ISOT risut shopEpal

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Olen aiemminkin tilannut kyseisestä firmasta vene-elektroniikkaa ja kaikki on sujunut hyvin. Aiemmin toimittivat tilaukset Suomeen UPS:n kautta, nyttemmin käyttävät jotain yksityistä tavarantoimittajaa ("private shipping company").

Sain tilauksen jälkeen seurantakoodin, jota voisi seurata osoitteessa ppxtrack.com, vaan eipä tuolla koodilla ole koskaan mitään löytynyt. Tilaukseni tein 2kk sitten. Olen Epalin kanssa käynyt sähköpostinvaihtoa lukuisia kertoja asian tiimoilta. Vastaukset ovat olleet lyhyitä ja ovat pyytäneet kärsivällisesti odottamaan, koska seuranta käynnistyy kuulemma vasta kun tavara poistuu maasta. Kuukausi sitten kun tiedustelin niin lupasivat ottaa yhteyttää tähän mystiseen yksityiseen postifirmaan ja palata asiaan, mitään ei kuulunut. Eilen taas raapustin kyselyä menemään ja äsken sain vastauksen. Postifirmasta olivat kertoneet että ovat tavaran lähettäneet ja kuulemma minä olen sen vastaanottanutkin jo! No eipä ole näkynyt, ei edes tullista saapumisilmoitusta!

Lähetin menemään postia että jos väittävät minun kerran vastaanottaneen toimituksen niin pystyvät varmasti sen myös todistamaan ja pyysin lähettämään minulle rahtikirjat sähköpostiin. Lisäksi outo homma että Epalin käyttäjätililläni lukee tilauksen kohdalla "Not Yet Shipped".

Vituttaa! Kyseessä kuitenkin suhteellisen arvokas tilaus :evil:
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
weeman
Mulla on Kekkosen kalavaaka
Viestit: 596
Liittynyt: 15:24:12 18.09.2012

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja weeman »

eikös paypallissa ole se takuu että rahat saa takaisin, jos jotain tälläista ilmenee?
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

weeman kirjoitti:eikös paypallissa ole se takuu että rahat saa takaisin, jos jotain tälläista ilmenee?
Muuten hyvä mutta olen maksanut Skrillin Masterilla tuon tilauksen.
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Samanlainen juttu pitäs olla masterillaki, tietääkseni. Ja rahdinkuljettaja on todistamisvelvollinen, eli pyydät POD:n (proof of delivery).
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Tää onkin mielenkiintoinen tapaus! Pistä Isotee vaan päivitystä miten asiat etenee ja mahdollisesti myös mitä olet asian eteen tehnyt. Jatkossa on sitten muiden vastaavassa tilanteessa olevien mahdollista toimia oikein.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Samtheman kirjoitti:Samanlainen juttu pitäs olla masterillaki, tietääkseni. Ja rahdinkuljettaja on todistamisvelvollinen, eli pyydät POD:n (proof of delivery).
Eivät vastanneet mitään enää edelliseen sähköpostiini. Nyt pyysin heitä toimittamaan tuon PODin minulle, sekä tämän mystisen rahtifirman yhteystiedot.

Koitin tuossa penkoa netistä että onko tuossa Skrillin (Moneybookers) prepaid Masterissa tuota ominaisuutta, enkä äkkiseltään löytänyt mitään infoa :?
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Pieni salapoliisityö tuotti tuloksen että tuon seurantasivun ppxtrack.com omistaa yritys nimeltä R.r. Donnelley & Sons Company ja heillä on firma (www.rrdonnelley.com), jonka toimintamuodoista löytyy myös kansainvälinen pakettipalvelu. Nyt olen ottanut tähänkin firmaan yhteyttä, joten saa nähdä saanko heiltä mitään vastausta asiaan.
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Isotee kirjoitti:Pieni salapoliisityö tuotti tuloksen että tuon seurantasivun ppxtrack.com omistaa yritys nimeltä R.r. Donnelley & Sons Company ja heillä on firma (http://www.rrdonnelley.com), jonka toimintamuodoista löytyy myös kansainvälinen pakettipalvelu. Nyt olen ottanut tähänkin firmaan yhteyttä, joten saa nähdä saanko heiltä mitään vastausta asiaan.
...Vaan eipä ole tullut minkäänlaista vastausta oletetulta rahtifirmalta saati Epalilta. Skrilliin olin yhteydessä toissapäivänä, liittyen juuri siihen onko heillä Masterille olemassa jonkinsortin takuuta. Sieltä tuli automaattivastaus sähköpostiin että käsittelevät yhteydenottoni 24h sisällä vastaten yhteydenottoon. Noh, eipä ainakaan tuo 24h lupaus täyttynyt heiltäkään, mutta odotellaan nyt sitä vielä hetken aikaa.

