Kalojen käsittely, vapautusohjeet, SHS

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta säähän, kalastonhoitoon, kalojen suojeluun, kalatalouteen, kalastuslakiin ja kalastusasetuksiin, ympäristöön ja luonnonsuojeluun jne liittyvistä asioista.
Kunnostus-uutiset - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Jos joku kalastaa suurhaukia uistimella veneeseen, parhaassa tapauksessa punnitsee ja/tai mittaa niitä ja ehkä vielä valokuvaakin, eikä koskaan aiheuta kaloille minkäänlaista vahinkoa, nostan todella hattua. Kuten Arto Kojo joskus sanoi, jos ylipäänsä aikoo kalastaa, on vain hyväksyttävä se, että aiheuttaa kaloille jonkin verran vahinkoa. Me kaikki varmasti teemme parhaamme, omien tietojemme ja näkemystemme pohjalta. Aika paljon kiisteltävää asiasta kuitenkin piisaa, jos niin haluaa.
Toisaalta aiheuttaneehan nuo radiokalahommat jne tutkimusta edesauttavat viritelmät myös. Lopputarkoitus on kuitenkin hyvä: saada tietoa, että kalakannan tilan parantamiseen ois hyvät puitteet. Eikä imo ole täysin naivia ajatella, että c&r-kalastuksen taustalla vois piillä sama tavoite hienoimmillansa. Tohon tietenkin se jakamisen silmitön riemu. :ruusu: :)
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
Jyrikuu
Viestit: 2119
Liittynyt: 20:15:36 13.07.2006
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Jyrikuu »

Nipa kirjoitti:Tämä palsta on väärä paikka käsitellä Jyri Kuusisalon erottamista Suomen Haukiseurasta, eikä puheenjohtajalla sääntöjen mukaan sellaista mandaattia yksinään edes ole. Jos kuitenkin yksittäisen välineen käyttö hauenkalastuksessa tai -vapautuksessa aiheuttaisi edes hallituskäsittelyn, oltaisiin surullisen kaukana siitä, mitä todella halutaan saada aikaan.
Tuo nyt lienee sanomattakin selvää…

Surullista on myös se ehdottomuus, jolla jotkut ihmiset asioihin suhtautuvat… Tässä keskustelussa on kuitenkin ollut se erinomainen puoli, että useampi keskustelun ulkopuolinen ihminen on lähestynyt minua tämän asian tiimoilta ja keskustelu on ollut varsin rakentavaa ja johtanut jopa tiettyihin ahaa-elämyksiin - myös ihan kalan käsittelyn saralla.

No joiltakin se diplomatia vaan puuttuu ja samalla puuttuu pirun tärkeä kyky hahmottaa kokonaisuuksia - on vain oma suppea maailmankatsomus, johon ei huolita mitään ulkoa. Jos tämän kaltainen ihminen suostuisi asialliseen keskusteluun ja vuoropuheluun oman ehdottomuutensa ja sen tuomien rajoitusten sijaan, niin saattaisi tapahatua jopa "valaistumista".

No toki hommaa voi jatkaa tuijottamalla omaan nenänpäähän muodostunutta kastepistettä munat huurussa pienessä kumidonitsissa jossain kaislapoterossa narua nyhtämässä… 8-)

Jyri Kuusisalo
p. nolla500-415779
Viimeksi muokannut Jyrikuu, 15:31:06 31.12.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haukihemmon höpinöitä... www.jyrikuu.fi
Avatar
fatboyslim
Viestit: 72
Liittynyt: 11:28:27 07.12.2008
Paikkakunta: East Hell...

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja fatboyslim »

Tsiisus mitä skeidaa tää topikki on tulvillaan. Ääliöt mällästää ja muut vikisee (kuten itekin :o ).Mahdollisista ongelmista kannattais yrittää keskustella rakantavaan sävyyn, kuten viisaammat on jo todenneet. Eräät ei siihen näytä pystyvän ja raporteissa on jatkuvasti pientä piikittelyä muita kohtaan. Rangas pereseen alla ja toinen pään päällä jaellaan auliisti ainoita oikeita totuuksia. Itellä on tietysti kaikki kondiksessa.

