Jesse vaaput

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
heksa
Viestit: 439
Liittynyt: 16:26:10 14.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja heksa »

Eihän ne Jesset mitään kovin kalliita ole. Eräästä paikasta olisin saanut niitä 6,40€/kpl mutta en nyt viittinyt ostaa.
Avatar
Oldfart
Porin Posliini
Viestit: 209
Liittynyt: 18:17:28 08.02.2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Oldfart »

Porissa kokemäenjoella (erittäin kuhaisa) Jesse toimii yhtä varmasti ku vesi diisselikoneessa..

Ei ole sitte yhtään kertaan napannu vaikkakin syönti on kohdallaan ja nekin on saanu aikaa aikalailla uida.
Olen itseasiassa tainnu myydä kaikki pois turhana krääsänä.
Ei riemulla rajaa kun V8 Astrolla ajaa
puttikalle
Sylttytehtailija
Viestit: 260
Liittynyt: 19:28:50 21.04.2005
Paikkakunta: Mäntyharju-City

Viesti Kirjoittaja puttikalle »

aika jännä että joissain paikoissa ei toimi yhtää ja joissain paikoissa taas on tosi hyviä :?
Avatar
taemen
rekeeneekeri
Viestit: 1961
Liittynyt: 17:27:24 20.03.2006
Paikkakunta: Kuopio/Stadi

Viesti Kirjoittaja taemen »

puttikalle kirjoitti:onkos joku jo kokeillut sitä jessen isompaa 14 cm kokoa?
onhan tota tullu kokeiltua. saaliina yksi hakki (uittokertoja 1...:( ), uinti näyttää hyvältä, ok uistin. kuhajahtiin parin viikon päästä...
Niinkö?
Avatar
Walde
Hitman
Viestit: 411
Liittynyt: 15:32:09 18.12.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Walde »

Miekin ajattelin ostaa sellaisia 14cm mutta eipa taida paljoa nostaa saaliiden kokoja.
Avatar
kingarthur
Viestit: 86
Liittynyt: 12:13:33 20.03.2006
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kingarthur »

Kyllähän jessellä kuhaa tulee. Väreistä toimivia ovat olleet ainakin keltavalko, ambulanssi, firetiger ja hopearuskea. Nämä pelittäneet matalassa tummassa järvessä. Yleensäkin ärsykevärit ja ns. särkeä matkivat värit toimivat. Lisäksi jesse on kova haukikone haukea uistellessa, suurin saamani painoi 5kg.
I don't want to talk to you no more, you empty headed animal food trough wiper. I fart in your general direction. Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries.
puttikalle
Sylttytehtailija
Viestit: 260
Liittynyt: 19:28:50 21.04.2005
Paikkakunta: Mäntyharju-City

Viesti Kirjoittaja puttikalle »

kyllä se jesse on toimiva peli! suosittelen kaikille! haukea ja kuhaa nousee, joskus jopa ahventa! mikäköhän tämän vuoden väreistä olisi se ottavin? viimevuonna iski siihen muikun väriseen jossa oranssimaha...oisko tänävuonna taas ahvenenvärinen? vaiko keltanen vai taas se muikku..kertokaahan kokemuksia mitä ootte nyt alkukesästä saanu! HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!! :)
Avatar
Massimo
Viestit: 135
Liittynyt: 17:00:44 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Massimo »

Kyllä tuli taas tänään todettua Jessen pyytävyys. Sain n. 2 kiloisen kuhan keltaselkäisellä Jessellä. Itsellä tuo keltaselkäinen juuri se minun ottivaappuni :) Jesse pelastaa huonoimmatkin päivät :lol:
Avatar
mjl
Viestit: 654
Liittynyt: 13:18:52 15.05.2006
Paikkakunta: Jns
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjl »

Jonkin verran tulee vedettyä jesseä. Mutta minulla luotto pelinä, kuhalle sekä lohelle on Hk-varma
Avatar
taemen
rekeeneekeri
Viestit: 1961
Liittynyt: 17:27:24 20.03.2006
Paikkakunta: Kuopio/Stadi

Viesti Kirjoittaja taemen »

mjl kirjoitti:Jonkin verran tulee vedettyä jesseä. Mutta minulla luotto pelinä, kuhalle sekä lohelle on Hk-varma
oletkos HK:n Kalkkaroa kokeillut? kuhalle meinaan
Niinkö?
Avatar
mjl
Viestit: 654
Liittynyt: 13:18:52 15.05.2006
Paikkakunta: Jns
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjl »

Kylläpä olen.
K6
K3
K1


Nämä kolme on minulle tullut luottopeliksi, kuhan uistelussa.

