LOHI Hamariina

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
weeman
Mulla on Kekkosen kalavaaka

LOHI Hamariina

Viesti Kirjoittaja weeman »

veneen pituus 4,6 leveys 1,8

kokemuksia tälläisesta veneestä jonka ostin. kertokaa kaikki mitä vain tiedätte.

tuulilasi tohon pitäisi saada, mutta mistä?

rungossa on nepparit mutta kuomu puuttuu. vai onko vaan sadepressulle? No sitäkään ei ole.

hyvä olisi jos tohon saisi tehtyä jonkun sadesuojan, mikä taittuisi kasaan.

otan parempia kuvia tarvittaessa.

Kuva
Kuva
sursill
Pirkan pilaaja

Re: LOHI Hamariina

Viesti Kirjoittaja sursill »

Oottele hetki, mä vinkkaan Tyrälle että kaipaat tietoa.
Tyrällä on samanlainen lievästi modattuna "ms Mattolaituri" 50 evikalla.

Vakaa heitto lavetti max. 3 hengelle, keula homppelin selkä kovilla jo pienessä kelissä....
weeman

tämä tyrä voisi laittaa kuvia muokkauksistaan osoitteeseen jussi_niinijarvi(ät)msn.com tai suoraan tänne. Eikö kellään muulla ole kyseistä venettä? Ei kai tämä mikään harvinaisuus ole? kysymys moottorista joka yamaha 20 autolube. vm en tiiä. 89 ehkä. koneesta on vedetty akulle 2 johtoa. molemmat + ja - Ei kai siinä tarvisi kuin yhden lataukseen. Sekin että lataus vaatisi tasurin väliin jota ei ole. No minä näistä mitään tiiä kertokaa viisaammat. koneen porausta 25 voisin kanssa kysyä ketkä osaavat tehdä keski suomessa?
weeman

millä nimellä tuo kuvan plexin kiinnitys on? netistä kun ei löydy nyt tai sen nimeä en tiedä.
Kuva

ajattelin tehdä rosterista kehyksen/ kehykset ja kiinnittää plexi lasin niihin.

hong kongista löytyy joitain 1" putkelle päätypaloja ja kulmia jne. vai miten kannattaisi alkaa rakennella?

kuvia omista tuulilaseista voisi olla apua, ketkä ovat rakennelleet.
sursill
Pirkan pilaaja

Viesti Kirjoittaja sursill »

weeman kirjoitti:tämä tyrä voisi laittaa kuvia muokkauksistaan osoitteeseen jussi_niinijarvi(ät)msn.com tai suoraan tänne.
Tyrä käy nyt harvemmin palstalla, kun sillä on kiireitä. Mä yritän muistaa ottaa kuvia mattolaiturista.
weeman kirjoitti:kysymys moottorista joka yamaha 20 autolube. vm en tiiä. 89 ehkä.
Käy katsomassa anymec ja sieltä "yamaha vuosimallin tunnistus".
Autolube tuli yamahaan -87.
weeman kirjoitti:koneen porausta 25 voisin kanssa kysyä ketkä osaavat tehdä keski suomessa?
Selvitä vuosimalli ensin ja sitten käy katsomassa samin neuvot.
Jotkut perämoottorihuollot tekevät kuristuksen poiston korvausta vastaan, kysele kotipaikkasi läheltä.
weeman kirjoitti:millä nimellä tuo kuvan plexin kiinnitys on? netistä kun ei löydy nyt tai sen nimeä en tiedä.
Oliskohan se tämä?
weeman

Tuulilasia tuli tänään vähän aloteltua. tässä kuvia mitä sain aikaseksi. myös sähkömoottorin paikkaa testailin.
http://i62.photobucket.com/albums/h111/ ... 7815e0.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h111/ ... e33895.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h111/ ... c3cd05.jpg
jänis
P.J. Ristiturpa

Viesti Kirjoittaja jänis »

Hyvältä näyttää!
weeman

Jyrikuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrikuu »

Kannattaa jättää tuohon pleksin ja yläputken väliin kuitenkin parin kolmen senti rako, jos putkeen haluaa asennella myöhemmin jotain (esim. luotain, plotteri, vapaputket, valo, antenni jne.).
Haukihemmon höpinöitä... www.jyrikuu.fi
weeman

se oli tarkoitus, että valot tulisi tosta putkesta alapuolelle. tollaset led valot tulee. pitkä valokeila ja lyhyt.
http://www.taskulamput.fi/images/taskul ... -10w-1.jpg
DC
Vertikaali Jigaaja

Viesti Kirjoittaja DC »

Tuohon "kolmioon" vielä pleksi?
weeman

nyt kun vene makaa talvitelillä. pitää ruveta suunnittelemaan kupua. sellaista joka voi olla myös ajossa pään päällä jos keli yllättää. kukahan valmistaa sellaisia mittatilauksena. pitää saada myös pakattua nätisti perään jos ei tarvetta. näkyvyys joka suuntaan plussaa.keulaan asti ei tarvitse ainoastaan takapenkin peittävä tuulilasilta asti. http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... e2BXMe5AbT

tollanen kuomuratkaisu olisi mielessä.
weeman

eikö kellään ole ideoita tähän. omat räätälin taidot ei riitä ja täytyyhän näitä löytyä valmiinakin. Ellei valmiina tilauksella.
kapakala
Papanapa

