"Tee se itse" tasurit

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
vonKALETON
Viestit: 286
Liittynyt: 08:37:49 14.10.2011

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja vonKALETON »

Noist hinnoista. Mua ei niinkään se hintapolitiikka hämää, mut mua vähän otti joku päähän, joka oli selkeesti hamstrannut niitä. Osti ehkä eri nimimerkeillä Sillin paketteja ja myi vähänajan päästä ne huutokaupalla tääl hyvällä voitolla. Eihän jobbaus kiellettyä oo täälläkään, mut...
Timarit on muuten alan pelejä. Toiset ei tykkää maalausten tasosta. Mä tykkään just siitä ettei ne aina oo vimosen päälle. Tuntuu toimivan pelit hienosti.
Avatar
silli
Multimediatäkyonkija
Viestit: 2711
Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
Viesti:

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja silli »

Laitetaan laatu kohtaamaan hinta, ei kai se sen kummempaa ole. Kiinalaisia kuvia saa halvalla, hienoja käsityötasureita ei. 8-) Mutta lopettakaahan se hinnoista vänkääminen täällä. :soo soo:

Kuva
Kuva
Kuva
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Avatar
Lebajoe
Viestit: 304
Liittynyt: 20:12:20 14.08.2008
Paikkakunta: seinäjoki

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Lebajoe »

Olen vähän samaa mieltä Sillin kansssa tuosta "kopioimisesta", mutta toki täytyy kyllä sanoa että kylläpä nuo jäljittelyt taitaa enemmän olla ahvenen ruokalistan jäljittelyä kuin toisten kuvien. Tämä evoluutio tahtoo olla niin hidasta noiden särkien ja salakoiden yms. Kohdalla. Ei valitettavasti salakoiden/ särkien mudot vaihdu joka kaudelle. Jos joku on saanut kopioitua täydellisesti pikkukalojen muodot, sen jälkeen samaa yrittävät kopiovat kuvaa jai pikkukalaa?
Sitten tuosta hintapolitiikasta mielipiteeni on että suurimmalla osalla tekiöistä hinta on kohdallaan työmäärään nähden, suurimmat "ryöstäjät" on voittoa tekevät jälleenmyyjät.
Mun rasat jäi jopparille.
Nocturnal Animal
Viestit: 93
Liittynyt: 21:15:18 11.11.2012
Paikkakunta: Kälviä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Nocturnal Animal »

Totta, joka sana. Enkä missään nimessä tarkottanut, että hinnan pitäis olla halpa. Laatu ja etenkin käsityönä tehty semmonen saa ja pitää maksaa. Lähinnä koitin hakea takaa sitä, että ainakin ite tykkäisin jos omat kuvat ois semmosten kavereitten rasioissa, jotka myös onkis niillä. Harmittaa tuommonen jobbaaminen kun käytännössä täysin uusia kuvia tulee aina vähän ajan välein myyntiin ihan muilta kuin Silliltä itseltä ja tupla hinnalla. Mutta riittänee tosiaan tästä aiheesta.

Btw. on tuo Sillin viimeisin taas jotain käsittämätöntä :shock: . Enkä kyllä jaksa uskoa että noiden kehittely ois vieläkään tapissa.
kalarosvo
Viestit: 218
Liittynyt: 21:23:47 12.09.2013
Paikkakunta: Pälkäne

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja kalarosvo »

Juu mitä keventeeseen tulee niin tunnustan olevani syyllinen! Mutta kun salakan tai särjen lätkäsee pöytään niin aika vähiin jää omat ideat. Mitä taas värimaailmaan tulee niin itseäni on auttanut tuhannet sukelustunnit ja vaappupuolelta saatu kokemus. Sitä kun istuu salakan tai särjen retale toisessa ja työllä ja tuskalla sekoitettu väripaletti toisessa kadessä 10m syvällä järvenpohjassa keskellä talvea niin paatuneempikin suivaantuu jos joku edes vihjaisee kopioinnista! toki tulee yleisön pyynnöstä tehtyä ns: ikiaikaisia värejä. rakenteen uskon olevan harvinaisempi ( ympärikevennetty balsalla) tolkuttoman työmäärän takia. Uinnin taas luulisin olevan uniikki, jonka olen saanut aikaiseksi 150 harjoituskappaleen ja seitsemän muotin työstämisen jälkeen.Mutta se siitä. Mun filosofiassa ARVOSTAN suuresti kaikkia tekijöitä jotka käsityönä näitä rakentelee muodosta ja värityksestä riippumatta ja olen valmis kaikille halukkaille neuvoa ja apua antamaan ilman sarvia ja hampaita. Ps. Käsityötä ei voi kopioida.
Uinti video löytyy tuolta http://youtu.be/sddwRIodaYU
Facebook/kalarosvo
Facebook/teamkoukkuniemi
Nocturnal Animal
Viestit: 93
Liittynyt: 21:15:18 11.11.2012
Paikkakunta: Kälviä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Nocturnal Animal »

Nyt alkaa olla omistautuminen kohillaan!

