Vaatetuksesta

jurppe
Viestit: 213
Liittynyt: 09:52:02 20.12.2009

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja jurppe »

Jarski_K kirjoitti: Mitä hyviä ja huonoja puolia olette löytäneet Bear&Waterin liiveistä (68€ tuntuu olevan AquaDesignin liivit)
http://www.bearwater.fi/kauppa/melontal ... tus_liivi/
Vetoketju p.skana taskusta jo yhden kauden käytön jälkeen. Mielestäni huteran oloiset muutenkin. Luulen että mun täytyy päivittää kajakkiliivit ennen jäiden lähtöä.
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

jurppe kirjoitti:
Jarski_K kirjoitti: Mitä hyviä ja huonoja puolia olette löytäneet Bear&Waterin liiveistä (68€ tuntuu olevan AquaDesignin liivit)
http://www.bearwater.fi/kauppa/melontal ... tus_liivi/
Vetoketju p.skana taskusta jo yhden kauden käytön jälkeen. Mielestäni huteran oloiset muutenkin. Luulen että mun täytyy päivittää kajakkiliivit ennen jäiden lähtöä.
Vetoketjut ei tosiaan oo niitä kaikkein laadukkaimpia, mutta mulla on pysyny kyllä ehjänä toistaiseksi.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
Hynde
Viestit: 117
Liittynyt: 00:00:30 12.12.2011
Paikkakunta: Turku

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja Hynde »

Lämpimän kelin pöksyiksi tuli hommattua Keeperin kahluuhousut http://www.varuste.net/Keeper+Kahluuhousut
ja siihen jalkineiksi Honkkarin vitosen uimatossut. Parin reissun jälkeen tuntuu toimivan ihan ok, eivät ole lämpimälläkään ilmalla ihan kamalan kuumat. Bonuksena voi käydä kahlailemassa matalassa rannassa heittelemässä.
Feelfree Moken 10 Lite, ex. Wilderness Tarpon 160. Tiderace Xplore M retkille, Jackson Super Hero allasharkkoihin
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

Pikkasen alkaa löytyä lääkkeitä sormien ja varpaiden paleluun.
Kaverin (kiitos nimimerkkille samipekkasakari) vinkistä hommasin vesitiiviiksi liimatut Ice Bay neopreenisormikkaat ja parannus on selvä verrattuina entisiin vettä päästäviin tumppuihini. Ainakin Motonet näitä myy pikkasen vajaalla parillakympillä.
Varpaiden palelua ovat helpottaneet Safari Termo-saappaat, jotka ovat samanoloista materiaalia kuin 'Crocs'-kengät ja lisäksi niissä on fleece-vuori. Ostin itselleni neljä numeroa isommat kuin normaali kengän numero, mutta ehkä olisi pitänyt ottaa vielä yksi koko isompi, että alle mahtuu väljästi paksut sukat, kuivapuku ja villasukat. Näitä on ainakin Tarjoustalossa ja Honkkarissa.
Ei vielä täydellistä, mutta kyllä näillä valoisan ajan merellä sinnittelee.
Viimeksi muokannut jorkkiporkki, 23:16:44 14.09.2015. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Avatar
Hynde
Viestit: 117
Liittynyt: 00:00:30 12.12.2011
Paikkakunta: Turku

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja Hynde »

Minulla on kylmänä aikana käytössä fleecekynsikkäät, semmoiset joissa on sormien päälle vedettävä yhtenäinen rukkanen. Sinne sitten pistän kemialliset kädenlämmittimet. Näprääminen sujuu kynsikkäillä ja hyrräkelaa voi käyttää rukkasmallina. Lämmittimet pysyy hyvin siellä rukkasessa, vaikka ne on vedetty syrjäänkin. Mulla sormet palelee tosi herkästi, mutta tuolla pärjää. Fleece tietty kastuu, mutta kun ne kiertää aina välillä kuivaksi, niin ovat ihan lämpimät. Minä ainakin vaihtelen uistimia, otan valokuvia ja teen kaikkea nypläämistä jatkuvasti siinä päivän aikana, joten kynsikkäät ovat paras valinta.
Feelfree Moken 10 Lite, ex. Wilderness Tarpon 160. Tiderace Xplore M retkille, Jackson Super Hero allasharkkoihin
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja izengard »

