Naurettava facebook

Alueen säännöt
Tänne kaikenlainen lehdistöä, tv:tä, radiota tai muita medioita koskeva keskustelu, sekä keskustelut niissä olleista jutuista, testeistä ym. Huom ei mainoksia tänne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
juhatapio
Viestit: 105
Liittynyt: 19:59:32 29.01.2013

Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja juhatapio »

Niin,itte vanhana gubbena harrastan kaikkia näitä foorumin lajeja ynnä jotain extremeä lisäksi kun aikaa on ja huvittaa, porukassa pyörii myös nuorta /nuoria aikuisia joille kyseinen media on henki ja elämä eli puhelin on nyrkissä joka kolmas minuutti.
Sivusta seuranneena ja muilta kuulleena jutut kuitenkin on pelkää ittesä kehumista, egon nostamista, pröystäilyä jne, kukaan näistä henkilöistä ei bookissa kerro et saakeli ku on 30 000 tonnia ulosotossa, puhelin meni kii, akka/ukko jäi kii pettämisesta, tytär on tiinennä, poika homo, ärsyttää tollaset valheelliset mediat okkiasti, jos joillekin tuollanen sivusto on henkireikä nii kai siellä vois elää muutenki kuin virtuaalitodellisuudessa!
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

No sempä takia en siellä pyörikkään.
Mulle riittää, kun saan täällä kehua itteäni. szeko :bigboss:
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Noniinno, kuinka moni täällä täällä rapsaa aina nollareissuista, tai siitä kun ajoi kolmatta kertaa kiville saman kesän aikana jne.? Toki niitäkin on, sekä täällä, että naamakirjassa, jotka epäonnistumisistaan avoimestikin kertoo. Mutta eiköhän se ole enemmistö täälläkin, kun laittelee sitten niitä kuvia kun napsahtaa vähän paremmin/parempaa kalaa, tai mainitsee kun on ostanut sen kalliin vavan/kelan/veneen...

Tuntemattomille tai anonyyminä (tai anonyymimpänä) lienee foorumeille helpompi vuodattaa siitä kuinka akka lähti, mutta tottakai siinä voi olla enemmän kynnystä kun tietääkin, että lukijakunta on pelkästään sukulaiset, kaverit ja tutut.

Liikakäyttöä varmaan tuonkin suhteen voi olla, mutta eroaako se sitten kauheasti ylipäänsä tietokoneella ja netissä roikkumisesta? Tahi television katsomisesta. Kukin tyylillään imo.

Itse tuolla olen myös, ja lähes päivittäin sitä tulee kyllä vilkaistua, vaihtelevasti - mutta en jaksa päivitellä omia juttuja kovinkaan usein. Jotain kalauutisia jaan, ja omista reissuista laitan kuvia yms.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Se on vähän niin, että jos akka lähtee käveleen tai jotain muuta yhtä vakavaa, niin ei kai niitä tänne vuodateta. Tai enhän minä tiedä. Mulle se oli aikoinaan kova paikka, mutta ei tullut mieleenkään, että olisin siitä jollekin toitottanut. Nyt on elämä hyvin. Eukkokin on 60 km päässä.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Rinne
Viestit: 109
Liittynyt: 19:49:14 21.07.2013

Re: Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja Rinne »

Veikkaan, että juhatapio tarkoitti lähinnä sitä miten "nykynuoret" (kuulunko ite niihin ku oon 26) elää kaiken ns. sosiaalisten yhteisöjen kautta. Itseä ainakin vituttaa nuo kanssa aika tavalla. Siellä se on aika helppoa antaa itestään just semmonen kuva ku haluaa.

Eipä sillä, kyllä niillekin on oma paikkansa ja aikansa mutten voi käsittää kun näkee niin paljon porukkaa esim. ravintoloissa istumassa puhelimet kädessä. Se on jotenkin todella outoa, että menet sun oikeiden kavereiden kanssa vaikka nyt syömään ja sit istutte turvat kiinni 2 tuntia jossain Amarillossa ja näpräätte puhelinta.

Se on tuo "sosiaalinen" media korvannu aika monelle nuorelle ihan oikean sosialisoinnin, mikä on melko valitettavaa.

Kai se on sitten nykyaikaa. Muksut saa 7-vuotiaina ekan kännykän ja sitä ennen kotona on jo leikitty jollain perkeleen iPadillä 3 vuotta. Vaikken nyt kovin vanha olekaan niin oli tuo lapsuus itsellä "hieman" erilainen.. :)

Saatana, kohta varmaan oon tuolla selittämässä miten hiihdin kouluun lapsena jne. Mitä mulle tapahtuu.. :D

Anyways, pointti oli kuitenkin se et ennen oli (ainakin mun mielestä) kaikki oikeesti paremmin ku oli ne HYVÄT 5 kaveria mitä näki ihan livenä, eikä vaan Facebookin kautta. Niitten kanssa käytiin kalassa / mettällä. Nykyään tuo "sosialisointi" onnistuu kätevästi kotisohvalta käsin, ai että miten hienoa.. Saatana!
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Aamu, tai päivästoge, yleinen hiljaisuus, poislukien se älypuhelinten räpeltäminen on jotain todella pelottavaa. Onneks oisin ihmiset on sen verran sekaisin, että ne älyluurit pysyy taskussa.

Joillakin on todella paha älypuhelinneuroosi. Ei pysty olemaan näpläämättä edes sekuntia. Jos tulee pienikin hiljainen hetki, ni se kaivetaan auttamatta taskusta. Todennäköisesti mennään sosialisoimaan facebookkiin. Päälle parikymppiset mimmit lie pahimpia älypuhelinneurootikkoja?

Joo ja se vitun twitter. Joku pääministerikin twiittailee suunnalleen alapesusta lähtien oman päivärytmiikkansa. Peli on niin hävitty. Im out.

nim. Verkkokaapeliseppuku
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Tässä on mun kalakaverit männäkesältä.
Liitteet
kalakaverit 2..jpg
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
pikeye
DR. Philli
Viestit: 1372
Liittynyt: 22:55:26 21.08.2006
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja pikeye »

Nykyään alkaa olla jo aika paljon välineitä kertoa laajoille ihmisjoukoille asioita, joilla ei ole pohjimmiltaan mitään merkitystä. Juice-vainaa ehti viimeisinä vuosinaan todeta aika osuvasti, että vaikka medioita alkaa olla käytössä aiempaa enemmän, ei ihmisillä ole asiaa silti yhtään enempää kuin ennenkään.

Mielestäni riittävät mediat on keksitty jo ajat sitten. Puhelin on hyvä vehje silloin, kun tarvii puhua jollekin kaukana olevalle. Sähköposti korvaa kirjeen, netin keskustelupalsta torin tms. kohtaamispaikan. Näillä kolmella välineellä saan jaeltua aivopierujani jo tarpeeksi laajalle ilman, että itsesensuuri pääsee ihan kokonaan hukkumaan. Pointtina on joka välineen käyttöön liittyvä harkinta-aika, eli omia sanomisiaan ehtii miettiä edes hieman ennen kuin on jo liian myöhäistä... ehkä.

--pikeye
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Naurettava facebook

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Asian ytimessä :)
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Vastaa Viestiin