Pikkuplaanarit

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
wanha_hauki
Viestit: 64
Liittynyt: 09:53:47 07.01.2009

Pikkuplaanarit

Viesti Kirjoittaja wanha_hauki »

Moi

Onko nuo pikkuplaanarit (siimaan laitettavat) käyttökelpoisia? Onko niistä joku merkki paras?

Minulla ei ole aiempaa kokemusta plaanareista ja en nyt tässä vaiheessa kauheasti haluasi rahaa sijoittaa.
Avatar
VHH
Viestit: 727
Liittynyt: 15:46:49 25.05.2010

Re: Pikkuplaanarit

Viesti Kirjoittaja VHH »

Näillekkin on oma käyttäjä kuntansa ja jokaisella tahtoo olla se oma suosikkinsa, riippuen mitä vetää... Kaikkein kehutuimmat näyttäisi olla Ghostin planut ja hintakin sen varmasti jo kertoo. Itselle tuli talvella hankittua pari Savage Gearin paravanea, joita pitäisi päästä testimään. Kirjoittelen mielipiteeni niistä sitten.
Avatar
VHH
Viestit: 727
Liittynyt: 15:46:49 25.05.2010

Re: Pikkuplaanarit

Viesti Kirjoittaja VHH »

Savagen MP paravanet testitty ja eivät oikein vakuuttaneet. Vetokyky saisi olla parempi, pomppiit aallokossa, mutta rauhottuivat syvännevaappua vedettäessä. Sama ehkä varmaan painojen kanssa... Planut muuten oikein sopivat tyyneen keliin. Itse en ainakaan näitä kapistuksia lisää osta!
Ukkonen42
Viestit: 6
Liittynyt: 19:42:58 19.07.2011

Re: Pikkuplaanarit

Viesti Kirjoittaja Ukkonen42 »

Olen vuosien ajan kokeillut monia sivuplaanareita ts.vapaplaanareita sekä järvillä että Suomenlahdella,erilaisissa olosuhteissa mutta kaikkein parhain-ainakin minulle sopivin-on Black Beast:vetää sivulle kauniisti ja runsaasti,ei hypi aallokossa liikaa,ei sukeltele aallokossakaan.
Vetää kauniisti esim.13cm:n vaapun ja 80g painon.Enempää painoa en ole kokeillut.
Ainakin minusta se on selvästi paras saatavilla olevista ja olleista.
eläkeläinen
Viestit: 36
Liittynyt: 10:54:45 16.06.2021
Paikkakunta: Siinä Baabuurin puolella.

Re: Pikkuplaanarit

Viesti Kirjoittaja eläkeläinen »

Black Beastia minäkin olen vetänyt ja M kokoista pääasiassa. 80 g:n toimii vielä oikeen hyvin M kokoisessa. XL kokoisessa black beastissa voi käyttää jo yli 100 g:n painoja. Olen vetänyt 120 g:n painoja ongelmitta.
Avatar
wanha_hauki
Viestit: 64
Liittynyt: 09:53:47 07.01.2009

Re: Pikkuplaanarit

Viesti Kirjoittaja wanha_hauki »

Nyt minullakin hieman kokemusta.

Ostin ensin walleye board plaanarit, jotka ei oikein vakuuttanut. Ei vedä sivulle kunnolla, kuin hiljaisessa vauhdissa ja tyynellä. Silleen kuitenkin helppo nopeasti siimaan laittaa ja ottaa pois. Nyt ostin ne kehutut Ghost:it. Ihan omaa luokkaansa. Parin reissun jälkeen vaihdoin vielä niihin tappilaukaisijat, jotka toimii alkuperäisiä paremmin siinä plaanarin takapäässä.
eläkeläinen
Viestit: 36
Liittynyt: 10:54:45 16.06.2021
Paikkakunta: Siinä Baabuurin puolella.

Re: Pikkuplaanarit

Viesti Kirjoittaja eläkeläinen »

wanha_hauki kirjoitti: 13:57:17 27.06.2021 Nyt minullakin hieman kokemusta.

Ostin ensin walleye board plaanarit, jotka ei oikein vakuuttanut. Ei vedä sivulle kunnolla, kuin hiljaisessa vauhdissa ja tyynellä. Silleen kuitenkin helppo nopeasti siimaan laittaa ja ottaa pois. Nyt ostin ne kehutut Ghost:it. Ihan omaa luokkaansa. Parin reissun jälkeen vaihdoin vielä niihin tappilaukaisijat, jotka toimii alkuperäisiä paremmin siinä plaanarin takapäässä.
Paljonko Ghostit kestää painoa? Oletko testannut, tai joku muu testannut?
Avatar
wanha_hauki
Viestit: 64
Liittynyt: 09:53:47 07.01.2009

Re: Pikkuplaanarit

Viesti Kirjoittaja wanha_hauki »

eläkeläinen kirjoitti: 18:42:13 20.03.2022
wanha_hauki kirjoitti: 13:57:17 27.06.2021 Nyt minullakin hieman kokemusta.

Ostin ensin walleye board plaanarit, jotka ei oikein vakuuttanut. Ei vedä sivulle kunnolla, kuin hiljaisessa vauhdissa ja tyynellä. Silleen kuitenkin helppo nopeasti siimaan laittaa ja ottaa pois. Nyt ostin ne kehutut Ghost:it. Ihan omaa luokkaansa. Parin reissun jälkeen vaihdoin vielä niihin tappilaukaisijat, jotka toimii alkuperäisiä paremmin siinä plaanarin takapäässä.
Paljonko Ghostit kestää painoa? Oletko testannut, tai joku muu testannut?
Empä ole painoja testaillut. Minun vedot on ihan perus syvännevaapuilla max 11cm.
Vastaa Viestiin