Action -kamera?

Pikkulippa
Viestit: 13
Liittynyt: 13:18:21 25.03.2016

Action -kamera?

Viesti Kirjoittaja Pikkulippa »

Harkinnassa siis action -kamera. Ei mitään järjettömän kallista, mutta silti semmoinen, jolla sais nyt suht hyvää kuvaa. Käyttötarkoitus olis sorsamettällä, kalassa ym. ja sitten olis kiva saada sillä koiran touhuilusta kuvaa kanssa, eli valjaisiin pitäis saada kiinnitettyä ja mielellään niin, että pysyy aikas vauhdikkaan noutajan kyydissä.

Katselin tuolta http://www.e-ville.com -sivuilta ja siellä oli ainakin edullsia kameroita, mutta tekeekö niillä mitään? Onko kukaan hommannut sieltä kameraa?

Mitä kameroita teillä on käytössä ja mitä suosittelisitte?
spv71
Viestit: 30
Liittynyt: 16:21:58 05.07.2010
Paikkakunta: Pelho / Vlk

Re: Action -kamera?

Viesti Kirjoittaja spv71 »

Itte hommasin talvella kokeeksi ensimmäisen pikkukameran, sjcam 5000 wifi. Aattelin sen olevan pilipali hinnasta päätellen, saksasta se tuli. Muutenkin pitänyt moisia hiukan höpö-juttuina, mutta pakko myöntää että ihan hieno leluhan se on. Mukana oli monenlaisia kiinnikkeitä, ilmeisesti samanlaisia kuin Heroon sopii. Tarttee hankkia sitten lisää tarpeen mukaan.

Yllätyin kuvan laadusta, laitoin kypärään telineen ja olen muutamat testipätkät kuvannut kun käynyt kelkalla bensaa hävittämässä.Vakaaja ym. toimii hienosti vaikka joskus meno on aikamoista paukutusta. Akku riitti pikku pakkasilla ja toiseksi parhaalla kuvalaadulla n. 40 minuuttia. Hommasin sitten vielä erillisen laturin ja muutaman 1100 Ah akun.
Kesällä virittelen sen venhoon jos saisi joelta muistoja talteen. Mönkkäriinkin se tarttee ripustaa joskus kun kahlaa kurakossa.
Kätevää kun puhelimesta voi varmistaa että suuntaus on kunnossa.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Action -kamera?

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Mulla on SJ7000.Ollut käytössä vasta viikon mutta olen tosi tyytyväinen kuvanlaatuun ja koko pakettiin.Paljon oheiskamaa mukana ja 2 akkua.Vesitiivis (kotelo) 30m asti.
Tilasin Kiinasta aliexpressin kautta ja maksoi 48,61€ ja tullit päälle joten ei kannata tilata mistään suomalaiselta nettisivustolta kun vetävät satkun välistä.
Kaveri on samalla kameralla kuvaillut jo useamman kuukauden ja hyvin toimii.
Sen vinkin sain että kannattaa valita listalta sellainen toimittaja jolla on paljon toimituksia niin pitäis olla luotettava.
Kameran tulo Kiinasta kesti alle 3 viikkoa.
Tässä yksi video laadusta ja youtubessa on paljon lisää...

https://www.youtube.com/watch?v=1jSy94bFuIk
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Action -kamera?

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Tein koosteen kesävideoista josta vähän näkyy millaista kuvaa saa viidenkympin kameralla pinnan alta!


https://www.youtube.com/watch?v=0IkXY0qZHA4
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Action -kamera?

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Mukava video Jarnolla. Tosi hyvälaatuista kuvaa! =D>
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Action -kamera?

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Juu,ihan riittävä kuvanlaatu mun tarpeisiin. Kiva lelu!!! :juu:
Kuvaa ei mitenkään muokattu tai käsitelty.
Uskallan suositella kameraa ja varsinkin kun ei ole hinnalla pilattu!
Tossa videossa on sellainen moka että alussa lukee sj5000 vaikka kamera on tietenkin sj7000! Korjaan kun kerkiän...
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Vastaa Viestiin