Kalastuskajakit

savolax
Savolainen Siimaleikkuri
Viestit: 1817
Liittynyt: 01:23:26 12.01.2006
Paikkakunta: Savo

Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja savolax »

Mää oon kattellu netissä tuota Synergy 14:aa sillä silmällä. Joskus pitäisi ehtiä tuonne karhuvedelle kattelemaan ja kokeilemaan livenä mitä nuo oikeasti on.
Villes: miltä tuo Synergy vaikutti, jos vakaudesta on valmis tinkimään?
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
Avatar
Hannesvihannes
Viestit: 141
Liittynyt: 16:59:54 25.11.2006
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Hannesvihannes »

Älkää pelkästään noihin Bear&waterin kajakkeihin keskittykö vaan katselkaa ihan mitä maailmalta löytyy. Ei sillai että niissä jotain vikaa olisi vaan että vaihtoehtoja on monia.

Malibua myy myös Suomeen http://seaadventure.se/
Itse ostin heidän Solnan putiikista off-season alennuksella oikein hyvään hintaan tuon X-factorin.
Ocean kayakseja (ja muitakin) myy http://www.north-westimport.net/

Hobie kajakkeja (vähän tyyriimpiä) myy http://www.vestrade.fi/

Muita en juuri nyt tiedä.

Kaikkia valmistajien malleja saa muistaakseni tilattua, mutta koeajettua ei varmaankaan saa kuin muutamia. Noilla aikaisemmin kirjoittamiani lehti ja keskustelulinkkejä kannattaa selata ja lukea käyttäjäkokemuksia jne ennen valintaa.
Avatar
villes
Vikki - Tirehtööri
Viestit: 1643
Liittynyt: 13:29:01 22.04.2005
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja villes »

savolax kirjoitti:Mää oon kattellu netissä tuota Synergy 14:aa sillä silmällä. Joskus pitäisi ehtiä tuonne karhuvedelle kattelemaan ja kokeilemaan livenä mitä nuo oikeasti on.
Villes: miltä tuo Synergy vaikutti, jos vakaudesta on valmis tinkimään?
Synergy tuntui muuten ihan mukavalta, mutta mua häiritti eniten siinä ne laitojen korkeuret. Oli hankala melonta-asento kun lairat tuntui ottavan kyynärpäihin vaikka olen 190cm pitkä.

Ride istui mun takapualeen parhaiten ja tukevuus on ainoastaan plussaa... Lisäksi tuossa synergyssä ei ole pakkausluukkuja joita itse tarvitten v-loppu ym. muilla pitemmillä reissuilla.
Avatar
villes
Vikki - Tirehtööri
Viestit: 1643
Liittynyt: 13:29:01 22.04.2005
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja villes »

Meillä on nyt kaksi kappaletta nuata Rideja, että pääsöö vaikka rouvan kans v-loppuisin "uittamaan melaa" olen daivaassa
Avatar
Jiibee
Viestit: 676
Liittynyt: 09:54:29 14.08.2007
Paikkakunta: Päijänteen ja Keurusselän välissä.

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Jiibee »

Onkos näitä värkkejä muita poljettavia kun tuo Hobie? Outback alko kiinnostaan, vaikka samalla rahalla saa soutuveneen ja sähkömoottorin.
Aina välillä hetken vaikuttaa siltä että asiat sujuisivat mutta kyllä se aina sitten nopeasti helpottaa.

omnis festinatio ex parte diaboli est
Avatar
Hapankaali
Viestit: 605
Liittynyt: 19:57:08 18.11.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Hapankaali »

Mitäpä sitä polkemaan.
http://www.navitek.fi/pdf/OceanFin2010.pdf?catid=24

Tuolla myös jotain
http://www.rtmkayaks.com/
Welhonpesä näyttäisi olevan maahantuoja.
"The only difference between
Men and Boys
is the price of the toys"
Avatar
Trolli
Leffatähti
Viestit: 778
Liittynyt: 08:19:15 12.03.2006
Paikkakunta: Larsmo
Viesti:

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Trolli »