Itehän en ymmärrä näistä vehkeistä mitään. Mää vaan teen niitä, pilkin niillä ja saan kaloja :mrgreen: . Eikä tuota kokemustakaan (rakentelusta) niin valtavasti oo.

Pitänee laittaa kuvia noista omistakin tänne, niin ei mene vain muitten arvostelemiseks. Saa antaa palautetta, niin positiivista kuin negatiivistakin. Mieluummin negatiivista, siitä kun tuppaa olemaan enemmän hyötyä :lol: .

Klikkaamalla isommaks
Kuva
Avatar
sanek
Viestit: 21
Liittynyt: 13:27:08 20.12.2012
Paikkakunta: yaroslav

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja sanek »

hi 10sm 26g
Liitteet
212_resize_resize.jpg
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Kyllä alkaa jälki oleen jokaisella ihan käsittämätöntä.

Tekeeköhän kukaan enään normi tasureita lainkaan :lol:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Avatar
pääevä
Viestit: 2492
Liittynyt: 19:14:13 04.01.2009

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja pääevä »

Prinssi kirjoitti:Kyllä alkaa jälki oleen jokaisella ihan käsittämätöntä.

Tekeeköhän kukaan enään normi tasureita lainkaan :lol:
No kyllä niitä vielä joku tekee.... :roll: :D


Sillin apero erittäin hieno. :shock:

Täällä ollu vissiin jotain vääntöä, onko joku jo kerenny siivomaan jotain mehukasta pois. :D

And Sanek, great work again. :juu:
https://www.facebook.com/paaevafishing/
Sekä "onkimiehen elämää" blogi
Nocturnal Animal
Viestit: 93
Liittynyt: 21:15:18 11.11.2012
Paikkakunta: Kälviä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Nocturnal Animal »

Väännöstä tiedä, mutta näköjään löytyy aiheita joista ei saa avata keskustelua :lol: Enkä ainakaan äkkiseltään löytäny, että kukaan ois muokkaillu mitään. Vakavaa touhua tämä rakentelu szeko .

Great work Sanek. I really do like about the shape of the fins and head. And those hooks, they certainly will do the job.
kkk
Viestit: 73
Liittynyt: 14:40:27 02.02.2011
Paikkakunta: Tampere

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja kkk »

Omaan viestiini lisäilin puuttuvat kirjaimet..
Kännykällä kun koodaa, niin virheiden määrä tekstiin lisääntyy kuin Uunolla armeijassa..
Toi selkäkeponen muovisena/läpikuultavana löytyy myös Timarin tuotannosta, ja ne on ollut aina omassa askissa ykköskentän kamaa.
Malleista esim. magnum on omasta mielestäni hyvin pikkukalaa muistuttava ja itsellä paljon käytössä.
Kiitoksia hyvistä tasureista Tapsalle.
SamiK.
Viestit: 64
Liittynyt: 00:19:05 11.01.2013

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja SamiK. »

Eli näin ollen näitä yleisessä tiedossa jo aijemmin käytettyjä kevennys tapoja sopii käyttää omaan käyttöön tulevissa tasureissa hyvällä omallatunnolla. Tai näin ainakin koitan keskustelun rivien välistä tulkita. Aamen.
Nocturnal Animal
Viestit: 93
Liittynyt: 21:15:18 11.11.2012
Paikkakunta: Kälviä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Nocturnal Animal »

Tottahan toki omaan käyttöön aina saa tehdä. Enkä näe mitään estettä tehdä kaupalliseenkaan käyttöön, koska ainakaan käsittääkseni kenelläkään ei ole kevennettyyn tasuriin mallisuojaa tai patenttia. Korjatkaa jos olen väärässä. Eikä esimerkiksi Sillin eilisen ja muidenkin aikaisempien rakenne esittelyiden jälkeen sitä ole enää edes mahdolllista saada, koska Suomessa noiden myöntämiseen pätee uutuuden este. Eli jos kyseinen malli on julkaistu jossakin (esim vaikka nyt täällä foorumilla, mieluummin esim lehdessä) ei sitä periaatteessa pitäisi enää pystyä patentoimaan. Tai jos joku onnistuu sen mallisuojan saamaan, niin sen voi koska tahansa riitauttaa ja jos pystyt todistamaan että kyseinen malli on julkaistu josssakin ennen mallisuojan hakemispäivämäärää niin kyseisen mallisuojan pitäisi purkautua.