jorkkiporkki kirjoitti:hommasin vesitiiviiksi liimatut Ice Bay neopreenisormikkaat ja parannus on selvä verrattuina entisiin vettä päästäviin tumppuihini. Ainakin Motonet näitä myy pikkasen vajaalla parillakympillä.
Varpaiden palelua ovat helpottaneet Safari Thermo-saappaat
Hyvinkin samoilla linjoilla on tullut minullakin mentyä.
Olen aika arka kylmälle, tai siis minua alkaa kovasti harmittamaan jos sormia tai varpaita palelee, töissä on saanut sitä lajia kokeilla sillain että siitä maksetaan ja se otti päähän sillonki. Vapaalla mielummin ei ollenkaan sitten sitä palelua mulle, kiitos.
Ostin ne motonetin "ice bay":t ja olen tyytyväinen, voin suositella.
Uistimen vaihto leikariin ja kalanperkuu onnistuivat nuo käsissä kuten kaikki muukin vetouistelussa tarvittava kelan- ja kalankäsittely.
Jaloissa jotkut Igloo++ -lämpökengät jotka ostin kerran 30€ hintaan "ku halavalla sai.". irrotettavalla sisävuorilla että saa kuivaksi ja pestyä tarvittaesa.
Pysyy hyvin varpaatki lämpimänä ja mies hymyilee.
-Ismo
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Minäki erehdyin ostamaan samaiset nepparirasat Matonetistä. Hyvinhän niillä pärjäs tänään, mutta niin pärjäs kyllä Rapalan kynsikkäilläki. Siirtymät meloin noilla nepparihanskoilla, mutta kalastuksen hoidin kynsikkäillä.

Powerbootsit oli hukassa, joten tän päivän keikka meni tollasilla barefoot-verkkokangaskengillä ja yllättäen niilläki pärjäs (siis jalassa pari hyvin ohutta villasukkaa, kuivapuvun kalvosukka, ohut nepparisukka ja nuo kengän kuvatukset). Toki olin vetäny fleecetakin ja yhdet kalvohousut vielä kuivapuvun päälle, niin oli kroppa koko ajan mukavan lämpösenä (piti mennä siirtymät tosi rauhassa). Pukeutuminen tahtoo olla näillä keleillä haastavaa, kun siirtymillä tuppaa tulla hiki ja sitte kalastaessa hiipii vilu, kun on paikoillaan pidempään. Touh
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Ronttimus
Viestit: 7
Liittynyt: 21:55:15 26.09.2013

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja Ronttimus »

Moi,
Mitäs neuvoisitte aloittelijalle vaatetuksen suhteen: Kalastan joella ja rataudun usein saariin perhostelemaan (=paljon kahlausta). Kesäkeleissä päällä on kahluuhousut ja nastapohjaset tukevat kahluukengät. Olen tuumaillut jotain pukua neopreenisukkamallisena, jotta voi laittaa kyseiset kahluukengät. Mutta sitten askarruttaa toi puku kovan melomisen suhteen. Meinaan virtapaikat välillä teettää töitä oikein urakalla. Puvun pitäisi olla kestävä (sääret varsinkin saa kivissä kyytiä), kevyt&hengittävä (aktiivisen liikunnan takia) ja sukkamallinen.
???
Avatar
MMan
Viestit: 176
Liittynyt: 13:14:18 15.01.2012
Paikkakunta: Tornio

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja MMan »

Terve. Mie kahlaan aikalailla ja meloskelen tuota Torniojokea ees sun taas. Käytössä Ursui gemino aktive 4-tex neopreenisukilla. Ensin oli tekstiilisukat mutta aina oli kylmä tai kastelin saappaat kun menin liian syvään. Vaihdatin huollon yhteydessä neopreenisukat ja olen oikein tyytyväinen. käytän yhden numeron ylikokoisia( sopii sukkia ) Simmsin kumipohja kahluukenkiä. hiekka ei nouse vehkeeseen ja on hyvä liikkua kaikilla pinnoilla. Olen siirtynyt pitämään paksusti vaatetta alaosassa ja kevyesti yläosassa. kaytän lisätakkina kahluutakkia, tarvittaessa fleeseä väliin ja tauoilla untuvatakkia niin voin säädellä lämpöä.-tex malli siksi että siinä on lahkeet kengän päälle. Geminossa on hyvä että voi ensin touhuta lastaus ym hommat ja laittaa lopuksi yläosan päälle. Uusista malleista tuo easy on kiinnostava kun vetoketjua voisi aukaista ja höyryjä päästellä yläosasta ulos. Polvet ja persuus suojattu hyvin niissä ei kulumia 5 vuodenkaan jälkeen. Kaulamansetti menee uusintaan toista kertaa, olen itse repinyt auki. T: M
Affen
Percalan Fluviatilis
Viestit: 454
Liittynyt: 08:45:26 28.08.2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja Affen »

Hemmetti, pakko se on varmaan kuivapukuun investoida kun polttelisi kauden aloitus, mutta ei ilman kuivapukua tuonne viitti lähteä.