Kolmea eri Ocean Kayaks -mallia pääsin viime keväänä testaamaan heti jäiden sekaan ja yksi malli niistä tuli samantien lunastettua omaan käyttöön. Ja tulevalle kaudelle on jo tilattu tuollainen sähkömoottorilla varustettu malli. Tarkoitus olisi kuitenkin meloa ja moottori olisi vain ns. apuna esim. uistelussa kun vieheitä viriteltäisiin veteen ja mahdollisen kalan väsyttelyssä. 5 solmun vauhtia 80 Ah akulla 5 tuntia ja uisteluvauhtia jo sitten reilusti toistakymmentä tuntia yhdellä latauksella, näin muistelisin messuilla kuulleeni :D.
Avatar
Hannesvihannes
Viestit: 141
Liittynyt: 16:59:54 25.11.2006
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Hannesvihannes »

Mitäs Ocean kayaks malleja kokeilit ja mihin päädyit? Tuleeko eri malleissa vettä keulan yli paljon tai vähempi? VilleS:n kirjoitukset saivat meikäläisen miettimään rouvalle oman kajakin hankkimista ja se saisi olla vähän kevyemmin melottava kuin tuo X-factor joka itsellä on.

Pankaas muuten action-kuvia kunhan saatte.
Avatar
Trolli
Leffatähti
Viestit: 778
Liittynyt: 08:19:15 12.03.2006
Paikkakunta: Larsmo
Viesti:

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Trolli »

Päädyin Prowler Big Game -malliin, eli tuohon leveimpään ja tukevimpaan. Jos tuota kajakkikokemusta olisi ollut hieman enemmän olisin luultavasti ottanut Prowler Trident 15 Angler -mallin, joka kohtuullisesta tukevuudestaan huolimatta liikkui kevyesti.
savolax
Savolainen Siimaleikkuri
Viestit: 1817
Liittynyt: 01:23:26 12.01.2006
Paikkakunta: Savo

Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja savolax »

Tuli sit käytyä Ride 135 hakemassa Sipoosta.
Kaupassa vielä mietitytti jonkin aikaa ottaisiko Riden vai Tarpoonin. Lopulta se leveyden ja ponttoonien tuoma tukevuus käänsi vaakakupin Rideen.
Varustelua vielä vaatii, mutta kyllä tuolla jo alkuun pääsee olen daivaassa

Vielä kun keksisi miten tuon saa yksin auton katolta/katolle nostettua CR-V:ssä :mitaviddua:
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
savolax
Savolainen Siimaleikkuri
Viestit: 1817
Liittynyt: 01:23:26 12.01.2006
Paikkakunta: Savo

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja savolax »

Kyllähän se sieltä katolta alas kunnialla tuli yksinkin :D 8)
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
Avatar
Hannesvihannes
Viestit: 141
Liittynyt: 16:59:54 25.11.2006
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Hannesvihannes »

Jos sulla on rahaa niin hanki tuollainen hullavaattori:

http://www.thule.com/en/US/Products/Wat ... 18974.aspx

Itse totuttelin kajakin nostamista kattotelineille naapurin autolla jotten naarmuttaisi omaani. Kyllä se sinne menee ihan hyvin, mutta ainahan se olisi kivampi jos olisi kaveri mukana.
Avatar
pkartio
Gizan P. Yramidi
Viestit: 596
Liittynyt: 17:10:14 01.02.2006
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja pkartio »

Terve
Meillä on ollut käytössä tuollainen Advanced Elementsin pumpattava kajakki, pari vuotta sillä on melskattu ja kalastuskäytössä ollut vasta vuoden.
Hyviä puolia tuossa on:
-helppo siirreltävyys, ei tarvitse pähkäillä miten saa auton katolle ja pystyy tosiaan tekemään siirtymät vaikka polkupyörällä.
-menee lätkäkassin kokoiseen pussiin eli säilytys on helppoa.
-täytettyä saa parissa minuutissa.
-vakautta on riittävästi, huomattavasti enemmän kuin oikeassa kajakissa.
->2kg haggi vetää sukkelasti perässä
miinuksina
-melottavuus on oikeaan kajakkiin verrattuna toki surkeaa, pärjää jollainlailla noille kovamuoviputkille.
-kiinteästi asennettavat kalavehkeet hankalia, pitää tehdä remmivirityksiä.
-hiekan poisto sisältä silkkaa helvettiä.
-hirvittää hieman se hetki kun oikeasti puhkeaa.
->2kg haggi vetää sukkelasti perässä.
Strumffia strumffaava strumffi...
Paseo
Viestit: 0
Liittynyt: 14:26:20 05.12.2010

