Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja laardi »

Tänään vein veneen asennukseen. Asentaja kävi kysymässä, säädetäänko xd100:lle vai 50:lle öljylle? Kysyin, mikä ero? Sanoi,että 100:a palaa vähemmän ja ei kärytä. On kylläkin kalliimpaa ostaa (+20€), mutta jos sitä palaa vähemmän, niin mikäs siinä sitten. Mun ajoilla sitä nyt ei paljoa kyllä muutenkan pala. Toisaalta, nyt jos on luotettava kone, tulee ehkä enemmän ajettua. Samalla kysyi, että säädetäänkö tyhjäkäynnit 500:n rpm:n, mukavampi uistella? Suostuin toki siihenkin. Kysyin vielä, että kestääkö uistella tuolla kierrosluvulla pitkäänkin, sanoi, että kyllä pitäisi kärsiä, on tehtaan hyväksymä! No, nyt sitten vaan odotellaan soittoa parin viikon päästä, taitaa olla hiukan ruuhkaa ja vain yksi asentaja? Jänskättää, ei ole ennen uutta perätuupparia ollutkaan, vain niitä iänikuisen vanhoja joka veneessä, mitä on ollut.

Potkurista tiedustelin myös, ja asentaja sanoi, että lähdetään 15":sta liikkeelle. Kokeilen ja sitten vaihdetaan, jos ei tyydytä. Katotaan, katotaan! I'll be back, sano Iso-Arskakin!
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Mulla nyt 3päivää takana uudella koneella. Kyllä toistaseks täyttänyt odotukset. Liukuun lähdöt todella nopeita ja tohon roheeseen käyntiääneen jo tottunu. Mittaristosta saa modattua mieleisensä. Ainoo mikä oli lievä pettymys ni huiput jäi alemmas ku ajattelin. Noin 70km/h menee kahella ukolla täydellä tankilla romujen kanssa, tosin ei kierrä tol potkuril ku noin 5300 (13 7/8x19 viper) Ja toisaalta 4-5hengellä huiput tippu vaan 3-4km/h joten vääntöä näyttäis olevan. Joku alu tai propulsen 4lapanen komposiitti vois olla kuitenki käyttöön parempi? Minkäköhän kokonen ois sopiva? Tota öljyy tuskin kauheesti loppupeleis menee ja samallahan ton täyttää ku tankinkin. Tyhjäkäynnillä 600rpm menee reilu 4km/h joten uisteluun tarvii pussit.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Karppikone, odota että kone saa lisää tunteja ennenkuin muutat mitään.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Joo kävi mielessä että ehkä tehdas öljyt viel sisällä eikä anna ihan kaikkii kierroksii. Noh hyvä että tuli vahvistusta ammattimieheltä asiaan. Palaan asiaan muutaman kymmenen tunnin jälkeen. Kai se on sit huomenna mentävä suorittamaan koeajoja 8)
kalikka
Viestit: 421
Liittynyt: 14:04:43 18.04.2009

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja kalikka »

tuossa aikasemmin mainittiin vakuutuksista.
vuosi sitten olin ostamassa paattia missä oli kone suositus 50hp ja laudassa 60hp
onneksi kysyin vakuutusyhtiöiltä tuosta suosituksen ylityksestä.
vastaus oli hyvin selkeä. vakuutus ei KORVAA sattunutta vahinkoa jos kone ei ole
SUOSITUSTEN mukainen.
no sen paatin hylkäsin ja ostin sit havukan.

suosittelen karppikoneen käydä kysäsee tuo vakuutus puoli.
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

ASia hoidettu ifissä. Ei evätä korvausta ylitehoisen koneen takia. Toi Evari painoltaankin kevyempi ku 100hp mercúry. Hyvin on potkinut nyt kaks viikkoa. Huomenna jatketaan harjoituksia.
kalikka
Viestit: 421
Liittynyt: 14:04:43 18.04.2009

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja kalikka »

jännä juttu miten nuo vakuutus jututkin heittelee paikkakunnittain.
täällä tuli joka luukulta ehdoton ei vakuutuksille jos kone on liian iso eikö kuggaan osaa
julma
Viestit: 193
Liittynyt: 23:36:56 21.11.2010

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja julma »

