Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Herring
Viestit: 190
Liittynyt: 22:27:48 17.09.2011
Paikkakunta: Kehä Ykkösen sisältä
Viesti:

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Herring »

Sebilen Stick Shadit toimisi varmaan myös. Niitähän on ollut mm Motonetissä poistolaareissa jo vuoden. Ja niiden pitäs olla tehty kestämään myös GT.

http://media.supercheapauto.com.au/bcf/ ... ide_GT.pdf
Nipa
Viestit: 674
Liittynyt: 13:40:08 15.12.2005

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kyllä ihan varmasti toimisi. Nuo 155 ja 182 mm mallit, jotka tuntuisivat kiinnostavimmilta, ovat kylläkin aika rapsakan hintaisia - ottaen huomioon, että kalastavan vieheen odotettu elinikä on n. 2-3 päivää.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Herring kirjoitti:
Viime talvena tuli tutkailtua Lanzaroten kalastusmahdollisuuksia, jotka eivät ole ollenkaan huonoja ainakaan noista italialaisten Youtubeen lataamista videoista päätellen: http://www.youtube.com/watch?v=NTtMBEeHK3o

Sen verran selvittelin että Italialaiset ovat kuvanneet videot La Graciosa saarella. Toinen kalaisa paikka on Lanzaroten lounaiskulma Play Blancasta länteen ja pohjoseen. Paikalliset raportoivat alueelta tällaista: http://pescayalisios.blogspot.fi/
Mulla on kanssa Playa Blancaan lähtö reilun viikon kuluttua!
Reissun luonne muuttui hieman kun kalakaveri jättäytyi pois matkasta eli rannalta kalastus saa nyt tälläkertaa jäädä kun en yksin viitsi lähteä saarta kiertämään vuokra-autolla.
Yksi retki on varattu merelle kuitenkin, ihan tämmöinen perusretki ( aamupvä big game-uistelua ja iltapäivä pilkitään syvästä fisuja).
Katsotaan jos tulis jotain kerrottavaa tästä keikasta! :D
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Herring
Viestit: 190
Liittynyt: 22:27:48 17.09.2011
Paikkakunta: Kehä Ykkösen sisältä
Viesti:

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Herring »

[quote="Sohvalahna"] [quote="Herring"]


Mulla on kanssa Playa Blancaan lähtö reilun viikon kuluttua!



Siitenhän sä olet valmiiksi alueella jos Playa Blancaan menette. Ei tarvitse autoa välttämättä (tosin Cabrera Medinasta alkaen noin 100€/viikko kaikilla vakuutuksilla).

Rubiconin Marina eli venesataman ulkopuoli on ottipaikka. Siinä on sellainen niemennokka muutaman sata metriä itään, jossa joku kivinen linnake. Niiltä kohdilta heittämällä tai kelaongella pitäs tulla kaikkea kalaa. Samoin varsinaisen sataman ja Rubiconin aallonmurtajat ovat paikkoja, joissa britit metskaa. Papagayon alue on "hieno" ulkoilupaikka, jossa sakemannit harrastavat nudismia. Alueella on leirintäalue, jonka rannassa itse harrastin kalastusta nudistien ihmetellessä että mitä v...a. No tunne oli sama molemmin puolin :lol: . Faro eli majakka ja siitä länteen ja pohjoiseen on aluetta, jossa paikalliset gurut kalastaa. Se ei välttämättä ole turvallista, ainakaan yhtään kovemmalla kelillä.

