Pankkirasistit

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Jip
Viestit: 395
Liittynyt: 10:35:25 13.02.2009

Pankkirasistit

Viesti Kirjoittaja Jip »

Ajattelin ottaa tällaisen aiheen puheeksi.

Itseäni ainakin v...ttaa myyjät, jotka myyvät tavaroitaan sillä perusteella, että missä pankissa ostajan tili sattuu olemaan. No ymmärrän kyllä, että voi olla akuutti tilanne saada rahat saman tien tilille, mutta sen voisi edes sitten suoraan ilmoittaa vaikka myynti-ilmoituksessa. Itselleni sattui juuri tilanne, jossa olin ilmeisesti ensimmäinen ostaja, mutta ostoni ei kelvannut, kun tilini oli väärässä pankissa. Sitten joku toinen meni ohi. Mielestäni ei ihan oikeudenmukaista toimintaa.

Risuja siis niille, jotka näin toimivat!
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Pankkirasistit

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Samaa mieltä.
Ite kyl myyn ekalle ostajalle vaik persauki oisinkin.
Laitos
Viestit: 151
Liittynyt: 15:06:42 21.08.2011
Paikkakunta: Sauvo

Re: Pankkirasistit

Viesti Kirjoittaja Laitos »

On se kyllä kamalaa jos yksityinen myyjä päättää itse kenelle myy ja millä ehdoilla. Muutenkin pankkirasismi on hyvä termi, koska pankkitili liittyy läheisesti rotusyrjintään. Niin minä mieleni pahoitin ja vaadin lisäksi kiellettäväksi:

1) Myyjät jotka myyvät tavaraa muille kuin minulle. Sen jälkeen voi myydä kun kuittaan että en halua ostaa kyseistä tavaraa.
2) Myyjät jotka eivät suostu myymään postiennakolla. Koska minulla on oikeuuuuuus jättää paketti postiin makaamaan jos ei olekaan rahaa tai pakettia ei yksinkertaisesti huvita noutaa.
3) Myyjät jotka eivät postita tavaraa samalla sekunnilla kun maksu kilahtaa tilille. Olisi suotavaa että postitus tapahtuisi jo aiemmin.
4) Myyjät jotka eivät odota montaa viikkoa sitä ostajaa joka "saapuu" noutamaan tavaraa. Koska foorumilla annettu "lauantaina tuun hakemaan" takaa kauppojen synnyn. Myyjälle ei tietty kannata kertoa mistä lauantaista tai vuodesta oli kyse.
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Pankkirasistit

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Kuten Jip aloitusviestissään kertoi, niin kyllähän tuo ehto tulee kertoa ilman muuta kertoa myynti-ilmoituksessa. Ehtohan se on siinä missä sekin, että pitää noutaa vai postittaako myyjä, ja jos postittaa, niin kuuluuko postit myyntihintaan vai ei.

Ehtona (ilmoitettuna sellaisena) muuten ymmärrettävä, kun yleensä hintakin on ostajan kannalta näissä tapauksissa hyvä. Myyjähän saa ehtonsa päättää mutta tosiaan tuo pitää kyllä näkyvillä olla.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Vastaa Viestiin