Virittely vinkit

JohnnyGoGo
Viestit: 54
Liittynyt: 11:04:55 29.10.2014
Paikkakunta: Turku

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja JohnnyGoGo »

Taas heräsi sisäinen MacGyverini... Ajattelin että voisin ottaa jossain vaiheessa projektiksi perässä hinattavan sumpun. Ajatuksena olisi Finnfoamista tms muotoilla hydrodynaaminen kelluva reunus johon kiinnittäisin sumppuverkon. Ikäänkuin pieni soutuvene jonka pohja olisi verkkoa ja laidat sitä muotoon leikattua finnfoamia tms. Joku kansivirityskin varmaan olisi paikallaan. Käyttöä tälle ei tietenkään kauheasti kuumien kesäpäivien ja pitkien reissujen lisäksi juuri olisi, mutta eipä tuolle paljoa hintaa tai vaivaakaan tulisi. Kokoluokka varmaan olisi jotain pituus 80-100cm leveys 40-50cm luokkaa. MAhdollisesti voisi laittaa vielä muksujen polkupyörä lipun tms. yliajoja vähentämään.

Puhtaasti ajatuksen tasolla ollaan vielä ja hyvin todennäköisesti into loppuu ennen projektin aloittamistakaan, mutta ajattelin taas tulla nolaamaan itseni hassunhauskoilla ideoillani... Onko muilla tullut käyttötilanteita vastaan jossa moisesta olisi hyötyä, ja onko mielipiteitä kyseen(alaisen)laisen härvelin jarruttavasta vaikutuksesta (liikaako?)? Ampukaa vain surutta alas jos tulee suoriltakäsin mieleen jotain. Härvelin raahamisen ihanuus ainakin itselle tulee ensimmäisenä mieleen.
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

JohnnyGoGo kirjoitti:Taas heräsi sisäinen MacGyverini... Ajattelin että voisin ottaa jossain vaiheessa projektiksi perässä hinattavan sumpun. Ajatuksena olisi Finnfoamista tms muotoilla hydrodynaaminen kelluva reunus johon kiinnittäisin sumppuverkon. Ikäänkuin pieni soutuvene jonka pohja olisi verkkoa ja laidat sitä muotoon leikattua finnfoamia tms. Joku kansivirityskin varmaan olisi paikallaan. Käyttöä tälle ei tietenkään kauheasti kuumien kesäpäivien ja pitkien reissujen lisäksi juuri olisi, mutta eipä tuolle paljoa hintaa tai vaivaakaan tulisi. Kokoluokka varmaan olisi jotain pituus 80-100cm leveys 40-50cm luokkaa. MAhdollisesti voisi laittaa vielä muksujen polkupyörä lipun tms. yliajoja vähentämään.

Puhtaasti ajatuksen tasolla ollaan vielä ja hyvin todennäköisesti into loppuu ennen projektin aloittamistakaan, mutta ajattelin taas tulla nolaamaan itseni hassunhauskoilla ideoillani... Onko muilla tullut käyttötilanteita vastaan jossa moisesta olisi hyötyä, ja onko mielipiteitä kyseen(alaisen)laisen härvelin jarruttavasta vaikutuksesta (liikaako?)? Ampukaa vain surutta alas jos tulee suoriltakäsin mieleen jotain. Härvelin raahamisen ihanuus ainakin itselle tulee ensimmäisenä mieleen.
Veden vastus se taitaa ton hienon idean pahin vihollinen olla. Itekin joskus vähän miettinyt jotain sumppuviritystä, mutta kun muutaman kerran oon melonut Abacon pyöriä poistamatta, niin huomannut, että aika pienikin vastuksen lisääntyminen alkaa pidemmällä matkalla helposti kyrsiä.
Joku sumppulaatikko+vesi/ilmapumppu takaboksiin voisi toimia paremmin.
Nykyisin mulla on vaan takaboksissa sellanen halpa styroksinen kylmälaukku jossa on jäädytetty litran pullo ja muutama kylmävaraaja. Ei kaunista, mutta toimii. Vesipullo toimii samalla varavetenä jos muu juomavesi loppuu.
Onhan tossa tietty tuulipintaa. Lootan voisi madaltaa kun ei niitä kaloja kumminkaan tule otettua kun yhden aterian tarpeiksi vaikka olisi joskus parempikin syönti.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
JohnnyGoGo
Viestit: 54
Liittynyt: 11:04:55 29.10.2014
Paikkakunta: Turku