Jos joku aidosti haluaa suojella haukikantaa, niin minkä helvetin takia sitten kidutetaan kaloja C&R:llä. Onko joku hauki onnlellisempi kun se kalastetaan ja lasketaan takaisin leuat lävistettynä, vai jos se saa elää rauhassa ilman C&R terroria herää pahvi

jos asioita katellaan C&R-kalastajan näkövinkkelistä (ja miksei hauenkin :) ), niin kyllä kalastuskulttuuri on mennyt jopa Suomessa eteenpäin - ja eräillähän se on jo aivan maailman huippua :mrgreen:

Toivotan kaikille hauen kalastajille antoisaa tulevaa kautta, mieleenpainuvia hetkiä vesillä ja luonnossa ja rauhaa kalastusyhteisössä. Tsiisusteijoille toivon että aika on koittamassa.
Ei ole väliä saanko vai olenko saamatta... mutta jos saan, niin olis ededs iso.
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Jos joku aidosti haluaa suojella haukikantaa, niin minkä helvetin takia sitten kidutetaan kaloja C&R:llä. Onko joku hauki onnlellisempi kun se kalastetaan ja lasketaan takaisin leuat lävistettynä, vai jos se saa elää rauhassa ilman C&R terroria herää pahvi

jos asioita katellaan C&R-kalastajan näkövinkkelistä (ja miksei hauenkin :) ), niin kyllä kalastuskulttuuri on mennyt jopa Suomessa eteenpäin - ja eräillähän se on jo aivan maailman huippua :mrgreen:

Toivotan kaikille hauen kalastajille antoisaa tulevaa kautta, mieleenpainuvia hetkiä vesillä ja luonnossa ja rauhaa kalastusyhteisössä. Tsiisusteijoille toivon että aika on koittamassa.


C&R on itseasiassa paras kalan suojelukeino. Jos et kykene sitä näkemään, olet typerä, tai trollaat. Todennäköisesti sinulla on toinen saapas katiskassa ja toinen kanootissa. Tai olet hukassa, miten tämä post moderni dadaismi toimii.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
pikepetteri
Viestit: 928
Liittynyt: 08:04:42 10.09.2013

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja pikepetteri »

Jos tästä keskustelusta jotain itsestään selvää haluaa hakea, on se äärettömän selkeästi esiintyvä perseen nuolenta.
SHS jäsenet ja heidän kaverinsa ringissä nuoleskelevat toisensa ahtereita.
Noin pari vuotta jonka olen SHS:n toimintaa jollakin tavalla seurannut on me-henki aika korkealla ainakin kun keskusteluissa väännetään. Jokainen keskustelu joka tälläkin palstalla on käyty johtaa siihen että SHS-jäsenet toisensa perään nuoleskelevat toistensa mielipiteitä. Poikkipuolista sanaa ei kukaan toisesta jäsenestä kirjoita joten keskustelu loppuu siihen. Muutenkin tällä palstalla keskustelu C&R kalastuksesta sekä kalojen käsittelystä jää aika hedelmättömäksi. Keskustelu saa jonkinmoiset raamit vasta sitten kun pientä kärhämää on ilmassa ja kaikki mielipiteet eivät ole SHS-kirjasta. Ja kyse kuitenkin molemmin puolin on mielipiteistä.

Jyrikuu syyttää ehdottomuudesta, mutta minkälainen on herran oma toiminta? Varsinainen keskustelu on omalla kohdallasi aika höpöä kun maailmankatsomuksesi ei kestä sitä että joku muu ehdottaa jotain tai avaa keskustelua asiasta jolla toimit. Diplomatia kohdallasi on mitä? Kuorolaulantaa muutaman onelinerin kirjoittajan kanssa sekä SHS-kerhon? Suurimman porukan mielipiteensä taakse saanut voittaa?


