"Tee se itse" tasurit

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja pääevä »

Hienoa settiä se on Riksallakin, huolella tehtyjä puntareita on. :hattu: Myös tuo Moilasen folio kiinnostaa, onko se alla ihan pandafooliota vai mitä ? Sopis kolmipiikkiin hyvin tuo malli kans.
Täälläkin on samat rojektit kun Riksalla, ihan semmoinen pieni karvapersaus on valikoimissa kans, 25mm. Mukavasti on niillä tullu omassa käytössä ongittua. Viimetalvena jo sen askaroin, mutta ei ole aika riittänyt sen tekemiseen, kamat ois valmiina kunhan vaan tekisi. Minulla se tökkää sen saaterin karvatupsun sitomiseen, siihen loppuu motivaatio... :lol:

Tuosta foliosta vielä sen verran alko itteä tympimään kun aina on vaan sitä samaa tyllifoliota tai muita samoja, kun muikussa ja kuoreessa ei juurikaan suomuja näy niin se oli tässä itsellä ajatus taustalla. Mankeleilla ja prässillä olen itsekkin foliot tehnyt mutta en näihin, tuleeko kellään ajatuksia miten tuommoisen kuvion voi oikein helposti ja kätevästi tehdä. Voin sen pian paljastaa kun se on TODELLA helppo juttu ja saa sitten vähän itse vielä sen kanssa soveltaa.... :D
Avatar
Mikko80
Viestit: 12
Liittynyt: 15:44:49 27.01.2016

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Mikko80 »

Uskaltaudutaan kaapista ulos kun kerran karvapersuuksista on ollut puhetta. Tässä meikäläisen ensimmäisiä tekeleitä joita ehkä ahvenillekkin uskaltaa tarjoilla. Maalailut ihan paukkupullolla kun ruiskua ei vielä ole joten ne on vähän karskia jälkeä :) Kimmoke tuohon malliin tuli yhdestä wanhasta tasurista joka osoittautui viimekevään reissulla jostain syystä ihan ylivoimaiseksi. Ennen kuin hauki vei sen mennessään.

Hieno ketju tämä, monelta sudenkuopalta on välttynyt alkumetreillä täältä ja Pääevän mainiosta blogista juttuja lueskelemalla. Todella hienoa jälkeä kyllä monilla tekijöillä, noi Pääevän palikat alkaa kohta sätkimään, senverran realistisen näköisiä ovat :) :hattu:
Liitteet
DSC_1565.JPG
DSC_1565.JPG (87.25 KiB) Katsottu 19892 kertaa
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja pääevä »

No jos nuo on kaiman ensimmäisiä puntareita niin ei voi kuin hattua nostella... jos taso on noin upea jo nyt niin mitä se on myöhemmin. Hyvin on lähtenyt uus harrastus käyntiin. :D
Avatar
Mikko80
Viestit: 12
Liittynyt: 15:44:49 27.01.2016

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Mikko80 »

pääevä kirjoitti:No jos nuo on kaiman ensimmäisiä puntareita niin ei voi kuin hattua nostella... jos taso on noin upea jo nyt niin mitä se on myöhemmin. Hyvin on lähtenyt uus harrastus käyntiin. :D
Paljon on vielä opittavaa ja kokeiltavaa mutta sehän tässä nysväilyssä juuri hienoa onkin. Muutenkin koko tasurihomma on vienyt niin mennessään ettei oikein muu kalastus edes pahemmin enää kiinnosta :D
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja pääevä »

Jatkuvaa oppimista se on kaikilla maailman tappiin asti, mutta tässä se onkin se suola tähän lajiin... :D
Avatar
Mikko80
Viestit: 12
Liittynyt: 15:44:49 27.01.2016

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Mikko80 »

pääevä kirjoitti:Jatkuvaa oppimista se on kaikilla maailman tappiin asti, mutta tässä se onkin se suola tähän lajiin... :D
:juu:
Riksa
Viestit: 109
Liittynyt: 17:52:45 04.02.2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Riksa »

pääevä kirjoitti:Hienoa settiä se on Riksallakin, huolella tehtyjä puntareita on. :hattu: Myös tuo Moilasen folio kiinnostaa, onko se alla ihan pandafooliota vai mitä ? Sopis kolmipiikkiin hyvin tuo malli kans.
Täälläkin on samat rojektit kun Riksalla, ihan semmoinen pieni karvapersaus on valikoimissa kans, 25mm. Mukavasti on niillä tullu omassa käytössä ongittua. Viimetalvena jo sen askaroin, mutta ei ole aika riittänyt sen tekemiseen, kamat ois valmiina kunhan vaan tekisi. Minulla se tökkää sen saaterin karvatupsun sitomiseen, siihen loppuu motivaatio... :lol:

