Dashboard viritykset

Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Laitelkaas kuvia omista systeemeistä.

Viikonlopuks saanen omani ja pääsen taas viritteleen meloottia olen daivaassa
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Etolasta löytyy mustaa PE levyä, jos joku haluaa rakennella. Hintaa noin 70€ nelkku, eli tulee maksaan joku 7€.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Yhtenäistä, koko kajakin levyistä versioo en oo vielä tehny/kokeillu, mutta tuossa nyt vielä yks kuva tämän hetken kokoonpanosta.

Kuva
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Viittis
Viestit: 80
Liittynyt: 18:50:57 26.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Viittis »

Eilisen värkkäilyä 10mm polyeteenilevystä, pientä laittoa vailla.

Hienohelmoille vaatis vielä viilaa ja santapaperia, itse en vielä ajatellut niitä heilutella. Kalastetaan ensin.

Kuva
Elämäntapana kalastus
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

Viittis kirjoitti:Hienohelmoille vaatis vielä viilaa ja santapaperia, itse en vielä ajatellut niitä heilutella.
niinpä sä haluutkin vaan höylää! :dogbed:

muok. paljonko tuli maksamaan tuo?
Viittis
Viestit: 80
Liittynyt: 18:50:57 26.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Viittis »

10€ maksoi tuo muoviläpyskä, 10mm PE-levystä tuon tein.

Eipä varmaan kalliiksi tule loput sälät, muutamasta eurosta kyse. Jos vaan on kunnon työkalut ja ruuvipenkki, niin mukavahan tuota on työstää. Tässä kuvasta omasta työpöydästä:

Kuva
Elämäntapana kalastus
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Kävin eilen kans hakemas levyä Etrasta... Joutuu varmaan ens viikolla askartelemaan jotain... olen daivaassa

Otin paksumpaa palaa jaloiksi ja 10 millistä varsinaiseen boardiin... Saa nähdä mitä siitä saa aikaseksi. :oops:
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
Jaska
Viestit: 100
Liittynyt: 22:08:46 25.04.2005
Paikkakunta: Masku

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Moron pojat, minkä paksuisesta tavarasta nuo jalat ovat?
Eikö 10 mm ole tuohon kiskoon hieman kapea, Ajattelin itse joskus sitten hommata hieman paksumpaa jaloihin, 15 mm ehkä.
JaskaA
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Jaska kirjoitti:Moron pojat, minkä paksuisesta tavarasta nuo jalat ovat?
Eikö 10 mm ole tuohon kiskoon hieman kapea, Ajattelin itse joskus sitten hommata hieman paksumpaa jaloihin, 15 mm ehkä.
Mulla on vielä projekti alottamatta, ku meinaa olla kiirusta, mutta mä otin 20 millistä jalkoihin. Se on melkeen ton kiskon (22 mm) levyinen, eli just passeli. 15 millinen pysyy kyllä kiskon päällä, kun ura on 11 milliä... :mitaviddua:
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
Hynde
Viestit: 117
Liittynyt: 00:00:30 12.12.2011
Paikkakunta: Turku

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Hynde »

Tuommoisessa mallissa dashboard on tällä hetkellä, eipä ole tarvinut paljoa viritellä. Oikeastaan vähän riisuin, otin toisen vapatelineen pois, kun ei tullut sitä käytettyä mihinkään järkevään, eli uisteluun monella vavalla. Nyt säilytän toista vapaa penkin takana olevassa vapatelineessä. Vapatelineen tilalle pistin kompassin, sitä on mukava tiirailla retkellä. Oikeassa reunassa on kaiun anturi Harmonyn nivelletyn varren päässä, se näkyy alemmassa kuvassa, samaten kuin kahvoissa pikalinkuilla oleva ankkuripeli sinisine naruineen. Ja liikkuva kalastusmajakin näkyy rannalla punaisena pläkkinä.
Tarp16das.jpg
Tarp16das.jpg (72.45 KiB) Katsottu 17158 kertaa
Tarp16da2.jpg
Tarp16da2.jpg (85.13 KiB) Katsottu 17148 kertaa
Feelfree Moken 10 Lite, ex. Wilderness Tarpon 160. Tiderace Xplore M retkille, Jackson Super Hero allasharkkoihin
Jarski_K
Viestit: 209
Liittynyt: 13:03:16 16.06.2010
Paikkakunta: Tampere

