"Tee se itse" tasurit

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
MrAhti
Viestit: 171
Liittynyt: 14:23:01 27.05.2009
Paikkakunta: Lapväärtti

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja MrAhti »

kuhavellinkeittäjä kirjoitti:Pari isoo moukaria.
Nättiä nättiä varsinkin toi alempi =P~
kuhavellinkeittäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 12:50:32 27.01.2009
Paikkakunta: kangasala

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja kuhavellinkeittäjä »

Ei tommoset 35g keposet ole oikein omiaan turskalle.
Niilin ahvenesta en tiedä eikö kuggaan osaa
Kuhalle noita ajattelin tarjota,mutta kyllähän tekijä miehet tuon kokosilla ahvenia kiskoo :D
Avatar
pahakuikka
Viestit: 426
Liittynyt: 14:13:35 01.07.2009
Paikkakunta: Tampere

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja pahakuikka »

Selväähän se on, että suupala tollanen koko ahvenelle on. Komeita!
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Isoin ahven ei ollu tänää lähellekkää tasurin kokonen..
TOP kakkosen grammat ehkä täsmäs :lol:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
JAP-vaappu
Viestit: 26
Liittynyt: 23:54:35 09.01.2016
Paikkakunta: Kouvola

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja JAP-vaappu »

.
Avatar
mvjk
Viestit: 108
Liittynyt: 12:23:56 17.12.2010

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja mvjk »

Uutta mallia piti vielä tälle kaudellekin alkaa värkkäilemään, hieman lyhempi mutta pyöreämpi kuin entinen. 107mm/23g on mitat kuvalla.
Kuva
JAP-vaappu
Viestit: 26
Liittynyt: 23:54:35 09.01.2016
Paikkakunta: Kouvola

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja JAP-vaappu »

Täs miun malli ny about lopullisessa muotissa(paitsi viimeistely on proto tasolla tarkoituksella)

Mitat koukusta koukkuun 117mm ja paino about 45g(en ole vielä tarkasti punninnut)
Runko 87mm ja 16mm paksu, sydän 75mmx12mm

Uintia en ole muuten päässyt arvioimaa muutakuin jäältä siimaan liikkeiden perusteella ainakaa aivan mettäs olla :kelaa:

Kuva

Ps. Ja ennen kuin kukaan ehtii nii ainakin etukoukku vaihtuu suurempi kitaiseen vielä!(nyk. on kamasan b800 vaihtuu ->b840. Ala koukkuna nyt vmc kutos koon 8650PS
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Hianoi pelei yksinkertaisuudessaan :juu:

Ja ennen ku sanon mitään, ni kitojen aukasu riittää..
Siis ei ahvenen ku ei mahu muutenkaa suuhun :lol:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
JAP-vaappu
Viestit: 26
Liittynyt: 23:54:35 09.01.2016
Paikkakunta: Kouvola

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja JAP-vaappu »

Prinssi kirjoitti:Hianoi pelei yksinkertaisuudessaan :juu:

Ja ennen ku sanon mitään, ni kitojen aukasu riittää..
Siis ei ahvenen ku ei mahu muutenkaa suuhun :lol:
Tänks :)

Ei me lähetä ny oikomaan :D uusilla koukuilla lähtään jatkamaan kehittelyä :)
Teztoman
Viestit: 30
Liittynyt: 00:25:26 02.06.2012
Paikkakunta: Tampere

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Teztoman »

Moro.