Tuosta foliosta vielä sen verran alko itteä tympimään kun aina on vaan sitä samaa tyllifoliota tai muita samoja, kun muikussa ja kuoreessa ei juurikaan suomuja näy niin se oli tässä itsellä ajatus taustalla. Mankeleilla ja prässillä olen itsekkin foliot tehnyt mutta en näihin, tuleeko kellään ajatuksia miten tuommoisen kuvion voi oikein helposti ja kätevästi tehdä. Voin sen pian paljastaa kun se on TODELLA helppo juttu ja saa sitten vähän itse vielä sen kanssa soveltaa.... :D
Paljasta nyt jo ihmeessä miten tuon taikuroit :D Laitan kuvaa omasta sovelluksesta tässä lähiaikoina, kunnes tulee vaan tuolta tuutista ulos muutama valmis yksilö.
Avatar
Sami552
Viestit: 269
Liittynyt: 19:32:30 16.02.2008
Paikkakunta: Tampere, Hallila

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Sami552 »

Mikko80 kirjoitti:
pääevä kirjoitti:No jos nuo on kaiman ensimmäisiä puntareita niin ei voi kuin hattua nostella... jos taso on noin upea jo nyt niin mitä se on myöhemmin. Hyvin on lähtenyt uus harrastus käyntiin. :D
Paljon on vielä opittavaa ja kokeiltavaa mutta sehän tässä nysväilyssä juuri hienoa onkin. Muutenkin koko tasurihomma on vienyt niin mennessään ettei oikein muu kalastus edes pahemmin enää kiinnosta :D
Komeen näkösiä karvapyllyjä Mikkolla, kyllä noilla jo kelpaa raitapaitoja ronkkia ylös valoon. Ja se on oikein, että on tasurihommat vienyt mennessään ja vielä kun viittii ja osaa tehdä omia puntareitakin! Iso peukku oikean valinnan olet kyllä tehnyt, kyllä noi muut kalastusmuodot niin korvikkeita vaan ovatkin. :wink:
Avatar
Mikko80
Viestit: 12
Liittynyt: 15:44:49 27.01.2016

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Mikko80 »

Sami552 kirjoitti:Komeen näkösiä karvapyllyjä Mikkolla, kyllä noilla jo kelpaa raitapaitoja ronkkia ylös valoon. Ja se on oikein, että on tasurihommat vienyt mennessään ja vielä kun viittii ja osaa tehdä omia puntareitakin! Iso peukku oikean valinnan olet kyllä tehnyt, kyllä noi muut kalastusmuodot niin korvikkeita vaan ovatkin. :wink:
Tattista Sami :hattu: Toivotaan että pääsee tän vuoden puolella jo ronkkimaan. Heitetään villinä veikkauksena Pääevän folioarvoitukseen että olisko kampaa käytetty apuvälineenä? :D
Riksa
Viestit: 109
Liittynyt: 17:52:45 04.02.2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Kampaa itsekkin olisin arvaillut, mutta en sillä itse ole saanut sillä miellyttävää jälkeä.
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja pääevä »

No jospa tästä olisi iloa joillekkin muille kans, en tiedä olenko itsekäs mutta luulen että ei kovin moni näin tee. No laitetaan idea jakoon kuitenkin. :D

Lätkäset sen puhtaan folion tasurin kylkeen ja porakoneeseen nailonharja jolla sitten kivasti saa vedellä just sellasia kuvioita kun haluaa ja tulee aina oikeaan kohtaan ja menee ehken sekuntti siinä hommassa. Paljon nopeampaa kuin painaminen ja yksilöllinen jälki joka kalikkaan.
Paljon on muitakin pyöriviä värkkejä joilla voi kuvioita tehdä, eli nyt prässit ja mankelit romukoppaan... :lol: :D
Riksa
Viestit: 109
Liittynyt: 17:52:45 04.02.2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Riksa »

pääevä kirjoitti:No jospa tästä olisi iloa joillekkin muille kans, en tiedä olenko itsekäs mutta luulen että ei kovin moni näin tee. No laitetaan idea jakoon kuitenkin. :D

