Trafi!

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Trafi!

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Veneiden rekisteröinnin siirtyminen Trafille on kyllä byrokratian riemuvoitto.
Ostin alkukesästä Yamariiniin uuden moottorin. Kaikki jo onneksi varoittelivat, että älä osta ylikokoista, koska Trafi ei rekisteröi, jos kone on suurempi, kun valmistajan ilmoittama suurin sallittu. Minun veneessä se on 30 KW. No viiskymppinen vaihtui sitten nelikymppiseksi, vaikka minusta tuo viiskymppinenkään ei ollut liian suuri.
No sitten rekisteripaperit vetämään netin kautta, että saadaan vene nopsaan rekisteriin. Puolentoista kuukauden kuluttua Trafi ilmoitti, että rekisteri-ilmoituksesta puuttuu vaatimustenmukaisuusvakuutus. Se pitää lähettää Trafille.
Miks Trafille ei kelpaa maahantuojan todistus, vaan jokaisen moottorin mukana tulee laittaa ko. paperi? Touh
Saas nähdä joko tämän vuoden puolella on veneen rekisteriasiat kunnossa?
Ennen asia hoitui 15 minuutissa Maistraatissa.
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Aivan pyllystä. 1,5 kk ja vs 15 min+ aika mikä tuhraantuu maistraatissa käyntiin, iso ero ja byrokratian riemuvoitto.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja munapata »

Kuukauden kalastelin minäkin rekisteröimättömäällä paketilla, kun ei trafissa mitään tapahdu. Mikähän vitun veronmaksajien ylläpitämä suojatyöorganisaatio tuo paskalaitos lienee kun ei tartte töitä tehrä. Kyllä tää maa on varsinainen patalaiskojen pilkun nussijoitten paratiisi Touh

munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Avatar
Jani
Olut ON Kustavissa
Viestit: 1393
Liittynyt: 21:19:53 21.04.2005
Paikkakunta: Turku

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kaks kertaa tänä vuonna veneasioissa Trafiin eikä mulla ole vielä valittamista.

Ensimmäinen kerta keväällä kun myin vanhan veneen pois ja tarvin rekisteripaperin uudelle omistajalle kun oli alkuperäinen paperi jossain jemmassa. Kävelin konttorille ja selvitin et tartteen veneen rekisteripaperin ku vanha hävinnyt ja uus ostaja sellasen tarttee. Nainen tiskin takana anto lapun et täytä keltasella merkityt kohdat. Täytin kohdat ja löin lapun virkailijalle ja väliaikanen todistus samantien kädessä ja lopullinen ajokortin kokoinen kortti kädessä alle viikossa (puhe oli viikosta kahteen). Sitä kyl ihmettelin et miks mä täytän sen lapun ku kaikki mun tiedot ja veneen tiedot löyty tietokoneelta eli täytin samat tiedot uudestaan vaikkei mikään ole muuttunut. No meni tohon hommaan ehkä vartti plus vaiva et ajoin muutaman kilometrin päähän konttorille.

Toinen kerta ja nyt rekisteröimään tulevaa venettä. Hain rekisteröintipaperin, täytin himassa ku sain veneen paperit kotiin, menin konttorille lapun kanssa kysymään mitä muuta tartten et saan veneen rekisteriin (tän olis tietty voinu selvittää heti alkuun ku hain paperin). Selvitettiin et tarvitaan paperi jolla todistan olevani omistaja. Himaan tulostamaan kuitti ja toinen paperi joista selvis omistaja. Takas konttorille. Pienen funtsailun ja naapurivirkailijalta hiukan vinkiä kysyen nainen naputteli tiedot koneelle ja lopuks kysy et tilaanko rekisteritarrat samalla vai käytkö hakemassa ite kirjaimet ja numerot. Pistin tilaukseen ja maksoin homman. Konttorilla meni ehkä 20 minuuttia plus muutamat ajot himan ja konttorin väliä. Nyt väliaikanen rekisterilappu kotona ja parin viikon sisällä pitäis tulla virallinen lappu.

Eli tähän mennessä ei mitään valittamista toiminnassa.
Fopa
Viestit: 80
Liittynyt: 20:23:22 21.11.2011
Paikkakunta: Kouvola

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja Fopa »

Niin, tuosta näkee hyvin, kuinka erillaisia ihmiset ovat.
Nyt sinä kävit konttorilla kolme kertaa, saman asian vuoksi ja silti sinusta asiat luisti kuin vesi.

