Alutroll 485cc, varustelua. *Penkkiä ja elektroniikkaa
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Linkkejä toimimaan*
Taas on (melkein) talvi vierähtänyt ja jäiden lähtö kolkuttelee ovella :P . Viime kesänä kalastustunnit jäivät vähän vähäisiksi, koska tuli kevät talvella talokaupat ja samantein aika iso remontti, joka valmistui jouluksi. Nyt tänä kesänä olisi tarkoitus keskittyä kalastukseen oikeasti :P .
Uudet kujeet myös, eli vaparajoitukset ja lupien kallistuminen on johtanut entistä enemmän jigikalastuksen suuntaan. Sain viime viikolla veneen talliin ja viime Joulukuussa ostettu taivasankkuri odottelee asentamista. Myös kiiltävää rst putkea on tilattu, joten targakaari menee uusiksi ja siihen olisi tarkoitus loihtia kiinnitys, että olisi helposti irroitettavissa/kiinnitettävissä plaanarikelojen kanssa. Tästä voi heittää vinkkiä, jos jossain on valmiita kiinnikkeitä tai ideoita asiaan. Myös alkuperäinen tuulilasin rst kaari saa vahvistusta, tahtoo vähän heilua kelissä kun on painoa ja vapoja tuomassa kuormaa.
Eli vene tulee olemaan jigi-/uisteluvene, ja lähtiessä otetaan tarvittava varustus matkaan.
Tänään kaivettu keulakone esille paketista ja aloitettu mallaamaan, laittelen matkan varrella tarinaa tuosta asennuksen vaiheista.
Uudet kujeet myös, eli vaparajoitukset ja lupien kallistuminen on johtanut entistä enemmän jigikalastuksen suuntaan. Sain viime viikolla veneen talliin ja viime Joulukuussa ostettu taivasankkuri odottelee asentamista. Myös kiiltävää rst putkea on tilattu, joten targakaari menee uusiksi ja siihen olisi tarkoitus loihtia kiinnitys, että olisi helposti irroitettavissa/kiinnitettävissä plaanarikelojen kanssa. Tästä voi heittää vinkkiä, jos jossain on valmiita kiinnikkeitä tai ideoita asiaan. Myös alkuperäinen tuulilasin rst kaari saa vahvistusta, tahtoo vähän heilua kelissä kun on painoa ja vapoja tuomassa kuormaa.
Eli vene tulee olemaan jigi-/uisteluvene, ja lähtiessä otetaan tarvittava varustus matkaan.
Tänään kaivettu keulakone esille paketista ja aloitettu mallaamaan, laittelen matkan varrella tarinaa tuosta asennuksen vaiheista.
Viimeksi muokannut Supilakki, 20:19:59 24.10.2017. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Vaikuttaa kiintoisalta.
vituiks män!
http://kajostus.blogspot.com/
http://kajostus.blogspot.com/
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Eli tässä tarinaa keulamoottorin asennukseta, näitä tulee pikkuhiljaa, kun ei ole kaikkia osia valmiina varsinkaan sähköpuolelle, mutta aloitetaan.
Eli keulamoottorina on Minn Kota - Powerdrive ja Minn Kotan pikakiinnitysjalusta lisävarusteena.
1. Mekaaninen asennus
1.1 Sovitus paikalleen.
Tässä kannattaa olla apuri ja mallailla keulakone ja pikakiinnitysalusta, niin että asettuu lähelle kaidetta ja kokeilla kippaavuus, että mahtuu alas kääntymään. tässä veneessä tämä oli aika tarkka vaihe ja tilaa jäi hyvin vähän kaiteen ja moottorin väliin ja törmäyslistaan. Vakio 485cc Alutroll on väljempi asennettava, mutta tässä on kustomoidut kaiteet. Kun on kohdallaan, kannattaa piirtää alustan kohta. Tässä kohtaa kannattaa sitten tarkasti katsoa pikakiinnitysjalan kiinnityssuunta jo valmiiksi oikeaksi.
1.2 Pikakiinnitysalustan kiinnittäminen veneeseen.
Tässä vaiheessa porasin vain läpi ja katkoin pultit oikean mittaisiksi ja porailin yhden reijän ja laitoin sillä jalustan paikalleen.
