Subaru vetoautona?
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Subaru vetoautona?
Laakkonen jakaa mielipiteitä, mutta mulla ei ole mitään muuta kun hyvää sanottavaa Helsingin Herttoniemen Laakkosesta (oon kahta Subarua huoltanu vaan siellä) joten uskaltaisin sillä kokemuksella suositella myös Jyväskylän Laakkosta.
Re: Subaru vetoautona?
No Nisulanladun JMT:tä olen käyttänyt jos tarvis on ollut.Dunnock kirjoitti:Onko kellään suosituksia Subarun huoltoliikkeestä Jyväskylän seudulta? Tuli hommattua vuosituhannen vaihteen Legacy ja jarrurempalla pitäisi aloittaa.
http://www.jmt-autopalvelu.fi/
Re: Subaru vetoautona?
Kiitoksia, näillä päästään etiäpäin.
Re: Subaru vetoautona?
Itsellä vetohommissa toimii tällä hetkellä -96 impreza 2.0 vaparina manuaali askilla ja -99 forester 2.0 vapari automaattina. Toistaiseksi mennyt mukavasti. Omat hörppii seka-ajossa noin 10 molemmin puolin. Maantiellä mennään siinä 8l pinnassa.
Tuosta foresterista täytyy sen verran sanoa että nuo vanhemmat automaatithan on ns "sähkösiä", eli kun polkaset kaasua niin sepä onkin aluksi etuvetonen, uudemmista en tiedä miten on toteutettu. Tuon saa ainakin tuossa omassani kierrettyä, löytyy netistä ihan ohjeet minkä piuhan väliin pitää kytkin ja jokin vastus laitella, että saa lukittua kaikki pyörät kiinteiks (ja kyllä tasauspyörästökin häviää). Tosin en vielä itse ole sellaseen paikkaan joutunut mistä tuolla automaattiaskilla ei olisi päässyt pois. Imprezalla kyllä olen mönkinyt pohjasta kiinni
Itse olen käyttänyt huollossa Jyväskylässä Autokorjaamo Aarne Göös nimisessä paikassa palokassa. Samoin anoppi on siellä pyöräyttänyt edellistä -99 legacyä ja nykyistä -09 imprezaa. Hyvää jälkeä ja mielestäni edullista korjausta.
Jyväskylän laakkoselle älä hel*etissä vie. Käytettiin aikaisempaa -96 imprezaa siellä "tarkistuksessa" ostamisen jälkeen. Katsoivat että perässä on öljyt, moottoriöljyn pinnan korekeuden ja silmämääräisesti onko esim koneessa nähtäviä öljyvuotoja. Niin ja olihan siinä myös pakkasnesteen testauskin mukana. Hintaa oli halvat 140e tuolla reissulla, kun lisäsivät jotain kultaista öljyä parisen desiä sinne.
Ja toinen hauska tappaus tuosta laakkosesta, käytettiin samaista imprezaa check engine valon takia siellä, no lukasivat vikakoodit ja nakutussensori mennyt. Sanoivat ettei ole osaa hyllyssä ja tilaavat, no nollasivat sitten mukavasti 40e hinnalla sen koodin, joka päivän päätteeksi oli taas sama valo näkyvissä ja koodi olemassa, joten turhat 40e, itse tarkistus maksoi 30e. Joten ensimäinen "valohoito" 70e. Kun osa sitten saapui noin kuukauden odottelun jälkeen ruotsista (ajatella että ruotsista kestänee noin kuukauden laivata osaa), käytimme imprezan uudestaan huollossa. Noh osan hintahan tiedettiin 99e oli sen aikainen hinta kyseiselle helvetin johtokimpulle (btw näitä saa ebaystä 13e hintaan kotiin kannettuna), no eipä siinä, yksi pultti auki ja yksi pultti kiinni ja johto pikaliittimestä toiseen. á 5min homma ja tuntityönä alkavalta tunnilta 70e, kiitti widusti, ainiin ja taasen kerran koodien luku ja nollaus yhteensä 70e. Laakkoselle siis hujahti sen mukavan 309e kahdessa osamaksuerässä.