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Paseo »

Itse ostin nyt syksyllä RTM Paseon Angler-version (http://welhonpesa.suomalainenverkkokaup ... x9xqyf.pdf) Welhonpesästä ja oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Kajakki on tukeva ja sillä pystyi huoletta kalastelemaan jäiden tuloon asti ilman, että olisi tarvinnut pelätä kaatumista. Oli mulla kyllä kuivapuku päällä jo ihan kuivana pysymisen takia. Ja mitä tohon nousemiseen tulee, niin itse ainakin istuin kajakkiin jo rannalla ja vartaloliikkeellä nytkäytin itseni vesille. Vettä ei kajakin alla tarvitse olla pariakymmentä senttiäkään.

Paseo on aiemmin mainittua Ride 135:sta metrin lyhyempi ja 10 kg kevyempi, joten säilytys ainakin näin kerrostalokämpässä on huomattavasti helpompaa ja kajakin nostaa helposti auton katolle yksinkin. Kuitenkin siinä on ainakin omiin tarpeisiini hyvin riittävät tilat. Suuntavakaus on varmaan heikompi kuin pidemmissä, mutta hyvin oon sillä pärjännyt vähän tuulisemmissakin keleissä. Lisäksi kajakin perässä on rulla, jonka avulla kajakkia voi vetää helposti pidempiäkin matkoja maata pitkin. Rulla toimii hyvin myös epätasaisemmillakin pinnoilla. Ainut missä ei ole toiminut on pehmeät hiekkarannat, joissa rulla ei enää pyöri. Paseossa oli valmiina kaksi integroitua vapatelinettä (selän takana), vesitiivis säilytystila ja muotoiltu penkki. Itse asensin vapatelineen eteen jalkojenväliin, josta vavan näkee uistellessa. Integroiduissa telineissä pysyy hyvin esim. haavi. Lisäksi ostin pehmustetun istuinalusta/selkätuen, jolla saa istumakorkeuden vähän korkeammaksi ja kylmissä vesissä myös takapuoli pysyy lämpimänä. 1,5kg ankkurilla pysyy hyvin paikoillaan, jos ei ihan pehmeä pohja ole. Niin ja Paseo oli noin puolet halvempi kuin Ride 135.

Suosittelen kyllä kajakkikalastusta kaikille vähänkään kiinnostuneille. Fiilis on ihan eri kuin veneestä kalastettaessa ja liikuteltavuus paikoista toisiin todella helppoa. Kauheen pitkiä siirtymiä nyt ei voi suositella. Melontaominaisuudet ei pärjää "normaalikajakeille", mutta tuli sitä itsellä kolmen tunnin reissun aikana vähän yli 12 km melottua gps loggerin mukaan, joten käy se jonkinlaisesta kuntoilustakin.
Avatar
särkilä
Viestit: 537
Liittynyt: 11:30:40 09.01.2011

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja särkilä »

Mua on kans alkanu tää kajakin osto kiinnostaa.Eri kajakkeja on paljon valittavana joten olisiko suosituksia hyväksi ja edulliseksi kajakiksi?
Lähinnä hauestus käyttöön

PikeBoy:Mä voin auttaa kantamisessa 8)
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja psy1 »

särkilä kirjoitti:Mua on kans alkanu tää kajakin osto kiinnostaa.Eri kajakkeja on paljon valittavana joten olisiko suosituksia hyväksi ja edulliseksi kajakiksi?
Lähinnä hauestus käyttöön

PikeBoy:Mä voin auttaa kantamisessa 8)
Ainakin Wildernesin - Ride 135 ja Tarpon 140 ovat erittäin toimivia aluksia.
Edullisia? Se kai on omasta taloudesta kiinni, mutta ainakin hinta ja laatu osuvat mielestäni erittäin hyvin.

