Ultraäänipesuri

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Re: Ultraäänipesuri

Viesti Kirjoittaja munapata »

erkkari kirjoitti:Mulla on tatuointivälineiden puhdistukseen olevia nesteitä.
Mitenköhän ne maaliin toimii kun lähinnä eloperäiseen smägmään suunniteltu.

Vesi-ohenteisia maaleja vaan käytän ni luulis irtoovan helpommin kuin liuotinpohjaset.

Ootkos munapata noista ruiskuista o-renkaat yms kumi-osat poistanut ennen pesua?

Ei millää jaksais atomeiks tota purkaa :lol:
Kyllä mä olen atomeiksi purkanut. Pesurin teho pertustuu siihen, että se pääsee pommittamaan kaikkia puhdistettavia pintoja tasaisesti. Jos pelkäät, etteivät kummit kestä kuritusta, niin ainahan ne voi puunata erikseen, mutta itse pesuri ei niitä kyllä tuhoa. Käytettävä pesuneste väärässä koostumuksessa sen saattaa tehdä. Pesuaine, jota minä käytän korujen putsauksessa on helvetin tehokas rasvanpoistaja. kun korusta poistuu rasva, siitä häipyy myös rasvaan kiinnittyneet epäpuhtaudet ja lopputuloksena ovat puhtaat pinnat. Konetiskiainettakin olen kokeillut 80 asteisena liuoksena. Deilitra jauhetta lämpimään kraanaveteen ja pesurin termostaatti kasikymppiin. odottelee. että litku on lämmennyt ja pesuhommat alkakoon. Toimii se jo 60 asteisenakin, mutta tämä suku ei säästä :lol: Pesun jälkeen huuhtelu puhtaalla vedellä ja kuivaus. Kuivauksessa käytän kuumailmapuhallinta, mutta suosittelen vaikka talouspaperia ja hiustenkuivaajaa, niin ei mitään kärähdä.

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Ultraäänipesuri

Viesti Kirjoittaja erkkari »

munapata kirjoitti:
erkkari kirjoitti:Mulla on tatuointivälineiden puhdistukseen olevia nesteitä.
Mitenköhän ne maaliin toimii kun lähinnä eloperäiseen smägmään suunniteltu.

Vesi-ohenteisia maaleja vaan käytän ni luulis irtoovan helpommin kuin liuotinpohjaset.

Ootkos munapata noista ruiskuista o-renkaat yms kumi-osat poistanut ennen pesua?

Ei millää jaksais atomeiks tota purkaa :lol:
Kyllä mä olen atomeiksi purkanut. Pesurin teho pertustuu siihen, että se pääsee pommittamaan kaikkia puhdistettavia pintoja tasaisesti. Jos pelkäät, etteivät kummit kestä kuritusta, niin ainahan ne voi puunata erikseen, mutta itse pesuri ei niitä kyllä tuhoa. Käytettävä pesuneste väärässä koostumuksessa sen saattaa tehdä. Pesuaine, jota minä käytän korujen putsauksessa on helvetin tehokas rasvanpoistaja. kun korusta poistuu rasva, siitä häipyy myös rasvaan kiinnittyneet epäpuhtaudet ja lopputuloksena ovat puhtaat pinnat. Konetiskiainettakin olen kokeillut 80 asteisena liuoksena. Deilitra jauhetta lämpimään kraanaveteen ja pesurin termostaatti kasikymppiin. odottelee. että litku on lämmennyt ja pesuhommat alkakoon. Toimii se jo 60 asteisenakin, mutta tämä suku ei säästä :lol: Pesun jälkeen huuhtelu puhtaalla vedellä ja kuivaus. Kuivauksessa käytän kuumailmapuhallinta, mutta suosittelen vaikka talouspaperia ja hiustenkuivaajaa, niin ei mitään kärähdä.

-munapata
Tossa mun ruutassa noita kumeja semmosissa paikoissa ettei ne edes maalia näe eli ne ei puhdistusta kaipaa.on vaa ärsyttäväs paikas ni ei jaksais poistaa.
Pitäs kyl muuenki noit tiivisteit ruiskuun hommata ku ei o kaikkia enää ees jäljellä :lol:
Avatar
weeman
Mulla on Kekkosen kalavaaka
Viestit: 596
Liittynyt: 15:24:12 18.09.2012

Re: Ultraäänipesuri

Viesti Kirjoittaja weeman »

Koneen kaasarin putsaus edessä niin tekeekö vaikka bilteman pesurilla mitään ja mitä ainetta laittaa pesuriin että kasarin kaikki pikku venttiilit puhistuisi?
Avatar
ashrak
Viestit: 278
Liittynyt: 18:52:05 22.07.2008
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ultraäänipesuri

Viesti Kirjoittaja ashrak »

weeman kirjoitti:Koneen kaasarin putsaus edessä niin tekeekö vaikka bilteman pesurilla mitään ja mitä ainetta laittaa pesuriin että kasarin kaikki pikku venttiilit puhistuisi?
Jos ostit bilteman vehkeen niin kerro kokemukset.

Itsellä on ebaysta tilattu kiinalainen ~20e maksava laite ja se on toiminut moitteetta. Pesulioksena oon käyttänyt ihan kuumaa vettä (+ fairi) tai tiukempiin setteihin 100% isopropyylialkoholia. Tolla lähtee rasvat ja moskat (puuilosta Polar jäänesto on 99.9% ipaa ja maksaa vain 3e/ litra)! :p
Avatar
weeman
Mulla on Kekkosen kalavaaka
Viestit: 596
Liittynyt: 15:24:12 18.09.2012

Re: Ultraäänipesuri

Viesti Kirjoittaja weeman »

Motonetin pesurin ostin. yamaha 20 Deo kaasari mahtuu juuri purettuna siihen ja kun kääntelee vielä niin saa joka puolelta putsattua. rungon putsasin ihan kuuma vesi/fairy liuoksella. Suuttimet pistin desimittaan ja STP injektion cleaneria sinne ja annoin vatkata. silmämääräsesti aika puhtaan oloiset suuttimet, mutta irtosihan niistä likaa. tuo aine tais olla vaan aika kovaa kun luukun läpinäkyvä muovi muuttui ja syöpyi harmaaksi. ihan tyytyväinen laitteeseen silmälasit olen putsannut ja paljon uistimia.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin