ajossa tyhjänä ja pieni tankki. Antureita ja muuta pientä lisäksi, nyt kin palaa vikavalo. Tässä joitain kokemuksia 2,5 foresta kolmen vuoden ajalta ja niin tietysti nuo kannentiivisteet meni 150 tuhannen kohdalla. Ainoa hyvä puoli jonka keksin niin yllättävän hyvä ajaa japsiksi jos sattuu joskus toimimaan...
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

jone kirjoitti:Ja visko kestää 150 tuhatta, takapyörän laakereita saa vaihtaa pari kertaa vuoteen. Öljyä saa tosiaan lisätä aina kun ajoon lähtee ja bensan kulutus 10 -11 seka ajossa tyhjänä ja pieni tankki. Antureita ja muuta pientä lisäksi, nyt kin palaa vikavalo. Tässä joitain kokemuksia 2,5 foresta kolmen vuoden ajalta ja niin tietysti nuo kannentiivisteet meni 150 tuhannen kohdalla. Ainoa hyvä puoli jonka keksin niin yllättävän hyvä ajaa japsiksi jos sattuu joskus toimimaan...
Jaa, miulla on sitte jotain vikaa tossa pienemmässä Foressa. Tuo 150 tkm ajettu. Takapyörien laakerit ei ainakaan vielä ulise. Öljyn vaihto 15 tkm välein, eikä tuota oo tarvinnu välillä lisätä. Toisin oli aikanaan Pösössä, jossa oli öljynvaihto luonnonkierrolla. Tuli sauhuna pakoputkesta ulos, ja uutta lisäilin kun alkoi öljynpaine valo vilkkua. Anturitkii on prkl vielä pelannu. Tuo ilmastointilaite tosin kyrvähti. Jaa niin, onhan tohon takuuseen vaihdettu toinen takaiskari, jossa on se pahuksen tasonsäätö. Ois maksanut maltaita!! Bensatankki on pieni, ja kulutus on vieläkin se, että kaiken vie mitä oon tankkiin ostanut. Jaa, niin onhan tossa äskettäin kyrvähtäny toinen etuXenoni ja heti sen perään toinen puoli. Eivät kestäneet ku rapiat 6 vuotta!!

-jouni
diipa daapa
Avatar
nenokour
Viestit: 23
Liittynyt: 15:17:45 29.07.2013

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja nenokour »

Ois ens viikolla itsellee mentävä koeajamaa tuollaista 2005 mallista forestia 2.0x koneella. Perässä tulis kulkemaan faster 515cc+50hp honda 1300kg kärrillä. Pitkiä matkoja tuolla tuskin tulee hinattua eli jotain max 200km suuntaansa. Tuolla oli ajettu 250tkm. Lähinnä nuo kulutukset tuossa hirvittelee, mutta sitten taas tuo kivuton rampilta nousu pitäisi vähän helpottaa asiaa.
jone
Viestit: 62
Liittynyt: 18:38:02 03.10.2006
Paikkakunta: kitee

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja jone »

Kokeile sitä tuon paketin kanssa jyrkkiä nostoja ja kunnon kiihdytyksiä.
Avatar
smakine
Viestit: 559
Liittynyt: 12:05:18 26.04.2006
Paikkakunta: vlk

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja smakine »

jone kirjoitti:Kokeile sitä tuon paketin kanssa jyrkkiä nostoja ja kunnon kiihdytyksiä.
:mitaviddua:
Mulla on -99 legacy (sama tekniikka kuin tuo x-fore) ja paketti painaa 1500kg.. emmää sillä oo puuhun kiipeemässä ja WRX mulla on kunnon kiihdytyksiä varten. Mieluummin mä veneen nostan jyrkältä rampilta, asettuu sujuvammin kärrylle. Miten tuon jyrkän noston pitäisi erottua loivasta, antaa 1600 kierroksen sijasta 1800 ja nostaa kytkimen hiukan hitaammin?? Emmää ainakaan sen kummemmin ajattele, mä nostan veneen.. subarun mäkilukko on muuten aika poikaa rampeilla, ainakin vanhempien.. uudemmat subaruthan alkavat muistuttaan autoja, valitettavasti eikö kuggaan osaa .


Varmasti löytyy parempia vetureita tuon kokoiselle paketille, mäkin hommaisin land cruiserin, mutta yksinkertaisesti Suomen verotus ja mun auton tarpeeni (ja mun budjettini :lol: ) ei kohtaa joten joutuu tyytymään enemmän tai vähemmän kompromissiin.

Toinen ominaisuuksiltaan riittävä merkki olisi vaggilaiset mutta siinä suossa on niin helppoa sohaista tikkunsa kakkaan.

Subarussa on yksinkertainen perustekniikka joka vekottimissa ja subaruclubin ja hyvin toimivan huollon yhteispelillä osaa odottaa millä kilometreillä mikäkin tyyppivika (ominaisuus tai luonnollinen kuluma tai käyttäjävirhe, kuten kia/hyundai huolto totetaisi) nostaa päätään. Just ostin WRX:ää jemmaan takapyörän laakerit kun sattui sopivaan hintaan kohdalle. Ei vielä oireile mutta 50tkm. sisällä mennee vaihtoon eli vajaan kahden vuoden sisään..

Ja tämähän on vain omaan kokemukseen perustuva subaru-uskoivaisen henkilökohtainen mielipide. Ei subaru autuaaksi tee mutta helpottaa hädän hetkellä.
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
Vastaa Viestiin