Nyt tässä punnailen MPS:n, eli välikuivapuvun ja vaikkapa tuon väliltä: http://www.welhonpesa.fi/tuote/1462/urs ... ainen-5116

Easyn hinta karkaa turhan korkeelle. Tuo 4-tex materiaalina kuitenkin mietityttää, onkohan turhan hikinen ja kannattaisiko kuitenkin pari saturaista vielä laitella nippuun jotta saisi goretexiä?
"Ne tekee,jotka osaa,jotka ei osaa,ne arvostelee"
Avatar
MMan
Viestit: 176
Liittynyt: 13:14:18 15.01.2012
Paikkakunta: Tornio

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja MMan »

Affen kirjoitti: Tuo 4-tex materiaalina kuitenkin mietityttää, onkohan turhan hikinen ja kannattaisiko kuitenkin pari saturaista vielä laitella nippuun jotta saisi goretexiä?
4-texillä pärjännyt hyvin( gemino aktive)n.5 vuotta. Hengittää mielestäni hyvin. Huom! ei kokemusta goremalleista

Tässä mallissa on hyvä kun yläosan voi pukea punnertamisten jälkeen. Olen käyttänyt päällä vielä perhokalastustakkia sateella ettei yläosa kastu ja haihduta niin paljon=selviää vähemmällä alusasuissa joten hengittää paremmin. T: M
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

Ostin kokeeksi Biltemasta purjehduskäsineinä myydyt tumput.
Tuntuvat toimivan kesällä kivasti sekä meloessa, että kalojen käsittelyssä.

Kuvasta poiketen mun käsineissäni kämmenpuolen sormiosat ovat kokonaan samaa materiaalia kuin toi kämmenosa.
Johtuneeko sitten siitä, mutta koot tuntuvat aika pieniltä, Mulle sopii just just toi XXL ja normaalisti käytän #10 käsineitä.

http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Muut/V ... 000020895/
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
JohnnyGoGo
Viestit: 54
Liittynyt: 11:04:55 29.10.2014
Paikkakunta: Turku

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja JohnnyGoGo »

Pistin tilaukseen HellyHansenin jokutex-sadeasun joiden alle sitten MPS-kuivapuku ja kengiksi varmaan ursuitin Neopreeni tossut. Aiemmin tullut mentyä vähän turhan raskailla, joskin muuten aivan hyvillä Daiwan kahluuhousuilla ja softshell takilla, mutta alkanut saappaiden kömpelöys ja paino ketuttamaan. Myös vähän epäilyttää miten noilla raskailla housuilla saisi uitua itsensä takaisin kajakille jos sattuu nurin menemään. Toivottavasti on sadeasu sen verran väljä että saan lämpimästi vaatetta alle. Onko porukka noita nepparikenkiä (6,5mm) talvella kehdannut käyttää, vai meneekö liian viluisaksi kuivapuvusta huolimatta?

Edit: no olihan tuolla jo noita nepparitossuasioitakin puitu kun vaivauduin lukemaan
Edit2: Ja hanskoinahan on SnowFoxin kalastushanskat joista etusormi ja peukku auki, ja kylmemmillä nuo paljon puhutut Ice-jotain neopreenit.
JohnnyGoGo
Viestit: 54
Liittynyt: 11:04:55 29.10.2014
Paikkakunta: Turku

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja JohnnyGoGo »

Hyvin pelitti yllämainittu vaatetus. Uskalsin ihan surutta uittaa jalkoja, ja oli huomattavasti kevyempija notkeampi tunnelma touhutessa.
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

JohnnyGoGo kirjoitti:Hyvin pelitti yllämainittu vaatetus. Uskalsin ihan surutta uittaa jalkoja, ja oli huomattavasti kevyempija notkeampi tunnelma touhutessa.
Kelin mukaanhan se on mentävä. Nyt toimivat vielä nepparitossut mainiosti, mutta kun luotain alkaa näyttää veden lämmöksi nollaa lähellä olevia lukuja, niin paljon kivampaa on jos ei tartte jalkoja ollenkaan kastella.
Abaco on sen verran tukeva, että kyytiin pääsee helposti kuivin jaloin jos jalassa on esimerkiksi noi Safari Termot tai vastaavat hyvin eristävät saappaat ja niiden alla villasukat, kuivapuvun sukat ja alimmaisena vielä mukavat ulkoilusukat.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Raikali
Viestit: 288
Liittynyt: 14:22:35 23.10.2012
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja Raikali »