Kun katsastelee haukiseuran sivuja niin reissurapsaa ja samat vanhat jutut jotka siirretty vanhoilta pohjilta ja hieman muokattu tähän päivään. Sivuilta löytyi yksi juttu jossa tietoutta hauesta vietiin eteenpäin sekä hauen merkityksestä matkailussa. Siitä propsit. Muuten aika valjua touhua hauen puolesta. Jopa tavallinen kalastusalue panostaa hauen turvaamiseen enemmän tarjoamalla lisäravintoa milloin taimenen, milloin järvilohen poikasistukkain. Jopa haukea istutetaan paikoille josta se on kadonnut. Onko haukiseura ollut hommassa mukana? Jo on niin kovin huonosti asiaa on tuotu sivuilla ilmi.
Avatar
Jyrikuu
Viestit: 2119
Liittynyt: 20:15:36 13.07.2006
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Jyrikuu »

pikepetteri kirjoitti:Jyrikuu syyttää ehdottomuudesta, mutta minkälainen on herran oma toiminta? Varsinainen keskustelu on omalla kohdallasi aika höpöä kun maailmankatsomuksesi ei kestä sitä että joku muu ehdottaa jotain tai avaa keskustelua asiasta jolla toimit. Diplomatia kohdallasi on mitä? Kuorolaulantaa muutaman onelinerin kirjoittajan kanssa sekä SHS-kerhon? Suurimman porukan mielipiteensä taakse saanut voittaa?
Häh??? :mitaviddua:

Ensiksikin, ketä minä olen missään vaiheessa syyttänyt? Puhuin vain siitä surullisesta tosiasta, että toisilta kyky diplomatiaan puuttuu.

Toiseksi; Missä vaiheessa mä olen harrastanut mitään kuorolaulantaa…? Omasta mielestä en ole allekirjoittanut mitään, millään muulla kuin ihan omalla sydänverellä. Missä vaiheessa olen ollut ehdoton??? Ehkä ainoa jossa voit minua ehdottomuudesta syyttää, on se että vastustan ehdottomuutta. Mun diplomatia perustuu siihen, että esim. niiden kymmenien ihmisten kanssa, joiden kanssa olen kalassa käynyt, niin kenenkään tapaa en ole tyrmännyt, en kieltänyt, en käskenyt jättää välineitä autoon tai muuten… Touh

Ja sitten kolmanneksi… Se on mulle aivan siunaaman sama onko kaveri saman seuran jäsen, kummin kaima tai naapuri. Jos mulla on joku eriävä näkemys, niin esitän sen kyllä ihan perustellusti, niin kuin omasta mielestäni tuolla ensi askelilla Bogasta lähdettiin vääntämään.

Ja vielä neljänneksi… (nyt siis sitä henkilökohtaista osiota) Sisälukutaitosi ilmeisten puutteiden ohella, olet muuten melkoinen meedio, jos väitäy tietäväsi jotain mun maailmankatsomuksesta. Se yleensä edellyttää paremmin tutustumista ja tiettävästi emme ole edes tehneet sinunkauppoja. Ja olen edellisen viestisi perusteella melkoisen vakuuttunut siitä, että se on parempi ihan meille molemmille… :buahaha:
Haukihemmon höpinöitä... www.jyrikuu.fi
Avatar
Jni
Viestit: 337
Liittynyt: 00:30:28 22.12.2007
Viesti:

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Jni »

Onneksi hän kuitenkin ilmoitti äidinkielen osaamisestaan jotain :lol:
:kippis: :popcorn: Uudet vuodet ja uudet kujeet, jos vaikka keisarit sun muut hauki"jumalat" opettelisivat käyttämään bogaa, jopa oikein? Aina ei edes reikää synny. :wink:

Käytän kalan pikaisesti lipclokissa kunnes leidi on rauhoittunut pussissa.
En samaa halua tehdä, se on todella karua, kun leukaluu jää käteen. Mutta eiköhän kyseinen päivä tuppaa sinullekkin tulemaan jahka saat muutaman mörön jolla on voimaa moiseen. (Huom puhun karppikeisarille.)