Lätkäset sen puhtaan folion tasurin kylkeen ja porakoneeseen nailonharja jolla sitten kivasti saa vedellä just sellasia kuvioita kun haluaa ja tulee aina oikeaan kohtaan ja menee ehken sekuntti siinä hommassa. Paljon nopeampaa kuin painaminen ja yksilöllinen jälki joka kalikkaan.
Paljon on muitakin pyöriviä värkkejä joilla voi kuvioita tehdä, eli nyt prässit ja mankelit romukoppaan... :lol: :D
Hahaha konstit on monet sano mummo, kun kissalla pöytää pyyhki :D
J.Rysä
Viestit: 180
Liittynyt: 14:04:22 01.06.2005
Paikkakunta: Kotka

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja J.Rysä »

KuvaKuva
Riksa
Viestit: 109
Liittynyt: 17:52:45 04.02.2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Ompas täällä ollut hiljaista..kannetaan nyt omaa kortea kekoon. Samaa mallia on vielä kokoa pienempänäkin tuloillaan nämä rungoltaan 5cm koukusta koukkuun. Orava on mahtava uusiutuva luonnonvara näissäkin hommissa.
Liitteet
Tupsuhäntiä
Tupsuhäntiä
crx
Viestit: 108
Liittynyt: 20:57:02 09.07.2011

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja crx »

Taas on sisuskalut päivitetty tulevan talven koitoksia varten. Foliomuikkuja ja ahven.
Kuva
jorgos64
Viestit: 55
Liittynyt: 23:28:56 14.11.2012

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja jorgos64 »

Kun nyt muiltakin tullut rohkeita kaapista ulostuloja niin rohkaistuin sitten itsekin :oops: Pajan(siivouskomeron) ihka ensimmäiset tusaamiset. Kun itse on räpeltänyt noita palikoita niin osaa kyllä entistä enemmän arvostaa tekijämiesten käsittämättömän hienoja tuotoksia!
Liitteet
tasurit.jpg
PeLi
Viestit: 10
Liittynyt: 15:17:17 15.01.2016

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja PeLi »

Jotain uutta pitää yrittää rospuuttoaikana kehittää, jos kalat on vaikka jo tottuneet noihin tämän palstalaisten tuottamiin taideteoksiin. Upsidedown muikkuleather kevennetty tasuri 14 gr. 100 mm koukun mutkasta koukun mutkaan.
(Inspired by Karhu III- designed by PeLi-Kone)
Liitteet
SnipImage.JPG
PeLi
Viestit: 10
Liittynyt: 15:17:17 15.01.2016

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja PeLi »

Muikku, lehtikulli, pari appuraa, salakka ja särki. Hienosäädöt hakusellaan silmien osalta ja AINA jokaisen takin sovittamisen osalta. Onpahan jokainen erilainen.
Ja valokuvaus/ siistin kuvan tallentaminen ei näköjään oo mun juttu :( (ei olis vinkkejä ?)
Liitteet
IMG_3237.JPG
IMG_3237.JPG (70.06 KiB) Katsottu 17619 kertaa
PeLi
Viestit: 10
Liittynyt: 15:17:17 15.01.2016

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja PeLi »

Pahoittelut kuvakokeilusta - vähän selkeämpänä tässä
Liitteet
Capture.JPG
Capture.JPG (82.94 KiB) Katsottu 17603 kertaa
juzzi5
Viestit: 150
Liittynyt: 17:56:02 11.02.2010
Paikkakunta: Lempäälä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja juzzi5 »

Komeita settejä ukoilta 8-)
Itseltä paja edelleen pukkaa enimmäkseen näitä lyijykuvatuksia :lol:
Liitteet
kiiski.jpg
kiiski.jpg (37.28 KiB) Katsottu 17424 kertaa
apotti.jpg
apotti.jpg (34.69 KiB) Katsottu 17424 kertaa
meriväri.jpg
meriväri.jpg (37.77 KiB) Katsottu 17424 kertaa
oranssimaha-ahven.jpg
oranssimaha-ahven.jpg (38.84 KiB) Katsottu 17424 kertaa
muikku.jpg
muikku.jpg (37.28 KiB) Katsottu 17424 kertaa
Avatar
peto666
Viestit: 4
Liittynyt: 20:25:46 19.01.2015
Paikkakunta: länkky
Viesti:

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja peto666 »

konkareille pari kyssäriä karvapersuuksien maalailusta!

ensimmäisekseen pohjamaalaatteko lyijyt ennen ns "pintavärejä"? ja vedättekö lakan lyijyn päälle vai suoraan maalia vaan kehiin?

toisekseen kun persekarvoja sidotte niin liimaatteko sidoksen viä paikalleen jotenkin?

nimimerkillä ekoja tulossa...