Itseä vähän jännittää nyt kun kylmät kelit alkavat että millä sitä tarkenisi. Olen käyttänyt kahluuhousuja housuina ja yläosana kelin mukaan milloin mitäkin. Enkä usko tästä kauhiasti vaihtavani kylmemmillekään keleille mutta kengät huolettavat. Kahluukengät jalassa mennyt tähän asti mutta nyt pitäisi jollain saada jalat lämpimiksi. Ongelmahan tässä on kun on kuivapukua, kahluuhousujen neopreenisukkaa, villasukkaa ja joku ulkoilusukkakin 47 koon jalassa niin mistä ihmeestä mä löydän saappaat mihin tuollainen setti mahtuu?
JarnoLaitinen
Viestit: 74
Liittynyt: 18:47:58 13.03.2010
Viesti:

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja JarnoLaitinen »

Miksi saappaat?
Eikö noi kahlareiden nepparit, villasukat ym riitä..
Mä olen ainakin lukuisia kertoja talvella perhokalassa mennyt tuolla varustuksella ja niin hyvin monet muutkin.
Saappaat tuntuu siitäkin ikävältä varustukselta, että jos vedet nurin, niin nehän on heti vettä täynnä ja sitä myöden ei se turvallinenkaan vaihtoehto.
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

Paleleminen on tietty yksilöllistä, mutta kyllä mä ainakin oon oikein koleilla keleillä noita saappaita arvostanut.
Kajakilla kuluu helposti aika monta tuntia viimassa jalat märkinä, joten neppareissa ainakin mulla tullut kylmä. Ehken oo vaan osannut oikeanlaisesti vetää sukkia alle.
Tottahan se on, että kippitilanteessa vettä täynnä olevat saappaat eivät helpota, mutta ilman kuivapukua kylmissä olosuhteissa lähteminen on vaarallisuudessaan vielä ihan omaa luokkaansa.
Raikalille vinkkinä, että jenkkilästä ainakin tilaamalla saa isojakin kokoja kaikenlaisista kengistä. Kattelin esimerkiksi Muck Boot-kokotaulukkoa ja siellä suurin koko on 21 jota ei löydy helposti edes muunnostaulukoista. Koko lienee jotain 58-59 eurooppalaista eli aika miehekäs lapikas on kyseessä!
Muck Boot oli vaan esimerkkinä, en tunne tuotetta enkä tiedä yhtään sen sopivuudesta kajakkikäyttöön.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
JarnoLaitinen
Viestit: 74
Liittynyt: 18:47:58 13.03.2010
Viesti:

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja JarnoLaitinen »

Kyllähän tuollaiset nykyaikaiset "pilkkisaappaat" on ovat lämpöisyydessään omaa luokkaansa.
Itse kun ostin ns neopreenimelontatossut pari viikkoa sitten, niin mitoitin ne niin että jalkaa laitettaessa ensimmäisenä ohut ns tavallinen sukka, sitten paksu vaellussukka, villasukka ja sitten pelastuspuku päälle ja nepparitossu jalkaan. Jos ei 25v tupakkaa imenyt tuolla pärjää, niin sitten voi jäädä kotiin.

Kylmillä olen enemmän huolissani käsistä kun niillä pitäisi jotain tehdäkin, eli ei voit tuupata tumppua ja rukkasta päällekkäin sitä mukaan kun kotoa ja kaupasta kokoa löytyy...

Kerrospukeutuminen kai tässäkin on se paras vaihtoehto?
JohnnyGoGo
Viestit: 54
Liittynyt: 11:04:55 29.10.2014
Paikkakunta: Turku

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja JohnnyGoGo »

Viime talvena tuli nuo Ice bay:n paksut neopreenihanskat todettua lämpimiksi, joskin en paukkupakkasilla kajakkia uita jo kelojen jäätymisen takia (ja silloinhan yleensä voi käydä pilkillä).