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja JohnnyGoGo »

Sama itselläkin päällimmäisenä mielessä, että onko mielekäs systeemi jos vähänkään siirtymää. Samalla systeemillä kuin sinulla on ollut normaalitilanteessa ajatus kalat pitää syötävässä kunnossa, tällä hetkellä vain neliskulmainen sanko johon laittanut vähän merivettä viilentämään, mutta kun tulee tuota eräjormailua, eli esim jonnekin saareen riippumattoon yöksi, usein harrastettua kajakkikalastuksen yhteydessä, niin heräsi ajatus tuosta virityksestä. Näihin reissuhin toisaalta poikkeuksetta liittyy myös tuota siirtymää, 15km +-5, niin eipä tuo siihenkään oikein sovi. Viritelmä olisi varmaan parhaimmillaan jos jotain pienehköä järveä tuntitolkulla tahkoaa, niin siinä mukana lilluisi näppärästi. Kauanko suunnilleen tuollaisessa perusstyroksissa normaalilla kalastus tilanteen kannenavailulla pysyy kalat kylmänä? Toki kylmän tavaran määrällä voi tuotakin aikaa pitkittää. Sähkökäyttöisiäkin noita tietysti on olemassa, mutta sille linjalle en ole lähdössä jo sähköturvallisuudenkin takia.

Abacossahan on tuo näennäisesti tarkoitusta varten tehty etuluukun sankokin, johon jonkun oikein virallisen sumppupumpun voisi ehkä jotenkin virittää. Kannen kanssa pelaamiseen ja jatkuvaan ("jatkuvaan"; minä mitään kalaa koskaan saa :D) keulaan hivuttautumiseen tosin kyllästyisin jo ekan kalan jälkeen. Etupainoisuudesta en kovinkaan paljoa huolestuisi, kun on aika rajulla kuormalla vähän avoimemmallakin merellä pärjätty. Silloin tosin taas ei yöpymis rojuja mahdu mukaan ja läpiviennit myös vähän ikäviä. eli kuopattava ideana tuo etuluukkukin.

Taas tämmöstä lämpimikseen jaaritteluahan tämä mutta tulipahan jaariteltua.
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

Perusstyroxin eristyskyky on kyllä hyvä. Ei mitään ongelmaa jos on vaikka kahdeksan tunnin kalastuspäivä ja parin tunnin kotimatka. Lisäämällä kylmävaraajia voi aikaa tietty pidentää tarpeen mukaan.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
JohnnyGoGo
Viestit: 54
Liittynyt: 11:04:55 29.10.2014
Paikkakunta: Turku

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja JohnnyGoGo »

Tuli hommattua sitten kerralla vähän ehkä liiankin kunnollinen kylmälaukku.
http://www.hongkong.fi/fi/kalastus-ja-v ... p/1178488/
Tarpeettoman iso on, mutta hyvin mahtui kajakin kyytiin (Abaco 4.20 on iso takatila) ja oli näppärä käyttää, kun on saranallinen kansi ja vaijereilla estetty kannen liika avautuminen. Ja kuitenkin suhteellisen matala, niin ei niin pahasti ota tuultakaan. Saa sitten ne hauetkin kylmään/siististi talteen kun on silloin tällöin tapana niitäkin ruokasi hakea. Takana yleensä olevan varustelaatikonkin sain vielä juuri ja juuri kyytiin, joskin olen huomannut ettei sieltä ole juuri koskaan mitään tullut vesillä kaivettua, eli jäänee jatkossa pois. Ehkä laukun kylkeen voisi jonkun pienen varusteboksin mustekaloilla tai jopa pysyvämmällä virityksellä laittaa, vaikka keskikonsolissa on kyllä riittävästi tilaa toisaalta... Ehkä myös pari vapaputkea, joskin yleensä kahdella vavalla reissussa ja siihen nykyviritykset riittää. Voi olla että jossain välissä päätän pienempään lootaan vaihtaa, mutta pari reissua tuo on toiminut kyllä hyvin.