1.3 Pikakiinnitysalustan kiinnittäminen keulamootoriin.
Kylkiposket auki:
Sitten ruuvailut ja tappi paikalleen. Lopuksi kiristykset. RST-pulteilla kannattaa muistaa aina laittaa pikkusen rasvaa, estää kiinnileikkautumiset.
1.4 Testaaminen
Tässä vaiheessa kun pikakiinnitysjalka on veneessä yhdellä pultilla kiinni, kannattaa laittaa kone paikalleen ja testata, että ei osu kaiteeseen, ja toimii ylä, sekä ala-asennossa:
1.5 Pikajalan loput reijät ja kiinnitys veneeseen
1.6 Pikakiinnitysjalan alle prikat
Tämä vaihe kannattaa ehdottomasti tehdä jo heti aiemmin sillä huomasin asian vähän myöhässä, tämä voi johtua epätasaisesta turkkilevystä, mutta pikajalan lukitus toimii huomattavasti nätimmin ja ilman voimankäyttöä kun prikat laittaa tuonne alle
1.7 Valmis
Mekaaninen osuus valmis, mahtuu kippaamaan ja ei ota mihinkään kiinni.
Tein tänään tämän mekaanisen asennuksen pikku pätkissä ja aina välillä pyörähdin tallissa mitä kerkesi jälkikasvun hoitamiselta työpäivän jälkeen. Aikaa tähän menee alle 1h kaikkineen ensikertalaiselta jos yhtäsoittoa tekee. Tämä oli erittäin helppo venemalli tehdä asennus.
Yritetään sitten lähiaikoina laittaa vähän sähköjäkin kasaan, kun saan piuhat haettua.
Eli keulamoottorina on Minn Kota - Powerdrive ja Minn Kotan pikakiinnitysjalusta lisävarusteena.
1. Mekaaninen asennus
1.1 Sovitus paikalleen.
Tässä kannattaa olla apuri ja mallailla keulakone ja pikakiinnitysalusta, niin että asettuu lähelle kaidetta ja kokeilla kippaavuus, että mahtuu alas kääntymään. tässä veneessä tämä oli aika tarkka vaihe ja tilaa jäi hyvin vähän kaiteen ja moottorin väliin ja törmäyslistaan. Vakio 485cc Alutroll on väljempi asennettava, mutta tässä on kustomoidut kaiteet. Kun on kohdallaan, kannattaa piirtää alustan kohta. Tässä kohtaa kannattaa sitten tarkasti katsoa pikakiinnitysjalan kiinnityssuunta jo valmiiksi oikeaksi.
1.2 Pikakiinnitysalustan kiinnittäminen veneeseen.
Tässä vaiheessa porasin vain läpi ja katkoin pultit oikean mittaisiksi ja porailin yhden reijän ja laitoin sillä jalustan paikalleen.
1.3 Pikakiinnitysalustan kiinnittäminen keulamootoriin.
Kylkiposket auki:
Sitten ruuvailut ja tappi paikalleen. Lopuksi kiristykset. RST-pulteilla kannattaa muistaa aina laittaa pikkusen rasvaa, estää kiinnileikkautumiset.
1.4 Testaaminen
Tässä vaiheessa kun pikakiinnitysjalka on veneessä yhdellä pultilla kiinni, kannattaa laittaa kone paikalleen ja testata, että ei osu kaiteeseen, ja toimii ylä, sekä ala-asennossa:
1.5 Pikajalan loput reijät ja kiinnitys veneeseen
1.6 Pikakiinnitysjalan alle prikat
Tämä vaihe kannattaa ehdottomasti tehdä jo heti aiemmin sillä huomasin asian vähän myöhässä, tämä voi johtua epätasaisesta turkkilevystä, mutta pikajalan lukitus toimii huomattavasti nätimmin ja ilman voimankäyttöä kun prikat laittaa tuonne alle
1.7 Valmis
Mekaaninen osuus valmis, mahtuu kippaamaan ja ei ota mihinkään kiinni.
Tein tänään tämän mekaanisen asennuksen pikku pätkissä ja aina välillä pyörähdin tallissa mitä kerkesi jälkikasvun hoitamiselta työpäivän jälkeen. Aikaa tähän menee alle 1h kaikkineen ensikertalaiselta jos yhtäsoittoa tekee. Tämä oli erittäin helppo venemalli tehdä asennus.
Yritetään sitten lähiaikoina laittaa vähän sähköjäkin kasaan, kun saan piuhat haettua.