Kiitoksia etukäteen vastauksista!
aina tulee kun pyllistää!
Riksa
Viestit: 109
Liittynyt: 17:52:45 04.02.2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Riksa »

peto666 kirjoitti:konkareille pari kyssäriä karvapersuuksien maalailusta!

ensimmäisekseen pohjamaalaatteko lyijyt ennen ns "pintavärejä"? ja vedättekö lakan lyijyn päälle vai suoraan maalia vaan kehiin?

toisekseen kun persekarvoja sidotte niin liimaatteko sidoksen viä paikalleen jotenkin?

nimimerkillä ekoja tulossa...

Kiitoksia etukäteen vastauksista!
Periaate sama, kuin vaapuissa ja kaikissa muissakin uistimissa, eli pohjalle olisi hyvät saada jokin lakka. Kaikille metallipintaisille uistimille olisi kuitenkin suotavaa laittaa pohjalle ennen ensimmäistä lakkausta jokin tartuntalakka/maali ja sitten peruslakkaus ennen maalausta. Näitä tartuntamyrkkyjä on monensorttisia ja itse olen käyttänyt rautakaupasta saatavaa ferrexiä ja otexia, riippuen siitä mitä nyt on tarjolla ollut. CAB:ilta on ilmeisesti tullut myös jokin tähän tarkoitukseen sopiva vesiohenteinen tavara, jota en ole koittanut, mutta ilmeisesti ihan toimivaa tavaraa?

Pohjalakkauksien jälkeen maalaus ja jokunen kerros lakkaa päälle, riippuen siitä kuinka ohutta lakkaa käytät. Persekarvojen sitomisessa itse käytän sellaista taktiikkaa, että leikkaan tikulta tai takulta hännästä kasan karvoja ja sidon niitä pieni nippu kerrallaan koukun varteen kiinni. Tapoja on tässäkin varmasti monia, jotkut taitavat tekijämiehet tökkäävät nipun karvoja kerrallaan kiinni ja sitovat. Sitomisen jälkeen sidos on syytä vahvistaa jollain. Itse käytän sidonnan vahvistamiseen samaa lakkaa kuin tasapainon pintalakkaukseen, tämä mahdollistaa sen, että pintalakkaus ja pyrstökarvojen sidosten lakkaus ikään kuin sulautuu toisiinsa kiinni. Tämä sidonnan lakkaus on helppo suorittaa esimerkiksi kastamalla rautalangan pätkä lakassa ja sivelemällä sillä sidos märäksi. Joku voi tästäkin asiasta olla eri mieltä, mutta itse olen tällä tavalla saanut kestäviä sidoksia.

Toivottavasti nämä ohjeet auttoivat!
kupiainen
Viestit: 125
Liittynyt: 09:45:12 30.11.2010
Paikkakunta: savvoo hiljaa ja kovvoo

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja kupiainen »

Kyllä äijät väsäilee komeita tasureita :hattu: Tässä omia kromi kokeiluja.Himppa tumma kun on mustalle pohjalle tehty,mutta kyllä se tästä lähtee :voeprkl: :nuija: :hmmm...ahaa!: ja taas mennään :D
Liitteet
m_20161125_205418.jpg
m_20161125_205418.jpg (18.52 KiB) Katsottu 17218 kertaa
PeLi
Viestit: 10
Liittynyt: 15:17:17 15.01.2016

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja PeLi »

Cool chrome 8-) , saako udella millä tuo kromaus noin nätisti onnistuu ?
Ei ainakaan kilikali kromimaalilla. Tuollaisen pohjakromin päälle löytyis inspiraatioita vaikka kuinka :wink:
Riksa
Viestit: 109
Liittynyt: 17:52:45 04.02.2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Tässä taas muutama oma kötöstely. Kaikki näistä tosin myyty eteenpäin. Hienoja puntareita ukkelit tekelee. Tuo kromaushomma olis mukava kyllö oppia!!
Liitteet
PhotoEditor-1480155692182-1280x457.jpg
PhotoEditor-1480155733176-1280x475.jpg
PhotoEditor-1480155781284-1280x501.jpg
Vastaa Viestiin