Mie sain ainakin max 100hp veneeseen mihi oli laitetti 150hp kone vakuutukset ihan normaalisti (täyskasko). Kaiken muun se korvaa paitsi jos ajan jonkun päälle ni se katsotaan ison moottorin syyksi ja korvaukset evätään. No ei miulla sen kanssa mitää ongelmia ollu kiva paatti, mutta sit uus omistaja... 4 päivää ja kiville röpesin
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja laardi »

Kattelin noita vakuutuksia Pohjolan sivuilta. Siellä hintaan vaikuttaa käyttöaika, eli kauanko seisoo kaudessa (vene, ei siis järki! :roll: ) Jos ajan toukokuusta lokakuuhun, tulee siis himpun halvemmaks, kuin jios ajan huhtikuusta marraskuuhun. Mutta jos sitten ottaa käyttöön aiemmin, tai jatkaa kautta marraskuuhun, pitääkö se erikseen ilmoittaa? Eikö vakuutus olekaan voimassa koko vuotta?
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
ingåboende
Viestit: 4
Liittynyt: 18:53:52 29.04.2011

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja ingåboende »

Soiva pelihän E-tecci on, mutta ihan ongelmitta (lievä ilmaus) kone ei ole toiminut. Kyseessä 115 HO-malli, joka syystä tai toisesta tuuppaa melkoisesti vesihöyryä pakoputkesta tietyillä kierroksilla ja matka-ajon jälkeenkin 1-2 minuuttia.

Öljypumppu takuuna vaihdettiin, mutta ei vaikutusta asiaan. "Selitykseksi yritettiin myydä " kylmää vettä, joka höyrystyy ja tulee pakoputkesta ulos, itse en tuota selitystä osta.

Millään tapaa tuo ei menoa ole toistaiseksi haitannut, mutta en ole muissa E-teceissä samaa ilmiötä huomannut ja tuskin täälläkään kellään samanlaisia ongelmia/ominaisuutta on esiintynyt (??)
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Eikös tuo ole normaali ilmiö (merivesijäähdytteisessä koneessa) ja merkki siitä, että termostaatti toimii?
I wish I had ghosts...
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja laardi »

ingåboende kirjoitti:Soiva pelihän E-tecci on, mutta ihan ongelmitta (lievä ilmaus) kone ei ole toiminut. Kyseessä 115 HO-malli, joka syystä tai toisesta tuuppaa melkoisesti vesihöyryä pakoputkesta tietyillä kierroksilla ja matka-ajon jälkeenkin 1-2 minuuttia.

Öljypumppu takuuna vaihdettiin, mutta ei vaikutusta asiaan. "Selitykseksi yritettiin myydä " kylmää vettä, joka höyrystyy ja tulee pakoputkesta ulos, itse en tuota selitystä osta.

Millään tapaa tuo ei menoa ole toistaiseksi haitannut, mutta en ole muissa E-teceissä samaa ilmiötä huomannut ja tuskin täälläkään kellään samanlaisia ongelmia/ominaisuutta on esiintynyt (??)
Kyllä mun edellisissä moottoreissa kylmän veden aikaan höyryä pukkasi pakoputkesta, ajon jälkeen. Näin ainakin Suzukissa, Marinerissa ja Yamahassa.
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Joo sama täällä. 115H.O ja tuleehan tota kamaa jos luukuttanu pidemmän siirtymän. SAmoin oli edellisessä mercuryssa. Lienee normaalia.
ingåboende
Viestit: 4
Liittynyt: 18:53:52 29.04.2011

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja ingåboende »

Karppikone kirjoitti:Joo sama täällä. 115H.O ja tuleehan tota kamaa jos luukuttanu pidemmän siirtymän. SAmoin oli edellisessä mercuryssa. Lienee normaalia.
Jep, mutta hk. E-tecci "höyryttää" matka-ajossakin - liitteenä muutama foto vkl:n taimenkeikoilta - vesi ja ilma n. 8 C, koneenlämpö 74 C, ei toi "terveeltä vaikuta, enkä ole moista persveivaria tavannut, siis laite on "kuulemma kunnossa" ja höyryt/savut normaalia, tokko kellään laite noin savuttelee.
Liitteet
savu2.jpg
savu2.jpg (74.92 KiB) Katsottu 10199 kertaa
savu1.jpg
savu1.jpg (57.34 KiB) Katsottu 10204 kertaa
savu3.jpg
savu3.jpg (76.09 KiB) Katsottu 10200 kertaa
savu4.jpg
savu4.jpg (93.98 KiB) Katsottu 10198 kertaa
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja laardi »

Eilen haettu vene moottorimyyjältä, tänään täytyy hiukan muita jutskia korjailla, mm. targa on lähteny irtoilemaan. Jos pääsis jo tänään kokeilemaan, kuinka Eetvintuure sysää!