Viimeksi muokannut Supilakki, 08:00:29 25.10.2017. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Tänään tuli käytyä hakemassa vähän johtoa ja suojaputkea. Johtohommia jo vähän myös aloittelin.
Akku-pikaliitin välille tuli 25mm2 johdotus suojaputkessa.
Ei ihan mahtunut akut rinnakkain(Vene tilattu vähän normaalia edempänä olevalla pulpetilla.) joutui vähän soveltamaan. Lisäakun teline tilattu suoraan Alutrollilta.
Pikkusen leikkaamista ja ruuvinreikien lisäämistä, niin alkaa mahtumaan.
Johdot suojaputkiin ja tiputetaan keulan johtokanavasta alas.
Johtokanavasta pujotus läpiveinnin kautta ylös ja johdot on vedetty.
Tämä oli ainut nopea käyttää ja vesitiivis pikaliitin mitä löysin kun etsin ja kyselin, tosin en suosittele 25mm2 johdolle, joutuu säikeitä katkoo ja taistelemaan, ei todellakaan ole plug and play asennus. 16mm2 johdolla voisi jo kohtuudella toimia, sekin vähän ylisuuri. Kuva otettu kun esimmäisen kerran asennettu ja unohdettu puolet osista pujottaa johtoon . Kolmannella onnistui suosiolla . Mutta asennettu nyt on.
Ja taas jatketaan jossain vaiheessa, kun saa haettua lisää tarvikkeita. Akuksi tulee optima yellowtop 55ah , jollainen on myös veneessä starttiakkuna. Erotus tulee akuille Blue Sea erotusreleellä, joka jännitteestä tunnistaa kun moottori lataa ja yhdistää akut aina kun jännite tietyn rajan yli.
Akku-pikaliitin välille tuli 25mm2 johdotus suojaputkessa.
Ei ihan mahtunut akut rinnakkain(Vene tilattu vähän normaalia edempänä olevalla pulpetilla.) joutui vähän soveltamaan. Lisäakun teline tilattu suoraan Alutrollilta.
Pikkusen leikkaamista ja ruuvinreikien lisäämistä, niin alkaa mahtumaan.
Johdot suojaputkiin ja tiputetaan keulan johtokanavasta alas.
Johtokanavasta pujotus läpiveinnin kautta ylös ja johdot on vedetty.
Tämä oli ainut nopea käyttää ja vesitiivis pikaliitin mitä löysin kun etsin ja kyselin, tosin en suosittele 25mm2 johdolle, joutuu säikeitä katkoo ja taistelemaan, ei todellakaan ole plug and play asennus. 16mm2 johdolla voisi jo kohtuudella toimia, sekin vähän ylisuuri. Kuva otettu kun esimmäisen kerran asennettu ja unohdettu puolet osista pujottaa johtoon . Kolmannella onnistui suosiolla . Mutta asennettu nyt on.
Ja taas jatketaan jossain vaiheessa, kun saa haettua lisää tarvikkeita. Akuksi tulee optima yellowtop 55ah , jollainen on myös veneessä starttiakkuna. Erotus tulee akuille Blue Sea erotusreleellä, joka jännitteestä tunnistaa kun moottori lataa ja yhdistää akut aina kun jännite tietyn rajan yli.
Viimeksi muokannut Supilakki, 20:22:01 24.10.2017. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 09:16:14 05.05.2013
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Moro. Tuohon targakaari hommaan voisin omasta ratkaisustani laittaa sulle spostiin vaikka kuvia ku en niitä tänne osaa suoraan laittaa saat sit lisätä tähän juttuun tai siirtää roskakoriin. Mulla on rs busterissa perinteinen targa joka on laidoissa neljällä pikalukolla kiinni,minuutissa irti ja paikalleen keloineen päivineen.
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Sori, kiireiden myötä vastauksen kestämisessä. Myöskään rakentelurintamalla ei ole juurikaan tapahtunut, vähän kärryä päivitelty, koitan pääsiäisenä saada vähän lisää kuvaa ja raporttia.