Nyt en jatka enempää, koska nämä asiat ei reissuraportteihin kuulu ja. Yv:tä saat vapaasti lähettää.
Mielummin jatketaan henk. kohtaiset keskustelut siellä jos sinulla on minulle vielä jotain avautumisen arvoista.
Avatar
liberte
haspeliheiton opettaja
Viestit: 454
Liittynyt: 14:14:06 27.12.2007
Paikkakunta: Hanko

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja liberte »

On se SHS saatanallinen ryhmä, kun ensin se vaan riitelee keskenään ja sitten se vaan nuolee toistensa perseitä!? Väliin pari hymiötä niitä noteeraaville :bigboss: :bigboss: :heiheihani: :nuija: ... Täällä tuntuu joillakin olevan Pohjois-Korea- syndrooma, kun vain omat kompetenssit ja kontribuutiot ovat relevantteja. Toisinajattelijat on erotettava tai pistettävä vaikka rinkitanssiin. Onko boga todella pahan riivaama saatanallinen esine? Kehittymillä kansoilla on kautta historian ollut erinäisiä taikauskoja. Jos boga on saatanasta, niin manaaja paikalle ja homma järjestyy! Vai onko se oma ego vielä niin kehittymätön, että kaikki eriävät mielipiteet pitää alatyyliin dissata? Vai onko joku yhdistyksen jäsen käynyt akkaa tööttäämässä? Halu olla ylin auktoriteetti ajaa lapselliseen käytökseen. Pitää saada päättää jopa kuka keskusteluun jotakin tuo ja kuka ei. No, huvia sillä tahtomattaan muille tarjoaa....

Sinänsä hauen hyvinvointia tämänlaatuisella keskustelulla ei edistä kukaan....
jurppe
Viestit: 213
Liittynyt: 09:52:02 20.12.2009

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja jurppe »

Jyrikuu kirjoitti:Puhuin vain siitä surullisesta tosiasta, että toisilta kyky diplomatiaan puuttuu.
<offtopc>
Ehkä luit näihin toisiin myös itsesi, sillä lolliksin ja hymiöinkään koristeltu nimittely ja alentuva teksti ei mielestäni osoita erityistä kykyä diplomatiaan.

Toivottavasti cr -kalastuksen kehittämisestä entistä enemmän kalaystävälliseksi voidaan jatkaa edelleenkin. Tässä keskustelussa on ollut, ylilyönneistään huolimatta, monilta osin hyvää alkua myös nykyisten toimintatapojen kriittiselle tarkastelulle. Jos joku homma voidaan _mahdollisesti_ hoitaa paremmin ja tehokkaammin, on tietysti selvää että nykymenetelmien käyttäjistä löytyy myös vastustusta. Mutta sen ei kuitenkaan tulisi olla keskustelun este, eikä mikään syy siirtää keskustelua henkilökohtaisuuksiin.

Debatti käy kiivaana monellakin rintamalla uutta kalastuslakia valmistellessa, ja onkin mielestäni erittäin tärkeää, että virkistyskalastajat kykenevät osoittamaan aitoa kiinnostusta kalakantojen ylläpitoa kohtaan myös omien tekemisiensä kautta. Jos puheet ja teot ovat osoitettavasti ristiriidassa, on näiden kautta helppo verbaalisesti torpedoida myös monia hyödyllisiä aloitteita.

Suomi on monestakin näkökulmasta paljon jäljessä muita pohjoismaita kalavesien hoidossa, joten siltäkin osin oma tontti kannattaisi pitää mahdollisimman puhtaana.

