Tulokset.

Avatar
Jiiässä
Viestit: 430
Liittynyt: 12:07:21 14.03.2006
Paikkakunta: Mieluinenkylä

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja Jiiässä »

Koivisto kirjoitti:
Mitä tuomarointiin tulee niin kaikki ei mennyt ihan suunnitelman mukaan, mutta itse olen hyvin tyytyväinen lopputulokseen ja tuomareiden panokseen. Meneekö asiat ikinä täysin putkeen. Merkitseviä takaiskuja ei kuitenkaan tullut. Itsellä ei ole kokemusta kuin kahden kilpailun tuomaroinnista, joten ihan nöösipoikiahan tässä ollaan. Ainahan näissä hommissa on opettelemista ja pilkkua voi viilata loputtomiin. Pienistäkin virheistä pitää ottaa oppia ja kehittyä jos tälläistä kisaa enään ikinä järjestetään. Joka tapauksessa olen pahoillani muiden tuomareiden puolesta heille tulleen paskan palautteen puolesta, he eivät ole sitä ansainneet.
No jos alkujaan tuomareita oli 6
Ja nyt on keskusteluissa käynyt ilmi,että 3 on arvostellut (montako ja ketkä todella näitä arvosteli?)
Jos näin,niin ei todellakaan ihan suunnitelmien mukaisesti mennyt.
Ja jos ensin tehdään arvostelu taulukko, jota ei sitten olla kuitenkaan käytetty..Monelta vieheen tekijältä on pohja pois, mitä "pisteitä" on hakenut vieheeltään.
Kyllä parannettavaa jää kyllä aika paljon ,jos todella vielä tallaista järjestetään.

En kuitenkaan vähättelen mitallistien vieheitä
Mitäkä?
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Jiiässä kirjoitti:No jos alkujaan tuomareita oli 6
Ja nyt on keskusteluissa käynyt ilmi,että 3 on arvostellut
Jatketaan vielä tämän viestin verran. Tässä on esimerkki siitä miten asiat voidaan nähdä ja vääntää jos niin halutaan.

Keskustelussa ei ole käynyt ilmi, että tuomareita olisi ollut kolme. Keskustelussa on käynyt ilmi, että kolme tuomaria on istunut penkillä arvostelemassa ja laskemassa pisteitä yhteen. Sekin on oikeastaan hieman virheellistä tietoa, koska penkillä istui kaksi tuomaria, joista yksi antoi pisteitä ja yksi laski niitä yhteen. Yksi paikalla olijoista ei ollut tuomari, vaan pikemminkin järjestäjänä odottamassa tuloksia.

No missä oli sitten muut tuomarit? Ei hajuakaan, eikä oikeastaan kiinnostakkaan. Muiden tuomareiden olinpaikoilla ei ollut väliä, koska heidän pisteet oli kirjattu ylös jo paljon ennen erämessuja ja H-hetkeä.

Tuomareita oli yhteensä viisi. Kaksi ja kaksi plus minä arvostelin molemmat sarjat. Kangas jäi pois, kuten Anssi jo mainitsikin.
koivistojanne.kuvat.fi
Juoni
Viestit: 242
Liittynyt: 15:17:21 21.03.2010
Viesti:

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja Juoni »

Kiitos kisan järjestäjille ja pahoitteluni koska saatte aivan liian negatiivista palautetta. kaikkia ei voi aina miellyttää

Todella hienoa, että tälläisiä järjestetään ja huutokauppatulot sun muut kohdistettu hyvään tarkoitukseen.

Itse pääsin kolmanneksi Onnivaapullani. En odottanut kyllä sijoitusta koska kisaan tuli lähetetyä protomalli jossa viimeistely ei ollut viellä kohdillaan. No ilmeisesti uinti oli koska pisteitä on tullut. No eihän sitä koskaan varmaan ole ihan 100 tyytyväinen tuotoksiinsa. Itse olen itseni pahin kriitikko.

Jos mahdollista niin saisinko pisteitä ja kommentteja YV:nä. Sitten kun kerkiätte. Jos siellä olisi jotain rakentavaa kommenttia sun muuta. Aina voi viellä löytyä kehitettävää ja parempi vaan jos saa kommentia useimmilta kalastajilta vaikka kova usko olisikin omaan vaaputtimeensa.