Tämähän ei tullutkaan edes mieleen, että nythän voisi targa olla täysikokoinen, kun siitä tehdään kerta irroitettava. Laittele kuvia jos pystyt: Supilakiton[ät]gmail.com
Tämähän ei tullutkaan edes mieleen, että nythän voisi targa olla täysikokoinen, kun siitä tehdään kerta irroitettava. Laittele kuvia jos pystyt: Supilakiton[ät]gmail.com
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Onks toi suojaputki Hellermann-tytonin putkea joka kyljestä auki? Jos on niin mistä ostit?
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viestit: 2711
- Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
- Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
- Viesti:
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Odottele hetki sen targahomman kanssa. Kunhan saadaan 485 meille liikkeeseen varustelen sen biminillä jonka reunaan tulee targa. Käy katsomassa ensin se paketti. Sen saa minuutissa irti ja pakettiin kaikkine kilkkeineen. Ei paina paljoa ja saat katon pään päälle samalla vaivalla.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Targahomma laitettiin jäihin ja aloittelen vanhalla, tämä vaatii vielä lisää suunnittelua.
Kiirettä ollu ja juuri mitään ei ole tapahtunut, mutta viikonlopuksi pitää kasata niin kiire motivoi tekemään .
Kärry vaihtui talven aikana, vanhempaan mutta omasta mielestä parempaan. Laakerit uusin varmuuden vuoksi, kölirulla tuli yksi lisää ja kaikki rullat vaihtui http://www.teohydrauli.fi/PublishedService myymiin stolzin uretaanirulliin, jotka ovat kuulemma parhaita. Kärryyn tulee vielä kävelytasot ja sähkövinssi on myös hommattu. Laitetaan tämä nyt kerralla kunnolliseksi.
Sähköt vielä viimeistelemättä keulamoottorilta, mutta välissä piti tehdä keulamiehen heittopenkille kiinnitykset. Eli tuohon pikakiinnikkeeseen on sopiva kaasujalka ja heittopenkki. Tässä asiassa kyselin neuvoja Alutrollilta, miten alusta kiinnitetään ja näin sen laittelin:
Keulapenkin halusin mahdollisimman taakse, niin tuohon turkkipeltiin oli leikeltävä sopiva soiro. Mittailuja ja kansialumiinien läpi 57mm reikäterällä reikä. Tuosta pikajalustasta lähtee kiinnitysputki alaspäin n. 15cm. Vähän oli uretaania veistettävä alta, sekä kellukeuretaaniin tehtävä 10mm reikä pilssiin asti jotta jos vettä menee tuonne jalan reikään se valuu pilssiin, eikä jää seisomaan. Kuvia valitettavasti ei tullut otettua kun akku oli loppu puhelimesta.
Sitten kiinnitys hst ruuveilla sekä laipan ja kannen väliin, ruuvin ja niitin reikiin liimaamaan Marine Sikaflex 292. Sitten kasaus ja heittopenkin laippa paikallaan. Ruuvien suunta poikittain, koska näin osui eniten ruuveja jäykisteiden kohdalle, jossa vahviten alumiinia.
Kiirettä ollu ja juuri mitään ei ole tapahtunut, mutta viikonlopuksi pitää kasata niin kiire motivoi tekemään .
Kärry vaihtui talven aikana, vanhempaan mutta omasta mielestä parempaan. Laakerit uusin varmuuden vuoksi, kölirulla tuli yksi lisää ja kaikki rullat vaihtui http://www.teohydrauli.fi/PublishedService myymiin stolzin uretaanirulliin, jotka ovat kuulemma parhaita. Kärryyn tulee vielä kävelytasot ja sähkövinssi on myös hommattu. Laitetaan tämä nyt kerralla kunnolliseksi.
Sähköt vielä viimeistelemättä keulamoottorilta, mutta välissä piti tehdä keulamiehen heittopenkille kiinnitykset. Eli tuohon pikakiinnikkeeseen on sopiva kaasujalka ja heittopenkki. Tässä asiassa kyselin neuvoja Alutrollilta, miten alusta kiinnitetään ja näin sen laittelin:
Keulapenkin halusin mahdollisimman taakse, niin tuohon turkkipeltiin oli leikeltävä sopiva soiro. Mittailuja ja kansialumiinien läpi 57mm reikäterällä reikä. Tuosta pikajalustasta lähtee kiinnitysputki alaspäin n. 15cm. Vähän oli uretaania veistettävä alta, sekä kellukeuretaaniin tehtävä 10mm reikä pilssiin asti jotta jos vettä menee tuonne jalan reikään se valuu pilssiin, eikä jää seisomaan. Kuvia valitettavasti ei tullut otettua kun akku oli loppu puhelimesta.
