Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Bresakki
Viestit: 33
Liittynyt: 17:36:27 02.07.2013

Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Viesti Kirjoittaja Bresakki »

Löytyisiköhän täältä tietoa,että sorvaisiko joku vaappusorvari/joku omalla kopiosorvillaan esim. 15-30 kpl erän vaappuja?

Kyseessä vasta proto,joten suurempi erä tuntuu vielä turhalta.
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Samaa itekkin funtsinut :mitaviddua:

Eli mullekin saa ilmoitella jos joku tekee.
kalikka
Viestit: 421
Liittynyt: 14:04:43 18.04.2009

Re: Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Viesti Kirjoittaja kalikka »

Tarvetta olis tääläkin n.50-100kpl erä
JPC
Viestit: 905
Liittynyt: 09:58:38 17.05.2013
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Viesti Kirjoittaja JPC »

mie kun saan tuon vaappusorvin valmiiksi asti (toivottavasti ehtii ennen syksyä :lol: ) niin voisin harkita pikku erien sorvailua kun tässä käyn töissä viikot keikka hommissa niin ois illat aikaa sorvailla....

mutta eka koitan saaha sorviin kaikki osat ostettua ebaystä(yks moottori tulossa jo ja ens tilistä parit muut osat lähtee tilaukseen...) sitte pitäs tehä loput osat mitä ei kaupasta saa ja sit toivoa että tulee sorvi jolla saapi jotakin aikaseks :lol:

mut laittelen sitte aikanaan varmasti myyntipuolelle aiheesta juttua...
Avatar
JuhoKankkunen
Viestit: 55
Liittynyt: 21:11:03 16.09.2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Viesti Kirjoittaja JuhoKankkunen »

Täällä olis kans tarvetta, mutta tarvitsisin pelkästään 5-10kpl jos joku olisi halukas sorvaamaan. Malli kipaleen lähetän kyllä kirjeellä tulemaan! :)
Avatar
oykka
Viestit: 466
Liittynyt: 11:37:17 10.07.2011

Re: Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Viesti Kirjoittaja oykka »

Itsekkin olen joltain sorvarilta kysellyt pienemmistä eristä, mutta vastaus on ollut kieltävä, ymmärrettävästi. Mallin kopioiminen ja mallinteen teko on melko työlästä, ja jo pelkkä balsa maksaa runkoa kohden aika paljon. Ei se mikään kultakaivos ole sorvuuttaa runkoja alle euron kappalehintaan. Joku täysin hyvää hyvyyttään voisi varmaan tehdä minimissään 20-50kpl eriä, mutta niistä pitäisi ainakin se 1e kpl pyytää että edes materiaalit kattaisi.

Vaihtoehdoiksi jää käsin vuoleminen, tai isomman erän sorvautus ja vaikka ylimääräisten runkojen myyminen, ostajia tuntuu aika hyvin olevan. Tai sitten tekee oman sorvin. Siinäkään ei välttämättä säästä mutta saapahan sorvailla juuri sellaisia ja sen verean kun haluaa.

Olen miettinyt jos jollakulla harrastelijalla olisi oma sorvi, ja hänelle voisi lähettää itse tekemänsä mallineen, joka olisi tehty ohjeiden mukaan. Sitten sorvailisi materiaalien hinnalla tai pikku katteella, niin voisi tehdä pikkueriäkin. Mallineen teko kun maksaa ammattilaisilla sen 20e. Eli sorvin omistaja antaisi mitat akselille johon mallineen tekee.
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
JPC
Viestit: 905
Liittynyt: 09:58:38 17.05.2013
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Viesti Kirjoittaja JPC »

oykka kirjoitti:Itsekkin olen joltain sorvarilta kysellyt pienemmistä eristä, mutta vastaus on ollut kieltävä, ymmärrettävästi. Mallin kopioiminen ja mallinteen teko on melko työlästä, ja jo pelkkä balsa maksaa runkoa kohden aika paljon. Ei se mikään kultakaivos ole sorvuuttaa runkoja alle euron kappalehintaan. Joku täysin hyvää hyvyyttään voisi varmaan tehdä minimissään 20-50kpl eriä, mutta niistä pitäisi ainakin se 1e kpl pyytää että edes materiaalit kattaisi.

Vaihtoehdoiksi jää käsin vuoleminen, tai isomman erän sorvautus ja vaikka ylimääräisten runkojen myyminen, ostajia tuntuu aika hyvin olevan. Tai sitten tekee oman sorvin. Siinäkään ei välttämättä säästä mutta saapahan sorvailla juuri sellaisia ja sen verean kun haluaa.

Olen miettinyt jos jollakulla harrastelijalla olisi oma sorvi, ja hänelle voisi lähettää itse tekemänsä mallineen, joka olisi tehty ohjeiden mukaan. Sitten sorvailisi materiaalien hinnalla tai pikku katteella, niin voisi tehdä pikkueriäkin. Mallineen teko kun maksaa ammattilaisilla sen 20e. Eli sorvin omistaja antaisi mitat akselille johon mallineen tekee.
Veit aija lailla sanat suusta :D juurikin näin meinasin "bisneksen" toteuttaa että minulle toimitettaisiin valmis mallinne esim 6mm akselin kera(omaan sorviin tulee kyllä mahdolliduus käyttää jopa 10-12mm akselia. Ja tarkoitus tehdä sorvi jolla pystyy tekemään 25cm pituisiakin vaappuja. Hinnoista en sano vielä mitään, riippuu mihin hintaan saan balsaa hommattua isompina lankkuita jotka itse pilkkoo soviksi paloiksi ja toki abassia tulee omissakin käytettyä eli sitä pitää kans hommata. Mutta yks moottori juur eilen saapu ni pääse prokkis vähä etiäpäin :lol:
subman
Viestit: 40
Liittynyt: 18:03:11 18.03.2013
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Etsitään pienemmän vaappuerän sorvaajaa

Viesti Kirjoittaja subman »

Kyllähän sorvarit pienemmänkin erän sorvaa. Se hinta vaan tosiaan koostuu oikeastaan muusta kun €/aihio. Eli toisin sanoen 30 aihiota maksaa saman kuin 100 aihiota joten on kohta sama tilata se 100 ja jos ei miellytä niin heittää uuniin. Loppujen lopuksi se aihioiden hinta on rikka rokassa kok harrastuksen hinnasta. Itselleni eräs (entinen) sorvari sanoi että sorvaa vaikka yhden mutta hinta on sama kuin 100 kappaleella.
Vastaa Viestiin