Käy Särkilä lukemassa kalastuskajakin valinnasta http://www.kajakkikalastus.fi/smf/ kun ei jaksa kirjottaa kahteen kertaan samoja jorinoita. Palstalla on jokusia aktiivisia harrastajia ja kysymyksiin saa varmasti vastauksia :)


-JuMi-
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
tmu
Hyvätapainen nuorimies
Hyvätapainen nuorimies
Viestit: 791
Liittynyt: 19:31:20 24.04.2005
Paikkakunta: Viiala

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja tmu »

Paha kai noista eroista on kovasti mennä sanomaan, harva kun on kovin montaa mallia käyttänyt. Kivalla kelillä kaikki on hyviä, aallokossa toivon pidemmän olevan hiukan kuivempi (vettä ei roisku niin paljoa syliin kuin lyhyemmässä).

Tosiaan, mulla siinä Xplore 330:ssä oli massaa kyydissä hiukan liiankin kanssa (ukko reilut 90 + muut kamat liki 40 kg ja kajakin ilmoitettu kantavuus 140 kg). Lyhyessä kajakissa paino oli lisäksi hankala kuormata tasaisesti ja siten että kaikki tarpeellinen on helposti saatavilla. Ainoa paikka akulle oli aivan kajakin perässä mikä teki kuormasta peräpainoisen. Hiukan koomisesta kellunta-asennosta huolimatta alus silti selvisi koitoksista kunnialla, vaikka kipparin harkintakyky ja itsesuojeluvaisto ei ihan aina pelannutkaan.

Nyt pihalla odottaa 80 senttiä pidempi versio samasta kajakista, saas nähdä onko parempi. Ainakin joka sentin edestä visvaisempi maissa pyöriteltävä tuo on, vaikkei painoa ole kuin 4 kiloa enemmän. Akun saa kauemmas perästä tai melojan etupuolelle, minkä toivon tasapainottavan kuormaa. Sähkövispilä poljinohjauksella on suunnitelmissa uuteenkin laittaa.

Varsinkin hauenkalastuksessa kajakkikohteet valitaan kai yleensä tarkkaan etukäteen ja vesille pyritään pääsemään mahdollisimman läheltä kalapaikkaa, joten matkanopeus (pitempi kajakki=suurempi runkonopeus) ei välttämättä ole ratkaisevin tekijä. Sen sijaan nostoja, laskuja ja kajakin nostelua saattaa tulla paljon. Jos muu mukana kulkeva kalusto on kevyt, tai edes normaali, saattaa lyhyt kajakki olla mukavampi.

Kannattaa siis miettiä, mitä haluaa. Pitkässä kajakissa on etunsa, kuten lyhyessäkin. Välimallikin voi olla ihan hyvä kompromissi. Sisätilat saman mallin eri kokoversioissa ovat yleensä samat. Kaikki toimenpiteet kajakissa tehdään istualtaan, joten kaiken tulisi olla muutenkin käden ulotuvilla. Pitkästä takakotelosta ei ole isoa hyötyä. Vakautta leveissä Sit On Top:ssa riittää kokemattomammallekin. Kaikki normaalit kalastustoimenpiteet onnistuvat kunhan pitää joo polvet tai takapuolen penkissä koko ajan.

Mutta eniwei, hauskaa kuin mikä. Oudokseltaan hiukan erikoinen kulma kalastaa, mutta sopii jokaiselle, kenessä asuu se pieni tutkumismatkailija.
Liitteet
viisaasti vesillä.jpg
viisaasti vesillä.jpg (77.6 KiB) Katsottu 33591 kertaa
Make my day- Teemun päivä.
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Jokaisen kajakin eroista ei kaikkia tiukkoja faktoja pysty heitteleenkään, mutta monesta kipossa pystyy jo ilman ajamistakin päättelemään(rungon muodoista, mitoista ja kantavuudesta) sen mahdollisia plussia ja miinuksia, sekä hahmottaman hyvinkin sen soveltuvuutta johonkin tiettyyn kalastustyyliin.