Kuva
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja laardi »

Kolmisen tuntia testingiä Stadissa. Liukuun lähtee, kuin telkkä pöntöstä, ainakin näin yhden miehen kuormalla, saa nähdä sitten, kun on pari äijää lisää ja romut saareen mennessä. Vene oli yön hallissa duunissa ja kun menin sinne aamupäivällä, hallissa haisi bensa. Avasin takapenkin luukun ja haju voimistui. Oli tiputellut bensafiltterin letkun kierreholkista bensaa takapenkin alle. Touh Voi s....a, ajattelin, mutta sitten otin näitä holkkeja muutaman kierteen verran auki ja kiristin uudestaan, niin lakkasi tiputtelemasta! :?

Aika kova ääninen kone, mielestäni, ei ainakaan yhtään hiljaisempi ajonopeuksilla, kuin edellinen, 2t-Pirkka, joka tosin oli jo 21-vuotias. Mutta uistelunopeuksilla todella hiljainen, eikä mikään känkädänkä, kuten Pirkka oli. Sain gepsin mukaan 30,2 solmua vauhtia, vielä olis ollu hiukan kaasukahvassa varaa, mutta en viitsinyt ihan tappiin vetää. En tiedä mistä johtuu, koneen asennuskorkeudesta ehkä, mutta vene alkaa laukata helpommin, kuin vanhalla padalla, kun trimmaillee keulaa ylös. Ei aiemmin sellaista ainakaan ilmennyt. Tosin Pirkassa oli loivempi potkuri, sillä sain gepsin mukaan kulkemaan 28 solmua.

Ei mainittavaa käryä, vaikka takaa tuulikin, kun kokeilin uisteluvauhtia, ei ainakaan Pirkan tienoot täyttävää sinistä savua. Sekin savu oli kyllä öljylaaduista ja -merkeistä kiinni, jollain TB:n öljyllä savusi tosi rankasti. Ei kyllä höyrynnytkään kovemmankaan ajon jälkeen mitenkään ihmeemmin, kuten inkoolaisen kone, mutta onhan tää pienempikin mylly, kuin inkoolaisella. Jotain resonansseja veneeseen tullut lisää, mitä ei Pirkan kanssa esiintynyt, Pirkka olikin kolmemukinen, kun tämä taas kaksi-, ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa. Vanha vene, niin resonanssit kuuluu asiaan! :wink:

Muuten näin ensimmäisen päivän jälkeen jäi positiivinen kuva koneesta, bensatankkiin en kurkannut, oliko pinta paljon vajennut. Ai niin, tankatessa huomasin, että tankin bensamittari jämähti näyttämään puolta tankkia, ja kun sitä tuijottelin, meinasin tankata yli! :mulko: Täytyy varmaan soittaa alkuviikosta myyjälle, saa vaihtaa toisen tankin! autsz Huomenna ajattelin lähteä fisuun, niin tulee kokeiltua lisää. Tänään meinas aurinkoisesta ilmasta huolimatta jäätyä vauhdikkaammassa ajossa, kun takin alla ei ollut, kuin t-paita. Ja alapuolella vaan lyhkäset kalsarit päälihousujen alla. Huomenna pakko laittaa tuhdimmin alle, ei siellä tuntunut kovin lämmin olevan, huolimatta aurinkoisesta päivästä!
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja laardi »

Nelisen tuntia pärtsäilyä, sekalaista ajoa, tyhjäkäyntia, muutama pidempi siivu 22 solmua, kerran 29 solmua hetken aikaa jne. tänään. Kaikki ok, mutta tuo laukkaaminen ihmetyttää, jos vähänkin trimmaa mittarin mukaan puolivälistä ylöspäin. Yammun kanssa ei tuollaista laukkaamista esiintynyt mielestäni lainkaan. Onko kone asennettu liian alas, vai liian ylös?

