Pyhäjärvi, Säkylä

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Hannesvihannes
Viestit: 141
Liittynyt: 16:59:54 25.11.2006
Paikkakunta: Turku

Pyhäjärvi, Säkylä

Viesti Kirjoittaja Hannesvihannes »

Lounais-Suomen suurin järvi ja kuulemma rikas kalastoltaan. Tästä huolimatta ei kalamies.comissa paljoa ongintaa ja pilkintää enempää keskustella. Itse roudaan kajakin Ruotsista ensi kesäksi vaimon mökille Euran päähän ja missiona saada jopa saalista.

Muutaman reissun vaimonserkunkaiman veneellä tehneenä missiosta en odota helppoa.

Huhujen mukaan järvestä löytyy jopa kuhaa ja taimenta, ja kalasataman tytöt tämän vahvistivat. Määrä tuskin mikään suuri on.

Keskustelua, ugh..
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Raittinen
Viestit: 9
Liittynyt: 20:40:26 12.11.2008
Paikkakunta: Säkylä

Re: Pyhäjärvi, Säkylä

Viesti Kirjoittaja Raittinen »

Hannesvihannes kirjoitti:

Huhujen mukaan järvestä löytyy jopa kuhaa ja taimenta, ja kalasataman tytöt tämän vahvistivat. Määrä tuskin mikään suuri on.
Kuhaa löytyy, mutta tosiaan määrä on todella vähäinen. Koskaan en ole itse törmännyt kuhaan. Mutta jotkin kalastajat ovat saaneet.
Soutelija
Viestit: 152
Liittynyt: 20:34:27 06.03.2008
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Soutelija »

Mukavan kokosta ahventa taitavat ainakin pilkillä nostella. Eikun jigittelemään :roll:
Avatar
Hannesvihannes
Viestit: 141
Liittynyt: 16:59:54 25.11.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Hannesvihannes »

Näköjään haukea löytyy mukavasti, ahventakin kuuluvat saavan. ERÄ ja Vetouistelu lehdissä oli jotain läppää mutta tuskin lähden kajakilla mitään lokkiparvia metsästämään :p Jospa sinne syvänteeseen drop-shottaamaan sitten..

Raittinen, käytkö itse säkylän kareilla vai missä?
Raittinen
Viestit: 9
Liittynyt: 20:40:26 12.11.2008
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Raittinen »

Jep kyllä käyn. Keväisin ainakin tuntuu olevan haukia kiitettävästi Iissalon matalikoilla.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Alkukesästä kannattanee kokeilla siian uistelua. Itse en ole kokeillut, mutta jos Pyhäjärvellä kävisin niin siiansoutu on se laji jota kokeilisin.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Temppu
Viestit: 829
Liittynyt: 22:41:19 23.10.2006
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Temppu »

Mikey kirjoitti:Alkukesästä kannattanee kokeilla siian uistelua. Itse en ole kokeillut, mutta jos Pyhäjärvellä kävisin niin siiansoutu on se laji jota kokeilisin.
Tuota olisi ensi vuonna tarkoitus kokeilla Pyhäjärvellä, eipä vaan taida nuo siikakannat olla lähelläkään entisten vuosien tasoa.. Tuli syksyllä käytyä n. 15 vuoden tauon jälkeen ja roudattua venekkin rantaan, enää ei ole kuin omasta ajasta kiinni.
Jos tekee aina samaa, saa aina samoja tuloksia.
Raittinen
Viestit: 9
Liittynyt: 20:40:26 12.11.2008
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Raittinen »

Ei paha idea tuo siiansoutu. Voisi kokeilla sitäkin ensi kesänä.

Mistä päin järveä niitä siikoja kannattaisi lähteä hakemaan?
Wilhelm
Viestit: 641
Liittynyt: 12:39:37 20.09.2006
Paikkakunta: Kunta Aurajoen Sylissä

Viesti Kirjoittaja Wilhelm »

Ma oon joskus aikanaan saanut muutamaan kertaan souteluvenettä velaksi Pyhäjärvellä, nimenomaan tuo siika mielessä. Perässä on lillunut niin uppo- ja pintaperhoja kuin pieniä vaapukkeita Senioreista lähtien.
Vissiin kaks ahventa ollut saaliina näiltä reissuilta.
Samoilta paikoilta talvella pilkitelty siikaa, hyvilläkin kappalemäärillä. Tuntuu vaan, että järven kannasta 99.87 prossaa on niin surkean pientä, että ainoa suuhunmahtuva kesätarjokas on joku tulitikunpään kokoinen nalle puh tahi vastaava.
Ne on niinku oikeesti pieniä, halvatun makoisia kylläkin!
On Nii Hikiki
Avatar
Hannesvihannes
Viestit: 141
Liittynyt: 16:59:54 25.11.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Hannesvihannes »

Itse olen käsivarressa järvellä soutu-lillutellut pintureita siioille ja siellä joskus jopa kiloisia tullutkin. Kanta kääpiöitynyt kuulemma pahasti eli pitäisi lähteä harventamaan.

Täytyy kokeilla alkukesästä senioreita Pyhäjärvellä. Yhden siikapaikan olen jo vaimon suvulta tivannut mutta siihen tivaamiseen meni myös yksi Renault.

Sveitsiläinen sukulaiseni lensi Zurichistä aikoinaan Pyhäjärvelle siikapilkille (ja anoppia kiusaamaan) ja repi isomuksia jäälle. Tainneet ajat muuttua 70-80 luvulta.
Kalakaima
Viestit: 421
Liittynyt: 12:02:23 25.05.2006
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakaima »

[quote="Raittinen"]Ei paha idea tuo siiansoutu. Voisi kokeilla sitäkin ensi kesänä.

Kannattaa kokeilla - toimii..... :juu:

- Kalakaima -
Raittinen
Viestit: 9
Liittynyt: 20:40:26 12.11.2008
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Raittinen »

Jokos on jotain huimia haukisaaliita tullut? Kuinkas lämmintä tuo vesi mahtaa olla tällä hetkellä?
Avatar
Kosu
Viestit: 229
Liittynyt: 06:57:11 13.05.2006
Paikkakunta: Vallat

Viesti Kirjoittaja Kosu »

Petokalan kudosnäyte on yleensä haista kaavittu.
Vastaa Viestiin