Mittarikeloista

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
jusuplus
Viestit: 30
Liittynyt: 21:27:40 31.10.2010
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja jusuplus »

Juurikin tekotoista.. 330gt pennit ei tunnu noiden jälkeen enää miltään..
Spike Lee
Viestit: 80
Liittynyt: 15:12:01 03.03.2010

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja Spike Lee »

Lohensoutuun mittarikeloja hakusessa. Shimano Tekotan toimivuus tiedossa, mutta hinta minulle liian suolainen. Nyt käytössä Okuma Magda30:set ja näille päivitystä hakisin. Järvellä pelatessa kelat ajanut asiansa, kun kalastettu hauki/kuha linjalla, mutta lohijoella jarrun kanssa turhaa säätämistä.

Onko käyttäjillä kokemuksia Penn Squall Level Wind 20 LC kelasta? Tai heittää muita saman hintaluokan mittarikeloista kokemuksia?
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mikäs Magdan jarrussa vikana? Mulla on noita ollu uistelussa käytössä, ja välillä ottanu mukaan soutuun. Mulla on siis cold waterit soudussa, mutta omistan niitä vaan 4, joten 5. on lapissa aina joku muu kela. Usein ollu Magda, ja mun mielestä sen säätö on looginen.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Spike Lee
Viestit: 80
Liittynyt: 15:12:01 03.03.2010

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja Spike Lee »

Ei suurempia vikoja Magdassa ole, mutta kun pääsi oppaan Tekotaa testaamaan, niin on se ihan juhlaa. Soudussa kun oikeat säädöt valmiina kaikissa (kaikissa keloissa oli täysin identtiset jarrun säädöt toisin kuin minun magdoissa) ja väsytyksessä ei ole kuin yksi "napsu" max kaksi suuntaan tai toiseen. Magda sen jälkeen tuntunut "epävarmalta" kun jarru minun keloissa mallia on/off kärjistettynä. Eli pärjään kyllä näillä varmasti, mutta kokemus paremmasta jäi kyllä mieleeni. eikö kuggaan osaa
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja mike. »

Tekota on hyvä kela ja siihan saa myös hipo osaa hyvin, jos haluaa keloja hienosäätää. Ei kun kyselemään tarjouksia/ebay:ta selaamaan ja hommaat kelat. Hyvällä tuurilla voi löytää kelat prisman alennusmyynneistä tms puoleen hintaan, normi hinnan ollessa vajaa pari sataa. Sinänsä ikävä, että tuosta ei muuten pääse yli, kuin hommaamalla kerralla mieluisat kelat. Kirpasee, mutta muuta lääkettä ei ole olemassa.
Kirjanpitokalastaja
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Joo, mäkin olen tekotaa käyttäny jonkin verran. Parempaa tuskin tarviikaan. Valitettavasti hinta on mulle vaan liikaa. Siis jos perse kestää, niin ehdottomasti Tekota.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
99laksi
Viestit: 44
Liittynyt: 21:48:16 22.01.2010

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja 99laksi »

Tekotat itsellä soutu hommissa käytössä ja pitää tulla markkimoille aika saatanan hyvä toinen kela että noita lähden vaihtamaan, ja mitä hintaan tulee niin esim goexpo messuilla eräkontiolta voi saada kyseistä kelaa ihan kohtuu hintaan!
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Onkos Suomen markkinoilla tällä hetkellä amban 6000 kokoa vastaavia mittarikeloja? Oon pikkasen pois kartalta nykytilanteesta. :)
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja mike. »

Tuossa ois yks vaihtoehto, välityksistä plussaa. Suomessakin välillä näkynyt halvennusmyynneissä.
http://www.fishusa.com/product/Daiwa-Sa ... nter-Reels
Kirjanpitokalastaja
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Mittarikeloista

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Kiitos vinkistä. Siimatilavuudesta päätellen pienempi mittarimalli on lähempänä seiskatonnisen kokoluokkaa. :?

edit. Maailmalta näkyykin löytyvän pienempiä mittariversioita kuin suomesta :)
Vastaa Viestiin