Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

wirolainen
Viestit: 25
Liittynyt: 17:43:25 03.01.2010

Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja wirolainen »

Morjes,

olen aikeissa aloittaa tämän uuden harrastuksen, josta olen jo jonkin aikaa haaveillut. Nyt kun youtubesta on videoita tarpeeksi katseltu ja kuume nostettu huipuunsa, niin olisi varmaan aika tehdä päätöksiä kajakin hankinnasta.

Kalastus tulisi pääasiassa keskittymään joelle, pikkujärville ja merenrannikolle/siltojen alustoille. Kohdekaloina ahven, hauki ja kuha. Kalavehkeinä perushaspeli ja perho.

Budjettia olisi käytettävissä ihan maximissaan 1000€. Tämä on siis aivan maksimi ja siihen hintaan pitäisi sitten jo sisältyä kajakki sellaiseen valmiuteen että ei tarvitsisi heti lähteä kaupasta hakemaan lisäkilkkeitä... Kajakin koko pitäisi olla sellainen että sitä saa yksin siirrettyä/raahattua peräkärryyn ja pelipaikoille. Itse olen 172cm/65kg. Toki käytettynä hankkiminen olisi myös mahdollista, mutta en ole noita kyllä mistään löytänyt.

Bear-waterin sivuilta olen katsellut seuraavia vaihtoehtoja: (onhan siellä toki muitakin malleja :) )
Ride 115 780€ (meneekö budjettiin?)
Xplore 330 Angler 540€
Prescador 10,0 Angler 590€

Onko noissa malleissa jotain ihan radikaaleja eroja vai pärjääkö noilla kaikilla ihan peruspikkureissuilla?
Mitä pitäisi ottaa huomioon ennen kajakin hankkimista?

Kiitos!

-Vesa
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Moooro!


Ehdottomasti Ride 115! Sille ei löydy käyttötarkoituksiisi edes kilpailijaa noissa pienemmissä melooteissa.
Muutenkin noissa pienissä SOT luokissa ei tarvi edes miettiä muita, jos vaan rahapussi kestää. Ainoana poikkeuksena kovemmin virtaavat joet. Sinne joku tasapohjainen alus jolla pystyy tekeen erittäin nopeat suunnan muutokset = Tarpon 120.

Pescador 10 soveltuu vain ja ainoastaan lampien kalasteluun. Koko on sitä luokkaa, että laitteesta ei löydy minkäänlaisia ominaisuuksia vesille. Puuttuu myös kunnon istuin ja säädettävät jalkatuet. Heikko kantavuus saa äkkiä aluksen uimaan liian syvällä.

Xplore 330 on kans erittäin pieni ja liukas laitos. Tuolla nyt juuri tekee pienempiä reissuja, mutta en voi suositella kuin lammille ja joille. Puuttuu myös kunnon istuin ja säädettävät jalkatuet. Heikko kantavuus.

Ride 115 on kalliimpi kuin kaksi edeltävää, mutta sijoitettulle summalle saa vastinetta isolla veellä!!
Vaikka Ride on lyhyt, niin melontaominaisuudet on kuin isommassa aluksessa, olematta kuitenkaan liian kankea pyöritellä. Pienille ominainen kääntyily meloessa jää hyvin pieneks ja aluksella on mukava tehdä siirtymiä. Käyttäytyy myös ankkuroituna sekä regatessa huomattavasti paremmin. Kantavuus on ihan omilla lukemillaan ja siten käyttömukavuus säilyy kuormattunakin, eikä tarvi pelätä vaikka keli pääsisi yllättämään. Istuimeen on annettu ajatusta monipuolisineen säätöineen ja jalkatuet saa kohdistettua juuri itselle sopivaks. Edessä olevat kiskot tekee elämän kajakin rajallisissa tiloissa huomattavasti mukavemmaks. Kaikki asennukset saa helposti toteutettua käsien ulottuville ja niitä on kätevä siirrellä tarvittaessa. Myöskin aluksen vakaus painii omassa luokassaan, ei kaadu ja voi seistä.
Hirveen vähän huonoa sanottavaa Ridestä on muihin "vastaaviin" verrattuna. Painoa on 5 kiloo enemmän kuin muissa, että siihen voi valinnan kaataa.

