silver hawk 520 projekti

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
matti.h
Viestit: 13
Liittynyt: 17:31:23 13.06.2013
Paikkakunta: kangasniemi

silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja matti.h »

Rupesi ahistamaan tuossa omassa veneessä tuo takatila, joten jotain oli keksittävä. Ei siinä muu auttanu ku ruveta rälläköimään ja siitä suunnittelemaan. Samalla tuli sit vaihdettua hydrauli ohjaus ja teippautettua vene. Vielä pitäisi vähän sähköjä niputtaa kun tuo akku siirtyi kuskin pulpetin alle.
Liitteet
alkutilanne.jpg
takapenkki 1.jpg
takapenkki 3.jpg
takapenkki 4.jpg
takapenkki 5.jpg
takapenkki 6.jpg
takapenkki 7.jpg
ennen teippausta.jpg
valmis.jpg
makke1980
Viestit: 5
Liittynyt: 20:22:42 02.12.2015

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja makke1980 »

Hyvältä näyttää! Saako udella missä teippautit venees? Ja mitä mahtoi maksaa? Itse miettinyt että maalaanko vai pistänö myös teippiä kylkiin.
matti.h
Viestit: 13
Liittynyt: 17:31:23 13.06.2013
Paikkakunta: kangasniemi

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja matti.h »

makke1980 kirjoitti:Hyvältä näyttää! Saako udella missä teippautit venees? Ja mitä mahtoi maksaa? Itse miettinyt että maalaanko vai pistänö myös teippiä kylkiin.
Teippautin http://www.paitapaino.net Suosittelen kysymään jos vaan mahdollista tuoda vene kangasniemelle saatat yllättyä hinnasta :)
Avatar
Supilakki
Viestit: 626
Liittynyt: 16:26:51 13.05.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja Supilakki »

Siisti on tulossa, teipin päälle vielä lisäteippauksia niin alkaa olemaan hieno.
Onko hiilikuitu look vai ihan mattamusta ? . Itsellänikin on rulla mattamustaa odottamassa, että aletaan harjoittelemaan oman veneen teippaamista :) .

Asiallisesti on toteutettu takapenkin poistokin, tuo alkuperäinen takapenkki on iso miinus perushawkeissa, mikäli kalaveneeksi sellaista mielii.
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
matti.h
Viestit: 13
Liittynyt: 17:31:23 13.06.2013
Paikkakunta: kangasniemi

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja matti.h »

Supilakki kirjoitti:Siisti on tulossa, teipin päälle vielä lisäteippauksia niin alkaa olemaan hieno.
Onko hiilikuitu look vai ihan mattamusta ? . Itsellänikin on rulla mattamustaa odottamassa, että aletaan harjoittelemaan oman veneen teippaamista :) .

Asiallisesti on toteutettu takapenkin poistokin, tuo alkuperäinen takapenkki on iso miinus perushawkeissa, mikäli kalaveneeksi sellaista mielii.
Hiilikuitu look on teippi ja jotain ns sponssi tarroja tulossa... Eipä tuossa teippaamisessa mitään ihmeellistä ole, kunhan on tarpeeksi yli levee määrä teippiä ja et se teippi on ilmakanavoitua. Laita yv jos kaipaat sen teipin kanssa apuja käyn nimittäin jyväskylässä töissä...

Kyllä se takapenkki rupesi sen verran vituttaa tuossa viimekesänä et pakko se oli poistaa. Mut eipä se paha homma ollut viikon verran ilta hommina sitä tuli tehtyä. Toivottavasti kannustaa muitakin tekemään veneisiin isompia muutoksia. Eihän ne vaadi kuin aloittamisen kyllä ne aika nopeesti sit loppupeleissä valmistuu.
Avatar
Rynski
Viestit: 126
Liittynyt: 08:21:38 13.09.2011
Paikkakunta: Järvenpää

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja Rynski »

Olisi kiva kuulla tuosta teippauksesta lisää. Itse olisi toiveena tänä kesänä pistää silveriin uudet teipit ja olisi mukava kuulla mitä tuo työ tarkalleen vaati / mitä / miten teit?

- Ville
matti.h
Viestit: 13
Liittynyt: 17:31:23 13.06.2013
Paikkakunta: kangasniemi

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja matti.h »

Rynski kirjoitti:Olisi kiva kuulla tuosta teippauksesta lisää. Itse olisi toiveena tänä kesänä pistää silveriin uudet teipit ja olisi mukava kuulla mitä tuo työ tarkalleen vaati / mitä / miten teit?

- Ville
Eli teippauksesta.
Mulla oli kaverina tosiaan tuo paitapainon kaveri koska en ollut ennen teipannut noin isoa pintaa...

1. Sileä pinta jos maalit on lohkeillu irti niin kaikki kolot näkyy teipissä.

2. Puhtaus pese vene helvetin hyvin, ite pesin hapolla ja ennen teipin laittoa alkoholilla.

3. Riittävän iso palanen teippiä tällä tarkoitan et kun vene on jokapuolelle kaareva että korkeus teipissä rittää ettei tarvitse venyttää aivan julmetusti. Mielellään paljon yli kuin et kyllä se just pitäisi rittää.