Foresterissa oli sama vika, etsiskelin netistä miten koodi luetaan check engine valon vilkkumisesta ja sain koodiksi juurikin nakunakusensorin. Ebaystä uusi osa tilalle ja samalla guugleen ohjeet etsimään ja vikakoodien nollausohjekin löytyi, joten nyt on sama toimenpide tehty itse, okei, meni tietojen etsimisessä ehken tunti ja vaihdossa 10min työkaluja kun piti etsiskellä. Toki nollaukseenkin meni se noin 10min kun piti ajella tasaisella kaasulla käynnistyksen jälkeen hetki. Hintaa tuli vaikka itselle 50e alkavalta tunnilta, noin 113e jos oikein ahneita ollaan, jos omaa työtä ei laske niin 13e. Miettisin kaksi kertaa viitsiikö viedä laakkoselle, jos haluaa alkuperäiset osat niin ostaa ne sieltä ja vie johonkin pajalle tehtäväksi.
Ainoa missä laakkonen on toiminut hyvin on kun emäntä kolhaisi sillan kaiteeseen imprezan ja vakuutus oli maksajana. Tuli nopeasti kuntoon ja tehdasuusilla osilla. Mutta siinäkin meni käytännössä rajoille laakkosen hinnoilla että olisi mennyt auto lunastukseen kun puskurii repesi kannakkeistaan ja toinen etulyhty uusittiin.
Mutta yleisesti, subarut on kyllä hiton kestäviä autoja normaalit kulutusosat niihin toki joutuu vaihtamaan, mutta eipä ole mitään konerikkoja tai muita tullut omalta osalta vielä eteen. Vaihteetkin pelaa niinkuin on odotettavissa jne.
Seuraavaksi itsellä ainakin on hankintalistalla Foresterin bensa turbo. Mehua se ei vie kuitenkaan järettömästi enempää mitä tuo vapaasti hengittävä, mutta ompahan kivampi runtata venettä liikkeelle. Ja jää ne teinirallittelijatkin oikeasti kakkoseksi.
Tuosta foresterista täytyy sen verran sanoa että nuo vanhemmat automaatithan on ns "sähkösiä", eli kun polkaset kaasua niin sepä onkin aluksi etuvetonen, uudemmista en tiedä miten on toteutettu. Tuon saa ainakin tuossa omassani kierrettyä, löytyy netistä ihan ohjeet minkä piuhan väliin pitää kytkin ja jokin vastus laitella, että saa lukittua kaikki pyörät kiinteiks (ja kyllä tasauspyörästökin häviää). Tosin en vielä itse ole sellaseen paikkaan joutunut mistä tuolla automaattiaskilla ei olisi päässyt pois. Imprezalla kyllä olen mönkinyt pohjasta kiinni
Itse olen käyttänyt huollossa Jyväskylässä Autokorjaamo Aarne Göös nimisessä paikassa palokassa. Samoin anoppi on siellä pyöräyttänyt edellistä -99 legacyä ja nykyistä -09 imprezaa. Hyvää jälkeä ja mielestäni edullista korjausta.
Jyväskylän laakkoselle älä hel*etissä vie. Käytettiin aikaisempaa -96 imprezaa siellä "tarkistuksessa" ostamisen jälkeen. Katsoivat että perässä on öljyt, moottoriöljyn pinnan korekeuden ja silmämääräisesti onko esim koneessa nähtäviä öljyvuotoja. Niin ja olihan siinä myös pakkasnesteen testauskin mukana. Hintaa oli halvat 140e tuolla reissulla, kun lisäsivät jotain kultaista öljyä parisen desiä sinne.
Ja toinen hauska tappaus tuosta laakkosesta, käytettiin samaista imprezaa check engine valon takia siellä, no lukasivat vikakoodit ja nakutussensori mennyt. Sanoivat ettei ole osaa hyllyssä ja tilaavat, no nollasivat sitten mukavasti 40e hinnalla sen koodin, joka päivän päätteeksi oli taas sama valo näkyvissä ja koodi olemassa, joten turhat 40e, itse tarkistus maksoi 30e. Joten ensimäinen "valohoito" 70e. Kun osa sitten saapui noin kuukauden odottelun jälkeen ruotsista (ajatella että ruotsista kestänee noin kuukauden laivata osaa), käytimme imprezan uudestaan huollossa. Noh osan hintahan tiedettiin 99e oli sen aikainen hinta kyseiselle helvetin johtokimpulle (btw näitä saa ebaystä 13e hintaan kotiin kannettuna), no eipä siinä, yksi pultti auki ja yksi pultti kiinni ja johto pikaliittimestä toiseen. á 5min homma ja tuntityönä alkavalta tunnilta 70e, kiitti widusti, ainiin ja taasen kerran koodien luku ja nollaus yhteensä 70e. Laakkoselle siis hujahti sen mukavan 309e kahdessa osamaksuerässä.
