Onko muutkin miettineet samaa, että miksi uudet venemallit on alkaneet painaa enemmän ja enemmän, vaikkei ulkomitat olisi niinkään kasvaneet? Esim. Kaisla ei enää valmista yksikuorista 510 mallia ja Suvinkin uusi mallisto on paljon painavempi kuin vanha. Sitten ääripäässä joku uusi Bella 485R painaa peräti 470 kiloa - onko se enää hyvää suunnittelua, tai enkö ymmärrä jotain?
Mielestäni olisi hienoa ja toivottavaa, että venevalmistajat kehittäisivät yhä kevyempiä ja silti kelikelpoisia veneitä. Esim. 250 kilon painolla saa todistetusti tehtyä ainakin minun makuun riittävän tanakan ja tilavan veneen, mutta jos nyt lähtisi etsimään sellaista helposti käsiteltävää mallia, niin aika heikko tarjonta on.
Uusien venemallien "lihominen"
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Uusien venemallien "lihominen"
Vai alkaisivatko ilmotteleen vaan todellisia painoja arvailujen sijaan..
Re: Uusien venemallien "lihominen"
Jokainen lisäkilo kasvattaa sekä veneen materiaali- että valmistuskustannuksia (työ).