4.Ota pari kaveria avuksi ja mallatkaa teippi paikalleen ja teipatkaa maalarin teipillä se paikalleen.

5. Kun ootte saanu sen mielestänne hyvin siihen paikalleen alkaa itse teippaus. Alumiini vene kannattaa aloittaa noin puolesta välistä venettä. Eli katkaiset taustapaperin ja lähdet lastaamaan sitä teippiä esim peräänpäin purkaen samalla sitä paperia ÄLÄ IRROITA PAPERIA PITKÄLTÄMATKALTA tarttuu alumiiniin ku tauti. Tarkkana sit sen lähdön kanssa et lähtee suoraan. Toisen on hyvä olla siellä perässä pitämässä teippiä paikoillaan. Noin nyt olisi peräpää tehty sit sama keulaan päin joka on vittumaisempi osuus juuri kaarevuuden takia. Kun rupeaa tulemaan ryppyjä tai tarvitsee venyttää niin varovasti kuumailma puhaltimella lämpöä niin helpottaa.

6. Leikkaa ylimääräiset pois ja lämmitä vähän reunoja.

7.Ihaile hienoa lopputulosta tai juo kaljaa vitutukseen

Kun katselette niitä youtube teippausvideoita niin ne repii sen tausta paperin kerrasta irti ja laittaa teipin paikoilleen. TÄMÄ TYYLI EI TOIMI ALOITTELIJOILLA EIKÄ ALUMIINI PINNALLA...

Jos jäi vielä jotain epäselvää kun ei kaikkea voi aina muistaa niin kysyä saa. Nyt mä lähen tekee takiloille sivu alustoja.
Ipe
Uimamaisteri
Viestit: 1244
Liittynyt: 22:42:26 11.04.2007
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Ompa hienosti tehty. Olen myös miettinyt tuota haukan takapenkin poistoa, mutta en ole uskaltanut toteuttaa. Näiden kuvien jälkeen voisi ensi talvena alkaa touhuilemaan penkin poistoa.
Avatar
bunkkah
Viestit: 249
Liittynyt: 22:41:42 14.01.2006

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja bunkkah »

Mitä noi säikeet on, jonka päälle lasikuidun pistit? Todella hienoa jälkeä oot kyllä saanu aikaan.
Avatar
jänis
P.J. Ristiturpa
Viestit: 2692
Liittynyt: 19:03:03 27.10.2006
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää...

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja jänis »

bunkkah kirjoitti:Mitä noi säikeet on, jonka päälle lasikuidun pistit? Todella hienoa jälkeä oot kyllä saanu aikaan.
Jaa tos lattia? Vesivaneriin tehty uria, että kuitu tarttuis kiinni. Tuossa ruskeassa pinnassa se ei pysy. Liukas ku peilin pinta. Laidoissa vissiin pillivahtoo..
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Haaveiden mukanen, käytänön näköne peli luvasa :)
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Avatar
bunkkah
Viestit: 249
Liittynyt: 22:41:42 14.01.2006

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja bunkkah »

jänis kirjoitti:
Jaa tos lattia? Vesivaneriin tehty uria, että kuitu tarttuis kiinni. Tuossa ruskeassa pinnassa se ei pysy. Liukas ku peilin pinta. Laidoissa vissiin pillivahtoo..

No niimpäs onkin. Mun silmät näki siin tommosen vaaleen ristikon eikä hahmottanu vanerii ollenkaan. :nuija:
matti.h
Viestit: 13
Liittynyt: 17:31:23 13.06.2013
Paikkakunta: kangasniemi

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja matti.h »

Jees toinen kylki on uretaanista jonka päälle suoraan kuitu ja kuskin kylki tehty alumiinipellistä jonka päälle kuitu. Veden poisto reijät 30mm vesijohto putkesta 15cm pitkät pätkät niin kävi alkuperäisiin letkuihin ja takakansi vanhan penkin kannesta. Lattiavaneri tosiaan piti urittaa koska ei muuten tartu syvyyttä noilla urilla on noin 2-5mm ja olisi saanut olla vaikka enemmänkin.
Avatar
bunkkah
Viestit: 249
Liittynyt: 22:41:42 14.01.2006

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja bunkkah »

Tasotitko jotenki ton uretaanin ennen kuidutusta? Jos tasotit, niin miten?
matti.h
Viestit: 13
Liittynyt: 17:31:23 13.06.2013
Paikkakunta: kangasniemi

Re: silver hawk 520 projekti

Viesti Kirjoittaja matti.h »

Uretaanihan on hyvä materiaali työstää muotoja koska se on pehmeetä. Eli leipä veitellä ensin suurimmat pois ja sit hiomapaperilla. Se on aavistuksen hankala se ns apukuskin puoli saada siistiksi ja kestäväksi. Siellä kun on se kantti hohta niin sen alta laitoin ensimmäisen kuitu kerroksen tulemaan niin ei pitäisi ratketa ainakaan sitä saumasta.
Kaikki pullo uretaanithan ei sit kestä suoraan kuiduttaa päälle vaan se sulaa. Mä käytin joints maxipur pistoolivaahtoa ja tämä ainakin kestää kuiduttaa suoraan päälle.
Vastaa Viestiin