Jos Ride menee liian kalliiks, niin ehdottomasti ennemmin Tarpon 120, kuin Pesca tai Xplore.
Tuossa välissä säästää sen 60€.

Tarpon 120 on lyhyt ja pohjaltaan pyöreämpi, joten on myös erittäin liukas ja herkkä kääntyileen. Suuntavakaus ei ole hyvä, mutta ei aivan susikaan. Tällä kyllä tekee jo siirtymiäkin, ilman että se on yhtä helvettiä. Kantavuus riittää normi touhuiluun ja tilaa on tarpeeks. Istuin, jalkatuet sekä kiskot on isoa plussaa!! Erittäin toimiva vekotin lammille, järville ja menee kyllä saaristossakin, kunhan isommat aallot ei pääse yllättään. Näin lyhyt laite on isommassa aallokossa ärsyttävä meloa.


Bearista kannattaa koittaa hieman tingata. Ei ne hinnat ole välttämättä ihan kiveen hakattu ;)
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
wirolainen
Viestit: 25
Liittynyt: 17:43:25 03.01.2010

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja wirolainen »

Kiitos vastauksesta.

Tuohon Ride 115 suuntaan mieli on alustavasti kääntynytkin, siitä löytyy aika vähän negatiivista palautetta...

-V
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Eihän sitä välttämättä tartte ku melan, liivit, narua ja ankkurin. Helposti pysyy alle tonnissa.

Lisukkeena sitte kärry, ankkurin siirtolenkki, pari vapatelinettä, telinettä työkaluille, punnituskehto, tarvikelaatikko (vrt. jenkkien milk crate), gps, kaiku, jne. Niin ja voihan sitä kiertovesisumppuki olla hyödyllinen, jos täkyilee tai haluaa pitää saaliin hengis...

Mä laitoin poikien Rideen yhden Ram 117U-vapatelineen (Sikakallis, mutta paras. Kysy hintaa nimim. Tapsal), ankkurin siirtolenkkiä varten Harkenin 29 mm carbo cheek -pylpyrät (siisti asennus, eikä kolaja) 12 € x2, naru muutaman euron, rosterinen umpirengas muutaman euron, ankkurinaru Biltemasta 12,95 €, Zigzag-cleat -narulukko jotain 5 €, parit rosteriset karabiinihaat n. 2-3 €/kpl, ankkuri on alle kympin, 10 mm:n polyeteenilevystä tehty teline työkaluille pari €, rosteriruuveja öbaut kympillä, 4 mm:n alumiinilatasta itte sahatut/kierteytetyt mutterit kiskoihin ei maksa juuri mitään. Mitäs tää ny sitte tekee??? Olisko kaikkiaan menny poikien kajakin varusteluun alle 150 euroo...

Omaan 135 Rideen oon laittanu pari noita Ram 117U -telineitä. Lisäksi Scottyn uppojalka, johon on perhovapateline ja rocket launcher, kaiku (Elite-4X) ulkopuolisella anturilla, itse rakennetussa jalustassa sekä erillinen GPS (Oregon 450) Ram-telineellä. Ankkurilenkki on sama kuin yllä, samoin työkaluteline.

Kaikua en oo vielä pojille laittanu. Niitähän saa perusvehkeitä uutena kaupasta alle satkulla. Harmonyn perusmela maksaa 65 € (ota 235 cm). Ja sitte tietty tinkaa sen Bearista melootin kans sopuhintaan. Mulla on ittellä ne halvat kalastusliivit Bearista, oliko 68 €? Tavallinen veneilyliiviki kelpaa, jos pitää tinkiä. Juniorit on pärjänny niillä. Ne maksaa öbaut 25 €.

Varusteluunki saa palamaan helposti parin kajakin hinnan, jos hifistelee, mutta kohtuurahalla pääsee ihan hyvin alkuun. Eniten hintaa tulee lisää noista kaiku/plotterivirityksistä ja akuista.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
wirolainen
Viestit: 25
Liittynyt: 17:43:25 03.01.2010

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja wirolainen »

Jees,

multa löytyykin jo tuollainen ~100€ kaiku (ollu käytössä pilkinnässä ja välillä ruuvattuna soutuveneen perään kiinni) ja GPS on puhelimessa. Veneilyliivit löytyy, kahluuhousut, yms. varusteet. Peräkärrykin löytyy jo, pitää vaan tehdä siihen sitten vielä kajakkia varten oikein kunnon tuet.