Käytännössä tuo uusi asusysteemini on oikeastaan lämpimämpi kun vanha eristämätön PVC +kumisaapas kahluuhousu, koska Neopreeni lämmittää märkänäkin, kun kumisaapas ei tehnyt juuri muuta kun suojasi kuivapukua ja johti kylmää. Mitoitin Neopreenitossun siihen malliin, että mahtuu sama setti kuivapuvun alle, kun vanhalla asusysteemillä, jolla siis viime talvena pikkupakkasilla vesillä pärjäsin. Eli villasukka, paksu ja pitkävartinen hiihtosukka, perussukka ja kuivapuvun (pus)sukka. Menevät tossun sisään ilman liikaa ahtamista (eristyksen tiivistymistä turhaksi), ja kun en muutenkaan ole jaloista herkästi paleltuvaista sorttia, niin uskoisin että tuolla pärjää pikku pakkasellakin. Kokeilemalla tosin vasta näkee riittääkö.

Pilkkisaappaat on kyllä varastossa odottamassa, mikäli totean asukokonaisuuden riittämättömäksi.
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

On se ihan mahdollista, että mun nepparitossut ovat vaan vähän liian tiukat, eli sukista puristuu liikaa eristävää ilmaa pois. Kolmilla sukilla en oo edes koskaan kokeillut.
Tarttee tutkailla tilannetta, noi Safarit ovat kyllä Abacossa tosi hyvät, mutta Discon kanssa tulee ehkä jalkatilassa vähän ahdasta, en oo vielä kokeillut.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
JohnnyGoGo
Viestit: 54
Liittynyt: 11:04:55 29.10.2014
Paikkakunta: Turku

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja JohnnyGoGo »

jorkkiporkki kirjoitti:On se ihan mahdollista, että mun nepparitossut ovat vaan vähän liian tiukat, eli sukista puristuu liikaa eristävää ilmaa pois. Kolmilla sukilla en oo edes koskaan kokeillut.
Tarttee tutkailla tilannetta, noi Safarit ovat kyllä Abacossa tosi hyvät, mutta Discon kanssa tulee ehkä jalkatilassa vähän ahdasta, en oo vielä kokeillut.
Onhan noissa neopreeninpaksuuksissakin ymmärtääkseni aika merkittäviä eroja lämmityskyvyn suhteen, kun paksumpi sitoo huomattavasti paremmin lämmennyttä vettä tai jotain. Nuo Ursuitin taisi olla 6,5 mm+ kevyt vuorentapainen. Toivottavasti on riittävä, jos paksuus edes kenkien tapauksessa on niin merkittävä asia.

Meikäläisen tulee käytännössä aina käytettyä peräsintä, ja alkoi jo nuo kahluuhousujenkin saappaat, mallia peruskumppari, olemaan 46 koon jaloilla turhan kömpelöt ja painavat. Siksi pyrin myös noita pilkkisaappaita mahdollisimman pitkälle välttelemään (ei mahdu edes ukko kajakkiin kun ne pedot kaivaa esiin). Mutta tosiaan jää nähtäväksi kun tulee oikeasti kylmät vedet.
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaatetuksesta

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

Tuli mun rakkaisiin Ice Bay-neopreenitumppuihin pieni reikä peukalonhankaan.
Yritin ensin jollain joustavalla normiliimalla paikata, mutta eihän siitä tullut mitään.

Hetken googlailtuani löysin positiivisia kommentteja liimasta nimeltä Black Witch.
Pientä lisägooglailua ja kappas vain..Welhonpesästähän sitä löytyi hyllystä.

Ainakin toistaiseksi olen varovaisen optimistinen. Tulos tuntuu lupaavalta, mutta käyttöhän sen keston kertoo.
Kannattaa toi tökötti pitää mielessä jos tarttee nepparivarusteita korjata.

Samalla reissulla ostin varastoon Seam Grip-nimistä tököttiä, joka on tarkoitettu joustavien materiaalien vuotavien saumojen tiivistämiseen. Mahdollisesti kokeilen sitä kuivapuvun tihkuvaan sukkasaumaan ellei puvun valmistajalla ole jotain parempaa ehdotusta.

Näillä keleillä vuotavilla sormikkailla ei tee oikein mitään. Tänäänkin huiteli veden lämpö paikasta riippuen 0,5-1,5 asteen välillä, mutta kädet pysyivät taas kuivana.

Motonet näkyy muuten korvanneen ton Ice Bay:n jollain vähän erityyppisellä 'Inuit Ice Grip'-sormikkaalla. En vielä ottanut mukaan kun korjasin noi omat.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Vastaa Viestiin