Sitten kiinnitys hst ruuveilla sekä laipan ja kannen väliin, ruuvin ja niitin reikiin liimaamaan Marine Sikaflex 292. Sitten kasaus ja heittopenkin laippa paikallaan. Ruuvien suunta poikittain, koska näin osui eniten ruuveja jäykisteiden kohdalle, jossa vahviten alumiinia.
Jos tuota sähköjohtojen mustaa suojaputkea meinaat, niin se on umpinaista wurthin putkea puuilosta.Rocco kirjoitti:Onks toi suojaputki Hellermann-tytonin putkea joka kyljestä auki? Jos on niin mistä ostit?
Viimeksi muokannut Supilakki, 20:22:41 24.10.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Keulamoottoria*
Piiiitkästä aikaa. Pitää taas päivitellä, Photobucketin aiheuttaman masennuksen jälkeen, kun kuvat lähti näistä kaikista omista jorinoista. Vieläkään ei täydellisesti toimi, mutta edes jotenkin dropboxin kautta, päivittelen linkkejä jos saan parannusta aikaan, ei ilmeisesti mobiililaitteilla aukea isompana vieläkään kuvat.
Veneeseen oltu erittäin tyytyväisiä ja rakentelu vaan jatkuu ja jatkuu . Nykyisin jigikalastus tullut isompaan rooliin ja se myös näkyy, varmaan 50/50 molempia. Satunnaista uistelukisaa yms.
Targa sai lähteä ja vapatelineet sivuille, olisi pitänyt aikanaan uskoa täällä kmc:ssä, kuinka hyvä ratkaisu tuo oikeasti on . Keloihin ja mastoihin tein pikakiinnikkeet, saa jigihommiin pois paikaltaan. Toimii hienosti ja kaikki käden ulottuvilla ja nopea toimia.
Mastot ja pikakiinnikkeet itse väsätyt. Nuo ruuvit on pitkät ja hiottu päästä kierteet pois, kierre menee ulkoputken kierteeseen ja hiottu osa sisäputken toisen seinän läpi ja kiristää sisäputken ulkoputkeen kiinni.
Vene uisteluvarustuksella:
Vene jigivarusteilla:
Eli veneeseen varusteet paikalleen, sen mukaisesti mitä kalastusmuotoa lähdetään harrastamaan. Näissä kuvissa ei vielä kaikkea uusinta uutta, päivittelen kun löydän tuoreempaa.
Keulamiehelle tuli pävitettyä myös kaiku ja anturijalka:
7" Humminbird on pikaliittimillä ja uistelureissuilla se toimii pulpetissa lisäplotterina ja jigireissuilla kaikuna keulassa:
Traileria myös päivitettiin, eli sähkövinssi dyneemalla+kauko-ohjauksella, sekä kävelysillat tehty alumiinirampeista. Takarullat jouduin vaihtamaan isompiin, ei sopinut oman veneen pohjalle nuo pienet uretaanirullat:
Coming soon... Laittelen vielä vähän päivitettyjä kuvia, myös talven aikana tulee uutta ja kivaa mitä kalastuskauden aikana keksitty
Veneeseen oltu erittäin tyytyväisiä ja rakentelu vaan jatkuu ja jatkuu . Nykyisin jigikalastus tullut isompaan rooliin ja se myös näkyy, varmaan 50/50 molempia. Satunnaista uistelukisaa yms.
Targa sai lähteä ja vapatelineet sivuille, olisi pitänyt aikanaan uskoa täällä kmc:ssä, kuinka hyvä ratkaisu tuo oikeasti on . Keloihin ja mastoihin tein pikakiinnikkeet, saa jigihommiin pois paikaltaan. Toimii hienosti ja kaikki käden ulottuvilla ja nopea toimia.
Mastot ja pikakiinnikkeet itse väsätyt. Nuo ruuvit on pitkät ja hiottu päästä kierteet pois, kierre menee ulkoputken kierteeseen ja hiottu osa sisäputken toisen seinän läpi ja kiristää sisäputken ulkoputkeen kiinni.