Mutta ainakin itsestä toisen mallin suora kopionti olisi vähintäänkin arveluttavaa, vaikutteita saa ja pitää ottaa, niin muodosta kuin värityksistä. Verratkaa vaikka tätä esim. Marimekon kuosikohuun niin ymmärrätte eron suoran kopioinnin ja vaikutteiden ottamisen välillä.

Laittakaa nyt joku kuvia välillä niin meikä malttaa lopettaa tämän p**kan jauhannan :mrgreen:
Nocturnal Animal
Viestit: 93
Liittynyt: 21:15:18 11.11.2012
Paikkakunta: Kälviä

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Nocturnal Animal »

Itse itselleni vastaten.

Tässä kuvaa omasta pienimmästä mallista joka kulkee nimellä "neliseiska"
Kuva

Painoa 6 g ja pituutta mutkasta mutkaan 47 mm. Nämä on jo vedessä käyneitä ja kalaakin antaneita yksilöitä. Semmosen muutoksen tein seuraaviin että vaihdoin langan ohuempaan niin tulee vähän esteettisemmän näkösiä. Nuo kuplat kans häviää silmänreunoilta seuraaviin Touh . Yllättävän vaikea oli löytää kunnon koukuilla olevia pieniä mahalenkillisiä karvapyrstöjä, niin piti kehitellä oma malli.
Avatar
sanek
Viestit: 21
Liittynyt: 13:27:08 20.12.2012
Paikkakunta: yaroslav

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja sanek »

Nocturnal Animal kirjoitti:Väännöstä tiedä, mutta näköjään löytyy aiheita joista ei saa avata keskustelua :lol: Enkä ainakaan äkkiseltään löytäny, että kukaan ois muokkaillu mitään. Vakavaa touhua tämä rakentelu szeko .

Great work Sanek. I really do like about the shape of the fins and head. And those hooks, they certainly will do the job.
Kiitos kaverit, mutta erittäin huonosti ymmärtää kieltä ja siksi ei voi vastata
-Masi-
Viestit: 348
Liittynyt: 19:23:29 18.03.2010
Paikkakunta: Imatra

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja -Masi- »

Великолепная работа, Сань. Плавники и голова сделаны офигенно. И крючки явно долго прослужат мне.

:wink:
Avatar
Neurosis
Viestit: 45
Liittynyt: 11:46:31 02.04.2012
Paikkakunta: Oulu

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Neurosis »

Nocturnal Animal kirjoitti: Laittakaa nyt joku kuvia välillä niin meikä malttaa lopettaa tämän p**kan jauhannan :mrgreen:
Tuossapa muutama kuva joitain viikkoja sitten valmistuneista tasureista.
Kevennetyt: runko 6cm paino n.12g Normaalit: runko 3,5cm, paino n.12g

Tiedä sitte onko näitä "kopioitu" keltää vai ei, eikä kyllä kiinnosta. Omaan silmään tuon mallinen nyt vaan passaa. Hankalaahan se varmaan nykyään on edes täysin erilaista vaappua tai tasuria tehdä, koska eiköhän kaikki "kalanamalliset" ole suhteellisen hyvin käytetty?

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Seuraavaksi pitäisi tekasta käärmeenahkainen kevennetty varmaan..
Avatar
silli
Multimediatäkyonkija
Viestit: 2711
Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
Viesti:

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja silli »

Koukkujen pituudessa Neurosis ainakin voittaa kaikki. :) Noiden pitkien koukkujen takana on varmaan jotain ajatusta?
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Avatar
Neurosis
Viestit: 45
Liittynyt: 11:46:31 02.04.2012
Paikkakunta: Oulu

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Neurosis »

silli kirjoitti:Koukkujen pituudessa Neurosis ainakin voittaa kaikki. :) Noiden pitkien koukkujen takana on varmaan jotain ajatusta?
Wins! Eikai mulla siinä sen jännempää ajatusta ollu, kun että jos jäis paremmin pohjaan kiinni niin saa sitte tehdä näitä lisää, tai lopettaa koko turha askartelu..