Mukaan kannattaa kalastusta varten ottaa puntinheitto- eli spinfluga-luokan matkasysteemit, painavia jigejä, 40-60G Tobyja yms lusikoita ja ehkä kohoja,koukkuja yms onkitavaraa. Omalta osalta viime vuoden kalastus loppui lyhyeen kun paikkakunnalta hankkimani Daiwan kelaonkivapa katkesi 30min jälkeen ja mukaanottamani alamittainen teleskooppivapa aiheutti virhearvion ja lusikka kimposi laavakivestä, jaloista, parinmetrin päästä otsaan ja kaksi koukkua läpi nahasta.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Kiitos ottipaikkavinkeistä! :wink:
Satutko muistamaan paljonko pyysivät suunnilleen vavoista tuolla?
Meillä tulee kaikkea kamaa lastenrattaista alkaen muutenkin tarpeeksi mukaan joten vois harkita pelkät kelat ottavansa kyytiin ja ostais kepit vasta perillä...
Kävitkö veneellä kalassa avomerellä?
Täytyy itse koittaa olla varovainen niiden koukkujen kanssa! Touh
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Herring
Viestit: 190
Liittynyt: 22:27:48 17.09.2011
Paikkakunta: Kehä Ykkösen sisältä
Viesti:

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Herring »

Sohvalahna kirjoitti:Kiitos ottipaikkavinkeistä! :wink:
Satutko muistamaan paljonko pyysivät suunnilleen vavoista tuolla?
Meillä tulee kaikkea kamaa lastenrattaista alkaen muutenkin tarpeeksi mukaan joten vois harkita pelkät kelat ottavansa kyytiin ja ostais kepit vasta perillä...
Kävitkö veneellä kalassa avomerellä?
Täytyy itse koittaa olla varovainen niiden koukkujen kanssa! Touh
Ei ne vavat kallita olleet mutta laatukaan ei huimaa. Ongelma on kuitenkin löytää kauppias joka niitä myy. Tarjontaa on kyllä kosmetiikkaan, rantaleluihin, juomaan jne. Arrecifen lähellä on Deiland ostari jossa ainakin oli alakerrassa rautakaupantapainen joka myy laatutavaraa merikalastukseen. Rubiconin venesatamassa on kai myös joku alan kauppa Big Gamea varten.

Tuolla ei veneellä tullut käytyä kalastamassa kun isot kalat eivät viihdy alueella talvella. Teneriffalla on tullut oltua charter-paatin kyydissä ja yli 20kg piikkirauskuja nousi 4 tai 5 yhteensä koko porukalle. Kyllä siellä pitäs olla myös pohjakaloja kuten amberjackejä.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Deilandiin ollaan kyllä kans menossa shoppaileen kun siellä näyttää olevan isoja lelukauppoja.
Tarvii katsastaa ne kepit myös...
Taitaa olla perus turrekrääsää tyrkyllä ns. tavallisille turisteille enemmän kun kalastajille.

