Tohatsu vs. yamaha?

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
KaitsuH
Viestit: 180
Liittynyt: 08:32:06 25.07.2011

Tohatsu vs. yamaha?

Viesti Kirjoittaja KaitsuH »

Moi!

Mikähän on? Mulla 6 hp Tohatsu, isäukola 4 hp Yamaha. Molemmat näitä helkutin yksipyttyisiä nelareita. Yamaha on pommin varma, Tohatsu on yksi murheen kryyni. On käynyt huolloissa, ja aina samaa paskaa. Yskii ittensä sammuksiin, ei kestä kaasua. Yleensä päivän aluksi lähtee ykösellä käyntiin, sitten alkaa yskiminen ja puistelu. Kun nykii käyntiin, oikein hörähtelee ja lyö käsille. Jotain bensan saanti ongelmiahan noi lienevät, mutta mitä. Jammu ei ole koskaan tehnyt tuollaista perseilyä.

Nyt muuten lähtis kutosen Tohatsu halvalla...
lore
Viestit: 1203
Liittynyt: 20:19:28 15.05.2014

Re: Tohatsu vs. yamaha?

Viesti Kirjoittaja lore »

Vesihelmi kaasarissa?
Mulla on 6hp Mercury joka on toiminut moitteetta, se on kai sama kone kuin Tohatsu.
Avatar
wanha_hauki
Viestit: 64
Liittynyt: 09:53:47 07.01.2009

Re: Tohatsu vs. yamaha?

Viesti Kirjoittaja wanha_hauki »

Mulla oli tollainen 6hp Tohatsu, jonka uutena ostin. Parin vuoden jälkeen alkoi käyntiongelmat.
Yksi syy oli 95 oktaaninen bensa, josta kertyy hartsia kaasariin. Kaasarin puhdistuksella käynnit parani.
Jatkossa pelkkää 98 tankkiin ja pelaa.
KaitsuH
Viestit: 180
Liittynyt: 08:32:06 25.07.2011

Re: Tohatsu vs. yamaha?

Viesti Kirjoittaja KaitsuH »

98:lla aina ajanut. Kaasarikin on puhdistettu, mutta samat ongelmat jatkuvat.
KaitsuH
Viestit: 180
Liittynyt: 08:32:06 25.07.2011

Re: Tohatsu vs. yamaha?

Viesti Kirjoittaja KaitsuH »

Jätin pajalle. Ehkä bensapumppu, voi olla sytkässäkin. Puola?
mursu
Viestit: 85
Liittynyt: 09:29:40 26.04.2017

Re: Tohatsu vs. yamaha?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Ja tankin päässä ei ole ongelmia kuten ilmaa falskaavia putkia tai letkuja.
KMan
Viestit: 491
Liittynyt: 14:53:50 06.09.2007
Paikkakunta: Karjaa

Re: Tohatsu vs. yamaha?

Viesti Kirjoittaja KMan »

Taitaa olla kaasarin vika, joka on susi. Mulla oli Mercury 4 Sailpower nelari 00-luvulta. Eihän siinä ollut edes tyhjäkäynnin säätöä muuta kuin kahvalta tulevissa vaijereissa. Samoja laitteita näkyi purjehdussatamissa pulassa usein. Kuulin sen uudelta omistajalta että huollossa oli vaihdettu koko kaasari. Viat oli jo uutena. Ei toiminut varsinkaan sisätankilta ulkotankille vaihdettaessa tai toisinpäin,.
KMan
Viestit: 491
Liittynyt: 14:53:50 06.09.2007
Paikkakunta: Karjaa

Re: Tohatsu vs. yamaha?

Viesti Kirjoittaja KMan »

Tohan 9,8 kaasarikone on sitävastoin hieno. Suorastaan moderni klassikko ja jo noin 15 vuotta valmistettu . Mercu/Toha 209 kuutiota vai mitä se oli. kaksi pyttyä. Ei tuomita merkkiä.
Vastaa Viestiin