'Kaloja kuitenkin kuolee ja kalat kärsivät joka tapauksessa' ei ole kovin kantava perustelu suitsia keskustelua mahdollisesti järkevämmistä toimintatavoista vapakalastuksessa, vai onko?
</offtopc>
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

liberte kirjoitti: Sinänsä hauen hyvinvointia tämänlaatuisella keskustelulla ei edistä kukaan....
Oletko oikeasti tätä mieltä? Mä ainakin tahdon uskoa että tän keskustelun pohjalta hyvin moni kalamies tarkastelee omaa saalinkäsittelyään ja haluaa mahdollisesti oppia uusia asioita. Se ei suinkaan tarkoita että kaikkien niin pitäisi tehdä. Taisi joku jo mainitakkin että kumihavas/punnituskehto/vapautusmatto olisi vene miehelle varmaankin paras/parhaat vaihtoehdot. Ja se oli tämän keskustelun pohjalta saatu ahaa tyylinen..

Mä en ainakaan kirjottais viestiäkään jos kirjoituksillani ei olisi tarkoitusperää.

Ja libertelle tuskin seurakaverisi ehtivät edes omaa vaimoaan tööttäämään kun kilpaa arpovat idän ja lännen välillä kumpaan mennään ja kuka näyttää paikat. Oliko niin että ihan jokainen ei sitten niitä paikkoja näyttänytkään ja soppa oli seuran sisällä taas kiehumispisteessä.
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Pitäsköhän laittaa yks reissurapsa tähän väliin?
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
liberte
haspeliheiton opettaja
Viestit: 454
Liittynyt: 14:14:06 27.12.2007
Paikkakunta: Hanko

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja liberte »

On se Karppikone kova päättämään toisten asioita, mieltymyksiä ja ajankäyttöä. No, kun itse päättää, mitä mieltä muut ovat ja mitä he tekevät, on toki helpompi omaa maailmaansa hahmottaa; todellinen maailmahan se ei välttämättä ole, mutta helpompi.

En todellakaan usko, että tämäntasoinen ajatustenvaihto edistää mitään asiaa. Yleensä ääriliikket ja äärimielipiteet saavat aikaan vain vastustusta. Ja koittakaa jo päättä, riidelläänkö siellä SHSssä vai onko siellä kova me-/keskinäinen nuoleskelu- henki....
Viimeksi muokannut liberte, 19:01:23 31.12.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
hannur
Viestit: 373
Liittynyt: 10:03:38 22.10.2008
Paikkakunta: Littoinen

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja hannur »

Me sentään yritetään jotain julkisesti, perseilyn ja selkääntaputtamisen ohessa, rakastakaa lähimpiänne IMHO lopulta, sillä menen hautaan asti tai ainakin yritän :).
Nipa
Viestit: 674
Liittynyt: 13:40:08 15.12.2005

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Meidän hauenkalastajien tulisi yhteistuumin pyrkiä viemään asioita eteenpäin. Sen sijaan, että halkoisimme täällä hiuksia siitä, miten edistynein sadasosa toimii, meidän kannattaisi keskittyä siihen, miten ne loput 99 prosenttia toimii ja pyrkiä muuttamaan sitä toimintaa.

Tietenkin punnituspussit, solmuttomat havakset ja muut kalaystävälliset alustat ovat järkeviä ja hyödyllisiä, mutta kun ei se hauki siellä haavissa sylje jerkkiä kurkustaan ja siirry oma-aloitteisesti matolle, on joka tapauksessa kalaa tavalla tai toisella nostettava tai siirrettävä. Joko leukalukolla tai leukapihdillä. Jos joku todistaa, että leukalukko-ote on kalalle täysin turvallinen ja Boga puolestaan haitallinen, olemme valmiit ottamaan seurana tämän kannan. Toistaiseksi tällaista faktaa ei kuitenkaan ole missään olemassa. On vain näkemyksiä ja arvauksia.

Niinpä tällainen väittely, etenkin henkilökohtaisia ja Suomen Haukiseuraan kohdistuvia solvauksia esittäen ei kyllä asiaa paranna, eikä kukaan tästä ketjusta taatusti opi mitään hyödyllistä. Valitettavasti. Me Suomen Haukiseurassa teemme vapaaehtoispohjalta, omien päätoimiemme, mahdollisten sivutoimiemme ja perhe-elämämme ohella sen, minkä pystymme. Jos kokee, että se ei ole mitään, on toki tervetullut lähettämään meille jäsenhakemuksen. Aktiivisia tekijöitä tuskin missään seurassa on ikinä liikaa.
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Kuule liberte pitäisikö tehdä gallup siis kysely foorumin käyttäjiltä? Yksi ääni per käyttäjä.