SOT kajakin valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota omaan kalastukseen ja paikkoihin joita kalastaa.
Periaatteessa voi ajatella että mitä pidempi ja kapeempi kajakki on, niin sitä suuntavakaampi ja kevyempi se on meloa, mutta se taas vastaavasti syö kajakista vakautta/tukevuutta ja sen kääntyvyyttä.
Eli lyhyesti, uistelevalle pidempi ja kapeempi ja heittelevälle lyhempi ja leveempi.
Jos kalastus on pääosin joki tai lampi "neppailua", niin sillon kannattaa kiinnittää huomiota kajakin kääntyvyyteen. Eli lyhyempi ja pohjan muodoiltaan sileämpi, jotta kajakki on sivuttain liukuvampi ja näin ollen paljon helpommin käänneltävä. Monessa kajakissa on pohjassa selkeä "köli" tai ohjurit jotka pakottavat kajakkia kulkemaan vakaammin suoraan ja näin ollen jarruttavat erittäin tiukkoja tai paikallaan tehtäviä käännöksiä.

Ite en pysty suositteleen markkinoiden pienimpien kajakkejen hommaamista ns. normaalikäyttöön ja syynä on juurikin tuo kuorman kesto. Pieni kajakki rupeaa äkkiä uimaan liian syvällä ja tulee raskaaksi ja märäksi käyttää. Vaikka oletus oiskin että pitkiä siirtymiä omassa kalastuksessa ei tule, niin paremmasta melottavuudesta ja mukavuudesta ei kuitenkaan ole haittaa. Vesilläkin päivän aikana niitä kilometrejä vaan kertyy yllättävän nopeasti. Pitkän päivän kun kalastelee, niin siihen "kotirantaan" voikin yht äkkiä olla 5-10km. Sen matkan tekee jo mielellään köykäsemmin.
Aluks vois myös tietysti ajatella että ostan tuon pienen ja halvan, että pääsen testaamaan touhua, mutta hintaero ei kuitenkaan pienellä ja keskikokoisella ole kuin noin 100€. Eli kyse ei isosta panostuksesta ole ja varmasti ei mene väärään paikkaan.

Pieni kajakki on toki näppärämpi käsitellä maissa ja nostella auton katolle, mutta eipä kyllä ole tuottanut ongelmia 405cm/29kg Ridekään. Sen kanssa kiertelen mettälammet, järvet ja meret. Missään vaiheessa en o tuntenu että se ois vesillä liian iso tai kömpelö, tai että sitä ois liian hankala käsitellä maissa. Muutenkin kajakilla vietetty aika tapahtuu yli 90% vesillä. Eli ennemmin ottaisin mukavat ominaisuudet sinne, kuin että rannalle.

Lämpimästi suosittelenkin siis yleiskäyttöön tuota välimallia = luokkaa 4m. Siinä on tarpeeks näppäryyttä vesillä, tarpeeks melottavuutta ja kantavuudet ei tule vastaan.
Markkinoiden lyhyimmät on omiaan sitten pikku puuhasteluun ja erikoistehtäviin ja markkinoiden pisimmät pitkille matkoille ja vetohommiin.

Jokainen kalastuskajakki on suunniteltu vesille ja jokaisella varmasti kalastelee. Valintaa kannattaa kuitenkin harkita tarkkaan. Alussa tehty säästökin tulee sit kalliiks, jos malli ei miellytäkkään ja se pitää vaihtaa.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
pikeBoy
Viestit: 893
Liittynyt: 20:02:24 03.05.2010

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja pikeBoy »