Saan tietenkin tehtyä Suomessa rikosilmoituksen tästä, mutta se onkin sitten pitkä ja kivinen tie, joka ei melko varmasti tule johtamaan yhtään mihinkään. Suomen päästä pitäisi lähettää virka-apupyyntö paikalliselle viranomaiselle Atlantin taakse ja eiköhän sielläkin ole jotain muuta tekemistä kuin käsitellä typerän pohjoismaalaisen kuluttajan asioita.

Päivitystä: Epalin jantterin sain kiinni niiden nettisivujen chatin kautta. He ovat kuulemma rahtifirmalta pyytäneet Proof Of Deliveryn tai muuta todistetta tapahtuneesta toimituksesta, mutta eivät ole saaneet vastausta. Ja samalla kysyin tuosta rahtifirmasta niin kyllä se on tuo R.r. Donnelley & Sons Company, jonka sain selvitettyä aiemmin, eli aivan oikeaan tahoon olin yhteydessä. Lisäksi sain eilen selvitettyä sellaisen seikan että kun tullattava lähetys lähtee jenkeistä Suomeen, niin Suomen tulli saa tästä ennakkoilmoituksen. Ilmoitusta ei ole tullut tulliin, joka tarkoittaa nyt sitä että tuo rahtifirma valehtelee kun väittää paketin poistuneen maasta. Toinen ikävämpi vaihtoehto on se että Epal valehtelee kaikessa.
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Taas viikko vierähtänyt, eikä vieläkään mitään informoitavaa. Kyllä tuntuu kauan kestävän että rahtifirma saa Epalille tietoja toimitettua, paskapuhetta koko touhu ja vastuunpakoilua. Eipä ole myöskään Skrilliltä kuulunut vastausta, vaikka lupaavat 24h sisällä vastauksen yhteydenottoon. Vähän nyt kyllä ihmetyttää että tässä on kaikkiaan kolme instanssia mukana, joista yksikään ei kykene hoitamaan asiaa.
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Lauantaina tuli Epalilta sähköposti, jossa oli vahvistus että paketti on lähtenyt matkaan. Ihmettelin että mitäs hittoa, ovatko viimein myöntäneet erheen ja laittanu uuden tavaran liikenteeseen. Laitoin menemään kyselyä ja vastauksena oli kutakuinkin näin "sori, oli näppäilyvirhe ja vahingossa laitettiin 3kk vanhat tiedot uudestaan sähköpostilla tulemaan". Eli mitään ei siis ole tapahtunut asian tiimoilta.

Tänään olin yhteydessä Hämeenlinnan poliisiin ja kysyin mitä voin asialle tehdä. Tää homma meneekin nyt niin että mun täytyy ite olla yhteydessä jenkkien poliisiin ja pyytää apua. JOS ottavat asian hoitaakseen, niin sieltä lähtee sitten Suomen pään konsulaattiin virka-apupyyntö, joka puolestaan välitetään Hämeenlinnan poliisille. Mahdollinen rikos kun on siis sattunut jenkeissä, ei Suomessa, niin asia pitää hoitaa näin päin. Poliisi pyysi vielä olla yhteydessä Tulliin ja kysymään sieltä apua.

Tulliinkin soittelin ja tullisetää kiinnosti kovasti tämä juttu. Tämä kyseinen rahtifirma oli hänelle tuntematon, mutta löysi netin syövereistä kuitenkin tiedon että R.R Donnelleylla on konttori pohjois-esplanadilla ja numerokin löytyi. Noh, soitto siihen kertoi karua kieltään; numero ei ole käytössä. Pieni selvitys netistä paljasti että tämä R.R Donnelley Finland Oy on selvitystilassa. Ei siis ihme ettei numero toimi.