Edit: Ja voisihan tuota sumppuboxinakin käyttää jos hommaa hapettimen.

Onko porukalla muuten ollut käytössä jonkinmoisia "hienosäätömeloja"? Eli yhden käden pikkumela tms., jolla tekee pieniä korjausliikkeitä esim. rakenteiden lähellä heitellessä tai kalaa väsyttäessä ilman ankkuria. Huomasin juutuubissa yhdellä kaverilla tuollaisen olleen käytössä ja näytti hyvältä ajatukselta. Pikaisella guugletuksella löysin suomesta tälläisen: https://www.marinekauppa.com/product/60 ... -optiparts
Vahvasti harkinnassa hankkiminen, tai jonkin vastaavan väsääminen.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Tänään laittelin vähän punnituspussia paikoilleen, kun huomasin että sitä on aika hankala käyttää jostain lokerosta käsin... Aurauskeppi nippareilla sisään, ompelin toiseen päähän lenkin ja virittelin jonkin kiinnikkeen, ja avot, nyt vaikutti todella kätevältä. Yritin tehdä sellaisen, että sen voi kääriä kajakin kylkeen, kun ei ole käytössä... Täältähän tuo idea on pöllitty :D
Liitteet
DSC_0108 2.JPG
DSC_0109 1.JPG
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Tapsal
Viestit: 1581
Liittynyt: 10:07:46 24.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja Tapsal »

Tarttis jostain löytää muutama pätkä YakAttackin Geartrack kiskoja, onko härmässä joku kauppias keltä kysyä vai joutuuko tilaamaan maailmalta?
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Welho?
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Tapsal
Viestit: 1581
Liittynyt: 10:07:46 24.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja Tapsal »

Vastaan itse itselleni... Aditassa nyt myös pieni valikoima YakAttackin tuotteita. Kiskoja,kiinnikkeitä, jojoja, vapatelinettä ym. Lisää tulee lähiaikoina. Lisäämme tuotteet kohta aukeavaan verkkokauppaan. Verkkokaupasta löytyy tulevaisuudessa koko Aditan tuotevalikoima. Kajakkivarustelijalle kaiut, plotterit, Ram Mounts kiinnikkeet, akut, liittimet, läpiviennit ym.
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Tapsal kirjoitti:Vastaan itse itselleni... Aditassa nyt myös pieni valikoima YakAttackin tuotteita. Kiskoja,kiinnikkeitä, jojoja, vapatelinettä ym. Lisää tulee lähiaikoina. Lisäämme tuotteet kohta aukeavaan verkkokauppaan. Verkkokaupasta löytyy tulevaisuudessa koko Aditan tuotevalikoima. Kajakkivarustelijalle kaiut, plotterit, Ram Mounts kiinnikkeet, akut, liittimet, läpiviennit ym.
Hyvä meininki jatkuu vuodesta toiseen :juu:

Terveiset välitetty myös Facebookin kajakkikalastajille.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
JyriT
Viestit: 51
Liittynyt: 08:38:08 11.07.2005
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Mun versio ankkurisiirtimistä:
Printataan kasa palikoita, palikat ratkasumassalla ja ruuveilla kylkeen kiin, köysirissat molempiin päihin ja paracordia lenkiksi ja keskelle lenkkiä klipsi.
Jos joku tuntee tarvitsevansa noita palikoita, laittele YV:tä. Niitä pyörii vielä pöydällä kun samalla vaivalla tuli useampi tulostettua.
Liitteet
Asennus
Asennus
kalikoita
kalikoita
Ei haittaa jos se ny vähän rutisee..
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