Jouni
Kuha-Eki
Viestit: 57
Liittynyt: 15:02:02 13.06.2010
Paikkakunta: Seinäjoki/Helsinki

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja Kuha-Eki »

Tervehdys kaikille!
Piti rekisteröityä tänne, kun sattui tulemaan menestystä näissä vieheenrakennuksen sm-kisoissa. Eli sijoituin toiseksi viehesarjassa :shock: mikä oli minulle kyllä kauhea järkytys (siis ihan hyvässä mielessä). En odottanut minkäänlaista menestymistä, mutta ilmeisesti se sokeakin ahven löytää madon joskus.

Tuomareilla oli varmasti todella vaikeaa tehdä päätökset, sillä vieheet olivat erittäin hienoja ja toimivia jokainen.

Olen Juonin kanssa samaa mieltä. On erittäin hienoa, että tällaisia kisoja järjetetään. Ja mikä parasta kisasta tulevat tuotot menevät erittäin hyvään tarkoitukseen. Iso peukku järjestäjille! :juu:
Pieni miinus siitä, että aikataulu heitti messuilla aika paljon... ei siinä mitään, mutta kun siellä oli niin helevetin kylmä odotella :x
Theemu
The Emu
Viestit: 843
Liittynyt: 11:13:59 21.11.2006
Paikkakunta: Tuusula

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja Theemu »

Ihmettelen vaan minkä takia jaru osallistuu näihin kisoihin jos kerta tietää että jerkkinsä on parhaita ja niissä ei mitään vikaa ole vaan toimii täydellisesti ja jos tulee negatiivistä palautetta se on tuomareitten osaamattomuutta. Luulis jo että aikuinen mies rakentavan palautteen kestää ilmän että pitää koko kilpailu leimata täysin paskaks ja tuomarit osaamattomiks.

Mutta jatka toki piristi päivää kummasti, hyvää viihdettä, ootko aatellu elokuva alalle siirtymistä, saattais tulla oscarin arvosta komediaa. :mrgreen:
Froste
Pissapoika
Viestit: 2310
Liittynyt: 18:42:12 15.05.2008
Paikkakunta: Bergen, Hordaland

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja Froste »

JaRu kirjoitti:Froste laittaa omatekeleitä näytille ja testiin niin sinunkin kirjoituksilla on jotain painoarvoa.
Jos et kapuloita ole tehnyt kannattaa pysyä siellä rapalavaraston lähellä niin ei tule suru puseroon. Tuollaisen nakkisormen kommentit kun ovat yhtä tyhjän kanssa.

Kapula on helppouittoinen kun siihen keskittyy sen verran että ottaa selville miten sitä pitää uittaa. Saamassani arvioinnista heijastuu se ettei kapulaa ole uitettu monipuolisella kelauksella vapaa käyttäen. Jopa uittosuosituksen laitoin mukaan että kapulasta löytyy se "oikea" uinti.

Kirjoitin omia mielipiteitäni kapuloista (vastaavia mitä kilpailuun osallistui) joita olen uittanut. Monessa uinti ei ole siinä sapluunassa jota haen (sapluuna johon tuomaristo jerkkien uintia halusi), lopullinen viimeistely ei siinä auta jos uinti on monotoonista side-to-side uintia.

Kisan kapuloista kauneuskilpailussa pärjää varmasti moni mutta onko uinti monipuolista ja omaperäistä?
Montaakos kapulaa Froste on uittanut?
Mites se vaikuttaa omaan kommentointioikeuteeni etten ole omia vaappuja tai jerkkejä tehnyt? Mistäs sä tiedät mitään mun nakkisormien näppäryydestä? Itselläsi ei taida edes ruutta pysyä käsissä kun muilla joudut jerkkisi maalauttamaan. Rapalavarasto jää mun puolesta pois, itsehän uittelen mielelläni uistimia jotka toimivat ja miellyttävät silmää.