Vene uisteluvarustuksella:
Vene jigivarusteilla:
Eli veneeseen varusteet paikalleen, sen mukaisesti mitä kalastusmuotoa lähdetään harrastamaan. Näissä kuvissa ei vielä kaikkea uusinta uutta, päivittelen kun löydän tuoreempaa.
Keulamiehelle tuli pävitettyä myös kaiku ja anturijalka:
7" Humminbird on pikaliittimillä ja uistelureissuilla se toimii pulpetissa lisäplotterina ja jigireissuilla kaikuna keulassa:
Traileria myös päivitettiin, eli sähkövinssi dyneemalla+kauko-ohjauksella, sekä kävelysillat tehty alumiinirampeista. Takarullat jouduin vaihtamaan isompiin, ei sopinut oman veneen pohjalle nuo pienet uretaanirullat:
Coming soon... Laittelen vielä vähän päivitettyjä kuvia, myös talven aikana tulee uutta ja kivaa mitä kalastuskauden aikana keksitty
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Linkit kuntoon*
Tämäkin jatkaa muuttumistaan. Eli päivitetään penkki 2018 malliseksi. Saa nähdä onko selkänoja minkä verran tiellä, kun on tottunut esteettömään kulkuun. Penkissä on tuo etuosa ylösnouseva, edellisessä HT:ssä oli samalla systeemillä olevat kuppimalliset penkit ja erittäin mukava ominaisuus kun seisaaltaan ajelee, tulee lisää tilaa ja tuohon voi osittain "nojailla". Varmasti siirtymien mukavuus nousee uudelle tasolle. Lisäksi laitetaan lisää näyttöä pulpettiin. Eli Setuppi tulee olemaan Helix 10, Helix 9 Mega ja Helix 7 . Jigihommissa 7" on keulakaikuna ja vetohommissa lisäplotterina.
Onko tietoa mistä löytyisi traileriin sopivaa järeämpää keulapukkia. Tuo jsi:n pukki on sähkövinssille vähän rimpulan oloinen, ja tuo kiristys löystyy aina helposti. Eli hyvä keulapukki olisi hakusessa ?
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Penkkiä ja elektroniikkaa
Uudet asennukset pääosin tehty, vielä ei kunnolla testattu toimiiko kun ei vastaavia setuppeja juuri ole. Eli Helix 9 Mega si tuli viistokaiuksi, sen anturi Brackettiin, jotta sivuille saa häiriöttömän kuvan. Y-kaapeli jakaa sitten katkaisee tuon si anturin 2d osan ja jakaa sen 2d anturiin, joka vakiopaikalla ja tarkoitus olisi, että se näyttäisi syvyyden myös likuvauhdeissa. Voi olla, että vaatii vielä tuo 2d anturi asentaa alemmaksi reilusti. Testaan ensiksi näin ja jos toimii hyvin ja 2d jakautuu myös chirppinä vanhaan Helixiin, tilaan laajemmalla keilalla toimivan paremman 2d anturin.
Tollanen alumiinipalikka tuli väkerrettyä, bracketin yläpuolelta pultattu kiinni ja alapuolelta anturi kiinni:
Anturit asennettuna:
Sitten penkki päivittyi 2018 malliin ja selkänojalliseen ja pulpettiin paikat 9" ja 10" laitteille. Hienosti mahtuu 2x10" Helixit Alutrollin pulpettiin, ja vielä säilyy näkyvyys myös kuskille lasista ulos. Laitan kuvaa vielä kun kaikki paikallaan.
Tollanen alumiinipalikka tuli väkerrettyä, bracketin yläpuolelta pultattu kiinni ja alapuolelta anturi kiinni:
Anturit asennettuna:
Sitten penkki päivittyi 2018 malliin ja selkänojalliseen ja pulpettiin paikat 9" ja 10" laitteille. Hienosti mahtuu 2x10" Helixit Alutrollin pulpettiin, ja vielä säilyy näkyvyys myös kuskille lasista ulos. Laitan kuvaa vielä kun kaikki paikallaan.
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
Re: Alutroll 485cc, varustelua. *Penkkiä ja elektroniikkaa
Tupla-anturi asennus toimii hienosti. Vielä tuli laitettua veden suihkuamisen estävä polykarbonaatin palanen anturille:
Haaviteline tuli myös askarreltua. Nyt 2018 kuosi näyttää tältä:
Haaviteline tuli myös askarreltua. Nyt 2018 kuosi näyttää tältä:
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”