No oikeasti vain ajattelin että kokeillaampa tämmöistä ja ompahan jotain erilaista kuin mitä kaupoissa on. Pitäisi vain päästä testailemaan näitä nyt kunnolla, jospa huomenna.
Jos jollain on enempi tietoa koukkujen pituuksien vaikutuksesta saantiin tai muuhun niin ihan mielelläni niistä lueskelen.
Avatar
Rhs
Viestit: 91
Liittynyt: 09:50:43 02.05.2011

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Rhs »

tere, tällänen probleema ois.

Yksi uusista kevennetyistä uppoaa vapaasti päästettyään liian nokka edellä alas eli sukeltaa kovasti, joten pystynkö vielä säätämään tätä lievemmäksi säätämällä perälevyä ylös-alas suunnassa?
Sawolaxit Ry
Avatar
silli
Multimediatäkyonkija
Viestit: 2711
Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
Viesti:

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja silli »

Jos haluaa että tasuri liitää pudotuksessa eteenpäin niin tasurin reilumpi takapaino yhdistettynä suht pieneen pyrstöön olisi tavoite. Kevyt siimasta jarruttelukin auttaa asiaa. Pyrstö voi myös olla liikaa alaviistoon joilloin noi em. toimenpiteet ei uintiin muutosta tuo. Takapainoinen tasuri vaatii vain uitellessa kevyemmät vedot jotta uinti ei ole pelkkkää keulimista. Aina noissa jonkinlaisia kompromissejä pitää tehdä.

Sillä tuota pitkäkoukkuisuutta kommentoin kun siitä on varmaan 20 vuotta kun joku meiltä tilasi tasureita pitkällä etukoukulla. Perusteli toivomustaan niin että etukoukkuun kun tekee väripallon kuten värikoukuissa tai laittaa ahvenensilmän siihen niin se saattaa laukaista ahvenen syönnin kun ahven näkee että pilkki meinaa syödä eväät sen kuonon edestä. Aukesko, sekavasti selitetty. :) Kokeilin tuota itsekin joskus ja laitoin tuohon pitkän koukun varteen väripallon. Ei kuitenkaan usko riittänyt moiseen viritykseen. Koukku siinä ainakin kovemmalle joutuu mitä pidemmässä varressa se on.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Avatar
Neurosis
Viestit: 45
Liittynyt: 11:46:31 02.04.2012
Paikkakunta: Oulu

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Neurosis »

silli kirjoitti: Sillä tuota pitkäkoukkuisuutta kommentoin kun siitä on varmaan 20 vuotta kun joku meiltä tilasi tasureita pitkällä etukoukulla. Perusteli toivomustaan niin että etukoukkuun kun tekee väripallon kuten värikoukuissa tai laittaa ahvenensilmän siihen niin se saattaa laukaista ahvenen syönnin kun ahven näkee että pilkki meinaa syödä eväät sen kuonon edestä.
No tämä kävi itselläkin mielessä ja tuntasinkin toukkaa etukoukkuun. Valitettavasti en ole päässyt näitä oikein testaileen ja paikka missä testasin ei ollut mikään paras mahdollinen. Saatiin koko porukka semmosta silppua lähinnä niin ei oikein tasurihommat pelanneet, muutamia tärppejä kävi pienemmissä tasureissani..
Mutta kiitän kovasti tiedoista! Hyvä että viitsitään infota ihmisiä, kun välillä vaikuttaa että kaikki kalastukseen liittyvä on vähintäänkin supersalaista.
ruutana 2
Viestit: 253
Liittynyt: 18:58:19 06.05.2007
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja ruutana 2 »

Tohon pitkään etukoukkuun voisi
laittaa vaikka muutaman punaisen
villalankan pätkän,voisi olla hyväkin
efekti.

:juunääs:
Tyhjän saa pyytämättäkin
Avatar
Neurosis
Viestit: 45
Liittynyt: 11:46:31 02.04.2012
Paikkakunta: Oulu

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Neurosis »

Ei paha idea ruutana 2 ainahan näitä voi koittaa tuunailla.

Tänään siian pilkinnän ohessa kävin kokeilemassa kuhaa ja ahventa tuommosella isommalla, mutta tuloksena oli vain muutama säälittävä tärppi joltain pieneltä affenelta. Katosi kyllä hyvin toukat tuosta etukoukusta. :D
Mäkkäri
Gynekologi
Viestit: 939
Liittynyt: 22:41:43 12.01.2009

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Mäkkäri »

...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:54:04 19.08.2017. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin