Spiderwire Ultracast

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
kelastaja
Viestit: 3
Liittynyt: 18:45:01 19.04.2007

Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja kelastaja »

Onko kukaan kokeillut Spiderwiren Ultracast siimaa? Mielipiteitä? Saako jo Suomesta?

Maailmalla tuntuvat kovasti kehuvan tuota verrattuna mm. PP:hen, mutta miten Suomessa?

Ja nyt on siis kyse nimenomaan Ultracastista, joten en kaipaa kokemuksia Spiderwirestä yleensä, esim. Stealth on kokeiltu ja huonommaksi kuin PP todettu.
bengtsod
Viestit: 369
Liittynyt: 10:14:50 11.05.2006
Paikkakunta: Inkoo

Uppista

Viesti Kirjoittaja bengtsod »

Nostetaan tämä ylös , onko porukoilla kokemuksia jakaa tästä siimasta?
Itse etsin pitkäheittoista kuitusiimaa 6500 pro rocketin kaveriksi rantakalastukseen , vapana 10 jalkainen Vulcan-x ja 12-jalkainen lightning rod.
Kallista näyttäisi siima olevan esim Honkkarissa....
Benkku
Neonrider
Viestit: 15
Liittynyt: 13:43:57 03.07.2014
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Neonrider »

Ko siima on hyvässä Tarjouksessa Minirahakaupussa. Ei vielä kokemuksia, vasta siirretäänpuolalle.....
Avatar
pikeye
DR. Philli
Viestit: 1372
Liittynyt: 22:55:26 21.08.2006
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja pikeye »

Jos kyse on samasta Ultracastista, jota on myyty Suomessakin jo vuosia, niin keltainen 0,25 mm oli joskus haspelilla ihan kelpo tavaraa. Käytössä pehmennyttyään muistelen siiman olleen PowerPro:hon nähden hieman löysempää tavaraa, mutta sotkuherkkänä en Ultracastiakaan pitänyt. Hyrräkelassa UC toiminee ainakin aivan ok, kuten useimmat punotut muutenkin.

*Pakkaus ainakin näyttää samalta kuin ennen, sisällöstä en sitten tiedä...

Kuva

--pikeye
Neonrider
Viestit: 15
Liittynyt: 13:43:57 03.07.2014
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Neonrider »

Minirahakaupan tarjous on nyt testattu. Huono maku jäi suuhun.
Edellinen siimani, sufix matrix pro 0,16 oikeasti kesti äkkipysähdyksiä, samoilla lusikoilla, millä eilen heittelin, mutta spiderware 0,18 ei kestä näköjään ollenkaan, vaan tussahtaa heti poikki. Vaikka lusikka ei ole edes painava.

Eikö halvalla saa edes kunnon siimaa Touh
Onkohan mun annettava periksi ja ostettava kunnon siima ennenkuin järvet on puolillaan mun uistimia :mitaviddua:


Joo, mua ottaa päähän, rantakaisikossa oli pulikka jonka kanssa meillä jäi vähän leikit kesken kun mulla loppui ruohikkouistimet kiitos äkkipysäysten

Kauankohan muuten uistin pysyy järvessä vaarallisena siis koukut terävänä, siimaanhan voi joku sukeltajalintu tarttua...
(Noi nyt on yli 2m syvyydessä missä harva enää kahlailee, mutta tulipa mieleen)
Neonrider
Viestit: 15
Liittynyt: 13:43:57 03.07.2014
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Neonrider »

Nyt lähtee tunkiolle tuo hämähäk.
Tai vaihtaisko sen tuohon pienempään hyrrään, jos sillä tulis joskus jigailtua.
Mutta tuo hämähäk; Ihan omituisia siiman katkeamisia kesken todella kevyenkin uistimen heiton.. Rispaantuu muutamassa heitossa, eli myös siimaa hukkuu. Tuntuu että Palomar:a ei kestä kuin kymmenkunta heittoa, persus uistinsomulla menee parikymmentä. Ei stna, mulla on kalareissulla ajatus tehdä jotin ihan muuta kuin jatkuvaa siimannypläämistä.

Olen nyt kahdella lyhyellä reissulla menettänyt 5uistinta, yleensä tuon verran menee kuudessa vuodessa. Eilesellä reissulla lentäneet oli tarkoituksella haettu Biltemasta, ette lennä kympin laatu-uistin ekalla heitolla keskelle selkää.

Outoa tässä on se, että aikoinaan, kun opeteelin hyrrällä heittelyä, mulla oli tuo eri merkkinen kuitu silloin ja se kesti hyvin myös äkkistoppeja. Voiko noissa olla noin suuria eroja? Vai onko mulle tässäkin kohtaa osunut maanantain eka kappale?