Jokusen tasurin sain tehtyä tällä kaudella, nyt paja hiljenee hetkeksi aikaa. Kuoreväri joutui heti kovaan käsittelyyn Säkylässä, saldona 503g, 723g ja 748g ahvenet sekä reilu kolmen kilon hauki :D Tietysti perälevy halkesi hauen käsittelyssä, mutta ei niin pahasti etteikö olisi saanut narrattua noita seiskasatasia. Yksi uusi protomallikin tuli tehtyä, koeuitossa yksi tälli :shock:
Liitteet
kuore1.JPG
harmaaselkä oranssi1.JPG
oranssiselkäkuore1.JPG
oranssiperä1.JPG
protomalli.JPG
sraunio
Viestit: 3
Liittynyt: 15:07:52 25.09.2011

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja sraunio »

Heitetäänpäs tällainen amatöörikysymys, että kuinkas nuo koukut ja selkä-/ vatsalenkin lanka tuonne muotin sisään tulee, ovat vaan jotenkin sulassa sovussa vai jotenkin kimpassa, kiinni toisissaan?
Avatar
wakiiri
Viestit: 317
Liittynyt: 20:32:00 23.08.2009
Paikkakunta: Ison järven selkä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja wakiiri »

sraunio kirjoitti:Heitetäänpäs tällainen amatöörikysymys, että kuinkas nuo koukut ja selkä-/ vatsalenkin lanka tuonne muotin sisään tulee, ovat vaan jotenkin sulassa sovussa vai jotenkin kimpassa, kiinni toisissaan?
Kun käytetään esim perhokoukkuja yms ovat sitten irrallaan siellä valun sisässä, kunhan on silmukka tai riittävät mutkat valun sisässä ettei rupea pyörimään. Selkä- ja vatsalenkki on yleensä samaa lankaa mutta voi ne olla erikseenkin, riippuu muotista miten parhaiten asettuu. Sitten jos tehdään neulakoukkuja niin koukut on yleensä samaa lankaa , selkä- ja mahdollinen vatsalenkki voi olla erillisiä. Sama miten tekee kunhan tulee hyvä.

Olennaista on että koukut ei pyöri tai heilu ja lenkit pysyy kiinni valussa.
Avatar
an7t1
Viestit: 68
Liittynyt: 19:08:56 14.03.2012

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja an7t1 »

Mistä tilaatte karvat karvaperseisiin? Tilasin piisamin karvaa, mutta on niin onnettoman lyhyttä että ei tuosta taida mitään saada aikaiseksi.
Ja toinen kysymys,onko mistään putiikista saatavilla n. 4 cm tasuriin käypiä uintilevyjä vai joutuuko ne itse askartelemaan jostain muovilevystä tms?
Riksa
Viestit: 109
Liittynyt: 17:52:45 04.02.2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Riksa »

an7t1 kirjoitti:Mistä tilaatte karvat karvaperseisiin? Tilasin piisamin karvaa, mutta on niin onnettoman lyhyttä että ei tuosta taida mitään saada aikaiseksi.
Ja toinen kysymys,onko mistään putiikista saatavilla n. 4 cm tasuriin käypiä uintilevyjä vai joutuuko ne itse askartelemaan jostain muovilevystä tms?
Tilaa nutriaa, eli rämemajavaa tai sitten otat ilmakiväärin ja ammut muutaman oravan. Niiden pyrstöistä irtoaa hyvät karvat tasuriin.

Tasurin perälevyjä löytyy kooklettamalla monesta eri kaupasta. Pikku vaivalla löytyy varmasti mieleinen
flatlander
Viestit: 100
Liittynyt: 10:25:56 05.05.2005
Paikkakunta: lahti

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja flatlander »

mitäs lakkaa porukka käyttää?? kun näyttää niin hienoilta noi lakka pinnat?
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Riksa kirjoitti:
an7t1 kirjoitti:Mistä tilaatte karvat karvaperseisiin? Tilasin piisamin karvaa, mutta on niin onnettoman lyhyttä että ei tuosta taida mitään saada aikaiseksi.
Ja toinen kysymys,onko mistään putiikista saatavilla n. 4 cm tasuriin käypiä uintilevyjä vai joutuuko ne itse askartelemaan jostain muovilevystä tms?
Tilaa nutriaa, eli rämemajavaa tai sitten otat ilmakiväärin ja ammut muutaman oravan. Niiden pyrstöistä irtoaa hyvät karvat tasuriin.