Unohtamatta http://www.opm.fi/showpage.asp?id=2576 tuolta Jesseä väri 25
Peksim
TöPeksim
Viestit: 1130
Liittynyt: 14:21:33 07.02.2006
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peksim »

Itekin tullut tota varman kalkkaroa uiteltua tasaiseen tahtiin, ja saaliit ovat parantuneet huomattavasti sen myötä. Viime kesän takuu-uistin kun mihinkään muuhun ei ottanut!
Toissa päivänä kauden avauskuha nimenomaan kalkkarolla :wink:
Avatar
taemen
rekeeneekeri
Viestit: 1961
Liittynyt: 17:27:24 20.03.2006
Paikkakunta: Kuopio/Stadi

Viesti Kirjoittaja taemen »

kiitos tiedoista. sain ton kalkkaron lahjaksi tossa viikolla, otan kuhanuisteluun mukaan ensi viikolla...
Niinkö?
katima
Viestit: 118
Liittynyt: 21:18:38 14.02.2006
Paikkakunta: keski-pohjanmaa ja kaupunki siellä

Viesti Kirjoittaja katima »

onkos jessen syvänne ja uutuus värit teillä pelanneet?

itsellä kokemus kahdesta syvänne mallista vedossa n.3-4h yksi kuha.
Avatar
JuhaS14
Viestit: 279
Liittynyt: 22:32:20 06.05.2006

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

Minkä kokoisia jessejä käytätte?

Itse sain elämäni ekan kuhan 45 minuutin yrittämisen jälkeen Jessellä, Jessen koko oli tosin 8cm, moni taitaa käyttää noita isompia?
Avatar
Walde
Hitman
Viestit: 411
Liittynyt: 15:32:09 18.12.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Walde »

11cm Jessehän se kaikkein legendaarisin kuha vaappu on. Ne pienemmät ja jesse yleensäkkin on kuulemma kehitetty alunperin lohivaapuksi?!?
Avatar
styranki
- Jyrkkä sellainen
Viestit: 179
Liittynyt: 18:04:16 25.04.2006
Paikkakunta: Hämeenlinna/Hauho

Viesti Kirjoittaja styranki »

Kyllä se 11cm tulee aina ripustettua siiman päähän. Joskus pinnasta, joskus painon/syvääjän perään ja tulee niitä takilallakin upotettua syvyyksiin. Tuntuu pelaavan syvävällä ja matalassa. Ite oon tykästyny tohon väriin nro 16 (löytyy täältä.)
Styranki
ilethemän
Viestit: 7
Liittynyt: 19:08:21 07.07.2006

Viesti Kirjoittaja ilethemän »

Jykä kirjoitti:Mulla on yks SFC värinen Jesse, ja se menee kyllä myyntiin vielä tämän kevään tai kesän aikana. Täysin turha kapistus, kun paljon parempiakin kuhavaappuja omistan.
Kaksi kuhanuistelun yliarvostetuinta vaappua ovat Jesse ja Merimetso, kumpaakaan ei tarvitse saadakseen A)paljon kuhia, B)isoja kuhia.
Vielä kun muistetaan molempien aivan järjettömät hinnat (Jessen hinta on kyllä kohtuullistunut viime aikoina), niin kyseessä on kaksi hinta-laatusuhteeltaan huonoa vaappua.
Kyllä Jesselläkin kalaa saa, siitä ei ole epäilystäkään, mutta minua se ei ole vakuuttanut sitten yhtään.
täytyy nyt sanoa että ittellä noi ei pidä paikkaansa koska itte saan ihan hulluna tollasella sini-valko-keltasella jessellä ja merimetsojanikin ne syö ihan hulluna ei nyt ole ollu niin värilläkään väliä.Tämä siis oma mielipide kyllähän se rapalan shadrappi ja tail danceri ihan hyviä mutta menee mulla useesti liika syvään
sininen jesse ja merimetso-kuhaa nousee!
Avatar
Walde
Hitman
Viestit: 411
Liittynyt: 15:32:09 18.12.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Walde »