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jarski_K »

Ride 135 on tilattu ja jonkinlainen dashboard olisi kätevä, niin ei menisi turhaan aikaa kaikujen, vapatelineiden ym. kiinnittämiseen ja irroittamiseen. Muutama asia on jäänyt virityksissä arveluttamaan:

Kuinka hyvin dashboardissa saa kaksi vedossa olevaa vapaa pysymään sen ison tai maapallon tarttuessa vedossa kiinni? Riittääkö kaupallisissa tuotteissa jäykkyyttä, etteivät rupea kallistelemaan ja paukkumaan?

Kuinkas Ride 135 kiinnityskiskot, milloinka ne alkavat paukkumaan edellä mainituissa tilanteissa, kokemuksia?

Ideaalitilanne olisi, jos Dashboardiin saisi kiinni
-Kaiun ja akun (7-11Ah)
-2 Ramia
-Puhelimelle teline
Illalla hilpeinä kaljaa, aamulla kalpeina hiljaa.
Avatar
Hynde
Viestit: 117
Liittynyt: 00:00:30 12.12.2011
Paikkakunta: Turku

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Hynde »

Jarski_K kirjoitti: Riittääkö kaupallisissa tuotteissa jäykkyyttä, etteivät rupea kallistelemaan ja paukkumaan? Kuinkas Ride 135 kiinnityskiskot...
... -Kaiun ja akun (7-11Ah) -2 Ramia -Puhelimelle teline
Luulen että ennen on kajakki nurin ja mies uimassa, tai siima katki, ennenkuin Harmonyn dashboard tai Riden kiskot vääntyvät. Ja hyvin sopii kaikki noi sun kamppeet siihen, minulla oli samanlainen kalustus, tosin kännykän sijasta gps, ja vielä valotolppa siinä keskellä. Otin kyllä toisen Ramin irtokiiinnitykseen, kun halusin lisää vaihtelumahdollisuuksia kokoonpanoon.
Feelfree Moken 10 Lite, ex. Wilderness Tarpon 160. Tiderace Xplore M retkille, Jackson Super Hero allasharkkoihin
Jarski_K
Viestit: 209
Liittynyt: 13:03:16 16.06.2010
Paikkakunta: Tampere

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jarski_K »

Kiitoksia tiedoista, uskaltaapi sellaisen hankkia tahi itse nikkaroida astetta jämymmän jos kerta kiskot ei irtoa ja aikaa riittää talven pimeinä iltoina.

Syyhyttäisi jo päästä virittelemään :wink:
Illalla hilpeinä kaljaa, aamulla kalpeina hiljaa.
Powie
Viestit: 21
Liittynyt: 09:44:11 28.02.2012

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Powie »

Mulla on tollanen kevytversio, 20mm leveetä, 5mm paksua alumiinikiskoa, siihen on hyvä ruuvailla kierteitä, kiinnittää poppareilla juttuja yms. Olennaisin tarkoitus itsellä oli lisätä asioille kiinnityspisteitä, niin ettei ole pelkoa että räppäkäpylä viskoo kamoja peruuttamattomasti yli laidan.

Kuva
taho
Viestit: 339
Liittynyt: 12:35:17 12.09.2007
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja taho »

tossa olis mun oma, vielä pitää jotain ehkä lisäillä ja kaiku tulee sit joskus toiseen reunaan.
piti laittaa kännyllekki kolo että saa kuvattua tarvittaessa.. :roll:
Liitteet
viri...jpg
viri...jpg (43.97 KiB) Katsottu 16477 kertaa
taho
Viestit: 339
Liittynyt: 12:35:17 12.09.2007
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja taho »

Jarzi75 kirjoitti:Kävin eilen kans hakemas levyä Etrasta... Joutuu varmaan ens viikolla askartelemaan jotain... olen daivaassa