JyriT kirjoitti:Mun versio ankkurisiirtimistä:
Printataan kasa palikoita, palikat ratkasumassalla ja ruuveilla kylkeen kiin, köysirissat molempiin päihin ja paracordia lenkiksi ja keskelle lenkkiä klipsi.
Jos joku tuntee tarvitsevansa noita palikoita, laittele YV:tä. Niitä pyörii vielä pöydällä kun samalla vaivalla tuli useampi tulostettua.
Asiallisen näköistä jälkeä. Printteri taitaa olla Prusa? Itellä on rakennussarjasta kyhätty pikkuinen Kossel delta. Jossain vaiheessa tarttee ehkä päivittää vähän parempaan, mutta kyllä tolla nykyiselläkin ihan käyttökelposta tavaraa on syntynyt vaikka kuinka.
Ite oon nyt tykästynyt PETG-muovilla tulostamiseen kun on hajutonta ja siistiä puuhaa ja kerrosten tarttuvuuskin on ABS-muoviin nähden parempi. Kestävyydestä ulkokäytössä ei oo vielä hirveesti kokemusta, mutta ihan kohtalainen pitäisi nettijuttujen mukaan olla.
Autoteollisuudessahan paljonkäytetään ABS:n sukuista ASA-muovia, jolla nimenomaa on hyvä UV-kestävyys. Sitä saa myös printerilankana tsekeistä esimerkiksi täältä:
http://stores.ebay.de/toner-3D
En oo ite kokeillut, mutta noiden PETG-lankaa kyllä.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Avatar
JyriT
Viestit: 51
Liittynyt: 08:38:08 11.07.2005
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Jep, Mk2 tsekkiprusa, se aito.
Mä en tykkää PETG:stä yhtään. Ottaa tohon PEI kalvoon niin kovaa kiinni että pei repeää ennenkuin kalikka irtoaa. Mä oon ihastunut noihin Esunin + filamentteihin, niin pla+ kuin abs+, tuntuuvat toimivan huomattavasti paremmin kuin tavalliset ei + merkin omaavat.
Tuon abs:n pitäs kestää aurinkoa ihan jees, mutta värit haalenee. No aika näyttää miten käy, toiseen kylkeen tulee pla:ta ja toiseen abs:ää. Ja säilytyksessä aurinkorasitus on sama.
Ei haittaa jos se ny vähän rutisee..
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

JyriT kirjoitti:Jep, Mk2 tsekkiprusa, se aito.
Mä en tykkää PETG:stä yhtään. Ottaa tohon PEI kalvoon niin kovaa kiinni että pei repeää ennenkuin kalikka irtoaa. Mä oon ihastunut noihin Esunin + filamentteihin, niin pla+ kuin abs+, tuntuuvat toimivan huomattavasti paremmin kuin tavalliset ei + merkin omaavat.
Tuon abs:n pitäs kestää aurinkoa ihan jees, mutta värit haalenee. No aika näyttää miten käy, toiseen kylkeen tulee pla:ta ja toiseen abs:ää. Ja säilytyksessä aurinkorasitus on sama.
Näin mä oon ymmärtänyt, että PEI-kalvoon tarraa helposti liiankin lujaa ja usein käytetään liimapuikkoa päinvastaisessa tarkoituksessa eli heikentämään pitoa, mutta onhan se varmaan ärsyttävää jos on tottunut PEI-kalvon helppouteen.
Ite turaan ton lasilevyn kanssa. PETG-tarttuu hyvin ABS-mehulla pyyhittyyn lasiin. Joillekin PLA-muoveille toimii etikalla pyyhitty lasi, jotkut vaativat vähän liimapuikkoa. Joustava FPE tarttuu vaikka puhtaaseen lasiin. Toi hollantilainen FPE (kovuus 45D) on kyllä uskomattoman sitkeää tavaraa, tuntuu että kestää mitä vaan. Ei tosin halvimmasta päästä, mutta helppo tulostaa ja kun tarttee kestoa ja pientä joustoa, niin on kyllä paikallaan. Esim Plastic2print-tuotemerkillä sitä myydään, valmistaja lienee Dutch Filaments.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Avatar
JyriT
Viestit: 51
Liittynyt: 08:38:08 11.07.2005
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Noita joustavia en ole vielä kokeillutkaan. Pitää laittaa seuraavaan tilaukseen yks rulla ninjafleksiä.
Ei haittaa jos se ny vähän rutisee..
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