Eilisen ajon jälkeen (se kolmisen tuntia sekalaista ajoa, pääasiassa kuitenkin n. viiden solmun vauhtia, kun kiertelin rantoja, muutama veto (kolme) n. 26 solmua, yksi veto yli 30 solmua, ajoin Laajasalon kanavan läpi mennen tullen, jne.) tankkasin tänään 6,5 litraa! Aika vähän vieny, Yammuun sai ko. ajon jäljiltä tankata vajaat kymmenen litraa! Tuollaista muistelin viime kesältä! Tankin mittarikin oli irronnut jumistaan, eli näytti taas oikein. Eikä havaittavia bensavuotoja suodattimen tienoilla! herää pahvi

Kuva
Vartsikan lahdella
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Sun Pirkka ei nostanut sitä laukkaan asti, voisi olla hyvä oletus laukkaamiseen.



BTW, joku eTecin omistaja voipi noutaa multa XD-100 kannun jossa joku 1½L tuota suht tyyristä oilia. Pasila/Hakunila tai jostain.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja laardi »

abo kirjoitti:Sun Pirkka ei nostanut sitä laukkaan asti, voisi olla hyvä oletus laukkaamiseen.



BTW, joku eTecin omistaja voipi noutaa multa XD-100 kannun jossa joku 1½L tuota suht tyyristä oilia. Pasila/Hakunila tai jostain.
Toikin voi olla totta, Pirkka ei ottanut, kuin 28 solmua gepsin mukaan! :mitaviddua:
Mullakin hävis eilen tratti, unohdin tankkauksen jälkeen sen veneen pohjalle, vaikken sitä tarvinnutkaan. Hävis johonkin Myllikän Shellin ja rantsun välille!. Ja tänään lensi työhanskat mereen, kun ajoin vähän vauhdikkaammin! Ne pyöri aikansa siinä 20 cm. penkiltä ylös, kunnes lähtivät yli laidan! En löytänyt enää!
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

No niin jatketaas tähän ketjuun. Hiukan vajaa 300tuntia nyt uudella koneella ajettu heittokalastuskäytössä. Toistaiseksi ei moitteita, mukava vehje liikuttaa haukkaa sopivasti. Jos nyt jotain miinuksia niin öljyä tuntuu menevän oisko 35-40litraa menny tällä kaudella. Alla ollut 14x19 viper rosteri, mutta nyt syyskaudelle laitoin alle 13x19 piranhan komposiitin. Idea oli että kiihtyvyys paranisi ja kiertäisi helpommin sen 5500,mutta kuinkas kävikään hyvä jos 5000 kiertää tolla ja huiput tippu 6solmua! Missä voi olla vika? Seuraavaks koitan 14x19alumiinia?
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Karppikone kirjoitti: Seuraavaks koitan 14x19alumiinia?
Jos laitat tuollaisen potkurin niin arvaan, että ero viperiin ei ole huima. Kiihtyvyys voi heikentyä. Huiput ehkä jopa nousee :shock:
I wish I had ghosts...
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Joo varmaankin aika lähellä noi 14x19 viper ja alu. Huipuilla ei niin väliä mut ihmetytti toi 6solmun tiputus. Etenkin ku jopa laiskemmin kiihty ku viperilla. Luulis et pienempi potkuri pyöris kovempaa. Jokatapauksessa alu tai komposiitti pitää saada alle, noita kivikontakteja tullee taas syksyllä enemmän ku tarpeeks.
janneT
Viestit: 33
Liittynyt: 12:07:15 22.07.2009

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja janneT »

mites toi evari tykkää parin tunnin tyhjäkäynnistä? Itsellä on eka nelari käytössä ja paluu houkuttaisi. Lisäksi 90hp evari olisi noin 20kg kevyempi kuin nykyinen 70hp suzuki.

Tosin nelariakaan mihinkaan huoltoon ole viemässä. Itse teen huollot, joten siitä ei tule säästöä.

edit: omat kokemukset tuosta tyhjäkäynnin kestosta on vaihtelevat. vm90 pirkka ei kestänyt juuri mitään. vm00 Johnssoni kesti mitä vaan.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Ei pari timmaa ole etecille tai millekkään dfi-2t koneelle mikään ongelma tyhjäkäynnillä.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
laardi
Viestit: 212
Liittynyt: 09:27:20 22.04.2007
Paikkakunta: Itä-Helsingin Kartanonmäki

Re: Nyt saa haukkua ja kehua E-Tec:ä!