Tehdään näin minä pyydän ylläpidolta gallupin järjestettäväksi, haluaako forumilaiset että kirjoitan vuonna 2014 yhtään kirjoitusta mihinkään topiikkiin( poislukien osto ja myynti, tykkään siellä asioida joten siihen osallistun jokatapauksessa) Voidaan järjestää vaikka niin että äänen voi antaa joko sinulle tai minulle, mikäli sinä saat enemmän ääniä, en kirjoita tulevana vuonna yhtään tekstiä, en reissuraportteihin en muihin. Jos minä saan enemmän ääniä sinä pidät jatkossa turpasi kiinni? Mun tarkotus ei oo pahottaa yleisellä tasolla kenenkään mieltä olen raportoinut meripäivistä, sillä tykkään niistä itsekkin lukea muiden kirjoittamana.
On hyvä antaa ja ottaa.


We have a Deal?
Avatar
liberte
haspeliheiton opettaja
Viestit: 454
Liittynyt: 14:14:06 27.12.2007
Paikkakunta: Hanko

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja liberte »

Voi hyvä luoja! Se vaan nyt on niin, ettei sinulla ole, eikä tule olemaan mitään päätäntävaltaa minun tekemisiini. Tämä kun ei ole se Pohjois-Korea ja sinä se päällepäsmäri. Se sinun on syytä niellä ja hyväksyä. Äänestyksiäsi voit vapaasti puoletani pitää vaikka kauppatorilla. Ja se hyvän antaminen lienee yhtä kuin esim. SHSn sokea ja tarkoitukseton solvaaminen.....
Viimeksi muokannut liberte, 19:24:09 31.12.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

nonnii. Nymmää saan jaettua tän topikin: liberte vs karppikone lienee topikin nimi . Menee paskanjauhantaosioon, siä on hauskaa muittenki seurata. Oottakaahan...
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

ja vitut. Vääntäkää. Mää en jaksa.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
jpuustinen
Viestit: 147
Liittynyt: 08:25:20 25.11.2005
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja jpuustinen »

Karppikone kirjoitti:
liberte kirjoitti: Sinänsä hauen hyvinvointia tämänlaatuisella keskustelulla ei edistä kukaan....
Mä en ainakaan kirjottais viestiäkään jos kirjoituksillani ei olisi tarkoitusperää.

Ja libertelle tuskin seurakaverisi ehtivät edes omaa vaimoaan tööttäämään kun kilpaa arpovat idän ja lännen välillä kumpaan mennään ja kuka näyttää paikat. Oliko niin että ihan jokainen ei sitten niitä paikkoja näyttänytkään ja soppa oli seuran sisällä taas kiehumispisteessä.
Niin, kerrotko karppi, mikä tarkoitus edelläolevilla teksteillä on?

Tai tällä aiemmin kirjoitetulla?
Siellä SHS:n iltamissa sitten yhdessä käsi kädessä Jyrgenin kanssa voitte pyöriä ja laulaa: Piiiiriiii pieniiii pyörii, pilipalipojat siinää hyöriiii, rugenissa nahkahousja katsellaan, ja toisiamme pakaroille taputellaaaaaaaan.
Mielestäni teksteistäsi paistaa vain ja ainoastaan jokin katkeruus jotain tai jotakuta kohtaan.