Nyt laitoin vielä kerran menemään sähköpostia Epalille jossa kysyin suoraan että ovatko pyytäneet PODia rahtifirmalta ja jos ovat niin mitä on tullut vastaukseksi. Ihmetyttää todella tämä kaikkien järjestelmien toimimattomuus tällä vuosituhannella; rahtifirma ei suostu asioimaan suoraan kanssani, vaan yhteydenpito pitää hoitaa ePalin välityksellä, Epalia ei tunnu kiinnostavan paskanvertaa, kolme kyselyä laittanut sähköpostilla Skrillille ilman yhtäkään vastausta!

Vaikka edessä onkin pitkä ja kivinen tie niin tulen tämän kulkemaan loppuun asti. Ja mikäli rikos todetaan tapahtuneen, niin mikäs siinä, pistetään korvauksetkin sitten jenkkitaksojen mukaan vireille.
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Varsin valitettava, mutta sinänsä mielenkiintoinen keissi sivusta seurattavaksi. Tsemppiä vääntämiseen!
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Isotee kirjoitti: Nyt laitoin vielä kerran menemään sähköpostia Epalille jossa kysyin suoraan että ovatko pyytäneet PODia rahtifirmalta ja jos ovat niin mitä on tullut vastaukseksi.
Ja päivitystä tilanteeseen. Vastaus tuli tuolloin 28.10 illalla: "I didn’t get a proof of delivery. I can either send you the merchandise again or issue a refund, whatever you prefer."

Vastailin tähän välittömästi että otan rahat takaisin ja kyselin voivatko tehdä suoran maksun PayPalin tililleni ja annoin tiedot tätä varten. Heti sain kuittauksen viestiini: "Thank you for your reply. We will issue a refund to your account." Vielä lähetin menemään kyselyn että kauankohan joudun palautusta odottelemaan ja vastaus kuului: "3-4 business days".

Noh, arvatkaapa onko PayPalin tilillä näkyvissä tämä suoritus kun viikko on kulunut? autsz
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Ja kyselyyn vastaus jossa kyselin että milloinkohan se palautus mahtaakaan tulla: "You will receive the refund this week according to PayPal."

Joopa joo..eiköhän tämä säätäminen tässä palautuksessakin nyt lyö naulan arkkuun sille, että koko tämän farssin takana on kuin onkin ShopEpal, eikä mikään rahtifirma.
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Satunnaiskalastaja
Viestit: 486
Liittynyt: 23:24:00 10.12.2009

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Satunnaiskalastaja »

Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Satunnaiskalastaja kirjoitti:Asiakaskokemuksia
http://www.resellerratings.com/store/ShopePal
Kiitos tästä. Pistää heti silmään, että "ongelmat" ovat alkaneet nyt kuluvana vuonna. Ja tämänsuuntaiset kokemukset ovat itsellänikin. Olen aiemmin tuolta tilaillut ja kaikki toiminut loistavasti, vaan toista se on ollut nyt. Vähän haiskahtaa siltä että tilaamiani tuotteita ei tilaushetkellä varastossa ollut, vaikka varmistin tämän ennen tilauksen jättämistä. Yrittäjä kääri rahani oman elämänsä rahoittamiseen ja ajatteli ruusuisesti "tilaan kaverille tuotteet kun ensi viikolla firmaan tulee rahaa ja laitan matkaan". Aika perinteinen ajatusmalli mikäli näin olisi :evil:

Kun nyt saisi ne rahat ulos tuolta perkele!
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Isotee kirjoitti:Ja kyselyyn vastaus jossa kyselin että milloinkohan se palautus mahtaakaan tulla: "You will receive the refund this week according to PayPal."
Ja tarina jatkuu jatkumistaan. Sunnuntaina lähettelin postia että viikko alkaisi olemaan lopuillaan, eikä mitään tapahdu silti, joten missä rahat viipyy? Vastauksena sain "You should get the refund any day now, please let me know"

Aha, eli nyt olisi rahaa mistä maksaa kunhan vaan kerron päivän milloin rahani haluan Touh Tottakai vastasin että haluan ne välittömästi PayPal-tililleni. Arvatkaapa näkyykö mitään edelleenkään, vittu mitä kusetusta jatkuvasti.
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Papu
Viestit: 399
Liittynyt: 19:51:50 20.04.2006

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Papu »