Tosiaan tuo mela ei kuulu hintaan, eli sellainen nyt ainakin puuttuu vielä. Lisäks joku ankkuri ja sellainen köysiviritelmä pitää sitten rakentaa. Vapa- ja työkalutelineitä pitää hommata. Noista nyt ei montaa sataa euroa tule.

Mites olette muuten siirtäneen kajakin autolta veteen? Ihan vaan raahanneet maata pitkin? Vissiin kestää tuollaisen Riden pohja ihan hyvin tuollaista kulutusta? Jossain videossa vain näin, että äijä nosti kajakin parin pyörän päälle (vähän niinkuin nokkakärryt) ja sillä näytti siirtyminen sujuvan aika köykäsesti...

Ei kai tuosta sitten pahasti pääse budjetti paisumaan. Kotona helpompi perustella investointia kun tietää itsekkin mikä euromäärä tulee riittämään.

Perhana että tuo kuume nousee... :D

-
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

wirolainen kirjoitti:Jees,

multa löytyykin jo tuollainen ~100€ kaiku (ollu käytössä pilkinnässä ja välillä ruuvattuna soutuveneen perään kiinni) ja GPS on puhelimessa. Veneilyliivit löytyy, kahluuhousut, yms. varusteet. Peräkärrykin löytyy jo, pitää vaan tehdä siihen sitten vielä kajakkia varten oikein kunnon tuet.

Tosiaan tuo mela ei kuulu hintaan, eli sellainen nyt ainakin puuttuu vielä. Lisäks joku ankkuri ja sellainen köysiviritelmä pitää sitten rakentaa. Vapa- ja työkalutelineitä pitää hommata. Noista nyt ei montaa sataa euroa tule.

Mites olette muuten siirtäneen kajakin autolta veteen? Ihan vaan raahanneet maata pitkin? Vissiin kestää tuollaisen Riden pohja ihan hyvin tuollaista kulutusta? Jossain videossa vain näin, että äijä nosti kajakin parin pyörän päälle (vähän niinkuin nokkakärryt) ja sillä näytti siirtyminen sujuvan aika köykäsesti...

Ei kai tuosta sitten pahasti pääse budjetti paisumaan. Kotona helpompi perustella investointia kun tietää itsekkin mikä euromäärä tulee riittämään.

Perhana että tuo kuume nousee... :D

-
Kyllä se kuume helpottaa, ku ostat vaan sen vekotteen.

Mä ostin Biltemasta sen kanoottikärryn, millä sais vietyä siististi rantaan. En oo käyttäny kertaakaan tositoimissa. Mä oon tähän mennessä päässy autolla kohtuulähelle (max. 200 metriä) ja siitä vaan kylmin ilmein vetämällä vesille. Jyrkät louhepenkat oon yrittäny kantaa vesille ja lastannu vasta siellä romut kyytiin. Onhan tuolla pohjassa naarmuja ja lisää tulee joka reissulla, mutta kyllä sitä aika kauan kärsii hinkata. Siellä perässähän on se vaihdettava kulutuspalaki olemassa.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
buster84
Viestit: 1
Liittynyt: 09:26:34 07.04.2013

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja buster84 »

Voin suositella Moken 12,5 kajakkia. Itse aloitin myös tänä vuonna kajakkikalastuksen ja ei löydy mitään moitittavaa kyseisestä kajakista. Omasta mielestä erittäin vakaa (pystyy jopa kalastamaan seisaalteen), suht. nopea meloa, kääntyy hyvin ja tuo pyörä vakiona on aivan loistava ominaisuus laskiessa/nostaessa kajakkia vedestä. Merellä olen kajakkia eniten käyttänyt ja allokossakin liikkuu hyvin.
Kannattaa kysästä welhonpesästä pakettitarjousta jos tarviit myös melan ja liivit (huom. kannattaa ottaa pisin mahdollinen mela).
wirolainen
Viestit: 25
Liittynyt: 17:43:25 03.01.2010

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja wirolainen »

Siellähän se Ride115 nyt on ulkosalla. Pitäiskö mennä viereen nukkumaan vai hakea sisälle sängyn viereen?! olen daivaassa

Huomenna kokeilemaan ja sitten virittelemään ankkuri ja kaiku paikoilleen!