Itse olen vahvasti nyt ja olen aina ollut bogan puolella, verrattuna liplockiin, ja vain ja ainoastaan sen takia, että en hallitse käsinostoa ja kuten on jo useasti kirjoitettu, niin pitää käyttää sitä välinettä minkä parhaiten hallitsee. Ja toinen syy on se etten halua työntää käsiäni hauen hengitysvälineisiin, siis kiduksiin, mihin väkisinkin usein sormet osuu. Tiedän että seurakaverini ovat liplockin käytön mielipiteestäni minua vahvasti vastaan, mutta mitäpä siitä, ei voi ainakaan kait syyttää persuksen nuolemisesta. Toki sen verran täytyy korjata, isot kalat ui ja nosteaan ja harvoin punnitaan nykyaikana aina kunnollisessa haavissa, kala ei roiku bogassa.

Hyvää tulevaa juhannusta toivoo jpuustinen, omalla nimellään kirjaillut jo vuodesta 1996 ja Suomen Haukiseuran ylpeä jäsen vuodesta 2003.
Avatar
hannur
Viestit: 373
Liittynyt: 10:03:38 22.10.2008
Paikkakunta: Littoinen

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja hannur »

Edit. Mäkin lisään sanan "ylpeä", jos sallinette :).
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Mksi lainaat vain osan viesteistäni? Lainaa koko viesti. Kun aikaisemmin sanoin että en muista kahden seuralaisen nimeä, ehkä toisen sinä taisit juuri olla siellä saaristomerellä ne pari yötä? Muistatko kuinka kehuit kun raahasit suspia sait 60haukea ja pojat sai vain 2 vaikka sä sanoit niille monta kertaa että raahataan raahataan. Muistatko? Jos olet sama henkilö oikeen puhisten haukuit seuralaisia ja tulehtuneita välejä. Muisti palailee pätkittäin?

Ja viellä nostit itsesi ylös jalustalle kertoen kuinka P:llä alkavat kotivetesi ovat niin vaikeat että kalamiehet siellä vain käyvät ja toteavat ne tyhjiksi, koska eivät jippoja osaa.nKun kysyit millä nimimerkillä kirjoitan vastasin sinulle ja silmäsi muljahtivat pahannäköisesti.

Erittäin suuret pahoittelut jos yhdistän nimimerkkisi ja väärän henkilön. Palauttele sinä muistiani J.P

Kohta onkin sitten kaikki seuralaiset käyny vuoronperään huutelemassa. HAnnulta ja Nipalta on tosin tullut erittäin positiiviset viestit, hyvä kundit asenteeni seuraanne kohtaan voi joskus muuttua, mutta ei viellä ei viellä.
Avatar
hannur
Viestit: 373
Liittynyt: 10:03:38 22.10.2008
Paikkakunta: Littoinen

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja hannur »

Tule Karppis tänne Turunmaan saaristoon, tänne mahtuu, teretulemast :).

T:Littoisista kajahtaa suurhaukia järvestä ;)
Avatar
liberte
haspeliheiton opettaja
Viestit: 454
Liittynyt: 14:14:06 27.12.2007
Paikkakunta: Hanko

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja liberte »

Nyt vois mode jo herätä, alkaa mennä rajoille...

8 §

Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen

Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä
sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi.

Se oli Suomen laista ja tämän foorumin säännöt sanovat:

10 § Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen rangaistavia.
Viimeksi muokannut liberte, 19:54:59 31.12.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

:D Voi liberte nyt tulit kilpailemaan väärään sarjaan, nimittäin liian raskaaseen tänään.. Viellä kun oisit kirjoittanut että raja ylitetty, siihen et onneksesi sortunut.
Avatar
liberte
haspeliheiton opettaja
Viestit: 454
Liittynyt: 14:14:06 27.12.2007
Paikkakunta: Hanko

Re: Haukea 2013

Viesti Kirjoittaja liberte »

Todennäköisesti se minun sarjani nyt kuitenkin on aika raskas ja taaskaan ei sinun päätettävissäsi.

Ja tuossa nyt oli mielestäni aika hyvää osviittaa mm. hyvistä tavoista tällaisessa keskustelussa ja mielestäni täällä on jo tullut mm. henkilöön viittaavia asiattomia viittauksia.
Viimeksi muokannut liberte, 20:02:03 31.12.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin