Uisteiden yksilöeroista

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Wilhelm

Uisteiden yksilöeroista

Viesti Kirjoittaja Wilhelm » 07:55:08 23.02.2008

Henkilökohtaisesti eniten yksilöidenvälisiä eroja olen huomannut Bustereissa. Sama väri, peräkkäiset kappaleet saman liikkeen samasta tikusta, mutta eroa kuin yöllä jä päivällä.
Joitakin on suorastaan hekumallista uittaa pitkine, varmoine liukuineen, toiset taas tekevät aivan omanlaisiaan liikkeitä, jotka eivät kovinkaan paljoa luottoa kyseiseen kepukkaan kasvata.
Onhan tää onkelma ollut iät ja ajat lähes kaikissa käsiala- ja leukalappukapuloissa, mutta ennen ei ole näin paljoa ottanut asia silmään.
Käsittääkseni kuitenkin edellämainittu kapula on hyvinkin pitkälti tehdastuotanteinen, hämmästyttää ja kummastuttaa moinen tasoero. Vai osuuko mulle aina ne kapulat, joiden valmistusprosessi on ajoittunut työvuoron loppuhetken kiireisiin tai jotainmitähäh?
On Nii Hikiki

Trolli
Leffatähti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trolli » 08:25:53 23.02.2008

Pakista löytyi kaksi samanväristä Busteria, joista ensimmäinen ui pinnan tuntumassa ja sopivalla uitolla metrinen vesi riitti sille hyvin. Samoilla paikoilla tuo toinen paukkui pohjaan vähän väliä. Taisi olla kiinanpojalla lipsahtunut painoja liikaa tai väärään paikkaan tuossa jälkimmäisessä. Molemmat Bustereita, ei Shallow malleja.

allu_

Viesti Kirjoittaja allu_ » 11:49:52 23.02.2008

Mulla on yksi tollainen C102 normibusa johon on tullut painoa vähän turhan paljon. Uppoaa kaksi kertaa nopeammin kuin normibusa ja vielä nokka edellä, eikä suorassa vedossa tee sitä leveää "uintia" jota normali busa tekee. Tulee vain kylki edellä. Joka tapauksessa toi oli mun viime kauden paras jerkki, tiedä sitten johtuuko siitä että poukkoilee välillä ihan käsittämättömästi uitettaessa.

jrc

Viesti Kirjoittaja jrc » 12:34:13 23.02.2008

allu_ kirjoitti:Mulla on yksi tollainen C102 normibusa johon on tullut painoa vähän turhan paljon. Uppoaa kaksi kertaa nopeammin kuin normibusa ja vielä nokka edellä, eikä suorassa vedossa tee sitä leveää "uintia" jota normali busa tekee. Tulee vain kylki edellä. Joka tapauksessa toi oli mun viime kauden paras jerkki, tiedä sitten johtuuko siitä että poukkoilee välillä ihan käsittämättömästi uitettaessa.
Toi sun Busas varmaan on imaissut vettä sisäänsä.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi

Jarski
Caesar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski » 12:36:32 23.02.2008

allu_ kirjoitti:Mulla on yksi tollainen C102 normibusa johon on tullut painoa vähän turhan paljon. Uppoaa kaksi kertaa nopeammin kuin normibusa ja vielä nokka edellä, eikä suorassa vedossa tee sitä leveää "uintia" jota normali busa tekee. Tulee vain kylki edellä. Joka tapauksessa toi oli mun viime kauden paras jerkki, tiedä sitten johtuuko siitä että poukkoilee välillä ihan käsittämättömästi uitettaessa.

Näemmä näitä tulee sit vastaan muillakin, kaveriltani löytyy yksi poikkeava hinttipinkki painoa siihenkin on lurahtanut liikaa mut vajoaminen sentään tapahtuu suht normiasennossa tosin jonkin verran normia nopeammin. Ja arvatkaapa onko se taikakalu, kyllä.
Pitäisköhän ruveta kuljettamaan grammavaakaa ostoksilla mukana. :D
citius altius fortius

allu_

Viesti Kirjoittaja allu_ » 12:39:12 23.02.2008

jrc kirjoitti: Toi sun Busas varmaan on imaissut vettä sisäänsä.
Toi tuntuu kyllä kädessäkin ihan selvästi painavammalta kuin muut busterit. Edellisestä jerkkireissusta aikaa 3 kuukautta että jos sinne olisi vettä lorahtanut niin kai se olisi kuivunut/haihtunut tai jotain. Eikä kuulu litinää sisältä jos sitä ravistaa :lol:

pikeye
DR. Philli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikeye » 15:21:53 23.02.2008

Omista pikku-Bustereistani (8 kpl) jokainen on yksilö. Ämpäritestissä, ilman peruketta ja vakiokoukuilla kaikki kelluvat enempi vähempi nokka pystyssä. Vesillä, käyttämäni perukkeen kanssa yksi kelluu edelleen helpohkosti, loput uppoavat kukin omaan verkkaiseen tahtiinsa.

Painoerot huomaa heitettäessäkin, kalastavuuseroja on jo vaikeampi huomata värierojen takia. Sellainen mutu kuitenkin on, että se kevyin ja se raskain yksilö häviäisivät tehoissa "keskiluokalle".

-- pikeye

*lisäys 07/2008: "se kevyin" busa muuttui kalastavaksi tussien avulla eli väritystä vaihtamalla, samalla takakoukku vaihtui pykälää suuremmaksi. "Se raskain" busa kyntää edelleen pääsääntöisesti tyhjää, ts. yksi tärppi --> yksi kala tänä kesänä, vaikka ui isommalla takakoukulla sekin (ihmissilmin) ihan kivasti. Väri perseellään?

Vastaa Viestiin