Mahtava fiilis! :D
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

:juu:
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja izengard »

Loistovalinta.
Tervetuloa joukkoon. :)
Papaecho
Viestit: 42
Liittynyt: 19:27:06 27.06.2013
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja Papaecho »

Uusi kajakkikalastaja ilmoittautuu vesille. Tosin vedet saa odottaa vielä vähintään viikon, mutta nyt on Ride 135 tilattu. Ai että tätä tunnetta kun on jo vuodenvaihteesta alkaen fiilistelly ja nostatellu kuumetta. Kohta elämä on vaan niin paljon parempaa :bigboss:
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Tervetuloa joukkoon tummaan!

Kajakin hankinta on todellakin avain parempaan elämään. Saaliit kasvaa, kunto kasvaa, maailma pelastuu, yöpakkaset makuuhuoneessa ovat historiaa jne... olen daivaassa
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
wirolainen
Viestit: 25
Liittynyt: 17:43:25 03.01.2010

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja wirolainen »

:D

Kyllä, elämä vaan on paljon parempaa tämän hankinnan jälkeen!
Eilen illalla olin kuhaa meloskelemassa ja oli kyllä niiiin mukava liikkua äänettömällä kajakilla lipuen ja kuhaa jigaillen. Vielä vähän extra sydämen tykytystä tuo haavitseminen aiheuttaa.

Ihan vaan siksi kirjoitin, ettei pääse kuumees laskemaan :wink:
Papaecho
Viestit: 42
Liittynyt: 19:27:06 27.06.2013
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja Papaecho »

Erikoista miten, sen jälkeen kun päätin kajakin hankkia, ympäriinsä ajellessa näkee nykyään pelkkiä "pakkopäästä" kajakkilampia, -ojia, -jokia, -lahtia jne. Pirkanmaan kartta esiin ja tikalla arvonta käyntiin...
hobao
Viestit: 33
Liittynyt: 16:49:06 16.03.2014
Paikkakunta: tuusula

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja hobao »

mä päädyin mokeniin 12,5
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja psy1 »

hobao kirjoitti:mä päädyin mokeniin 12,5

Muutama viikko sit noita kattelin ja tuumailin, että saavat varmaan ens kaudelle istutettua Lure tyyppisen jakkaran tuohon Mokeniinkin. Oikein mallikas alus kyllä muuten.
Kirjottele ihmeessä joku rapsa kyseisestä kiposta, kun saat päiviä taakse.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
MV1
Viestit: 4
Liittynyt: 14:54:45 13.07.2015

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja MV1 »

Tarttisin myös neuvoja kajakin hankintaan. Bearwater myy edullisesti kevyttä ja kätevän kokoista calypso-kajakkia, jolla kantavuutta 145 kg. Riittääköhän se jos kalastaja kamppeineen painaa about 105 kg vai meneekö lutraamiseksi? Olisi niin mainion kevyt ja halpa tuo malli, että houkuttaa.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

MV1 kirjoitti:Tarttisin myös neuvoja kajakin hankintaan. Bearwater myy edullisesti kevyttä ja kätevän kokoista calypso-kajakkia, jolla kantavuutta 145 kg. Riittääköhän se jos kalastaja kamppeineen painaa about 105 kg vai meneekö lutraamiseksi? Olisi niin mainion kevyt ja halpa tuo malli, että houkuttaa.
Mallia tuntematta sanoisin, että aika lailla lutraamiseksi menee. Jos budjetti on valintaperusteena, hae käytettyä. Ja jos meinaa edes hiukan pikkulampia isompia vesiä kiertää, niin pituutta kajakille mun mielestä vähintään ~12'.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Jaska
Viestit: 100
Liittynyt: 22:08:46 25.04.2005
Paikkakunta: Masku

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja Jaska »

JaskaA
MV1
Viestit: 4
Liittynyt: 14:54:45 13.07.2015

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja MV1 »

Raha ei varsinaisesti ole valintakriteeri, vaan helppo liikuteltavuus. Toi 3 metrinen vois jopa mahtua vähän irvistäen auton takaluukkuun. Riden kannalla pitkään olin, mutta painoa on niin pirusti, huoh.