JyriT kirjoitti:Noita joustavia en ole vielä kokeillutkaan. Pitää laittaa seuraavaan tilaukseen yks rulla ninjafleksiä.
Mulla taas ei ole Ninjasta kokemusta. Pikkasen rajoittaa toi Bowden syöttö ihan pehmeimpien materiaalien käyttöä. Toi 45D FPE on kovahkoa, sellasta ostoskärryjen pyörän luokkaa. Mitään syöttöongelmia ei ole ollut ja on hämmästyttävän kestävää.
Mulla on stressileluna ollut jo pitkään tollanen yksikerroksinen haitarikumi ja tuntuu, että sitä saa venytellä ja paukutella vapaasti ja silti vielä ehjänä.
Liitteet
Stressilelu
Stressilelu
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Avatar
JyriT
Viestit: 51
Liittynyt: 08:38:08 11.07.2005
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Tää menee varmaan tänne osastoon.
Ei löytyny mittalautaa, piti sekin tehä itte. Jos joku muukin tahtoo moisen tulostaa, tästä kaappaamaan valmiit kuvat:
https://www.thingiverse.com/thing:2443511
Ei haittaa jos se ny vähän rutisee..
jrask
Viestit: 8
Liittynyt: 17:17:07 14.10.2009

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja jrask »

Anchor Wizardista oli tarjous -10% ja ilmaiset postit niin laitoin tilaukseen.
http://www.anchorwizard.com/low-profile ... or-wizard/

Käyttökokemuksia vasta keväällä, mutta ainakin youtube videoiden perusteella vaikuttaa kätevältä.
jvelth74
Viestit: 970
Liittynyt: 19:42:30 05.06.2014

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja jvelth74 »

Tää näyttäis aikalailla huippuunsa viritetyltä vehkeeltä:



Hmmm...Näköjään tämmöinen siis:
https://seasherpa.com.au/products/power-fisha-14-skiff
Seuraava trendi?
- Jukka
satunnainen_onkimies
Viestit: 3
Liittynyt: 15:46:15 17.03.2019

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja satunnainen_onkimies »

Moi. Tuli hommattua tässä kajakki extempore ostoksena viime viikolla. Sain kylkiäiseksi sellaisen ankkurinarusetin, missä tuli ruuvit ja piuhat mukana. Uskaltaako tuollaisen nyt porata kiinni kajakkiin, täytyykö tiivistää reiät silikoonilla tai jollain muulla massalla? Toinen kysymys koskee auton katolle nostamista. Olen nyt hatchback Nissaniini työntänyt 36kg feel free luren peräosasta, maalipintahan siinä ottaa hieman vauriota, joku keskipaksu kangas/jumppamatto auton katon reunassa saattaisi ehkäistä naarmuja? En oikein keksinyt miten tuon saisi sivullta nostettua, hankala saada hyvää otetta. Kolmantena tuli mmieleen, että myydäänköhän alan liikkeissä esimerkiksi jotain kiskoihin kiinnitettäviä telineitä vaikka kännykälle, jjota voisi käyttää vedeltä suojattuna esimerkiksi plotterina?