Tsemiä! Nää on kyl aika vittumaisia tapauksia, etenkin kun liike sijaitsee toisessa maassa tuhansien kilometrien päässä. Tulee aika voimaton olo, joskus sattunu omallekin kohdalle. Yleensä huonon verkkokaupan kyllä tunnistaa kilometrien päähän, mutta joskus on kyllä tosi taitaviakin huijauksia. Kehenköhän viranomaiseen näissä vois ottaa yhteyttä asian nopeuttamiseks, kelläkään kokemuksia?
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Papu kirjoitti:Kehenköhän viranomaiseen näissä vois ottaa yhteyttä asian nopeuttamiseks, kelläkään kokemuksia?
Mä sain Hämeenlinnan poliisilta suoran ohjeistuksen että mun pitäis laatia ilmoitus asiasta tuonne jenkkeihin, kyseisen paikkakunnan paikallispoliisiin ja he siellä sitten päättävät ottavatko asian käsittelyyn vai eivät. Jos ottavat niin sieltä sitten lähetetään virka-apupyyntö Suomeen ja kutsutaan mut kuultavaksi. Helvetin monimutkainen tie, mutta kun oletettu rikos on sattunut jenkeissä niin siellä asia myös tulee tutkia.

Edit: Tässä tapauksessa minun tulisi olla yhteydessä Illinoisin poliisin Glen Ellyn asemaan, jonka pampun sähköpostiosoite minulla onkin jo tiedossa ja dokumentitkin koostettuna valmiiksi. Montaa päivää en enää odota, vaan otan tuonne yhteyttä. Jos oikein säkä kävisi niin paikallispoliisihan saattaisi jopa olla suoraan puhelinyhteydessä tähän ePalin myymälään, joka sijaitsee hyvinkin lähellä asemaa ja kysellä että mikäs tämä case oikein (in my dreams!). Saattaisi jopa palautuskin tulla siinä vaiheessa.

Jotain stanan väsytystaistelua tuo puljun pitäjä nyt yrittää minun kohdalla tehdä, mutta en luovuta.
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Isotee
Viestit: 1438
Liittynyt: 07:36:20 25.04.2005
Paikkakunta: Janakkala

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Isotee »

Riitti näköjään että laitoin sähköpostia jossa mainitsin että kärsivällisyyteni on nyt loppu ja että mikäli palautus ei ole paypal-tililläni 12 tunnin kuluessa, otan yhteyttä Glen Ellyn poliisilaitokselle petosepäilyn vuoksi.

Rahat olivat yöllä tulleet tilille ja juttu sitä myöten selvä. Onneksi ei tullut luovutettua :)
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

HYVÄ!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Hienoa! :juunääs:
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja DC »

Todella hienoa :hattu: :juu:
Herring
Viestit: 190
Liittynyt: 22:27:48 17.09.2011
Paikkakunta: Kehä Ykkösen sisältä
Viesti:

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja Herring »

Kannattaa tehdä transactiot ebayn kautta. Tälläkin kiskalla on ollut siellä jotain toimintaa, mutta ei enää. Syykin näytti selvinneen.

http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.d ... terval=365

Vois olla että ei saa tavaraa tukusta enään. Eihän noilla ole mitään varastoa oikeesti vaan käyvät hakemassa kamat kun tilaus on tullut.
BXXL
Viestit: 24
Liittynyt: 19:43:30 13.10.2014
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ISOT risut shopEpal

Viesti Kirjoittaja BXXL »

Ei liity nyt suoraan tähän ikävään tapaukseen, mutta noin yleensä kannattaa aina maksaa paypalin kautta , jos vaan mahdollista.

Siellä on nimittäin järeä ostajan suojamekanismi eli Disputeprosessi.
http://www.ostaulkomailta.com/viewtopic.php?f=45&t=431

Itse olen tehnyt kaksi disputea , kun myyjät eivät reagoineet lainkaan huomautus emaileihini saapumattomista tavaroista. Molemmissa tapauksissa sain puuttuvat tavarat hyvin nopeasti.
Käsittääkseni myyjä ei voi jättää hoitamatta dispute-prosessia , sillä se voi johtaa jopa paypal maksuliikenteen jäädyttämiseen.
Kerran riitti myyjän virkistymiseen uhkaus käynnistää dispute, sillä kertaa myyjä tunnusti, ettei saa tavaraa toimitettua lähiviikkojen aikana ja sain rahojen palautuksen.
Vastaa Viestiin