Kyllä minä ainakin tykkäisin, että asiat saa hoidettua yhdellä kertaa, eikä tuon rekisteröinnin nyt pitäis kestää 20min. Tai saa olla kyllä hidas naputtelija koneella, kuten minä.
Avatar
Jani
Olut ON Kustavissa
Viestit: 1393
Liittynyt: 21:19:53 21.04.2005
Paikkakunta: Turku

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja Jani »

Juu kävin kolmasti ja niistäkin 2 kertaa turhia kun olis voinut puhelimella soittaa ja kysyä mitä papereita tarviin et homma onnistuis kerralla. Ensmäinen reissu meni työmatkan oheessa eli se ei suurempaa vaivaa tuottanut koska konttori on matkan varrella.

Ei siin 20 minuuttia tainnu mennä koska mulla tietokone nukahtaa puolessa tunnissa ja olin takasin reissusta ennen ku kone oli nukahtanut eli olisko koko reissuun mennyt se 25 minuuttia mistä ajoa n. 10 minuuttia ja mulle on nyt yks ja sama menikö konttorilla 20 minuuttia tai maistraatissa se vartti mitä esim. P.J.H on joskus viettänyt maistraatissa asioidessa. Maistraatissa olis vaadittu samat paperit mukaan ja sielläkin olisin joutunut käymään kolmesti jollei olisi ollut oikeat paperit heti mukana. En mä usko että sielläkään uuden veneen rekisteröinti onnistui ilman että pystyi todistamaan olevansa veneen omistaja.

En mä voi syyttää konttoria siitä ettei homma sujunut yhdellä käyntikerralla jos ite töpännyt enkä ole ottanut tarvittavia papereita mukaan. Asiallisesti neuvottiin mitä papereita tarvitaan ja kun tarvittava materiaali oli mukana niin homma sujui ilman ihmeempiä mutkia. Siihen että netin kautta rekisteröintiin menee yli 1,5 kuukautta en ota kantaa koska en tolla tavalla hommaa tehnyt mutta suoraan konttorilla käynti on mun kohdalla sujunut molemmilla kerroilla ilman ongelmia kunhan oikeat paperit on vaan mukana.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mulla sujui kans ihan hyvin trafin kanssa asiointi. Täytin kaavakkeen netissä ja laitoin liitteet mukaan, kolmen viikon päästä oli muovikortti postissa.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Jani
Olut ON Kustavissa
Viestit: 1393
Liittynyt: 21:19:53 21.04.2005
Paikkakunta: Turku

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja Jani »

Nyt sain Trafilta viestiä että tilatut rekisteritarrat voi noutaa konttorilta eli tarrojen tuloon meni alle 3 päivää jossa viikonloppu välissä. Sitä en tiedä koska muovinen rekisteriläpyskä tulee mutta sillä niin väliä koska väliaikainen todistus löytyy kotoa ja käytännössä vene rekisteröinnin puolesta kunnossa. Ei vielä paha sanottavaa tominnasta.
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Minun tapauksessa on siis kyse tämän paperin puuttumisesta.
Tämä sama paperi pitää laittaa mukaan jokaisen uuden moottorin rekisteröinnin mukana.
Siis tasan sama paperi, jossa on kaikki rastit samassa ruudussa 9,9 - 350 hp 4-tahti Yamaha koneisiin.
Ei kysytä moottorin sarjanumeroa, tms yksilöivää tunnistetta.
Vähentäis hiukan paperisotaa jos vaikka yksi tämmöinen paperi teipattaisiin Trafin konttorin seinälle, josta sitä vois henkilökunta tarvittaessa vilkaista. Senhän vois vaikka kehystää. Mutta ei... tämä paperi pitää olla jokaisen moottorin papereiden mukana, muuten ei voida rekisteröidä Touh
Trafissa tuntuvat tykkäävän näistä papereista. Vaikka laitoin alkuperäisen hakemuksen sähköpostilla, niin lisäselvityspyyntö tuli kirjeenä. Laitan sitten kirjeenä puuttuvan paperin, kun olivat postimaksunkin jo maksaneet. Vaikka olishan tuo mahdollista sähköpostillakin :nuija:
Liitteet
skannaaminen0001-1.jpg
skannaaminen0001-1.jpg (85.14 KiB) Katsottu 5423 kertaa
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Trafilla ei jokiveneen rekisteröinti ole tehty helpoksi. Meni tuossa n. 2kk, että sen sai rekisteriin ja itse muovikortin himaan. Tuo vaati useamman puhelin soiton ja s-postiviestin ennen kuin asiat selvisivät. Tuli itsekkin soudeltua rekisteröimättömällä veneellä tornarin reissu, kun ei asiat ajoissa houtunu. Noi jokivene hommat ei netissä eikä konttorilla onnistunut joten paperit piti lähettää Helsinkiin Turun sijasta ja siltikin ei asiat kertaheitolla hoitunut. Liian tarkaksi ja pilkunnussinaksi on mennyt mokoma homma.
jiiipeee
Viestit: 101
Liittynyt: 14:52:19 31.03.2011
Paikkakunta: Jokela