Olen jo hyväksynyt sen, että märkää touhua on joka tapauksessa eli ei se lutraaminen sillä tavoin haittaa. Mutta jos koko lattia lainehtii koko ajan, niin voi syödä miestä. Merellä olisi tarkoitus mennä, aika lähellä rantaa kylläkin.

Ehkä mä soitan liikkeeseen ja kyselen/menen kokeilemaan.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

MV1 kirjoitti:Raha ei varsinaisesti ole valintakriteeri, vaan helppo liikuteltavuus. Toi 3 metrinen vois jopa mahtua vähän irvistäen auton takaluukkuun. Riden kannalla pitkään olin, mutta painoa on niin pirusti, huoh.

Olen jo hyväksynyt sen, että märkää touhua on joka tapauksessa eli ei se lutraaminen sillä tavoin haittaa. Mutta jos koko lattia lainehtii koko ajan, niin voi syödä miestä. Merellä olisi tarkoitus mennä, aika lähellä rantaa kylläkin.

Ehkä mä soitan liikkeeseen ja kyselen/menen kokeilemaan.
Esim. mun 3,6m pitkä RTM Abaco painaa kai n. 33kg, luulisin että tuo on aika tyypillinen paino muillekin 12' kajakeille.

Auton takaluukkuun tunkemista en ymmärrä ollenkaan, paljon helpompaa tuollainen pulkka nyt on katolle heittää pl. korkeat pakut. Jos taas SOTin paino tuntuu isolta, voisi olla aiheellista tiirailla vaikka kanootteja. Esim. Welhonpesän Kolibri. Tai ilmatäytteinen kajakki - se ehkä keveyskriteerin lisäksi voisi olla autoonkin sullottavissa.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Itse asiassa merikelpoisuus ja keveys yhdistyy aika hyvin yhdessä SOTissa, jonka minä tiedän - RTM Tempo. Foorumilla on yksi myynnissä: http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... akki-77283

Valmistaja ilmoittaa 24kg painoa ja 170kg kantavuutta.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
MV1
Viestit: 4
Liittynyt: 14:54:45 13.07.2015

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja MV1 »

Onko kellään kokemusta Wilderness systemsin Aspire 105-kajakista? Ei varsinainen kalastuskajakki, mutta vaikuttais ihan soivalta peliltä.
JarnoLaitinen
Viestit: 74
Liittynyt: 18:47:58 13.03.2010
Viesti:

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja JarnoLaitinen »

MV1 kirjoitti:Onko kellään kokemusta Wilderness systemsin Aspire 105-kajakista? Ei varsinainen kalastuskajakki, mutta vaikuttais ihan soivalta peliltä.
"soiva peli" varmaankin tarpeista kiinni. Miksei tuo varsin passeli ole jos ei ole tarve siellä vesillä liikkua/meloa ja ei tarvitse paljoa tavaraakaan kyytiin, ts. varmaan erittäinen soiva peli vaika mökkivesille mennä heittämään virppaa siihen lähikaislikon kulmille.
Dunnock
Viestit: 178
Liittynyt: 08:11:15 18.10.2007
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ensimmäinen kajakki ja harrastuksen aloitus

Viesti Kirjoittaja Dunnock »

Muutamia vuosia kalakajakin hankintaa pohtineena, jos saisi kohta jo jotain aikaiseksi..

Otetaan suosituksia vastaan, käyttö olisi pääasiassa rampittomilla vesistöillä, jonne ei pulppari ja traikkupelillä pääse, ja tietty rospuuttoaikaan siellä mistä ensimmäiset sulat löytyvät. Ehkä enimmäkseen kohteena pienet ja keskisuuret järvet. Kalatustyylinä enimmäkeen normijigailua, vertsuilua ja ehkä mahdollisesti pienimuotoista uistelua. Ei mielellään ihan hirmuinen kivireki, jos innostuisi joskus meloskelemaan ihan hupimielessäkin.

Ride, Lure, Moken, Commander, muu? Budjetti mieluummin niukka, mutta kuitenkin kerralla sellainen peli ettei tarvitse heti alkaa vaihtamaan.

Jos jollain sattuu olemaan myynnissä tuohon sopivaa, niin saa tarjota.
Vastaa Viestiin