Otin paksumpaa palaa jaloiksi ja 10 millistä varsinaiseen boardiin... Saa nähdä mitä siitä saa aikaseksi. :oops:
nykyään muuten pitää tilata tota levyä ku niillä ei oo enää sirkkeliä täälä vaasan Etras.
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

taho kirjoitti:
Jarzi75 kirjoitti:Kävin eilen kans hakemas levyä Etrasta... Joutuu varmaan ens viikolla askartelemaan jotain... olen daivaassa

Otin paksumpaa palaa jaloiksi ja 10 millistä varsinaiseen boardiin... Saa nähdä mitä siitä saa aikaseksi. :oops:
nykyään muuten pitää tilata tota levyä ku niillä ei oo enää sirkkeliä täälä vaasan Etras.
Juu. Jäi näemmä mainitsematta, että hain nuo levyn palat Jyväskylästä, kun ajelin sielläpäin... En oo muistanu laittaa kuvia omasta, mutta hyvin samannäköinen sen on ku nää muutki. Projekti on vieläki hiukan keskeneräinen... :oops:
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Jarski_K
Viestit: 209
Liittynyt: 13:03:16 16.06.2010
Paikkakunta: Tampere

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jarski_K »

Etran vihreästä 15mm vahvasta HD-polyeteenistä suunnittelin tällaisen virityksen. Jalkojen alla samasta levystä 22mm leveät palat, jotta istuu 135 Riden kiskojen päälle hyvin. Levy maksoi Etrasta ~20€ leikattuna. Allekirjoittanut kuvassa oikealla.

Kuva

Kiskoihin kiristettynä tuntui aika jämyltä paketilta. Hieman pitää jalkojen aluspalaa koneistaa vielä kaltevaksi, jotta kiristäminen ei vääntäisi pöytästä kaarelle. 135 Riden kiskot kun eivät näytä olevan vaakatasossa vaan kumpikin on kallellaan hieman ulospäin.

Kuva

Jos joku tarvitsee osviittaa mitoista niin voin laittaa piirrustukset jos vastaavan haluaa tehdä/teetättää tai vain ihmetellä mittoja, jolla saa toimivan paketin.
Viimeksi muokannut Jarski_K, 09:10:37 14.02.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Illalla hilpeinä kaljaa, aamulla kalpeina hiljaa.
Avatar
Marwin
Viestit: 61
Liittynyt: 19:46:02 23.08.2012
Paikkakunta: Raasepori

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Marwin »

mulle voisit iskee... Pitäis ma kotiuttaa toi 135 melokki bearilta.. Jos vaik sais rikattua valmiiks.. Lounaisellla rupee pääseen kohta vesille...
Navigare Necesse Est,
Vivere Non Est Necesse
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Onko toi Ride135:een sopiva dashboard leveytensä puolesta passeli myös Commander 140:een? Mulla on toi amme tuolla metrisen lumen alla pressussa - oisko jollain Commanderiin sopivaa dashboard-mittaa vähän helpommin saatavilla?
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja psy1 »

catch_a_fish kirjoitti:Onko toi Ride135:een sopiva dashboard leveytensä puolesta passeli myös Commander 140:een? Mulla on toi amme tuolla metrisen lumen alla pressussa - oisko jollain Commanderiin sopivaa dashboard-mittaa vähän helpommin saatavilla?
140 Commanderiin 65cm leveyttä. Tais olla Ridessä kapeempi?
Tarviks tosta muuta infoo?
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Jarski_K
Viestit: 209
Liittynyt: 13:03:16 16.06.2010
Paikkakunta: Tampere

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja Jarski_K »

En tiedä Harmonyn Boardista mutta yllä oleva tekeleeni on myös 650mm leveä. Kiinnityspisteiden välimatkaa saa siirrettuyä välillä 520-610mm, mikä ainakin toimii 135 Ridessa. Tämähän ei sinänsä vastannut kysymykseen...
Illalla hilpeinä kaljaa, aamulla kalpeina hiljaa.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Dashboard viritykset

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Kiitos infosta, noi mitat varmaan riittää alkuun. Mikä noiden dashboardin jalkojen funktio muuten on? Ergonomian parantaminen? Vai onko kiskojen tasalla oleva taso jotenkin enemmän melomisen tiellä?
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Vastaa Viestiin