Kapula on helppouittoinen silloin kun sitä on helppo uittaa. Jos joutuu paneutumaan yksityiskohtaisesti valmistajan ohjeisiin ja tekemään niiden mukaan kaiken tai muuten menee vituiksi, ei kapula ole helppouittoinen.

Mites noi sun omat mielipiteet muista kisavieheistä vaikuttaa tuomariston mielipiteisiin? Ei niiden ainakaan pitäisi.. Voin kertoa että esim Tokussa tai Plopplopissa uinti ei todellakaan ole monotonista side to sidea, ja jos olet sitä mieltä niin olet väärässä etkä osaa niitä uittaa. Ainakin näitä olen kilpailuvieheistä uittanut.

Mites se vaikuttaa tähän että montaa kapulaa olen uittanut? Montaas itse? Veikkaan ettet lähellekkään yhtä montaa kuin esim. tuomaristossa istuva Eloranta. Sanotaan että en tarpeeksi mutta kylliksi tietäväni edes jotain jerkin uinnista.

Tuntuu että taas mennään henkilökohtaisuuksiin, vaikkakin lievällä tasolla. Oletko ylpeä itsestäsi? Aika hyvää mainetta ainakin tässä itsellesi vaahtoat.

Mitäköhän kilpailun säännöt sanovat siitä, ettet ole itse maalannut jerkkiä mutta silti otat siitä kaiken kunnian?
Avatar
Rami
Viestit: 462
Liittynyt: 09:08:09 05.07.2005
Paikkakunta: Tussula
Viesti:

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja Rami »

Ikävä juttu, että päähuomio menee ihan muualle kuin hienosti tehtyihin uistimiin ja niiden tekijöihin. Onnittelut vielä kisassa pärjänneille!

Toivottavasti JaRu pääsee seuraavan kerran itse katsomaan, kun tuomarit uittavat kapuloita. Voi olla yllätys, että joku muukin osaa jerkkejä uittaa. Itse sain JaRun kapulasta monta erilaista uintia irti. Erikoistyökalu, jonka väristäkin pidin, mutta jota parempia vaan valitettavasti löysin kisajerkeistä.

Muut paitsi JaRu voivat laittaa yv:tä ja kysellä mun kommentteja omistaan, jos kiinnostaa.

T. Rami,
yksi jerkkituomareista ja jolla on kokemusta noin 200 erilaisen jerkkimallin uittamisesta.
Avatar
anssi
Viestit: 197
Liittynyt: 15:37:06 18.01.2006
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja anssi »

JaRu kirjoitti:Saakos pisteet?

Jotenkin Emppain kommentti suppeasta käytettävyydestä ottaa silmään.
Missä kohtaa sääntöjä lukee että uistimen täytyy olla all-round käyttöön sopiva?
Epäilemättä viehe-sarjan voittajan lusikka on spesifioitunut all-round viehe?

Kriteerithän oli:
Uinti
Uinnin omaperäisyys ja /tai monipuolisuus
Muoto
Väri
Viimeistely
Kokonaisuuden innovatiivisuus
Näin on, sitä se vieheeni juuri on.

Anssi
Avatar
anssi
Viestit: 197
Liittynyt: 15:37:06 18.01.2006
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja anssi »

Onnittelut muillekin sijoittuneille, sekä kiitokset järjestäjille ja tuomaristolle.
Toivottavasti huutokaupasta saadaan mukavasti tuottoa lasten hyväksi.

Anssi
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Tulokset.

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Noin ja nyt meni sitten taas hommasta maku. Tämä topic lukkoon!
Syy: Kilpailija lyttää toisten töitä ilman että on edes itse sitä nähnyt/kuullut niistä mitään palautetta. Aika outoa on olettaa, että kilpailutyö on samanlainen kuin kaikki muut heidän tekeleet. Tässä olisi jopa aihetta hylkäämiselle, mutta sitä ei tässä vaiheessa viitsi tehdä, jokainen ropo huutokaupan kohteessa on tarpeellinen.
Tämä siis nyt lukkoon ja avataan kun siltä taas tuntuu.

Junnujen palkitseminen suoritetaan piakkoin, samoin palautteen jako.
Lukittu