Vuotava WS Tarpon 120

Powie
Viestit: 21
Liittynyt: 09:44:11 28.02.2012

Vuotava WS Tarpon 120

Viesti Kirjoittaja Powie »

Oliskos pojilla vinkkiä mitä kehittää ratkaisuksi kun jo reilusti takuuaikansa ylittänyt T120 vuotaa keulaluukustaan jo sateella 5l vettä sisään, aaltoja en uskalla edes ajatella? Eikä ole tälle kaudelle päässyt testaamaan. 2vk on kiulu ollut vasta poissa olohuoneesta tällä kaudella ja senkin ajan pyörien päällä pihalla. Luukut on kiinni, mutta keulaluukku tuntuu jotenkin vääntyneeltä, penkin puoleisesta päädystä useamman millin irti tiivisteestä.

Toissa kesänä kun viimeksi olin vesillä vuoti jostain (arvatenkin luukusta) jo silloin hiukan sisään, mutten osannut pitää sitä kauhean poikkeavana, kunhan pidin isoa pesusientä mukana, millä kuivata sisätilaa tarvittaessa, mutta nykyisillä litramäärillä alkaisi jo kaipaamaan pilssipumppua.

Surffiessa löysin kyllä viitteitä siitä ettei ole ollut mikään kaikkein harvinaisin ongelma.
http://wildernesssystems.ning.com/forum ... 1#comments

Bearille en ole vielä ehtinyt soittaa, että mikä on heidän kantansa, etenkin kun takuuaika on jo ummessa, mutta tuskin kysymisestä paljoa haittaakaan on?

Toinen juttu on sitten tehdasasenteinen vapateline, toisen pohjatulppa kun ei ole tainut koskaan olla paikallaan, eli ei juurikaan uskalla käyttää jos haluaa ajatella sisätilaa tiiviinä. Mutta mitä siihen kehittäisi ratkaisuksi, kun ei raajat yllä keskiluukusta vapatelineen pohjaan?
Avatar
MMan
Viestit: 176
Liittynyt: 13:14:18 15.01.2012
Paikkakunta: Tornio

Re: Vuotava WS Tarpon 120

Viesti Kirjoittaja MMan »

Ota ensin yhteys beariin ja kokeile mitä saat sitä kautta.

itselläni on 160:n joka vuoti myös keulasta. Tiiviste rutussa ja ei istunut tasaisesti liitukokeessa. koko luukku väärin suunniteltu mutta ei siitä sen enempää. myös keskiluukku vuosi.
kun otin luukut kehyksineen irti niin selvisi että luukun kehykset kiristetty liian tiukkaan. muovi aaltoili eikä pitänyt ja asennus muutenkin huono. asensin etuluukun uudelleen massaa säästämättä ja laitoin luukun huuleen lisätiivisteeksi D mallin ikkunatiivistettä. Koska olen iso poika niin laitoin keskiluukkuun 25 mm korotuksen muovilevystä ja kiinnitin massaa säästämättä. Keskiluukun tiivisteen alle kiersin 2 kierrosta perhojuoksusiimaa(muovipäällysteinen 0,60 mm naru ) nyt on kiinnitykset napakat ja laite kestää painepesuritestin, ei vettä sisään. Luukun tiivistettä saa kuuulemma ARES nimisestä liikkeestä metritavarana. liitetään yhteen liimalla. itse en ole vielä uusinut tiivistettä kun pitää huulitiivisteellä ja minulla suurin vuoto taisi tulla kehyksen ja rungon välistä ja keskiluukusta joka lillui vedessä ennen korotusta. Minun tapauksessa bearista ei ollut apua.

Vapateline: irrota. tee pohja umpinaiseksi ja asenna takaisin massan kanssa

Jos haluat elää varman päälle niin avaa kaikki ruuvit ja laita ruuvilukitteen kanssa takaisin. itsellä hävisi keulakahvan ruuvi. sen sain bearilta. enää ei irtoile. testaus letkuttamalla tulpat kiinni tai painepesurilla.

T: M
Powie
Viestit: 21
Liittynyt: 09:44:11 28.02.2012

Re: Vuotava WS Tarpon 120

Viesti Kirjoittaja Powie »

B&W lähettää uuden tiivisteen, toivotaan että se riittää tuo kierommankin reunan tiivistymiseen.
Vastaa Viestiin