Foresterissa oli sama vika, etsiskelin netistä miten koodi luetaan check engine valon vilkkumisesta ja sain koodiksi juurikin nakunakusensorin. Ebaystä uusi osa tilalle ja samalla guugleen ohjeet etsimään ja vikakoodien nollausohjekin löytyi, joten nyt on sama toimenpide tehty itse, okei, meni tietojen etsimisessä ehken tunti ja vaihdossa 10min työkaluja kun piti etsiskellä. Toki nollaukseenkin meni se noin 10min kun piti ajella tasaisella kaasulla käynnistyksen jälkeen hetki. Hintaa tuli vaikka itselle 50e alkavalta tunnilta, noin 113e jos oikein ahneita ollaan, jos omaa työtä ei laske niin 13e. Miettisin kaksi kertaa viitsiikö viedä laakkoselle, jos haluaa alkuperäiset osat niin ostaa ne sieltä ja vie johonkin pajalle tehtäväksi.
Ainoa missä laakkonen on toiminut hyvin on kun emäntä kolhaisi sillan kaiteeseen imprezan ja vakuutus oli maksajana. Tuli nopeasti kuntoon ja tehdasuusilla osilla. Mutta siinäkin meni käytännössä rajoille laakkosen hinnoilla että olisi mennyt auto lunastukseen kun puskurii repesi kannakkeistaan ja toinen etulyhty uusittiin.
Mutta yleisesti, subarut on kyllä hiton kestäviä autoja normaalit kulutusosat niihin toki joutuu vaihtamaan, mutta eipä ole mitään konerikkoja tai muita tullut omalta osalta vielä eteen. Vaihteetkin pelaa niinkuin on odotettavissa jne.
Seuraavaksi itsellä ainakin on hankintalistalla Foresterin bensa turbo. Mehua se ei vie kuitenkaan järettömästi enempää mitä tuo vapaasti hengittävä, mutta ompahan kivampi runtata venettä liikkeelle. Ja jää ne teinirallittelijatkin oikeasti kakkoseksi.
Re: Subaru vetoautona?
Flash_Gor kirjoitti:Seuraavaksi itsellä ainakin on hankintalistalla Foresterin bensa turbo.
-jouni
diipa daapa
Re: Subaru vetoautona?
iskenkö näpit pas...aa vai mennäänkö seuraavat 10 vuotta
kokemuksia suparusta kaivataan. kiikarissa out päkki 2.5l automaatti 2015 malli.
veturiks meinasin ja traikku veneineen .+1500 kg
kokemuksia suparusta kaivataan. kiikarissa out päkki 2.5l automaatti 2015 malli.
veturiks meinasin ja traikku veneineen .+1500 kg
Re: Subaru vetoautona?
Bensasta en tiedä mitään mutta 2.0 diesel on soiva peli. Oon n. 1300kg painavia venepaketteja hinaillu Legacyllä (2010-2014) ja nyt Outbackillä (2014->) sellaset 45tkm pohjoismaissa ja euroopassa. Eio koskaan ollu pienintäkään ongelmaa.
Re: Subaru vetoautona?
näyttäs olevan palstalaisen lähettämien linkkien mukaan jenkkilän puolella
joitakin käynistymis ongelmia oireet puol lämpösenä, ajetaan lyhyt
matka,parkkiin,muutaman minuutin tauko ja sit ei lähe käyntiin.liekkö sit
käyttäjä häröjä
rohkeesti kommenti kehiin (taas kävin kiusaa auto myyjää tunnin ajan)
joitakin käynistymis ongelmia oireet puol lämpösenä, ajetaan lyhyt
matka,parkkiin,muutaman minuutin tauko ja sit ei lähe käyntiin.liekkö sit
käyttäjä häröjä
rohkeesti kommenti kehiin (taas kävin kiusaa auto myyjää tunnin ajan)
Re: Subaru vetoautona?