Eilen tuli heitettyä avausreissu kalavehkeet mukana ja oli kyllä siistiä puuhaa.
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

Moi. Tuli hommattua tässä kajakki extempore ostoksena viime viikolla. Sain kylkiäiseksi sellaisen ankkurinarusetin, missä tuli ruuvit ja piuhat mukana. Uskaltaako tuollaisen nyt porata kiinni kajakkiin, täytyykö tiivistää reiät silikoonilla tai jollain muulla massalla? Toinen kysymys koskee auton katolle nostamista. Olen nyt hatchback Nissaniini työntänyt 36kg feel free luren peräosasta, maalipintahan siinä ottaa hieman vauriota, joku keskipaksu kangas/jumppamatto auton katon reunassa saattaisi ehkäistä naarmuja? En oikein keksinyt miten tuon saisi sivullta nostettua, hankala saada hyvää otetta. Kolmantena tuli mmieleen, että myydäänköhän alan liikkeissä esimerkiksi jotain kiskoihin kiinnitettäviä telineitä vaikka kännykälle, jjota voisi käyttää vedeltä suojattuna esimerkiksi plotterina?

Eilen tuli heitettyä avausreissu kalavehkeet mukana ja oli kyllä siistiä puuhaa.
Tervetuloa joukkoon!

Kyllä runkoon uskaltaa ruuveilla laittaa. Itse teen mahdollisimman tiukat ruuvinreiät ja tiivistän massalla vielä. Polyeteeniin ei oikein mikään kunnolla tartu, mutta olen havainnut, että pieni karhennus ja nopea liekitys saa tavallisen silikoninkin kyllä melko hyvin ottamaan. Varo ettet kierrä kierteitä yli, polyeteeni on aika pehmeää. Omista liekityskokeiluistani on juttua täällä:
http://kalamies.com/phpBB3/viewtopic.php?f=81&t=70569

Noista nostosysteemeistä on pitkät tarinat tässä ketjussa:
http://kalamies.com/phpBB3/viewtopic.php?f=81&t=50546
Omat nykyviritykseni ovat sivulla 6 eli käytän saksalaista Ecklan nostotukea jota myy ainakin Welhonpesä Klaukkalassa.

Kännykän käyttö plotterina on vähän niin ja näin. Kosketusnäyttö pelaa usein aika huonosti suojapussien läpi eikä pussillinen kännykään taida oikein telineessä välttämättä pysyä. Aina ei näytön kirkkauskaan välttämättä auringossa riitä.
RAM Mounts tekee näppäriä, mutta kalliihkoja, tellinkejä moneen tarkoitukseen. Niitä myyvät esimerkiksi Welhonpesä Klaukkalassa ja Adita Helsingissä ja tietty monet nettikaupat
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Tir61
Viestit: 6
Liittynyt: 06:46:39 20.04.2016

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja Tir61 »

Moro,
Itse tein tuonlaisen viritelmän helpottamaan Lure 13.5 siirtämistä auton katolle.
Kölitela imukupeilla.jpg
Kölitela imukupeilla.jpg (112.84 KiB) Katsottu 9561 kertaa
satunnainen_onkimies
Viestit: 3
Liittynyt: 15:46:15 17.03.2019

Re: Virittely vinkit

Viesti Kirjoittaja satunnainen_onkimies »

Kiitos vastauksista! Pari kertaa olen kerennyt kajakilla käymään kalassa, toistaiseksi on vain haukea tullut. Täytyy kyllä se ankkurinsiirto kitti viritellä nyt lähiaikoina, ei ole saanut tuulisellla säällä aina haluttua heittolinjaa ankkuroituessa, kun kajakki pyörii. Pitää lukaista tuo kuljetuskalusto ketju läpi, autoni katon takaosa on hieman naarmuilla tästä kajakin peräkautta nostelusta johtuen.. :D
Vastaa Viestiin