Tasurin perälevyjä löytyy kooklettamalla monesta eri kaupasta. Pikku vaivalla löytyy varmasti mieleinen
Miehän n näisttä juuri ymmärrä, mutta toisaalta en myöskään ymmärrä, miks buctail on niin vähän käytetty näissä hommissa. Se kun etenkin hyävlaatuisena oni ihan huikeeta kamaa.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Buctail on liian paksua, nousee pystyyn jne. Hankala niitä kärkiä tasata, kun ovat niin eripituisia.
Onhan näitä kokeiltu. Kotimainen oravan häntä on hyvää.
Joissain cockerin sukuisissa koirissa on myös hyvää tavaraa. Kokeilkaa.
Piisamissakin hyvää, mutta hiton liukasta.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Jotkut tekee karhun karvasta näppäriä tasureiden pyrstöjä.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
jkv77
Viestit: 3675
Liittynyt: 08:45:33 30.11.2006
Paikkakunta: Joensuu

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja jkv77 »

Mulla häntiin käytössä kotimainen orava, minkin häntä, Majava, piisami ja osto-orava ( maaorava)
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Jäpäkyörä kirjoitti:Buctail on liian paksua, nousee pystyyn jne. Hankala niitä kärkiä tasata, kun ovat niin eripituisia.
Onhan näitä kokeiltu. Kotimainen oravan häntä on hyvää.
Joissain cockerin sukuisissa koirissa on myös hyvää tavaraa. Kokeilkaa.
Piisamissakin hyvää, mutta hiton liukasta.
Nykysin löytyy kyllä hurjan hyvälaatuista bukkia moninpaikoin. Jotkut käsittelee tuon vielä lämpimässä vedessä ja hiustenhoitoaineella.

Okse tasapituisuus must? Hyvälaatuinen vejessä kihartuva bukki on ainaki eloisaa ja samalla myös kantavaa.

Sit on tietty noita synteettisiä. Fluorofibreen affenet tuntuu olevan ihan hulluina. Mie en enää affenperhoa ilman fluorofibre pyrstöä ilkeis tehä.

http://www.helsinkispeyclave.com/produc ... uoro-fibre
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
wakiiri
Viestit: 317
Liittynyt: 20:32:00 23.08.2009
Paikkakunta: Ison järven selkä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja wakiiri »

vlasek kirjoitti:
Jäpäkyörä kirjoitti:Buctail on liian paksua, nousee pystyyn jne. Hankala niitä kärkiä tasata, kun ovat niin eripituisia.
Onhan näitä kokeiltu. Kotimainen oravan häntä on hyvää.
Joissain cockerin sukuisissa koirissa on myös hyvää tavaraa. Kokeilkaa.
Piisamissakin hyvää, mutta hiton liukasta.
Nykysin löytyy kyllä hurjan hyvälaatuista bukkia moninpaikoin. Jotkut käsittelee tuon vielä lämpimässä vedessä ja hiustenhoitoaineella.

Okse tasapituisuus must? Hyvälaatuinen vejessä kihartuva bukki on ainaki eloisaa ja samalla myös kantavaa.

Sit on tietty noita synteettisiä. Fluorofibreen affenet tuntuu olevan ihan hulluina. Mie en enää affenperhoa ilman fluorofibre pyrstöä ilkeis tehä.

http://www.helsinkispeyclave.com/produc ... uoro-fibre
Sen verran mun tarttee sanoa tuohon, että testailin fibreä jonniin aikaa sitten ja toimi yhdessä tasurissa jollain lailla mutta ei niin hyvin kuin orava. Sitten kokeilin muutamaan muuhun karvaperseeseen ja ei toiminut ollenkaan. Jäi sellainen kuva että fibre vs. oravan häntä tuli tyylipuhdas selkävoitto oravalle. Vaikuttais siltä että jos käyttää noita synteettisiä niin sitten tasapaino pitää alusta lähtien suunnitella niille eli paino, kantavuus, eläminen vedessä on tyystin erilaista kuin oikialla karvalla. Orava on ainakin omalla kohdalla ollut paras kokonaisuutena, nutriaa ja piisamia kokeiltu myös.
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja pääevä »

