Lure 13.5
Lure 13.5
Ostin viime kesänä Welhonpesästä Lure 13.5. Tässä mallisssa oli ominaisuus, jota olin kaivannut jo pitkään: sopivassa kohtaa kajakkia aukko, mikä oli kuin tehty keskimoottoria (MinnKota Endura Max 45)
varten. Moottori on helppo kiinnittää/irroittaa ja tukeva, kun käytää mukana tullutta koteloa. Penkin taakse 80 Ah vapaa-ajan akku ja koteloon turvakytkin ja trukkiliittimillä rungon sisällä tuhtia piuhaa käyttäen virransyöttö. Samassa kotelossa oli sopivasti liitin kaikua varten. Toimiva paketti.
varten. Moottori on helppo kiinnittää/irroittaa ja tukeva, kun käytää mukana tullutta koteloa. Penkin taakse 80 Ah vapaa-ajan akku ja koteloon turvakytkin ja trukkiliittimillä rungon sisällä tuhtia piuhaa käyttäen virransyöttö. Samassa kotelossa oli sopivasti liitin kaikua varten. Toimiva paketti.
Viimeksi muokannut Tir61, 04:45:56 21.04.2016. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- catch_a_fish
- Väärin kalastaja
- Viestit: 1947
- Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
- Paikkakunta: Aura
Re: Moken 13.5
Näppärää. Paketti kulkee yhdellä latauksella varmaan aika pitkään kun ei ihan maksimitehoilla ajele?
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Re: Moken 13.5
Tuolla moottorilla 30-50% käytöllä 6 tunnin jälkeen akkukotelon ledistä vasta puolet on sammuneena.
Olettaisin n. 10-12 tunnin kestoa rauhallisella menolla.
Olettaisin n. 10-12 tunnin kestoa rauhallisella menolla.
Re: Moken 13.5
Siiso onko tuo Lure 13,5 eikä Moken 13,5?
Re: Lure 13.5
Hyvä huomio, kiitos, mun moka. Siis kyseessä on Lure 13.5.
Re: Lure 13.5
Pystyisitkö ottamaan vähän enemmän kuvia ja kertomaan miten tuo moottori on tuossa laitettu? Mua alkoi kiinnostamaan, että pitääkö alkaa miettimään kajakin vaihtoa... Itellä on Moken 10 lite, johon ei sähkistä saa kiinni järkevästi mitenkään. Viime kesänä muutaman kerran kokeilin parilla eri keinolla, mutta Moken kympin kantavuus ja vakaus ei sähkikseen riitä, paitsi jos sen saisi tollaan keskelle kajakkia...
Re: Lure 13.5
Käytin alkuperäistä kaiulle tarkoitettua koteloa madaltamalla sen. Ruuvasin kotelon yläosaan sisäpuolelle n. 30mm paksun kovalevypalasen. Sovitin kotelon pohjan ja tuon kovalevypalasen väliin kumitiivisteillä olevan LVI-putkenpätkän, jonka tiivistin pohjasta silikonilla. Kanneksi ostin muovisen leikkuulaudan, jonka taivutin ja tein kolot kiinnnitysremmejä varten. Kotelon sivuille ja rungossa olevan aukon sisäreinoille laitoin 3mm neopreeniteippiä, näin kotelo ei kolise ja istuu mukavan napakasti. MinnKotan rigin lyhensin n. 45 cm ja käänsin ohjainyksikön 180 ast. Lisäksi lyhensin moottorin kahvan, että jaloille tuli liikkumatilaa. Moottoria voi käännellä vasemmalle ja oikealle 90 astetta. Syksyllä moottorin suunta alkoi kääntyilemään itsekseen putken tiivisteiden löystyttyä, joten vielä pitää lisätä pätkä putkea ja siihen esim polkupyörän satulaputken kiristin. Alla pari kuvaa selventämään sekavaa selostusta. Ai niin, tuolla alemmalla kirisrimellä voi estää moottorin nostamisen liian korkealle, ettei potkuri syö kipon pohjaa.
Re: Lure 13.5
Wau! Toi on hienosti toteutettu! ja kiitos, kun jaoit infon pitää alkaa itsekin suunnittelemaan, mitä tekisi kajakin ja sähkövispilän suhteen...
Re: Lure 13.5
Kiitoksia kannustavista viesteistä. Tuossa alla vielä kuva viritelmästä, joka on helpottanut paljon kajakin siirtämistä kattotelineille.