Suuret kiitokset psy1lle ja tmu:lle neuvoista, rupesin tosiaan tota tarpon 120 sittenkin miettimään kun se ois sen 30 cm pitempi kuin 330 xplore ja kun itsekin olen lähes 2 metrinen :bigboss: Mutta tarvisko se kajakki mun pituselle olla sitten lähemmäs 4 metrinen että saa jalat suoraks?
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja psy1 »

pikeBoy kirjoitti:Mutta tarvisko se kajakki mun pituselle olla sitten lähemmäs 4 metrinen että saa jalat suoraks?
Uskoisin että jokaiseen markkinoilla olevaan kajakkiin muljahtaa tuommoinenkin kaveri. Ja jos ei, niin sit on suunnittelussa tapahtunut paha moka. Kajakin Rungon pituus ei pitäs vaikuttaa istuintilaan. Pienetkin kajakit on kuitenkin suunniteltu ihan isältä pojalle, eli eivät ole lasten malleja :)
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
pikeBoy
Viestit: 893
Liittynyt: 20:02:24 03.05.2010

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja pikeBoy »

psy1 kirjoitti:Uskoisin että jokaiseen markkinoilla olevaan kajakkiin muljahtaa tuommoinenkin kaveri. Ja jos ei, niin sit on suunnittelussa tapahtunut paha moka. Kajakin Rungon pituus ei pitäs vaikuttaa istuintilaan. Pienetkin kajakit on kuitenkin suunniteltu ihan isältä pojalle, eli eivät ole lasten malleja :)
Selvä, kiitos psy1:lle
Avatar
Hannesvihannes
Viestit: 141
Liittynyt: 16:59:54 25.11.2006
Paikkakunta: Turku

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Hannesvihannes »

Käy nyt kuitenkin koeistumassa ennenkuin lyöt eurot tiskiin. Itsellä oli vaikeus saada hyvää asentoa jossain ocean kayakin mallissa, joku malibu kayaks taas oli kauhian leviä ja jossain kolmannessa tuntui laidat kauhean korkeilta. Naantalin venemessuilla toukokuussa pääsee ainakin kokeilemaan joitain kajakkeja minun tietääkseni. Muutenkin hieno tapahtuma.
Avatar
tmu
Hyvätapainen nuorimies
Hyvätapainen nuorimies
Viestit: 791
Liittynyt: 19:31:20 24.04.2005
Paikkakunta: Viiala

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja tmu »

Paraisilla kanssa on mahdollisuus päästä kokeilemaan kajakkeja toukokuussa. Tarkoitus olisi saada paikalle suosituimmat kalastuskajakit B&W:n mallistosta. Seuraa Kalastusaitan nettisivuja, sinne tulee infoa asiasta.
Make my day- Teemun päivä.
diabolo
Rellun piinaaja
Viestit: 862
Liittynyt: 23:11:47 16.07.2007
Paikkakunta: Espoo

Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja diabolo »

Nostellaas tätäkin topiccia :shock: Onko kellään kokemusta noista Freedon Hawkeista. Vaikuttais kiinnostavalta vaihtoehdolta jerkkaamiseen.
http://www.welhonpesa.fi/tuote/1446/freedom-hawk-14
http://www.welhonpesa.fi/tuote/1447/freedomhawk-12
"Homma toimii kuin junan hissi"
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Kajakki kalastus

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

En ole itse ainakaan kuullut kyseisestä laitoksesta kokemuksia Suomen mantereella, mutta varmasti noitakin on ja myös kiinnostaisi tietää kokemuksia.

Itseäni tuossa mietityttäisi tuo paino. Riden heittää yksinkin auton katolle, mutta voisin veikata, että tuossa tulee haaste painon suhteen jos on yhtä rimpula kun itse olen. Tosin eipä tuossa mainita onko tuo paino noiden lisävarusteiden kanssa vai ilman, mutta yleensä paino on ilmoitettu ilman.

Nimimerkki Psy1 pystyy kertoa tarkemmin esim. Ridestä jerkkaamisesta, koska on sitä kyseisestä purkistä käsin harrastanu jo useamman kauden.

Ridestä on tulossa uudistettu malli ensi kaudelle, jota ehdotan kyllä tsekkaamaan.

Toinen vaihtoehto siihen rinnalle on myös uusi Jackson kayakin malli nimeltä Cuda.
Cuda varmaan asettuu hinnaltaa tuon ehdottamasi mallin kanssa aika samoihin, mutta Ride näitä halvempi.
Vastaa Viestiin