Venepeite talveksi

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Trally
Viestit: 2
Liittynyt: 09:37:47 21.03.2021

Venepeite talveksi

Viesti Kirjoittaja Trally »

Syksy alkaa painaa päälle ja jossain kohtaa tarvii nostaa vene vesiltä. Onko suositella hyvää ja kestävää ja kohtuu hintaista venepeitettä talveksi.
Peiteltävä vene on Yamarin pulpettivene (4,6 x1,9m) jonka kaiteiden päälle olisi tarkoitus rakentaa A-malliset tuet peitettä varten.
Mitä mieltä esim ETC Leno 4x6m 225g/m² peitteestä? Peitteen kestoon varmaan vaikuttaa tukirakenne mutta peitteellä myös osansa.
Saisi kestää useamman vuoden. Suositelkaas...
jaes
Viestit: 47
Liittynyt: 12:57:01 10.10.2006
Paikkakunta: Ulvila

Re: Venepeite talveksi

Viesti Kirjoittaja jaes »

Untenmailla tyynykin on työkalu
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Venepeite talveksi

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Yamarin veneeseen eräs kalamies teetti ainakin 15 vuotta sitten suojapeitteen. Kun kalalle ollaan lähdössä, niin peite irtoaa nopeasti ja rullataan takakonttiin, tullaan pois kalalta, ja nostetaan vene ylös, takakontista pressu esiin ja rullataan pääälle. Yamarin on talon pihassa trailerin päällä talvella säilytyksessä pressutettuna. Pressu on vieläkin ns. pelikuntoinen. On todella vahvaa pressukangasta materiaali.
Taitaa olla aika liki sinun veneen mittoja. Teetti pressun Parolan teltta nimisessä yrityksessä.
https://www.parolanteltta.fi/

Hinnat selviää kysymällä.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Venepeite talveksi

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Itse olen tehnyt Vator 15 R veneelle takapenkin päälle väärinpäin olevan T-kirjaimen muotoisen telineen 2x4 lankusta. Trailerin aisaan olen trailerin keulaliinalla tukenut 2x4 lankun, joka nousee yhtä korkealle, kuin takapenkin teline. Näiden päälle olen kiinnittänyt 10 mm pulteilla pitkän laudan harjaksi.

Tämän päälle olen virittänyt kevytpeitteen, joka on nimensä mukaisesti kevyt käsitellä, ja kestää ainakin kolme talvea, jos haluaa olla ekologinen, eikä osta joka talveksi uutta.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/913306/ ... 4x6m-80gm2

Viritys on helppo purkaa, ja varastointi ei vie paljoakaan tilaa.

Näillä on menty liki 20 vuotta. Puuosat on edelleen alkuperäiset.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
lore
Viestit: 1202
Liittynyt: 20:19:28 15.05.2014

Re: Venepeite talveksi

Viesti Kirjoittaja lore »

Mulla on ollut vuosia käytössä tämä eikä mitään ratkeamisen merkkejä:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ite-pressu
Käytössä myös kesällä.

Moottorikaivon päälle jää aukko joka on talvisäilytyksessä huono, toisaalta parantaa tuuletusta, laitan ennen pressua veneen pohjalle pienen metallikehikon joka on ollut jossain kuljetuspakkauksessa ja se seisoo neljällä jalalla ja tämän päällä vielä vahva muovi niin kaikki vesi juoksee kankaan päältä pois.

lis. Arvostelussa on kyllä eri peite koska minulla ainakaan ei ole yhtään kuminauhaa, veneen kiertää vahva valkoinen polyesterinaru omassa tunnnelissa jolla peite kiristetään veneen kylkiin kiinni. Ei myöskään ryppyynny kun on tosi vahvaa kangasta.
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4437
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Venepeite talveksi

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Nyt saa taas heittää peitteet pois veneiden päältä.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
lore
Viestit: 1202
Liittynyt: 20:19:28 15.05.2014

Re: Venepeite talveksi

Viesti Kirjoittaja lore »

Vatoriin ostettiin viime syksynä ohuin venepeite, on nyt useasta kohdasta rikki. Toisen veneen päällä on Kärkkäiseltä ostettu satasen paksu venepeite se on kestänyt jo monta talvea, näissä ei kannata säästellä.
Vastaa Viestiin