Mä varasin kalaretken kun maksoi vaan 60€ eli ei paljoa haittaa vaikka menis pelkäks kaljajuonniks se reissu!
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Reissusta ollaan kotiuduttu ja kalaankin pääsin joten rapsataas hieman: rannoilla näkyi paljon heittelijöitä mutta en nähnyt kenenkään saavan mitään isompaa kalaa kuivalle maalle, paljon nousi kämmentä pienempää silppua.
Vapaa en siis ostanut kun eihän viikossa ehdi mitään tekemään kun on perhe mukana ja kun ei ne toisten rantasaaliit kerran päätä huimanneet...
Merellä kävin kalassa joten kerrotaan siitä enemmän jos vaikka olisi jollekin muulle jotain hyötyä eli retki oli ihan matkatoimistolta ostettu keikka. Aamulla kyyti haki hotellilta ennen kasia ja siitä ajeltiin Carmeniin jossa kerättiin alus täyteen ukkoja (n.15 kpl) ja heti satamassa laskettiin Rapalat ja härpäkkeet veteen ja uisteltiin 1,5h pohjaongintapaikalle. Asetuin heti hyvään paikkaan kärkkymään jos räikkä pärähtäis mutta hiljaista oli uistelut...
Pohjaongissa oli litka johon laitettiin mustekalanpaloja syötiksi ja sitten juotiin bisseä ja ongittiin pikkukaloja kilpaa muutama tunti.
Mä sain n.15 kpl kämmenen kokoisia fisuja ja parit pallokalat päälle.
Ihan ok reissu kun sai juoda kaljaa ja ottaa aurinkoa samalla! :D
Kolme isompaa kalaa tuli ( jotain tonnarin sukulaisia,ulkonäöstä päätellen)
ja ihan hyvät kyydit tarjosivat saajilleen.Mä itse jäin siis ilman! Touh
Oppaalla oli hetken kiinni joku juna kalasyötissä (ilmeisesti joku hai) mutta eihän se sille mitään mahtanut,jarru oli täysillä ja siima juoksi kelalta huimaa kyytiä!
Paluumatka satamaan taas uisteltiin tyhjää ja juotiin jääkaappia tyhjäksi!
Liitteet
Jalmarikalmari saa puukkoa!
Jalmarikalmari saa puukkoa!
IMG_3257 (281x375).jpg (93.11 KiB) Katsottu 7421 kertaa
Eka isompi ylös.
Eka isompi ylös.
IMG_3265 (375x281).jpg (96.57 KiB) Katsottu 7421 kertaa
pallokala ja pallomaha,kyllä siä tuuli...
pallokala ja pallomaha,kyllä siä tuuli...
IMG_3270 (375x281).jpg (83.36 KiB) Katsottu 7421 kertaa
peruskamaa...
peruskamaa...
IMG_3273 (375x281).jpg (62.22 KiB) Katsottu 7421 kertaa
reissun kalat
reissun kalat
IMG_3278 (375x281).jpg (92.29 KiB) Katsottu 7421 kertaa
tämä oli koko!
tämä oli koko!
IMG_3281 (375x281).jpg (82.64 KiB) Katsottu 7421 kertaa
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Herring
Viestit: 190
Liittynyt: 22:27:48 17.09.2011
Paikkakunta: Kehä Ykkösen sisältä
Viesti:

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Herring »

Tuossa linkissä on juttua Lanzaroten heittopaikoista:
http://www.worldseafishing.com/forums/e ... arote.html

Ja naapurisaaren paikoista jonne on huomenna lento:
http://www.worldseafishing.com/forums/e ... part1.html

http://www.worldseafishing.com/forums/e ... part2.html
jenisei
Viestit: 396
Liittynyt: 18:02:35 24.04.2005
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja jenisei »

Khao Lakiin olisi tarkoitus mennä tammikuussa, ja viidakkokalastus vaikuttaa kiinnostavalta. Onko tästä firmasta kokemuksia, hinnat eivät ainakaan ole "liian halpoja"

http://thai-freshwaterfishing.com/fishing-trips.html
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Pian olisi lähtö Playa Paraisoon, Teneriffalle.
Onko joku käynyt sielläpäin uistinta paiskomassa mereen? Kokemuksia,vinkkejä..?
Rannat näyttää kuvissa olevan sitä mustaa laavakiveä ainakin hotellin lähellä.
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Reissusta ollaan kotiuduttu. Playa Paraison ja lähialueen rannat olivat pääasiassa korkeata kalliota ja matalimmissa kohdissa oli isot tyrskyt. Ei siis paljoa hyviä heittopaikkoja tai ollut, muutama turisti siellä oli päivittäin kalassa mutta en nähnyt yhtään kalaa ylös tulevan eli jos joku on sinne lähdössä niin kannattaa kokeilla fisustamista muualta.
Liitteet
Setä tarvii pitkän haavin!
Setä tarvii pitkän haavin!
IMG_4382 (400x300).jpg (82.91 KiB) Katsottu 6993 kertaa
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Avatar
ashrak
Viestit: 278
Liittynyt: 18:52:05 22.07.2008
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keskustelua trooppisten vesien heittokalastuksesta.

Viesti Kirjoittaja ashrak »

Otetaas topiikki esille. Onkos kukaan käynyt nakkelee Filippiineillä tai muualla tuolla suunnilla?

Tarkoitus tammikuussa lähteä Filppareille ja viimekerrasta (2012) viisastuneena välineet päivittynyt 2500 MH luokasta 6500 XH luokkaan. :P
Vastaa Viestiin