Wanhasta Impustani tuo silloin taannoin ilmennyt ongelma katosi kun hain romuttamolta kampiakselin asentoanturin (taisi olla Foresterista) ja vaihdoin sen auton oman rikkinäisen tilalle.kalikka kirjoitti:näyttäs olevan palstalaisen lähettämien linkkien mukaan jenkkilän puolella
joitakin käynistymis ongelmia oireet puol lämpösenä, ajetaan lyhyt
matka,parkkiin,muutaman minuutin tauko ja sit ei lähe käyntiin.liekkö sit
käyttäjä häröjä
rohkeesti kommenti kehiin (taas kävin kiusaa auto myyjää tunnin ajan)
En kyllä ymmärrä miten kampiakselin asentoanturin toiminta suhteessa käynnistymiseen riippuu koneen lämmöistä ja kauan sillä on ajettu, mutta sieltä sitä vikakoodia puski ja anturin vaihtamalla ongelma katosi.
Viimeksi muokannut Jussijii, 08:51:37 26.10.2015. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Subaru vetoautona?
kalikka kirjoitti:näyttäs olevan palstalaisen lähettämien linkkien mukaan jenkkilän puolella
joitakin käynistymis ongelmia oireet puol lämpösenä, ajetaan lyhyt
matka,parkkiin,muutaman minuutin tauko ja sit ei lähe käyntiin.liekkö sit
käyttäjä häröjä
rohkeesti kommenti kehiin (taas kävin kiusaa auto myyjää tunnin ajan)
Jaa, Ameriikan ihmemaassa on kaikki mahollista. Saattaapi olla yksilökohtaista tuo ominaisuus. Miulla on kyllä lähtent käyntiin, niin kylmänä, puol lämpösenä ku kuumanakin. Paitsi kerran, prkl. Oon vissiin maininnutkin. Kerta ei startannut. Kaikki valot, puhaltimet sun muut härkkimet pelas kyllä, vaan ei avaimesta kääntäessä inahtanutkaa. Oli joku äly sitä mieltä, että akun varaustaso oli jonkin kymmenyksen alle rajan. Ei inahtanut ei... Paisi apukaapeleilla sitten. Ja vieläkin tuossa on sama vika ku ennenkin...kaiken bensan vie mitä siihen ostan
-jouni
diipa daapa
Re: Subaru vetoautona?
ja onhan noita muutama enemmän myyty jenkkilöihin.
no joka tapauksessa neljä eri merkkiä oli tutkailun kohteena ja päätös seuraavasta
riesasta tehty
marras joulukuun vaihteessa pitäs uus hoppa olla pihassa (toivottavasti)
no joka tapauksessa neljä eri merkkiä oli tutkailun kohteena ja päätös seuraavasta
riesasta tehty
marras joulukuun vaihteessa pitäs uus hoppa olla pihassa (toivottavasti)
Re: Subaru vetoautona?
Minulla on Subaru Forester -05 jolla olen venettä ja Traileria vedellyt.
Muuten hyvä auto tähän tarkoitukseen, mutta kytkin on Foresterissa melko onneton. Ei kummosta mäkilähtöä tarvitse kuorman kanssa, kun jo kytkin haisee voimakkaasti.
Oliskohan Foresteriin saatavilla vahvempaa kytkintä?
Muuten hyvä auto tähän tarkoitukseen, mutta kytkin on Foresterissa melko onneton. Ei kummosta mäkilähtöä tarvitse kuorman kanssa, kun jo kytkin haisee voimakkaasti.
Oliskohan Foresteriin saatavilla vahvempaa kytkintä?
Re: Subaru vetoautona?
Milläs moottorilla tuo on turbo vai vapari? R-kone vai vanhempi? alennusvaihde vai ei?mononari kirjoitti:Minulla on Subaru Forester -05 jolla olen venettä ja Traileria vedellyt.
Muuten hyvä auto tähän tarkoitukseen, mutta kytkin on Foresterissa melko onneton. Ei kummosta mäkilähtöä tarvitse kuorman kanssa, kun jo kytkin haisee voimakkaasti.
Oliskohan Foresteriin saatavilla vahvempaa kytkintä?
Mulla on -99 legacy jossa on sama tekniikka kun tuossa vanhemmalla vaparilla olevassa vm.05 forresterissa ja oon määkin pari kertaa saanu "villasukan tuoksumaan" mutta on kyllä sit vaatinut todellista tumpulointia ja paljon peruuttelua että tuossa on onnistunut ja venepaketti painaa sen 1500kg..