Viesti Kirjoittaja laardi »

Nostetaanpas tätäkin ketjua! Kokemuksia on muutama kymmenen tuntia (38) kertynyt kesän aikana, lähinnä työt häirinnyt veneilyä ja silloin, kun ei olisi häirinnyt, oli kone ja vene pajalla. Siis, ostin tuon toukokuussa ja silloin ihmettelin muutaman reissun jälkeen, kuinka se alkoi nousta liukuun nihkeästi. Ajattelin, että potkurivalinta oli väärä, mutta kun kesäkuun alussa kolhaisin sen niin, että potkuriin tuli kärkiin pienet jäljet, ajattelin sen vaikuttavan asiaan plus että saisi olla astetta loivempi potkuri, niin en sitten kiinnittänyt huomoita, varsinkin, kun ajelin sillä yksin.

Kesällä ei ollut toivoakaan saada sitä perän ja potkurin korjaukseen, kaikki pajat olivat joko täynnä, tai lomilla. Kaveri kävi saaressa sillä ja valitteli, ettei nouse liukuun kuorma päällä lainkaan. Ajattelin edelleen, että siinä on vain liian jyrkkä potkuri ja että vaihdatan sen sitten korjaamolla (vakuutukseen) loivemmaksi, vaikkei siinä potkurissa pahoja jälkiä ollutkaan ja pala puuttui evän takareunasta (siis potkuri pyöräytti kiven potkurin ja evän välistä matalassa hiekkarannassa ja pala pois! Kova tuuli siis painoi, ennen kuin sain irti rannasta!), ja nuo viat eivät olisi pitäneet vaikuttaa liukuunnousuun, koska sillä ei varsinaisesti ajettu kiville! :mitaviddua:

No, enivei, sain sen elokuun alussa korjaamolle pk-seudulla (en viitsi sanoa korjaamoa, ainakaan vielä) ja siihen sitten vaihdettiin koko perä ja potkuri, kun ensin korjattiin se evä, vaikka sanoin selkeästi, että kun se menee vakuutukseen, niin haluan siihen uuden perän (kuoret siis, koska aivan uusi kone!). No, perän odottelussa meni sitten koko elokuu ja sain sen vasta syyskuun alussa sieltä pois. Sitten testiin pörräämään stadin edustalle kaksi päällä, ilman muita kamoja, eikä nouse liukuun, kuin kikkailemalla, eli kaveri siirtyi keulaan. Nyt oli siis loivempi potkuri käytössä, mutta silti ei lähde! Pikkuhiljaa alkoi jo sviduddamaan! autsz

Sitten soittoa myyjäliikkeen asentajalle Lahteen. Puhelinpalaverin jälkeen, oli vika ehkä paikallistettu pakokaasuventtiiliin, joka ilmeisesti on jumittanut alusta saakka ( ei ekalla ajelulla, koska se kerran silloin tuntui toimivan). Ja raahasin siis koko paketin Lahteen. Siinäkin meni sitten koko syyskuu, koska ko. venttiilin toimittamisessa kesti päälle kaksi viikkoa ja siihen asennukset päälle. :x Nyt sain sen takaisin viikko sitten (en ehtinyt aiemmin hakea), mutta duunien vuoksi en ole kerinnyt sitä vielä testaamaan, sunnuntaina ajattelin lähteä kokeilemaan. Asentaja soitti kokeiltuaan sitä pakokaasuventtiilin vaihdon jälkeen, että hänen mielestään nousee liukuun normaalisti, mutta katsotaan nyt sitten, hiukan on skeptinen fiilis! :x

Lähtökohta (ja edellinen perstuntuma) koneen vaihdossa oli siis 21v. vanha 60 hp, kolmimukinen 2T-Pirkka, jolla nousi hyvin liukuun sikakuormakin päällä! (parhaimmillaan kolme aikuista ja kolme lasta + saarikamat!) Jotenkin tuli vielä mieleen, että pirkka olikin 70 heppainen, vaikka siinä luki 60! Mutta kun E-Teciä on kehuttu hyvin vääntäväksi, mutta se onkin kaksimukinen, kun Pirkka oli kolme-!! :mitaviddua:
Sori pitkä sepustus! :oops:
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Vastaa Viestiin