Ihmeen hiljasta tällä palstalla nykyään vaikka tuntuu että paja jos toinenkin puksuttaa... :mitaviddua:

Pitkään olen hinkannu noiden folioiden kanssa ja nyt alan olemaan siinä pisteessä että pitää röyhkeästi sanoa että olen itse tyytyväinen... :oops:

Sain aikaisiksi yksinkertaisen konstin jolla saan kuvioitua juuri omanmieleisen folion ja yhdestäkään ei tule identtisiä eli jokainen tasuri on sitä kautta uniikki oma yksilönsä.

Tämä on sitä P5 mallia ja näihin jatkossakin tulee suurimpaan osaan foliot. Maalattuja ja hilemalleja saa sitten pienemmässä.

Valokuvat ei nyt ole mitään kauniita, koetin vain saada noiden kylkien sävyjä vähän näkösään. :D

Mitäs muut on rassaillu ? Mitä HÄ ?!
Liitteet
IMG_3684_2.jpg
IMG_3686_2.jpg
1518964
Viestit: 98
Liittynyt: 14:07:58 29.10.2015

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja 1518964 »

Alkaa näyttää siltä, että on käyty kalatiskillä ja tökitty koukut oikeisiin kaloihin.
Avatar
Pertti Moilanen
Viestit: 145
Liittynyt: 13:41:25 10.11.2012

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Pertti Moilanen »

Pasuri proto II, 10 cm
Liitteet
FB_IMG_1477642776734.jpg
Riksa
Viestit: 109
Liittynyt: 17:52:45 04.02.2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Alkukesänä aloin suunnittelemaan vihdoin viimein jigitasuria, mutta kiireiden vuoksi koko projekti jäi paperille, niinkuin moni muukin rakenteluprojekti. Syksy tulikin nopeasti ja pikkuhiljaa loppukesän aikana sain paranneltua vanhaa kevennetyn mallia uuteen kuosiin. Yhdelle uudelle 3cm karvaperse mallille tuli muottikin tehtyä, mutta yhtään valmista kappaletta ei ole vielä syntynyt...jos vaikka syksymmällä.

Pääevän kanssa mennään samoilla linjoilla tuon folion kanssa taiteillessa, mutta en ole päässyt projektissa vielä aivan yhtä pitkälle. Mankelista tulee kyllä tavaraa, mutta malli ei miellytä vielä omaa silmää niin paljoa, että laittelisin sitä hyvillä mielin tasurin niskaan.

Nyt on tasureita alkanut pikkuhiljaa putkahdella tuutista ulos, mutta määrät eivät päätä huimaa ja malleja ei ole tuotannossa kuin tasan yksi, mutta se riittää toistaiseksi. Jos valuhommiin tässä ryhtyisi pikkuhiljaa taas, niin saisi noita karvaperseitäkin väkerreltyä. Mikään ei ole niin mukavaa kuin onkia ohkasilla siimoilla reilusta kympistä pienellä karvaperseellä, siinä siimat venyy ja hermoja koetellaan, mutta mikäs sen mukavempaa!

Alla muutama juuri valmistuneista foliopökäleistä, vielä kun saisi tuon folion laadun samalle tasolle Pääevän kanssa, niin ei tarvitsisi korvat punaisena pyyhkiä ostokamaa tasureiden niskaan.

Pääevällä hienoa settiä kaikin puolin, tuo folio varsinkin mahtava! Todella hienoa jälkeä!
Liitteet
Jotain uutta
Jotain uutta
kuvat.jpg (51.57 KiB) Katsottu 19585 kertaa
Vastaa Viestiin