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja jiiipeee »

Edellisen veneen uusi rek ote tuli kolmessa päivässä, vaihdoin veneen tuossa ennen juhannusta, jälleen uusi rek ote kolmessa päivässä, ei valittamista.
Sundqvist 560. Johnson 175 fast strike. V6.
Avatar
Jani
Olut ON Kustavissa
Viestit: 1393
Liittynyt: 21:19:53 21.04.2005
Paikkakunta: Turku

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tänään tipahti muovikortti postiluukusta eli siinä aikataulussa mikä luvattiin.
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Sieltä se tipahti muoviläoyskä tänään postilootaan.
Eihän siinä mennyt kun pari kuukautta.
Kiitos Trafi "nopeasta" toiminnasta :ruusu:
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
jvelth74
Viestit: 970
Liittynyt: 19:42:30 05.06.2014

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja jvelth74 »

Vaatihan tuo 3 käyntiä katsastuskonttorilla, että sain muutosrekisteröinnin suoritettua. Ensimmäinen käynti tyssäs siihen, että eivät suostuneet rekisteröintiä suorittamaan kuin johonkin, olisko kello 15:aan mennessä, koska kuulemma näissä on niin paljon epäselvyyksiä selviteltävänä, että pitää pystyä pitämään kuumalinja auki Trafiin.

Seuraavana päivänä uudestaan, aika pitkään tota paattia siinä rekisteröitiin, mutta homma tyssäs siihen, kun en ollut muistanut / ymmärtänyt tuoda (uuden) moottorin vaatimuksenmukaisuustodistusta mukanani.

Sitten kyselin moottorin myyneeltä veneliikkeeltä, että mistähän mahtaisin saada vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Kuulin, että vaatimuksenmukaisuustodistus on moottorin käyttöohjekirja.

Seuraavana päivänä uudestaan katsastuskonttorille mukanani vaatimuksenmukaisuustodistus. Sitten rekisteröinti viimein onnistui, ja sain veneen rekisteröityä haluamalleni maksimikoneteholle eikä rekisteröinti edes maksanut mitään, kun kyseessä oli muutosrekisteröinti. Sinänsä kaikki hyvin, mutta paloihan tuossa aikaa.
- Jukka
Avatar
Supilakki
Viestit: 626
Liittynyt: 16:26:51 13.05.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja Supilakki »

Joo, tuo vaatimuksenmukaisuustodistusten vaatiminen kyllä ihmetyttää. Kyseessähän on joku printattu lappu moottorin mukana tai ohjekirja tms. Lisäksi varmasti suuresta osin uusia koneita nuo ovat toimitettu jo Trafille, että kyllä ne sieltäkin löytyy. Että eikö ne voisi omasta tietokannastaan noita katsoa moottorityypeittäin, tai maahantuojat voisivat ne toimittaa.

Itse onneksi osasin tuon laittaa muiden papereiden mukana, kun veneen valmistaja tuosta varoitteli, että hylky tulee jos ei toimita :)
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
samima
Viestit: 116
Liittynyt: 21:18:24 21.04.2009
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja samima »

Mulla meni abaut 5min konttorilla venee rekisteröinnissä ja se on liian nopeaatoimintaa... Tahdon tuijotella tuota konttorin naista vähintään puoli tuntia... perse ei kestä ostaa uutta paattia joka viikko... tuosta yhteisestä liian lyhyestä hetkestä lopputulemana oli muoviläpysskä kolmessa arkipäivässä. Mutta edelleen konttorilla aivan liian nopea palvelu... nimerk. Eihän haittaa jos tuijotan.
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Trafi!

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

samima kirjoitti:Mulla meni abaut 5min konttorilla venee rekisteröinnissä ja se on liian nopeaatoimintaa... Tahdon tuijotella tuota konttorin naista vähintään puoli tuntia... perse ei kestä ostaa uutta paattia joka viikko... tuosta yhteisestä liian lyhyestä hetkestä lopputulemana oli muoviläpysskä kolmessa arkipäivässä. Mutta edelleen konttorilla aivan liian nopea palvelu... nimerk. Eihän haittaa jos tuijotan.
Varmaan se konttorin muija ei kestänyt enempää sinun tuijottelua, vaan halus äkkiä sinut ulos :D
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Vastaa Viestiin