Turbosta saakin sitten villasukan esiin paljon helpommin eikä tarvii edes kärryä, viimeks tänään kun peruuttelin ylämäkeen..
R-koneessa on kait hitusen heikompi alavääntö joten savujen otto onnistuu hiukan helpommin.
Eikä se pieni käry kytkintä hajota. Meitin impulla on ny lykitty alkuperäisellä kytkimellä 225tkm ja savut on otettu jokusen kerran. Vanhalla vapari-impulla on nyt lykittu 290tkm. alkuperäisellä kytkimellä ja silläkin on erinäisiä veneen nostoja takana ja jatkaa edelleen palvelustaan tuttavaperheessä..
Kun taas tuolla pakkotyöpaikassa on mm. viisi kia rioo joista kolmeen on vaihdettu kytkin. kilometreillä 10000, 29000, 34000, ja yksikään ei mennyt takuuseen..
On siellä myös ranskalaisia C3:sia joilla nyt ajettu 70000-95000 ja vasta yhteen vaihdettu kytkin.. toki pari C3:sta on pysähtyny siihen kun ecuun on mennyt jäähdytysnestettä
Ompa siellä muutama (4kpl) hyundaikin joilla on ajettu yhtä lukuunottamatta alle satatuhatta ja vasta yhteen on vaihdettu kytkin, toki kaikkiin on sitten jo uusittu avaimet kertaalleen ja etulamppujen polttimot hmm.. no ei ne yleensä 5000km kestä.. h7..
ja liittyi taas subaruun vetoautona Mutta kaikissa autoissa on omat kommervenkkinsä, toisissa ne tapahtuvat vaan vähän harvemmin..
ps. meidän legacyssä antautui kytkin 260tkm. levyä oli vielä hitunen jäljellä mutta siirtohaarukka antautui. Legacyn edellisestä elämästä ei ole tietoa mutta alkuperäinen kytkin siellä oli ja toimi muuten normaalisti, kunnes lopetti toimintansa..
pps. turboihin saa kyllä vahvempia kytkimiä, ittelläkin oottaa tuolla tohon turboon semmoinen jonka pitäis kestää 500hv ja 550nm. Mitä sitten todellisuudessa kestää ja toisaalta moni muu paikka antautuu nykyisessä setupissa ennenkuin tuommoiset tehot tiehen siirtyy, eli varmuusvaraa on reilusti
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
Re: Subaru vetoautona?
aikas nopsaa uus hoppa tuli
nyt ois muutama päivä mutusteltu kiessiä ja aika tasasta kyytiä antaa,sekä
raskaalla jalalla poistuu paikalta kohtuu ripeesti.
ainoo miinus tähän mennessä on tuo halvatun kaistavahti mitä ei saa kytkettyä
pois.piipittää alvariinsa,kun mutkia tulee vähän oijottua.sen verran tuota veto
kykyä pääsin kokeilee et 1800kg paketti liikkuu ihan kivasti
niin ja autohan on outback 2,5l
nyt ois muutama päivä mutusteltu kiessiä ja aika tasasta kyytiä antaa,sekä
raskaalla jalalla poistuu paikalta kohtuu ripeesti.
ainoo miinus tähän mennessä on tuo halvatun kaistavahti mitä ei saa kytkettyä
pois.piipittää alvariinsa,kun mutkia tulee vähän oijottua.sen verran tuota veto
kykyä pääsin kokeilee et 1800kg paketti liikkuu ihan kivasti
niin ja autohan on outback 2,5l
Re: Subaru vetoautona?
Onneksi olkoon uudesta kiessistä! Ootas vaan kun talvi ja pluikkaat tulee...pääset kiusaan älykkäitä nelivetoja ja muita vajaavetoisiakalikka kirjoitti:aikas nopsaa uus hoppa tuli l
-jouni
diipa daapa
Re: Subaru vetoautona?
kiitos,kiitos. aikasempi hoppa oli -05 hyndai santa fe 2,4l missä oli kansJou40 kirjoitti:Onneksi olkoon uudesta kiessistä! Ootas vaan kun talvi ja pluikkaat tulee...pääset kiusaan älykkäitä nelivetoja ja muita vajaavetoisiakalikka kirjoitti:aikas nopsaa uus hoppa tuli l
-jouni
jatkuva nelikko,eikä mikään sutii sutii tuuppaa malli,tosin normi ajossa veto suhteessa
etu n.90% taka n.10%,mutta 10 vuotta sillä mentiin ja joskus hirvitti ittee mihin sillä
tuli möngittyy.