Nyt pitäis tajuta mikä on hyvä monofiili tuohon Dööriin ja ostaa se.
Avatar
pikeye
DR. Philli
Viestit: 1372
Liittynyt: 22:55:26 21.08.2006
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja pikeye »

^Hmm... Tuota, ihan varalta: olethan jo tsekannut, että vaparenkaat ovat kaikki ehjiä? Hyvin oudolta kuulostaa tuo tuollainen kestämättömyys minkä tahansa siiman kohdalla. Ennen kaikkea tuo siiman rispaantuminen muutamassa heitossa pistää epäilemään, että jonkun vaparenkaan sisus olisi halki tai jopa irronnut kokonaan.

--pikeye
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja erkkari »

pikeye kirjoitti:^Hmm... Tuota, ihan varalta: olethan jo tsekannut, että vaparenkaat ovat kaikki ehjiä? Hyvin oudolta kuulostaa tuo tuollainen kestämättömyys minkä tahansa siiman kohdalla. Ennen kaikkea tuo siiman rispaantuminen muutamassa heitossa pistää epäilemään, että jonkun vaparenkaan sisus olisi halki tai jopa irronnut kokonaan.

--pikeye
Oon iteki huomannut et jotkut siimat todellakin rispaantuu ihan peruskäytössä ehjälläkin vavalla.
Vaiva kuitenki korjaantunut ihan pelkäl siiman vaihdolla.

Koskella tosin kalastan mut kyl se ero siimois on huomattava.
Siimapaksuus ollut n.0.15mm.

Spiderin sininen halpa paketti toimii hyvin vähän aikaa mut sit kyrvähtää.
Muita omas käytös paskaks osoittautuneita on toi yoshino(vai mikä nyt olikaan) sufix 832,exceed kans aika lyhytikäinen.
on niitä muitakin mut ei kaikkea muista.
Mut ylivoimainen ykkönen on Stren Microfuse olen daivaassa
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Toiset vannoo yoshinon nimeen. Itsellä nyt kokeilussa 0,12 mm yoshino pe, ja hyvin on kestänyt. Ihmebantu ja jigi jäi kyllä pohjaan ja ei kestänyt enää kovin paljon vetoa, mutta johtui, kun siimaa revin pohjarydöistä tätä ennen aika lailla.
Olen käyttänyt nyt yoshino pe:n kanssa kulutustapsina 0,40 mm monofiilia(assoa) muutamalla jigausreissulla ja hyvin tuntuu toimivan. Saattaahan olla, että ongelmat tulee ajan kanssa.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Tokmanilta lähti mukaan sufix perfonmace fuse 0,14 mm, hintaan 18.50 €/135 metrin puola. Omasta mielestä on hyvä siima jigauskäyttöön omien kokemusten mukaan.
On tuo pärjännyt erän testissä/hyvä ostos leimalla.
Tietysti joillekin erän testin ovat kuin punainen vaate, eivät juuri painoarvoa laita.
Mutta omasta mielestä hintansa arvoinen.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Onkos foormulaisilla käyttökokemuksia tästä kuitusiimasta:
http://www.greentrail.fi/tuote/kuitusii ... 777685864/
http://www.greentrail.fi/tuote/kuitusii ... 777685864/

Jonkunmoinen dyneema/kuitusiima
Edullinen/halvahko, mutta onko tästä kuitusiimasta mihinkään?
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Marvinen
Viestit: 34
Liittynyt: 10:52:59 13.08.2014
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Marvinen »

pikeye kirjoitti:^Hmm... Tuota, ihan varalta: olethan jo tsekannut, että vaparenkaat ovat kaikki ehjiä? Hyvin oudolta kuulostaa tuo tuollainen kestämättömyys minkä tahansa siiman kohdalla. Ennen kaikkea tuo siiman rispaantuminen muutamassa heitossa pistää epäilemään, että jonkun vaparenkaan sisus olisi halki tai jopa irronnut kokonaan.

--pikeye
Joo, tsekkasin ja kyllä vaparenkaat on ihan kunnossa,
vapa on ihan uusi ( no se ei tarkoita että ne olis aina kunnossa :) )
Mutta tsekattu on.

Maahantuoja pyysi siiman testattavaksi. Saa nähdä löytävätkö
mitään syytä vai onko syy minussa. Mutta edellisen kuidun kanssa on kyllä käynyt mulla hyvä tuuri.
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Tarkista marvin haspelin siimarissa, sieltä saattaa löytyä syy. Jos siimarissassa on pykimiä/rosoja, niin siima kuluu.
Voihan hyvinkin olla että siimasi on aivan saisea, niinkuin takavuosien iso erä firelineä.
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... kesto-4720
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Marvinen
Viestit: 34
Liittynyt: 10:52:59 13.08.2014
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Spiderwire Ultracast

Viesti Kirjoittaja Marvinen »

maahantuojan mukaan ko siima on ihan kunnossa. Vika on siis asiakkaassa.

On se kumma kun mun kelalla tuo Utracast 0.20 ei pelaanut edes välttävästi ja kaverin erilaisessa kelassa ihan sama juttu. Ämpärillinen uistimia keskellä selkää....

Jäi tosi paha maku suuhun koko siimasta ja varsinkin tuosta maahantuojasta.
Vastaa Viestiin