Viesti Kirjoittaja kapakala »

weeman kirjoitti:nyt kun vene makaa talvitelillä. pitää ruveta suunnittelemaan kupua. sellaista joka voi olla myös ajossa pään päällä jos keli yllättää. kukahan valmistaa sellaisia mittatilauksena. pitää saada myös pakattua nätisti perään jos ei tarvetta. näkyvyys joka suuntaan plussaa.keulaan asti ei tarvitse ainoastaan takapenkin peittävä tuulilasilta asti. http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... e2BXMe5AbT

tollanen kuomuratkaisu olisi mielessä.
Kysele kotikyläsi vene verhoomoista. Ne ottavat mitat ja tekevät sopivan.. Varaudu samalla että olet noin kilo€uron köyhempi :D Miulla oli foxissa aikoinaan kyseinen rätti mutta en käyttänyt kuin kerran. Omasta mielestä pienessä veneessä ahdistava kampe.
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Ossinmopo

Viesti Kirjoittaja Ossinmopo »

Oletko katsonut VA-varusteen nettisivuilta, Kuomut, Kaavasto ja sitten Lohi, onko jo olemassa valmista.
Ymmärtääkseni voivat tehdä jos ei ole, sieltäpä kertovat sitten tarkemmin mitä kustantaa.
kapakala
Papanapa

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Ossinmopo kirjoitti:Oletko katsonut VA-varusteen nettisivuilta, Kuomut, Kaavasto ja sitten Lohi, onko jo olemassa valmista.
Ymmärtääkseni voivat tehdä jos ei ole, sieltäpä kertovat sitten tarkemmin mitä kustantaa.
Joskus oli VA varusteella silleen että piti lähettää vanha kuomu sinne että suostuvat tekemään uuden. Tämä oli kyllä lähes ajanlaskun alkupuolella siis 1999 ja varmaan tilanne muuttunut. Finnssporttiin tilasin ja oli VA:n tekemä rätti, mutta rouva selitti puhelimessa että haluavat ottaa varman päälle niin tulee kerralla sopiva ja tulihan se! Putket joutuu varmaan tekemään ja rätti siihen sovittaa jos Lohessa ei ole aikaisemmin rättiä ollut...
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
weeman

sieltä löytyikin hamariinoja kaavastosta mutta nyt paha kysymys että mikähän malli ja vuosimalli toi mun vene voisi olla. tyyppikilpeä siinä ei enää ole.
Ossinmopo

Viesti Kirjoittaja Ossinmopo »

Auttaisiko jos mittaat veneen pituuden, leveyden ja nepparien paikat.
Veneen mitoilla voisi haarukoida tarkemmin mallia ja kysellä sekä täältä tietäjiltä ja VA:lta kaavastoista. Nepparien paikat voisivat varmistaa VA:n kuvista onko oikea kaava.ellet vie koko venettä sinne. Niitä näkyy siellä silloin tällöin pihalla olevan.

Entäpä jos kysyt veneen valmistajalta josko joku vaikka muistaisi.
weeman

420 pitkä 189 leveä jos oikeen muistan.
weeman

http://www.nettivene.com/moottorivene/yamarin/502205

tuollasen tilasin. varmaan pitää muokata vähän kaaria ja kupua. onneksi on ompelija talossa.
STT

Viesti Kirjoittaja STT »

weeman kirjoitti:http://www.nettivene.com/moottorivene/yamarin/502205

tuollasen tilasin. varmaan pitää muokata vähän kaaria ja kupua. onneksi on ompelija talossa.
Hyvä että löyty ;)
weeman

peräkuomu saapui. leveys näytti olevan ok, muuten en pääse vielä sovittamaan sitä. veneen väri kun on tollanen ihan karmea ja sisällä on lohkeamia (taitaa olla läpi välipohjaan) ja kulumia. niin millä niitä paikkaan ja miten onnistuu ton maalaus ja minkälaisella maalilla. tummaksi meinasin sisäpuolen saada jotenkin. jossain nähnyt sellasta hiekkapaperi mattoa, en tiedä nimeä. mutta mistä sitä saisi kun veneen pohja olisi sillä kiva vetää niin ei ole liukas. ratti pitäisi vaihtaa pienempään ja käteen käyvään ja yamaha kauko-ohjaus pitäisi saada. tossa on joku yleismallin rimpula ilman avainta. tietääkö kukaan saako tohon 2 tahti autolubeen trimmiä tai kiekkamittaria?
jänis
P.J. Ristiturpa

Viesti Kirjoittaja jänis »

Slx

Viesti Kirjoittaja Slx »

Jenkamittareita löytyy venetarvikeliikkeistä & vaikkapa biltemasta.
Mutta trimmin voit unohtaa, trimmin osat maksaa saman mitä toi moottori.
Jos tarvitset trimmiä niin myy toi moottori ja hanki trimmillinen tilalle
lape

Viesti Kirjoittaja lape »

meilläki oli kaverin kans eka vene hamariina. just samoilla värityksillä alunperin kuin tuokin, mutta käytiin koko paatti talven aikaan täysin läpi. hyviä puolia oli omasta mielestä ainaki tukevuus, ei turhia kallistele. toki hiukan aallokossa hakkasi pohjan muodon ansiosta, vaan kaikkia ominaisuuksia ei taho saada kerralla samaan pakettiin, ainakaan halvalla. pahimmassa kelissä kokeiltiin kajaanissa nuasjärvellä 14ms tuulta, jolloin joutui kääntymään saarien suojaan kun aallot pukkasi välillä perän kautta sisään. hyvin mahtuu kolmestaan uisteleen. ulkoa ja sisältä maalattiin topcoatilla vene uusiksi, tarpeeksi ohennettiin että tuli ruiskusta pihalle. tuossapa ois siitä veneestä jokunen kuvaki http://www.nettivene.com/moottorivene/lohi/497066
Vastaa Viestiin