- Aavikkosammakko
- PaMu "the Hand" Henry
- Viestit: 3524
- Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
- Paikkakunta: Mansesteri
- Viesti:
Re: Subaru vetoautona?
Onnittelut! Tervetuloa jengiinkalikka kirjoitti:aikas nopsaa uus hoppa tuli ...
...niin ja autohan on outback 2,5l
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
http://www.nasijarvi.fi/
Re: Subaru vetoautona?
Paljonko tuollanen 2,5l Outback automastti syö bensaa jos on noin 1000kg perässä? Meneekö Itsellä autokuume ja ykkösvaihtoehtoina ollut ehkä XC70 tai Santa Fe dieselinä noin -08 -10 vuosimalleista. Samaan budjettiin saisi tuon bensa Outbackin, jota puoltaisi lyhyehköt työmatkat dieselin sijasta. Voisi käydä tuonkin koeajamassa.
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Re: Subaru vetoautona?
Mulla -07 Outback 3.0R vie 750 kg traikku perässä, kontti ja suksiboksi täynnä sekä 3 karjua autossa noin 16 l satasella. Toki ei kyllä kuorma ahdista,
mutta eväs maistuu...
mutta eväs maistuu...
Re: Subaru vetoautona?
Huihai Santa Fe 2.2 CRDI vm. 2006 automaatti johon ripustettu koukkuun Tracker Magna 19 CC/Opimax 135 avokas n.1100 kg(?) vie näytön mukaan 13+ l/100km, todellista varmaan 14 l/100km.
Re: Subaru vetoautona?
Legacy 2.0 lx stw -99, perässä reilu 1500kg venettä ja traileria, sisällä kolme vajaata 100kg äijää ja hitusen tavaraa.. parinsadan kilometrin matka 14.6 litraa satasella, toinen reissu sama setti 15.2 litraa satasella. Joutuu jo oikeasti keppiä hämmentään tolla kuormalla, mutta ei ollenkaan niin toivoton kun vois kuvitella. On noi bokserin vääntö ominaisuudet vaan aika huimaavat vaikkeivat paperilla ole koskaan loistaneet.
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 12:37:41 03.01.2013
Re: Subaru vetoautona?
Yllättävän suuria kulutuksia olette noilla dieseleilläkin saaneet. Mulla on vanhan liiton 1.9 pumppari TDI 105hv passatti ja venepaketin paino trailerin kanssa 1250 kg valmistajinen ilmoittamia lukuja käyttäen eli todellisuudessa lienee jonkin verran enemmän. Tuo yhdistelmä näyttää ajotietokoneen mukaan 8-9 litran keskikulutuksia riippuen nyt siitä ajeleeko pohjanmaan tasangolla vaiko vaikka koillismaan ylängöllä. Todellista en ole mitannut, mutta ei se hirvittäviä tuosta heitä. Raketti tuo ei yhdistelmä ei ole, mutta senkin kanssa pärjää.
Re: Subaru vetoautona?
Sama mun 1,6tdi octavialla, 1500kg paketti perässä kulutus +-10L/100km matka-ajossa.
Subbe taitaa olla dieselinä aika janoinen?
Subbe taitaa olla dieselinä aika janoinen?
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Re: Subaru vetoautona?
Tuo "venepaketti" ei kerro ihan kaikkea, siksi kirjoitin omaan tietooni avokas eli avovene. Koppivene tai ht-vene pressulla tai tuulari/avovene pressutettuna kulkee huomattavasti taloudellisemmin maantiellä auton perässä kuin samanpainoinen avovene jossa "vedetään mukana ilmaa" siihen mojovia pyörteitä aikaansaaden.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22:15:08 11.03.2012
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Subaru vetoautona?
Kyl taitaa mun seuraava auto olla subbe.
Oon katellu outback 2.0l diisseliä vm 08, ois sopivat kulutukset ja riittävä vetomassa.
Tuo kytkin vaan hieman mietityttää kun puheleevat et kytkin ei kestä kauaa.
Oon katellu outback 2.0l diisseliä vm 08, ois sopivat kulutukset ja riittävä vetomassa.
Tuo kytkin vaan hieman mietityttää kun puheleevat et kytkin ei kestä kauaa.