Opan pyöreä savustin

Alueen säännöt
Kuinka tehdään maailman paras kalasoppa?.... Mitä tarvitaan savolaiseen kalakukkoon. Kaikki reseptit ja murkinavinkit...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Lassi
Viestit: 3
Liittynyt: 23:31:37 11.02.2007

Opan pyöreä savustin

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Minulla on vain muutaman kerran käytetty Opan pyöreä savustin. Siis se, joka laitetetaan sähkögrillin päälle tai kaasuliekkirenkaan päälle. Opan tuotenumero tälle on 6821.

Laitehan on tehty ohuesta rosteri-pellistä. Aloin tänään ihmettelemään kun puhdistettaessa huomasin, että savustimen rasvapellissä on vaikka kuinka monta pientä reikää! Siis syöpynyt jo puhki. Savustinta on käytetty 5 max 10 kertaa. Näinkö heikkoa laatua nämä nykyään ovat? Melkoisen pettynyt olen :evil:

Miten ihmeessä ruostumaton pelti voi yleensä syöpyä puhki? Ei ymmärrä...

Kaloihin olen laittanut aina merisuolaa ennen savustusta. Mutta noin helposti syöpyvää materiaalia...
vetorauta
Uunikauppias
Viestit: 573
Liittynyt: 22:27:07 12.08.2011

Re: Opan pyöreä savustin

Viesti Kirjoittaja vetorauta »

Myyjäliikkeeseen tai valmistajalle vain valitusta tuosta tapauksesta. Ei noin heikkoa voi hyväksyä.
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: Opan pyöreä savustin

Viesti Kirjoittaja pääevä »

Ruostumatonteräs sellasenaan ei ole mitään kovin kestävää ja helposti syöpyy puhki. Haponkestäväteräspelti taasen kestää hiukan paremmin.
Lassi
Viestit: 3
Liittynyt: 23:31:37 11.02.2007

Re: Opan pyöreä savustin

Viesti Kirjoittaja Lassi »

päevää kirjoitti:Ruostumatonteräs sellasenaan ei ole mitään kovin kestävää ja helposti syöpyy puhki. Haponkestäväteräspelti taasen kestää hiukan paremmin.
Ilmeisesti näin. Sain ohjeeksi puhdistaa rasvapellin mahdollisimman hyvin suolasta käytön jälkeen. Samoin sain uuden rasvapellin, joten takuu kyllä laitteella toimii. Voin kehua Opaa/muurikkaa hyvästä toiminnasta ja suositella kyseistä savustuspönttöä.
Vastaa Viestiin