Jykä määrittele tietämättömälle "iso kuha" onko joku raja? Minä olen saanut jessellä ihan hyvän kokoisia kuhia ja isäni numero 9 värinen jesse on vetänyt ylös luultavasti kymmenen tai kymmeniä kuhia. Muuta ei isäni suostu siiman päähän laittamaan. :shock:
Avatar
jogeli
Viestit: 424
Liittynyt: 20:55:03 14.01.2006

Viesti Kirjoittaja jogeli »

Sininen!
Mikään ei anna yhtä suurta varmuuutta, kuin täydellinen tietämättömyys.
Wanha Jykä
Viestit: 395
Liittynyt: 08:40:47 22.04.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Wanha Jykä »

Nyt kun Jessestäkin on viimein julkaistu puoliäijä malli (14cm) niin sitä kyllä tekisi mieli testata. Toistaiseksi ei kuitenkaan itselläni ei ole syytä Jessejä hankkia, kun olen onnistunut kartuttamaan vanhan mallisten ja väristen Stormien kokoelmaani. Ne syrjäyttävät käytännössä kaikki muut vaaput vedossa, tosin myöhäinen Magnum heräämiseni on tuonut siiman päähän myös tämän legendaarisen järviuistelun peruspilarin.

Jessen hinnat ovat muuten paikka paikoin romahtaneet sen verran, että nyt alkaa saalistavuus ja hinta olla kannattavalla tasolla. 6€ kun 11cm Jessejä on näkynyt mm. Tarjoustaloissa, niin semmoinen melkein kannattaa ostaa. Sillä kyllä kuhaa saa. Edelleenkään en pidä sitä mitenkään ylivoimaisena kuhavaappuna, kuten jo aikaisemmin sanoin.
Niin syvää järveä ei olekaan etteikö siinä pintavieheellä voisi kalastaa.
Avatar
Don Padre
Viestit: 286
Liittynyt: 23:14:16 02.02.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Valkokelta- Jesse on ollut oman kuhapakkini kovin peli jo pitkään. Muut värit pysyivät sen sijaan viime reissuun asti täydellisinä pettymyksinä.

Viime reissulla tuttu kuvio kääntyikin sitten ihan päälaelleen, kun tuli lähdettyä "sokkona" ilman merikarttaa tai muuta perehtymistä uusille vesille.(merellä, kuten yleensäkin).
Yllättäen niin särkiväri kuin etenkin itsehiletetty ja maalattu siniselkäinen pinkillä vatsalla alkoi suoltaa kalaa moninverroin muihin uitettuihin nähden ja kokokin pysyi kiitettävänä (pienin 47cm) keskipäivästä ja paahtavasta auringosta huolimatta. :)

Ite olen tullut siihen johtopäätökseen että Jessejen kanssa pitää olla tarkkana väristä, muuten ei synny mitään tulosta.

Stormit on myös huippupelejä, etenkin vanhat Deep thunderstickit ja isot Hot n´Totit(tuli täydennettyä Ebay:sta) . Uudemmatkin ukkoskepit toimii, muttei niin vahvasti... :?

Rapalan teräslappuinen magnum 14cm pikkasen modattuna on myös antanut lupaavia tuloksia!

Grosariin ja merimetsoon en ole päässyt sisään ollenkaan... :roll:
If people concentrated on the really important things in life, there`d be a shortage of fishingpoles!
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

laitan tänne kun en jaksa uutta aihetta laittaa pystyyn.. mihin asti Kuhaa saa ns. matalasta.. siis kuten nyt? pakko saada yksi vähän reilumpi, että voin myydä noi kuhan hinkutus vaaput helvedeen ;)
Artturi
Viestit: 422
Liittynyt: 19:13:58 02.02.2006
Paikkakunta: Hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Artturi »

Ainakin sunnuntaina kilpailussa ihan 2m vedestä päijänteestä tuli vielä kuhia.

Mutta pääasiassa taitavat kuhat olla jo 4-5m vedessä... Esim Kuusamon painouistímella ja 40m vaparilla pääsee jo siihen syvyyteen.

Deep: Minkäsmoisia kuhavaaputtimia sitä löytyis...?
Avatar
sheena
Mestariduppaaja
Viestit: 76
Liittynyt: 19:19:55 23.12.2006
Paikkakunta: siilinjärvi

jesse

Viesti Kirjoittaja sheena »

Viime kesänä itse uittelin pari kertaa ahven värityksellä olevaa jesseä tuloksetta.
Vastaa Viestiin